Korte vragen #12

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
jamy015
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 19:16
Locatie: Dt

Re: Korte vragen #12

Bericht door jamy015 »

Ik wil misschien een Dal Voordeel abo halen (is in de aanbieding, eerste jaar voor €29). In de actievoorwaarden staat dat hij na het eerste jaar weer €50 kost en dat hij dan maandelijks verlengd wordt. (Tenminste, er staat dat ik dan maandelijks kan opzeggen, ik neem aan dat dat betekent dat hij maandelijks verlengd wordt).

Een paar vraagjes:
- Hoeveel betaal ik na het eerste jaar elke maand? Is dat gewoon € 4,17 (50/12) per maand? Of betaal ik dan in 1x €50? Als dat laatste zo is en ik zeg na een paar maanden op, krijg ik dan van de rest van de maanden het geld terug?
- Krijg ik een brief of een mail of iets dergelijks als het jaar bijna over is? Of wordt het gewoon stilzwijgend verlengd?
- En voor de mensen met Dal Voordeel, haal je het eruit? Ik reis alleen incidenteel met de trein en ik heb het idee dat je voor lange ritten meestal niet bespaart omdat je toch een actiekaartje kan halen (Hema/Blokker/Spoordeelwinkel/etc), klopt dat of loont het abo toch wel?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #12

Bericht door Ardan »

Ik heb ook DV, en je betaalt in één keer 50 euro. En ik reis ook niet zo vaak met de trein, maar heb hem toch al vrij snel eruit gehaald. Retourtje Enschede voor 12 euro in plaats van 20 bijvoorbeeld, of Amsterdam voor 20 in plaats van 36. Tikt toch lekker aan :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #12

Bericht door Tochjo »

jamy015 schreef:- Hoeveel betaal ik na het eerste jaar elke maand? Is dat gewoon € 4,17 (50/12) per maand? Of betaal ik dan in 1x €50? Als dat laatste zo is en ik zeg na een paar maanden op, krijg ik dan van de rest van de maanden het geld terug?
- Krijg ik een brief of een mail of iets dergelijks als het jaar bijna over is? Of wordt het gewoon stilzwijgend verlengd?
Dal Voordeel betaal je vooruit voor het hele jaar. Bij opzeggen krijg je restitutie voor de niet-gebruikte maanden. Je krijgt bericht van NS dat je abonnement verlengd wordt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #12

Bericht door Suus »

Een kortingskaart voor een heel jaar voor 29 euro er niet uithalen? Dan moet je of heel weinig met de trein reizen of meteen forse afstanden afleggen waardoor een actiekaartje goedkoper wordt. De korting is namelijk vrij significant :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #12

Bericht door waldo79 »

Ik was ook sceptisch over Weekend Vrij, maar die verdiende ik een poep en een zucht terug.
jamy015
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 19:16
Locatie: Dt

Re: Korte vragen #12

Bericht door jamy015 »

Tochjo schreef: Dal Voordeel betaal je vooruit voor het hele jaar. Bij opzeggen krijg je restitutie voor de niet-gebruikte maanden. Je krijgt bericht van NS dat je abonnement verlengd wordt.
Oké, dat is mooi, dan zit ik niet opeens met een abo wat ik tegen die tijd misschien niet meer wil.
Ardan schreef:Ik heb ook DV, en je betaalt in één keer 50 euro. En ik reis ook niet zo vaak met de trein, maar heb hem toch al vrij snel eruit gehaald. Retourtje Enschede voor 12 euro in plaats van 20 bijvoorbeeld, of Amsterdam voor 20 in plaats van 36. Tikt toch lekker aan :)
Bee schreef:Een kortingskaart voor een heel jaar voor 29 euro er niet uithalen? Dan moet je of heel weinig met de trein reizen of meteen forse afstanden afleggen waardoor een actiekaartje goedkoper wordt. De korting is namelijk vrij significant :Y
waldo79 schreef:Ik was ook sceptisch over Weekend Vrij, maar die verdiende ik een poep en een zucht terug.
Ja, ik was dus bijvoorbeeld een paar dagen geleden samen met iemand anders naar Nijmegen gegaan (vanuit Delft), toen hebben we een Spoordeelwinkel kaartje gekocht waarmee we voor 36 euro samen heen en terug konden, terwijl het zelfs met Dal Voordeel anders nog 25 euro per persoon (dus 50 euro) had gekost. En toen ik een keer naar Tilburg was, had ik een Hema dagkaart gekocht voor 17,50, daar zou ik met Dal Voordeel maar liefst 30 cent bespaard hebben :lol:

Maar goed, ik weet niet bij elke reis lang van tevoren dat ik hem ga maken, dus als er een keer op dat moment geen actie is loont het wel flink ja. Sowieso ga ik de komende paar maanden wel wat ritten naar universiteitssteden maken voor hun open dag (zit nu in vwo 6), krijgt degene met wie ik ga ook meteen korting. Dus dan denk ik dat ik het abo wel ga halen :Y

Bedankt allen voor de reacties!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen #12

Bericht door Daantje »

Vergeet hem dan niet op te zeggen als je studenten OV krijgt :) ik vind het voordeel van een kortingskaart dat het bij retourtjes vaak loont maar bij enkeltjes niet en naar mijn moeder in Zeeland bleef ik vaak slapen.
jamy015
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 19:16
Locatie: Dt

Re: Korte vragen #12

Bericht door jamy015 »

Inderdaad, vandaar ook:
jamy015 schreef:
Tochjo schreef: Dal Voordeel betaal je vooruit voor het hele jaar. Bij opzeggen krijg je restitutie voor de niet-gebruikte maanden. Je krijgt bericht van NS dat je abonnement verlengd wordt.
Oké, dat is mooi, dan zit ik niet opeens met een abo wat ik tegen die tijd misschien niet meer wil.
:P

En dat het bij enkele ritten veel meer scheelt kan ik me voorstellen inderdaad. Maar ik maak eigenlijk bijna nooit een enkele reis dus bij mij is dat niet van toepassing :)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #12

Bericht door Milco »

Ik heb twee Kruidvat treindagkaarten in huis (geldig op één weekenddag t/m 25 januari 2015). Bij deze kaarten zit ook een kortingsbon voor de Julia's en eentje voor de Smullers, maar zijn deze kortingsbonnen ook alleen in het weekend geldig of ook doordeweeks?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #12

Bericht door Ronald »

Meestal staat dat wel duidelijk op het kaartje zelf dacht ik of in de bijbehorende flyer.
jamy015
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 19:16
Locatie: Dt

Re: Korte vragen #12

Bericht door jamy015 »

Het lijkt mij inderdaad logisch dat het erop staat.

Maar goed, logica is soms ook ver te zoeken in de ov-wereld, dus dat zegt alsnog niet veel :lol:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #12

Bericht door Milco »

Achterop de kortingsbon staat dat ie geldt tot en met 25 januari 2015, meer niet, maar omdat de treindagkaart alleen in het weekend geldt ga ik twijfelen over de kortingsbonnen van de Julia's en Smullers.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #12

Bericht door VIRM »

Weet iemand toevallig of er een goede plattegrond beschikbaar is van NS station Schiphol in combinatie met het busstation Schiphol Plaza? Zou het fijn vinden om de positionering van de perrons t.o.v. het busstation goed te kunnen bestuderen, zodat ik het niet iedere keer hoef te vragen. :)
De plattegrond op ns.nl zelf is niet echt bruikbaar, aangezien de ingetekende grote perrons op -1 veel van de bovengrondse details verdringen.
Beul van de blindegeleidelijn
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #12

Bericht door Ronald »

Milco schreef:Achterop de kortingsbon staat dat ie geldt tot en met 25 januari 2015, meer niet, maar omdat de treindagkaart alleen in het weekend geldt ga ik twijfelen over de kortingsbonnen van de Julia's en Smullers.
Als er verder niets op staat dan lijkt het me dat 'ie altijd geldig is. Je kunt het sowieso proberen natuurlijk :-)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #12

Bericht door Aking »

Sowieso zou NS niet heel slim bezig zijn als die bon alleen in het weekend geldig was...

Nu heb je namelijk 5 extra dagen per week om die bon uit te geven, hetgeen meer omzet/winst voor NS betekent. Want in tegenstelling tot treinen waarin doordeweeks een gebrek aan capaciteit is (reden dat die kaartjes alleen in het weekend geldig zijn), is er bij de vreetschuren van 'slands maatschappij der spoorwegen altijd wel capaciteit voor (het bereiden van) een extra versnapering
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Korte vragen #12

Bericht door verfmeer »

Het is zelfs zo dat de productiekosten door de weeks lager zijn, omdat de lonen in het weekend hoger zijn. Dus maakt de NS dan extra winst.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #12

Bericht door huibe »

VIRM schreef:Weet iemand toevallig of er een goede plattegrond beschikbaar is van NS station Schiphol in combinatie met het busstation Schiphol Plaza? Zou het fijn vinden om de positionering van de perrons t.o.v. het busstation goed te kunnen bestuderen, zodat ik het niet iedere keer hoef te vragen. :)
De plattegrond op ns.nl zelf is niet echt bruikbaar, aangezien de ingetekende grote perrons op -1 veel van de bovengrondse details verdringen.
http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchi ... ronden.htm
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #12

Bericht door Hainje »

Weet iemand of deze wagen misschien nog rijdt? :P

Afbeelding

Ik denk haast van niet, maar je weet het maar nooit.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #12

Bericht door Z2N »

Aldus Hercules van Zone01.be niet meer.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #12

Bericht door Hainje »

Dank u.
🍉
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Korte vragen #12

Bericht door Niek »

Staan er nog ergens in NL MAT'54 treinstellen? of zijn deze allemaal gesloopt?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #12

Bericht door Gekko123 »

Het spoorwegmuseum heeft een rijvaardig stel van twee bakken (de 386), verder is er nog de 766 van stichting Mat'54 Hondekop Vier die momenteel gereviseerd wordt. Na de revisie is dit stel als het goed is weer rijvaardig.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Korte vragen #12

Bericht door Niek »

Tijd voor een keertje spoorwegmuseum dus. Bedankt!
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #12

Bericht door dennistd »

Kijk van tevoren wel goed of het stel er ook staat op dat moment: hij wil wel eens in Blerick staan en dan ga je voor niks (nou ja, er is natuurlijk nog genoeg ander leuk spul te zien daar). Een tip: elk 2e weekend van de maand rijdt de Heimwee Expres, en daar wordt ook regelmatig de 386 voor ingezet. Hou http://www.spoorwegmuseum.nl/#!/eveneme ... ee-express even in de gaten daarvoor.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #12

Bericht door Thom91 »

Is er een site met een overzicht van alle geile fernbussen die in den landen des Europa rondscheuren? Flixbus, ICBus, Eurolines etc op 1 pagina met routekaartjes enzulks. Danku.
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten