OVer je reiservaringen in november 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Wubbo »

Ondertussen is het november en is hier het nieuwe topic.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Daelea »

Prachtig staaltje "Hoe krijg je je reizigers boos": de s2600 rijdt wegens een defecte bovenleiding bij Shl vanuit Vs niet verder dan Ledn, en komt daar binnen op spoor 9b. De cross-platformoverstap op de s2100 gaat dus verloren, maar aangezien de s2200 niet rijdt (defecte bovenleiding Rsw), is de s2100 van spoor 4b de enige verbinding Ledn - Asd per half uur. Iets na vertrektijd sloot de HC van de s2100 z'n deuren, terwijl een hele horde reizigers (zeker 30-40 man) de trap van 4b opstormde maar de deuren voor hun neus zagen sluiten. Hoewel een reiziger probeerde de deuren open te houden, greep het S&V-personeel temidden van onderhand ongeveer 50 reizigers op het perron in, en sloot de deuren. Geen stijl zo...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Aking »

JE MAG DE VERTREKPROCEDURE DAN OOK NIET VERHINDEREN!!111!1 DIT BRENGGT LEVENSGEVAARLIJKE VEILIGHEIDSRISICO'S MET ZICH MEE!1!11!1!!!

zE HADDEN DIE MAN OP MOETEN SLUITEN!!!111!11!

Verder, sjah... :X :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag zag ik rond 15:30 twee keer de Thalys door station Rotterdam Alexander komen. De eerste reed richting Gouda - Amsterdam en de tweede zo'n tien minuten later richting Rotterdam centraal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Aking »

Er zijn werkzaamheden, dus die worden op Asd-Rtd omgeleid, via Gouda :wink:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door ODRAIL »

Dat klopt ja. Was het alleen vergeten erbij te vermelden :pos: :wink: . En twee keer een Thalys zien rijden (binnen 10 minute) door een station waar deze normaal gezien bijna nooit komen vindt ik wel bijzonder.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Suus »

Vanavond was het "leuker" toen ook een paar IC-direct treinen via Gouda werden omgeleid omdat er bij Schiphol een bovenleiding was gesloopt (de derde van vandaag...).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Aking »

Dus je hebt de perfecte combi van 2x thalys, 2x icd en nog een kruisende cargo voorlangs kunnen platen? *O* :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Suus »

Ik dacht dat het treindeel uit Den Haag binnen kwam rijden voor de s1700, bleek het de IC Direct te zijn die over spoor 2 voorbij kwam stuiven in Gouda :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Aking »

Jonguh! Pics or it didnt happen! :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Vanavond was het "leuker" toen ook een paar IC-direct treinen via Gouda werden omgeleid omdat er bij Schiphol een bovenleiding was gesloopt (de derde van vandaag...).
Hmm, zijn er rond schiphol geen werkzaamheden vandaag :wink: ?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Daniel »

Vanmorgen mogen staan van Amersfoort tot Den Bosch. De t1730 reed weliswaar op volle spitssterkte met 10 bakken maar dat was met het omreisadvies voor Amersfoort - Amsterdam nog niet genoeg: de instappers in Amersfoort hadden slechts keuze uit staan op het balkon of in het gangpad.
En het vervolg van de reis betrof een los IRM viertje in de t835 wat met mooi weer en geldige actiekaartjes uiteraard niet echt een succes was en aardig vol stond.

Terug met de t858 was dan weer het andere uiterste met 8 bakken en een privé vierzit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
Bee schreef:Vanavond was het "leuker" toen ook een paar IC-direct treinen via Gouda werden omgeleid omdat er bij Schiphol een bovenleiding was gesloopt (de derde van vandaag...).
Hmm, zijn er rond schiphol geen werkzaamheden vandaag :wink: ?
Ja, spoor 4 t/m 6 zijn buiten gebruik, maar het treinverkeer tussen Amsterdam Zuid en Hoofddorp ging in principe gewoon in een koker door, alleen de s1600 en s11600 rijdt daar niet dit weekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Jef400 »

Niet een ervaring. Maar vandaag was ik in Nordhorn, en de fietsaanhangers achter de bussen op streeklijn 100 interesseerde mij ten zeerste.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Vinny »

Bijzonder aan mijn reis tussen Zwolle en Leeuwarden vanmiddag (aankomst 18.03): het materieel was DDZ, en dat bleek voor veel reizigers de eerste keer te zijn dat ze die treinsoort van binnen zagen. Op het elektronische bord aan de buitenkant van de trein stond Utrecht wat dan ook op bijna alle stations voor verwarring zorgde. De machniste riep om dat er geen HC was (éénmansbediening kan kennelijk toch) en geen tijd had om de borden om te zetten naar de daadwerkelijke eindbestemming. Wel schreeuwde ze steeds dat het toch echt de trein naar Leeuwarden was, en bij elk omroepbericht verontschuldigde ze zich voor het feit dat er geen conducteur aanwezig was. Nog vreemder was dat tussen Zwolle en Meppel elke overweg stapvoets werd gepasseerd. We kwamen dan ook met 6 minuten vertraging binnen. Gelukkig wachtte de aansluitende trein van Arriva dit keer wel, zodat ik geen 60 minuten op Leeuwarden hoefde door te brengen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door VIRM »

