Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Die foto-actie slaat natuurlijk ook nergens op: ik was al bang dat ik mijn eigen regio niet eens meer kende, maar ze hebben gewoon foto's van willekeurige plekken in Nederland gepakt en daar een Twents-bus ingeshopt....
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Twente

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:Hebben jullie de facebookpagina van Syntus gezien? Ze hebben nu een leuke foto-actie, maar bij echt alles wat Syntus neerzet wordt alleen maar afkrakend gereageerd op het ontslag van de chauffeur :lol:
Ja, ik heb een VVV-bon van 10 euro gewonnen. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Twente

Bericht door Hainje »

Ardan schreef:Hebben jullie de facebookpagina van Syntus gezien? Ze hebben nu een leuke foto-actie, maar bij echt alles wat Syntus neerzet wordt alleen maar afkrakend gereageerd op het ontslag van de chauffeur :lol:
Heb je een link? Want ik kom op een Facebook-pagina met Wikipedia uit. :')
🍉
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Twente

Bericht door JWM »

Ik denk dat de beste man gewoon een beetje is doorgeschoten met entertainen. Dat het de landelijke media haalt zegt genoeg. Voor de verkeersveiligheid is het nog altijd het beste als de chauffeur met twee handen aan het stuur zit.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Twente

Bericht door waldo79 »

Punt is of de man zich als goed werknemer gedragen heeft. Het brengen van sfeer in de bus valt daar wel onder.
En met een hand sturen - als je enkel rechtdoor rijdt is daar weinig bezwaar tegen. Als ik op de stoel van Syntus had gezeten had ik een berisping voor het seinen gegeven.

Zoals de casus op mij overkomt staat de chauffeur helemaal niet zo slecht. En hij bleef er relaxt onder (A)
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Twente

Bericht door Nitein-Repart »

Het is best een lastige casus. Als de man een ongeluk veroorzaakt, kan niet alleen tegen de man, maar waarschijnlijk ook tegen Syntus een rechtzaak gespannen worden, aangezien zij dan niet de verantwoordelijkheid over hun werknemers hebben genomen en waarschijnlijk heeft Syntus een voorzorgsmaatregel genomen. De waarheid of het verstandig is, ligt in het midden. Wil daarmee Syntus niet beschuldigen als ouwe zeur.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Twente

Bericht door waldo79 »

Erno-BE schreef:Het is best een lastige casus. Als de man een ongeluk veroorzaakt, kan niet alleen tegen de man, maar waarschijnlijk ook tegen Syntus een rechtzaak gespannen worden, aangezien zij dan niet de verantwoordelijkheid over hun werknemers hebben genomen en waarschijnlijk heeft Syntus een voorzorgsmaatregel genomen.
Ligt eraan welk rijgedrag hij vertoonde. Als je aan het zingen bent tijdens het rijden kun je moeilijk sneller aansprakelijk gesteld worden voor een ongeluk :idea:

Ik zou als ik jou was geen uitspraken doen over juridische kwesties :idea:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Twente

Bericht door JWM »

En met een hand sturen - als je enkel rechtdoor rijdt is daar weinig bezwaar tegen.
Niet mee eens. Er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren, zeker in de stad.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Twente

Bericht door waldo79 »

Zucht...maak het alsjeblieft niet te zwart-wit. Een voertuig moet ook met één hand bestuurbaar blijven 8-)
Er ontstaat niet onmiddellijk een noodsituatie als je even met één hand stuurt (A)

En in een eventuele zaak tussen werkgever en werknemer is die vraag niet relevant.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Twente

Bericht door flipje »

De chauffeur (Shandrick) heeft enkele weken geleden in de media beterschap beloofd en te stoppen met zijn entertainment in de bus. Syntus reageerde toen positief tegen de chauffeur en in de media. Echter heeft Shandrick sindsdien geen dienst meer mogen rijden en nu de storm is/was gaan liggen na 5 weken wordt hij toch 'ontslagen'. Rare gang van zaken lijkt me... Gelukkig zijn er veel Tukkers het niet eens met dit besluit (zie de Facebook pagina van Syntus).

Shandrick's verhaal:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qwMPNA3JUjs[/youtube]
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Twente

Bericht door waldo79 »

Of er moet op de achtergrond meer gespeeld hebben dan wat in de media is gekomen 8-)
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Twente

Bericht door JWM »

waldo79 schreef:Zucht...maak het alsjeblieft niet te zwart-wit. Een voertuig moet ook met één hand bestuurbaar blijven 8-)
Er ontstaat niet onmiddellijk een noodsituatie als je even met één hand stuurt (A)
Als er iets onverwachts gebeurd kan een buschauffeur beter ingrijpen als hij al twee handen aan het stuur heeft. Ik zeg ook niet dat met één hand sturen meteen onverantwoorde risico's met zich meebrengt maar voor de verkeersveiligheid is het wel het best als het niet gebeurd voor onnodige handelingen zoals voor DJ spelen. Ik kan mij goed voorstellen dat Syntus de chauffeur daar ook op heeft gewezen.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Twente

Bericht door waldo79 »

Uiteraard. Dat geldt voor elk voertuig wat je bestuurt. Ik heb gisteren de uitzending van RTL Late Night gezien en daaruit blijkt dat er geen sprake is van een verstoorde verhouding tussen Syntus en de chauffeur. Veel heisa om niks.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Milco »

Ik heb de chauffeur gisteren op tv gezien en ik vind dat hij juist voor een gezellige sfeer zorgt in de bus. Hij was oproepkracht, werd aangesproken maar werd later alsnog ontslagen, terwijl hij intussen niet meer is opgeroepen. :roll:

Volgens mij zitten er hier 3 Syntus Twente chauffeurs op het forum (toch, gkw1969, marvinkok en dennistd). Vraag aan jullie: kennen jullie Shandrick toevallig en wat is jullie mening hierover?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
gkw1969
Berichten: 1756
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

Uit voorzorg is deze tekst verwijderd. Mijn excuses voor het ongemak
Laatst gewijzigd door gkw1969 op za 08 nov 2014, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
When you're tired of London, you're tired of life
TomSteyl
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie Twente

Bericht door TomSteyl »

Ik vind het bovenstaand stukje nogal een "glad ijs-situatie"... teveel details! Kijk maar uit dat Syntus niet meeleest hier!
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Twente

Bericht door waldo79 »

Het is een figuur wat om aandacht verlegen zit. Hij heeft dit publicitair handig gespeeld en Syntus in verlegenheid gebracht.
Dat kun je hem wel aanrekenen :wink:
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie Twente

Bericht door Frans F »

TomSteyl schreef:Ik vind het bovenstaand stukje nogal een "glad ijs-situatie"... teveel details! Kijk maar uit dat Syntus niet meeleest hier!
Er staat niets in waarvan een Syntus-baas van zijn stoel zal rollen.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Concessie Twente

Bericht door zone2000 »

niet echt verstandig om een collega zo af te schilderen op een openbaar forum.
TomSteyl
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie Twente

Bericht door TomSteyl »

Ik schreef:
Tomsteyl schreef:teveel details!
Daarmee bedoelde ik te zeggen dat er dingen in staan waar we weinig mee te maken hebben. Snappie?
waldo79 schreef:Het is een figuur wat om aandacht verlegen zit. Hij heeft dit publicitair handig gespeeld en Syntus in verlegenheid gebracht.
Dat kun je hem wel aanrekenen
Daar heb ik ook niks over gezegd, dat zal best zo zijn!
zone2000 schreef:niet echt verstandig om een collega zo af te schilderen op een openbaar forum.
Dat is een beetje waarop ik doelde... :wink:
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Twente

Bericht door waldo79 »

Je hoeft je niet aangesproken te voelen, TomSteyl. Ik reageer enkel.
TomSteyl
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie Twente

Bericht door TomSteyl »

???
Wie zegt dat dan? Je schrijft uitgebreid over een (ex-)collega, de vraag is of dat zo in detail moet...
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Twente

Bericht door waldo79 »

Ik schrijf niks over een collega (het is mijn collega niet). Ik reageer enkel op wat mij via diverse kanalen ter ore komt :')
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Twente

Bericht door flipje »

Helder verhaal, alleen ik het uiteindelijk niet de juiste manier hoe Syntus heeft gehandeld. Een 2e kans zou gezien zijn populariteit toch wel moeten verdienen.

De damage controle is trouwens zeer belabberd bij Syntus.. Het verwijderen van reacties en vragen op de Facebook pagina.. :N
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten