Aanbesteding busvervoer HWGO: uitstellen of mislukt?
Aanbesteding busvervoer HWGO: uitstellen of mislukt?
Aanbesteding busvervoer HWGO: uitstellen of mislukt?
3 november 2014
Het is vrijwel zeker dat de aanbesteding Hoeksche Waard / Goeree Overflakkee met maanden wordt uitgesteld of compleet overnieuw moet plaatsvinden. De inschrijfdeadline van 17 november 2014 is daarmee feitelijk al van tafel.
Op 17 juli 2014 begon de aanbesteding van het busvervoer in de Hoeksche Waard en op Goeree Overflakkee. Daarbij werd uitgegaan van een zogenoemde “knip” tussen het reguliere lijngebonden OV, en kleinschalig (oproepafhankelijk) OV. Dit kleinschalige vervoer zou samen met de gemeenten worden vormgegeven en was als optie opgenomen in de aanbesteding “HWGO”. Lees verder
3 november 2014
Het is vrijwel zeker dat de aanbesteding Hoeksche Waard / Goeree Overflakkee met maanden wordt uitgesteld of compleet overnieuw moet plaatsvinden. De inschrijfdeadline van 17 november 2014 is daarmee feitelijk al van tafel.
Op 17 juli 2014 begon de aanbesteding van het busvervoer in de Hoeksche Waard en op Goeree Overflakkee. Daarbij werd uitgegaan van een zogenoemde “knip” tussen het reguliere lijngebonden OV, en kleinschalig (oproepafhankelijk) OV. Dit kleinschalige vervoer zou samen met de gemeenten worden vormgegeven en was als optie opgenomen in de aanbesteding “HWGO”. Lees verder
Re: Aanbesteding busvervoer HWGO: uitstellen of mislukt?
Wat moet dit betekenen? (Sorry, ik ben een beginnende bushobbyist. Als je het kan uitleggen, vind ik dat wel fijn.)
Er gebeurt trouwens ook niet (dat ik althans weet) veel in het HWGO en met Arriva daar. Dus ik weet ook niet echt wat er aan de hand is.
Er gebeurt trouwens ook niet (dat ik althans weet) veel in het HWGO en met Arriva daar. Dus ik weet ook niet echt wat er aan de hand is.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding busvervoer HWGO: uitstellen of mislukt?
De Provincie heeft geen rekening gehouden met de mogelijkheid dat het kleinschalig OV te Hoeksche Waard NIET geknipt wordt maar een geheel blijft. De gemeentes moeten namelijk goedkeuring geven voor de knip en dat is nu niet gebeurd. Omdat deze scenario nergens in het PvE is weergegeven, gelden de huidige aanbestedingsdocumenten niet meer.
Re: Aanbesteding busvervoer HWGO: uitstellen of mislukt?
Als je niet goed bekend bent met de termen concessie en aanbesteding, is het handig om daar eerst wat meer over te lezen. Dat kan op één van de Wiki-pagina's, bijvoorbeeld deze: Concessie.
Re: Aanbesteding busvervoer HWGO: uitstellen of mislukt?
Thanx voor de link.Chauf21 schreef:Als je niet goed bekend bent met de termen concessie en aanbesteding, is het handig om daar eerst wat meer over te lezen. Dat kan op één van de Wiki-pagina's, bijvoorbeeld deze: Concessie.
Maar ik weet niet hoor, er rijden zoveel kleine bedrijven daar in dat gebied. Arriva weet vast wel te sjoemelen. Zo is bijvoorbeeld TCR een soort vaste(onderhandse) vervoerder bij Arriva(die nu bij Connexxion begint in te werken). Het kan wel door(omdat ik zelf niet in dat gebied woon), maar als die mensen daar er last van hebben...
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Aanbesteding busvervoer HWGO: uitstellen of mislukt?
Sorry hoor OmniLezer maar ik snap niet precies wat je nou wilt zeggen met dit stukje.OmniLezer schreef: Maar ik weet niet hoor, er rijden zoveel kleine bedrijven daar in dat gebied. Arriva weet vast wel te sjoemelen. Zo is bijvoorbeeld TCR een soort vaste(onderhandse) vervoerder bij Arriva(die nu bij Connexxion begint in te werken). Het kan wel door(omdat ik zelf niet in dat gebied woon), maar als die mensen daar er last van hebben...
Er is maar 1 onderaannemer in HWGO en dat is TCR. En het is nog niet helemaal zeker of Arriva in de volgende concessie weer met TCR in zee gaat. Want zo veel goedkoper schijnt TCR helemaal niet te zijn.
Re: Aanbesteding busvervoer HWGO: uitstellen of mislukt?
OmniLezer,
Aan elke concessie, in dit geval voor het HWGO-gebied, zit een eisenpakket vast waarin staat waaraan het aanbod van de vervoerder in elk geval moet voldoen. Normaal maken buurtbussen en belbussen ook deel uit van dat pakket. Er is dan bijvoorbeeld expliciet geëist dat plaats Boerenhol of Moddergat op maandag tot en met zaterdag tussen 7.00 en 19.00 uur een uurdienst met een grote plaats of een belangrijk overstapstation moet krijgen en dat dat bijvoorbeeld ook in de vorm van een vraagafhankelijke verbinding (= belbus) mag zijn. De vervoerders brengen dan voor dat complete pakket een bod uit.
Nu wil de provincie voor de regio HWGO dat hele buurt- en belbusverhaal afscheiden van het reguliere OV en dat in samenspraak met de gemeentes afhandelen. Zij hopen die busjes te kunnen combineren met taxiritten die nu worden gereden als onderdeel van de Wet maatschappelijke ondersteuning. Je moet dan denken aan vervoer van verstandelijk gehandicapten naar de sociale werkplaats, vervoer van kinderen naar speciaal onderwijs, dat werk.
Nu dat voornemen scheefloopt in de Hoeksche Waard (volgens het artikel loopt het op Goeree-Overflakkee wel volgens plan) is het voorstel om de hele bups (dus regulier en kleinschalig OV) weer bij elkaar in één pakket te gooien. De provincie wijzigt de spelregels dus tijdens het spel, want de vervoerders die zich inschrijven voor de concessie hebben hun offerte gebaseerd op de oorspronkelijke plannen.
Of Arriva of welke vervoerder dan ook gebruik maakt van onderaannemers om bepaalde ritten uit te voeren staat daar geheel los van.
Aan elke concessie, in dit geval voor het HWGO-gebied, zit een eisenpakket vast waarin staat waaraan het aanbod van de vervoerder in elk geval moet voldoen. Normaal maken buurtbussen en belbussen ook deel uit van dat pakket. Er is dan bijvoorbeeld expliciet geëist dat plaats Boerenhol of Moddergat op maandag tot en met zaterdag tussen 7.00 en 19.00 uur een uurdienst met een grote plaats of een belangrijk overstapstation moet krijgen en dat dat bijvoorbeeld ook in de vorm van een vraagafhankelijke verbinding (= belbus) mag zijn. De vervoerders brengen dan voor dat complete pakket een bod uit.
Nu wil de provincie voor de regio HWGO dat hele buurt- en belbusverhaal afscheiden van het reguliere OV en dat in samenspraak met de gemeentes afhandelen. Zij hopen die busjes te kunnen combineren met taxiritten die nu worden gereden als onderdeel van de Wet maatschappelijke ondersteuning. Je moet dan denken aan vervoer van verstandelijk gehandicapten naar de sociale werkplaats, vervoer van kinderen naar speciaal onderwijs, dat werk.
Nu dat voornemen scheefloopt in de Hoeksche Waard (volgens het artikel loopt het op Goeree-Overflakkee wel volgens plan) is het voorstel om de hele bups (dus regulier en kleinschalig OV) weer bij elkaar in één pakket te gooien. De provincie wijzigt de spelregels dus tijdens het spel, want de vervoerders die zich inschrijven voor de concessie hebben hun offerte gebaseerd op de oorspronkelijke plannen.
Of Arriva of welke vervoerder dan ook gebruik maakt van onderaannemers om bepaalde ritten uit te voeren staat daar geheel los van.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Aanbesteding busvervoer HWGO: uitstellen of mislukt?
Oh, zo had ik het niet bekeken.OV Hoekschewaard schreef:Sorry hoor OmniLezer maar ik snap niet precies wat je nou wilt zeggen met dit stukje.OmniLezer schreef: Maar ik weet niet hoor, er rijden zoveel kleine bedrijven daar in dat gebied. Arriva weet vast wel te sjoemelen. Zo is bijvoorbeeld TCR een soort vaste(onderhandse) vervoerder bij Arriva(die nu bij Connexxion begint in te werken). Het kan wel door(omdat ik zelf niet in dat gebied woon), maar als die mensen daar er last van hebben...
Er is maar 1 onderaannemer in HWGO en dat is TCR. En het is nog niet helemaal zeker of Arriva in de volgende concessie weer met TCR in zee gaat. Want zo veel goedkoper schijnt TCR helemaal niet te zijn.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Aanbesteding busvervoer HWGO: uitstellen of mislukt?
Het is uitstel geworden. Volgens TenderNed is deadline voor het indienen van inschrijvingen verschoven van 17/11/2014 12:00 naar 16/02/2015 12:00
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 gasten