Gisteravond naar Amsterdam geweest voor Museumnacht. :) Vanaf Sloterdijk lijn 12 genomen. Aangezien ik voorin zat, kreeg ik wat mee over een stremming in de Leidsestraat. Aangezien er iets over 'achteruit rijden' werd gezegd, kwam dit kennelijk tamelijk onverwachts. Beetje drukke Halloween-optocht? ;)
Even later had ik lijn 5 van het Museumplein, maar we kwamen door de stremming in de Leidestraat niet verder dan het Leidseplein, waarna de tram een rondje Weteringcircuit zou maken en dan weer terug naar Amstelveen zou gaan. Maar toen ik door de Leidsestraat liep, was er helemaal geen optocht. Beetje jammer.
Nog wat later had ik de nachtbus van 1:31 van Spui/Rokin naar het Centraal Station. Waarschijnlijk was door de Museumnacht (Artis deed ook mee, en daar kwam de bus vandaan) zat de gelede bus helemaal tjokvol. Ik kon helemaal voorin instappen, en heb mij maar aan de CiCo vastgeklampt. :)

Daarna nam de NS nog het stokje over van het OV-gedoe in Amsterdam. Ik had kort daarvoor gezien, tot mijn grote schrijk, dat de laatste treinen naar Zaandam niet reden. Er waren kennelijk werkzaamheden tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Sloterdijk, iets wat dus nergens vermeld stond. Op dat moment ook niet op de NS app. Dit vereiste dus een overstap op Sloterdijk van het nachtnet naar Rotterdam, die op speciaal op spoor 11 stopte, naar de IC naar Hoorn op spoor 3. Eenmaal op Sloterdijk aangekomen bleek de IC naar Hoorn te vertrekken van spoor 9! Dit terwijl de NS app doodleuk op spoor 3 stond aangegeven op de app.
Resultaat: overstap naar de Hemboog/spoor 9, boze reizigers en door de situatie gefrustreerd maar behulpzaam personeel. Wat een slechte informatievoorziening jongens. :(
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door ODRAIL »

Je bent nog wel op een goede manier thuis gekomen neem ik aan?
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Daelea »

ICE 125 naar Duitsland heeft hoogstwaarschijnlijk vlak voor de Utzl (voor de brug) de geest gegeven: met de t3545 mochten we naar het binnenspoor, om zo de t125, t845 en t3145 in te halen, die allemaal op het buitenste spoor stonden.
t3045 vertrekt met +10 en stopt extra te Db, t3145 is opgeheven te Ut, t845 staat aangekondigd met +30 en rijdt tot Ehv en de boosdoener, t125, klokt volgens de prognose +125.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door VIRM »

KM46 schreef:Je bent nog wel op een goede manier thuis gekomen neem ik aan?
Zeker. :) Maar het veroorzaakte wel de nodige ergernis... Overstappen is een ding, maar het een beetje van tevoren goed aangeven is kennelijk te moeilijk. Als het niet op het werkzaamhedenoverzicht staat, ga ik er vanuit dat die trein vanaf Amsterdam Centraal rijdt.
Beul van de blindegeleidelijn
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Niek »

de s140 rijdt via Dv en Alm volgens de reisplanners, kan iemand mij uitleggen hoe deze route gaat?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Milco »

Via Zwolle en de Hanze-/Flevolijn. De stops de Apd, Amf en Hvs vervallen, de stop te Alm is extra en richting Berlijn wordt ook te Zl gestopt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door verfmeer »

Dat wordt wel makkelijker als de lijn Zwolle-Almelo geëlektrificeerd wordt. Dan kan het gewoon Almelo-Zwolle-Almere worden, en hoeft er niet worden kopgemaakt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Z2N »

Dat hoeft nu al niet. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Suus »

Vanochtend liepen de werkzaamheden tussen Den Haag en Delft uit. Daardoor vertrok de t1209 met maar liefst 19 minuten vertragingen in Rotterdam. Onderweg naar Dordrecht haalden we dan wel nog de s1900 in, maar in Roosendaal hadden we nog altijd +15. De stoptrein naar Antwerpen van 8:53 was natuurlijk al weg. In Essen mochten we dan heel creatief op het rechterspoor en net voor het passeren van Kapellen haalden we die trein weer in en gingen we terug naar het linkerspoor. Helaas mislukte nog wel de overstap in Antwerpen op de intercity naar Oostende waardoor ik ook mijn overstap in Brugge zou missen. Ik heb toen maar de intercity naar Lille genomen, in Gent een ticket Brugge - Knokke gekocht en in Gent de intercity naar Knokke genomen.

In Brugge moest het achterste deel van de trein eraf, normaal rijdt dat naar Blankenberge maar daar zijn dit weekend werkzaamheden met een vervangbus. Daarna weigerde de locomotief van de trein echter dienst en moest de depannage erbij komen, waardoor we met nog eens met tien minuten vertraging in Knokke aankwamen.

Daarna de kusttram naar Zeebrugge genomen en zo kwam uiteindelijk alles toch nog goed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Ronald »

Volgens mij willen ze je niet hebben aan de Belgische kust, vorige keer ging ook al met panne gepaard :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten