Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Dus Den Bosch krijgt ook een paar lijnnummers met twee richtingen? Of bestond dat in Den Bosch ook al?
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Dus in Tilburg geen gelede bussen meer én de frequentie op lijn 1 gaat 'in de daluren' omlaag? Is dat niet vragen om problemen? Interessant om via lijn 5 naar Stappegoor te reizen, maar gaan de studenten dat ook doen? Bovendien helpt dat alleen voor Stappegoor, niet voor De Rooi Pannen. En lijn 2 rijdt tot tien uur niet meer naar Stappegoor? En de '127'? Is er nog niks concreets bekend over (uitbestede) versterking in de spits? En met de spits alleen kom je er niet, want lijn 1 kan ook zomaar om elf, dertien of veertien uur vol zitten en dan rijdt ie dus maar ieder kwartier...
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Tussendoor even iets anders (maar toch nog wel on topic): Veolia Transport gebruikt een bakkie (http://radiopics.com/PMR/Icom_IC-F121.htm), Arriva heeft toch 'kort verkeer'? Weet iemand hoe dat eruit ziet (foto)? Komt het op hetzelfde neer? Sommige vervoerders, zoals Hermes, hebben niets dergelijks, toch?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

buschauffeur schreef:Dus Den Bosch krijgt ook een paar lijnnummers met twee richtingen? Of bestond dat in Den Bosch ook al?
Ja hoor, vroeger bijna alle lijnen en op dit moment nog 61, 62, 64, 68 en 69. Het is wel minder geworden dan vroeger omdat je bij doorgaande lijnen met lage frequentie meestal lange wachttijden krijgt aan een van de eindpunten. De nieuwe lijnen 1/11, 8 en 9 zijn daarom alleen overdag doorgaand, in het weekend en in de avonduren worden ze op het station gebroken.
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 05 nov 2014, 11:43, 4 keer totaal gewijzigd.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

buschauffeur schreef:Dus in Tilburg geen gelede bussen meer én de frequentie op lijn 1 gaat 'in de daluren' omlaag?
Lijn 1 wordt op schooldagen in de spits een 10-min dienst en overdag een 15-min dienst.
Op de werkdagen in de schoolvakanties in de spits een 15-min dienst en overdag een 30-min dienst.

Lijn 2 komt uberhaupt niet bij Stappegoor, die rijdt alleen Reeshof-Station-Centrum.
Voor Stappegoor is het voortaan lijn 1, 11 en 's morgens lijn 5.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

En de '127'? Ik weet niet hoe die gaat heten.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Lijn 127 gaat lijn 327 worden.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door nvdw »

buschauffeur schreef:Arriva heeft toch 'kort verkeer'? Weet iemand hoe dat eruit ziet (foto)? Komt het op hetzelfde neer? Sommige vervoerders, zoals Hermes, hebben niets dergelijks, toch?
Arriva heeft inderdaad kort verkeer, volgens mij met exact hetzelfde 'bakkie' van Motorola: ik kan nu al met Veolia-chauffeurs communiceren door simpelweg van kanaal te switchen. Volgens de implementatiesite krijgen de bussen in Brabant ook kort verkeer, voor zover ze dat al niet hadden (geen idee namelijk of dat in Den Bosch e.o. al zo was).

Connexxion heeft geen KVK en de dochterbedrijven ook niet; volgens mij doet Qbuzz er ook niet aan.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

buschauffeur schreef:En de '127'? Ik weet niet hoe die gaat heten.
De 327 gaat op schooldagen overdag ieder kwartier tussen Tilburg en Oosterhout en ieder halfuur tussen Oosterhout en Breda.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Meltrain »

Ik zie ook dat in 's-Hertogenbosch 's avonds na 21:30 alleen nog de lijnen 1, 8 en 9 rijden. Is dat niet erg weinig?
In elk geval voor lijn 3 en ook wel lijn 12 lijkt me 's avonds nog wel een vraag.
Van de overige lijnen kan ik het me wel indenken dat die 's avonds niet rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Meltrain schreef:Ik zie ook dat in 's-Hertogenbosch 's avonds na 21:30 alleen nog de lijnen 1, 8 en 9 rijden. Is dat niet erg weinig?
In elk geval voor lijn 3 en ook wel lijn 12 lijkt me 's avonds nog wel een vraag.
Van de overige lijnen kan ik het me wel indenken dat die 's avonds niet rijden.
Lijn 3 is 's avonds niet zo nodig omdat je naar Rosmalen Dorp tot 24.00 uur met de trein kunt en je naar Hintham nog met lijn 158 mee kunt met alleen wat langere loopafstanden. Wel is het vervelend dat de AAwijk Noord en de Graafsewijk uit de boot vallen.

Lijn 12 is inderdaad wat pijnlijker omdat je in de Hambaken alleen nog kunt komen door met lijn 8/9 bij de Rompert uit te stappen. In het verste geval betekent dat een kwartier lopen.

Ik verwacht overigens dat hier nog wel wat ophef over komt omdat dat nog nauwelijks bekend is gemaakt. Alhoewel de realiteit ook is dat de stadsbussen na 21.00 vrijwel leeg zijn.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door OmniLezer »

wwijker schreef:https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... fe9a2bf581
Nieuwe stadsbus Arriva, als het de concessie wint?
Hoe zat het met deze? Is die van de tafel gevallen? Of is die gewoon geannuleerd?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door nvdw »

Of überhaupt nooit besteld. Het is een artist's impression van een 'Brabantse' VDL Citea MLE. De overheid besteedt immers het vervoer aan onder de vervoerders, maar die vervoerders vragen op hun beurt weer allerlei busfabrikanten om offertes... en wie weet heeft VDL wel een mooie persoonlijke productbrochure laten maken waarin deze plaat is verschenen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Plutona »

Een subtiele wijziging, maar wel met mogelijk grote gevolgen, is dat van veel stadslijnen in Tilburg de ritten van na twaalf uur zijn vervallen. Op o.a. lijn 5 en 11, zijn op z'n minst de laatste 2 ritten geschrapt, mogelijk zelfs de laatste 3.
Dat betekent dat de meeste studenten die met ''de laatste trein'' uit hun richting komen voortaan veroordeeld zijn tot de fiets, taxi of de benenwagen.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

OmniLezer schreef:
wwijker schreef:https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... fe9a2bf581
Nieuwe stadsbus Arriva, als het de concessie wint?
Hoe zat het met deze? Is die van de tafel gevallen? Of is die gewoon geannuleerd?

Wow gaaf bussie ! ziet er wel leuk uit.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door gliderfighter »

Ik heb een traantje moeten laten bij het zien van de nieuwe routes. Ik vind het zeer jammer dat Rosmalen Noord na 2130 geen bus meer krijgt, betekent dat ik dus met de fiets naar het station moet in de ochtend, omdat ik anders een half uur mag lopen. Mijn huidige halte wordt compleet opgeheven, de focus ligt meer op het nieuwe Rosmalen Noord, ipv de wijken die er al waren(Thorbeckeborch en Vlietdijk).

Ik ben benieuwd naar de vertrektijden..
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door jwalk1 »

De vertrektijden staan ook online (als busboekje) op de website van Arriva
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

gliderfighter schreef:Ik heb een traantje moeten laten bij het zien van de nieuwe routes. Ik vind het zeer jammer dat Rosmalen Noord na 2130 geen bus meer krijgt, betekent dat ik dus met de fiets naar het station moet in de ochtend, omdat ik anders een half uur mag lopen. Mijn huidige halte wordt compleet opgeheven, de focus ligt meer op het nieuwe Rosmalen Noord, ipv de wijken die er al waren(Thorbeckeborch en Vlietdijk).
De rijtijd van lijn 63 is op dit moment 40 minuten enkele reis voor Rosmalen-Den Bosch, met de trein is het 8 minuten.
Met dergelijke rijtijden krijg je niemand meer in de bus (en dat blijkt ook op dit moment).
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 05 nov 2014, 19:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Plutona schreef:Een subtiele wijziging, maar wel met mogelijk grote gevolgen, is dat van veel stadslijnen in Tilburg de ritten van na twaalf uur zijn vervallen. Op o.a. lijn 5 en 11, zijn op z'n minst de laatste 2 ritten geschrapt, mogelijk zelfs de laatste 3.
Dat betekent dat de meeste studenten die met ''de laatste trein'' uit hun richting komen voortaan veroordeeld zijn tot de fiets, taxi of de benenwagen.
De kaalslag in de dienstregeling overdag tijdens de werkdagen in de schoolvakanties lijkt me een tikkeltje ernstiger dan die paar vervallen ritten voor studenten rond middernacht.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Ik heb een traantje moeten laten bij het zien van de nieuwe routes. Ik vind het zeer jammer dat Rosmalen Noord na 2130 geen bus meer krijgt, betekent dat ik dus met de fiets naar het station moet in de ochtend, omdat ik anders een half uur mag lopen. Mijn huidige halte wordt compleet opgeheven, de focus ligt meer op het nieuwe Rosmalen Noord, ipv de wijken die er al waren(Thorbeckeborch en Vlietdijk).

Ik ben benieuwd naar de vertrektijden..

Kan ik wel begrijpen.
Ik heb altijd in Rosmalen op de Baroniehoeven gewoond.
Ik kon toen altijd bij 2 haltes in de buurt op en uitstappen.
Sparrenburg straat halte en bij de Tielekeshoeven halte.
Ook daar zal de bus voorgoed niet meer rijden. Dus de mensen uit de Hoevens moeten allemaal naar Station
om daar de bus te pakken. Ik vind het eigenlijk een schande, oke de bus is leeg laat in de avond. Maar overdag zijn er altijd mensen die de bus pakken of er uitstappen. Laat de bus dan wel daar rijden denk ik bij de ochtend en avond spits.
En dan buiten de spits de nieuwe route. Maar jah daar denkt de Provincie en of Gemeente niet aan.
Het gaat alleen maar om het geld, bus is leeg das duur om te laten rijden dus hoppa 3 haltes weg met kortere nieuwe route. Het had ook op een hele andere manier gekunt zoals alleen met spits de bus via oude route laten rijden.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Jasper073 schreef:Maar overdag zijn er altijd mensen die de bus pakken of er uitstappen. Laat de bus dan wel daar rijden denk ik bij de ochtend en avond spits.
Lijn 63 heeft nauwelijks nog reizigers overdag van en naar Rosmalen Dorp, meestal hooguit een stuk of drie. Geen wonder want de lus door Rosmalen kost alleen al 25 minuten. De realiteit is dat 90% van de mensen met de trein naar Den Bosch gaat vanwege de veel te lange rijtijden van de bus. Daarnaast voeren de buurtbewoners al jaren actie om de bus uit de wijken verwijderd te krijgen, die mensen zitten helemaal niet op een bushalte in hun buurt te wachten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daniel »

jwalk1 schreef:De vertrektijden staan ook online (als busboekje) op de website van Arriva
In de normale dienstregelingsmodule staan ze ook trouwens.

Wat mij in de dienstregeling van de 620 opviel trouwens is dat die ook middagritten naar Dordrecht toe heeft, maar dat blijkt nu bij Veolia ook al zo te zijn. Nu is dat aannemelijk omdat de bus toch daarheen moet, maar 's ochtends geldt natuurlijk net zo sterk dat de bus weer terug moet en dan zijn er geen tegenspitsritten. Eventueel winkelend publiek ofzo dat er gebruik van zou willen maken moet ook wel heel erg opschieten om er iets aan te hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Frans F schreef:
Jasper073 schreef:Maar overdag zijn er altijd mensen die de bus pakken of er uitstappen. Laat de bus dan wel daar rijden denk ik bij de ochtend en avond spits.
Lijn 63 heeft nauwelijks nog reizigers overdag van en naar Rosmalen Dorp, meestal hooguit een stuk of drie. Geen wonder want de lus door Rosmalen kost alleen al 25 minuten. De realiteit is dat 90% van de mensen met de trein naar Den Bosch gaat vanwege de veel te lange rijtijden van de bus. Daarnaast voeren de buurtbewoners al jaren actie om de bus uit de wijken verwijderd te krijgen, die mensen zitten helemaal niet op een bushalte in hun buurt te wachten.

Toch gek heb daar vanaf me 4de gewoond en nooit een klacht gehoord over de bus die er rijd.
Ja die rijken gekken langs de busbaan in dat grote witte villa, tjah als je daar gaat wonen weet je dat de bus er rijd.
Dus achteraf moeten ze niet zeiken in mijn ogen. En ik zeg ook als oplossing de bus alleen in de spits op oude route laten rijden. Ik ken nog veel mensen die de bus pakken in de ochtend om naar hun werk en school te gaan.
Dat de bus nieuwe route rijd op de rest van de dag is prima idee, omdat er dan geen hond in en of uitstapt.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door waldo79 »

Frans F schreef: De rijtijd van lijn 63 is op dit moment 40 minuten enkele reis voor Rosmalen-Den Bosch, met de trein is het 8 minuten.
Met dergelijke rijtijden krijg je niemand meer in de bus (en dat blijkt ook op dit moment).
Ik heb 2 jaar in Rosmalen (5 minuten lopen van het station) gewerkt komende uit Tiel.
De aansluiting vanuit Geldermalsen naar Rosmalen is beroerd (30 minuten wachten) en de bus heeft een veel te lange rijtijd, terwijl het vanaf Ht maar 6-7 km rijden is :N Zelfs met een half uur filerijden op de A2 was de auto nog sneller.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door gliderfighter »

Frans F schreef: De rijtijd van lijn 63 is op dit moment 40 minuten enkele reis voor Rosmalen-Den Bosch, met de trein is het 8 minuten.
Met dergelijke rijtijden krijg je niemand meer in de bus (en dat blijkt ook op dit moment).
Rosmalen loop je niet in 10 minuten door. 63 Rijdt gewoon gigantisch om, waardoor 74("Mijn" bus) op dit moment beter is voor Rosmalen Noord. Ik zie gelukkig wel dat de laatste bus om 21:42 vertrekt vanuit Den Bosch.
Hopelijk kan ik wat coulance krijgen mocht ik de bus alsnog nemen, want het is toch zuur om je eigen straat langs te rijden, om daarna weer terug te lopen.

Ik ben benieuwd of er nog aan gesleuteld gaat worden, aangezien het eindpunt van lijn 3 de Markt is en de bus daarna lijn 13 gaat rijden. Na het Gemeentehuis(Station is hetzelfde) is er geen bushalte waar gestopt kan worden zonder het verkeer op te houden tot de Groote Wielen.
Nu gaat lijn 13 4x per uur door mijn straat rijden, in een 30 zone én wat fikse drempels.

Ik ga het afwachten
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten