Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Michael 1988 schreef:Dat heb ik ook gemerkt, maar mij ging het meer om de inhoud ;).
Ja, mij ook, maar het is wel raar toch? Had dan de nieuwe Goed bezigbus (ik neem aan dat dit een Citea wordt) of in het geval van Tilburg de oude Goed bezigbus afgebeeld. Maar je hebt gelijk. Het is niet belangrijk.
Laatst gewijzigd door buschauffeur op do 06 nov 2014, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Frans F schreef:De Provincie heeft de laatste avondritten niet meer besteld, dus dan vervallen ze. Persoonlijk vind ik dat echter minder storend dan dat op vakantiedagen op veel lijnen de helft van alle bussen overdag wordt geschrapt, dat is ontstaan door een fout van de Provincie die niet de bedoeling was.
Een fout van de provincie? Hoe zit dat precies? Simpelweg vergeten te eisen? Denk je dat er nog een kans is dat dit wordt teruggedraaid?
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Weet iemand of de Citaro's wel ook nieuwe validators krijgen? Of blijven de oude kaartlezers er gewoon in zitten? En blijven de chauffeurs moeten tellen of gaan de kaartlezers dat nu eindelijk doen?
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MLouter »

Ik weet niet of het al was langsgekomen, maar de stadsbus in Oss gaat door een 'Van Driel Wijkbus" vervangen worden.
Echter komt er maar een uurfrequentie, wat voor een stadsbus natuurlijk geen zin heeft.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

buschauffeur schreef: Een fout van de provincie? Hoe zit dat precies? Simpelweg vergeten te eisen? Denk je dat er nog een kans is dat dit wordt teruggedraaid?
Geen fout maar een bewuste keuze op basis van de vervoerscijfers, net als dat bijvoorbeeld veel Bossche stadslijnen niet meer rijden na 21.30. Het enige wat echt fout gegaan is door een hiaat in het bestek is de vakantiedienst, het was niet de bedoeling dat de frequenties op werkdagen de helft lager zouden worden dan op zaterdag.
buschauffeur schreef:Weet iemand of de Citaro's wel ook nieuwe validators krijgen? Of blijven de oude kaartlezers er gewoon in zitten? En blijven de chauffeurs moeten tellen of gaan de kaartlezers dat nu eindelijk doen?
Volgens mij krijgen alleen de nieuwe bussen nieuwe validators, tenminste zo lang die oude het niet begeven (en dat kan volgens mij niet zo lang meer duren). Maar serieus, over 4 jaar moeten de huidige bussen buiten dienst, ik denk dat de nieuwe bussen dan ook nieuwe validators krijgen.
MLouter schreef:Ik weet niet of het al was langsgekomen, maar de stadsbus in Oss gaat door een 'Van Driel Wijkbus" vervangen worden. Echter komt er maar een uurfrequentie, wat voor een stadsbus natuurlijk geen zin heeft.
Dat is nieuw. Ik zag in het BD dat hij pas om 9.00 begint, samen met die uurdienst klinkt het meer als een veredeld wmo-busje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Frans F schreef:Persoonlijk vind ik dat echter minder storend dan dat op vakantiedagen op veel lijnen de helft van alle bussen overdag wordt geschrapt, dat is ontstaan door een fout van de Provincie die niet de bedoeling was.
Voor wat betreft de zomer en kerstvakantie denk ik dat dit niet zo'n probleem is. In de zomervakantie afgelopen jaar zat er echt praktisch niemand in de bussen (te Tilburg) en met de kerstvakantie heeft bijna iedereen vrij. De overige vakantieperioden baren mij wel wat meer zorgen. Zou mij niets verbazen als er na de zomervakantie weer een nieuwe dienstregeling komt. :P
🍉
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

Wat zijn validators?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

CamilleKreemers schreef:Wat zijn validators?
Die apparaatjes waar je bij in/uitcheckt.
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Hainje schreef:In de zomervakantie afgelopen jaar zat er echt praktisch niemand in de bussen (te Tilburg) en met de kerstvakantie heeft bijna iedereen vrij.
Ik vraag me af of dit met de Tilburgse Kermis en Carnaval wel goed gaat. En met Kermis zijn er veel mensen vrij waardoor er juist meer reizigers overdag tussen de spitsuren zijn. Maar goed, de vuurproef komt meteen al in de tweede week van nieuwe dienstregeling.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Frans F schreef:
Hainje schreef:In de zomervakantie afgelopen jaar zat er echt praktisch niemand in de bussen (te Tilburg) en met de kerstvakantie heeft bijna iedereen vrij.
Ik vraag me af of dit met de Tilburgse Kermis en Carnaval wel goed gaat.
Tilburgse Kermis wel. Echt geloof mij, d'r zat geen hond in de bussen. De eerste dagen bij afgelopen editie werd op lijn 2 en 4 geheel geleed gereden, vanaf dinsdag of woensdag waren alle gelede wagen weg en werd de hele stadsdienst met standaard gereden. Carnaval is dan inderdaad weer afwachten, want dat valt buiten de zomer en kerstvakantie. Echter gezien mijn ervaringen in de regio Eindhoven kom je met gericht versterken ook al een heel eind.
🍉
Polleke
Berichten: 16
Lid geworden op: do 02 okt 2014, 13:03

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Polleke »

Frans F schreef:
Hainje schreef:In de zomervakantie afgelopen jaar zat er echt praktisch niemand in de bussen (te Tilburg) en met de kerstvakantie heeft bijna iedereen vrij.
Ik vraag me af of dit met de Tilburgse Kermis en Carnaval wel goed gaat. En met Kermis zijn er veel mensen vrij waardoor er juist meer reizigers overdag tussen de spitsuren zijn. Maar goed, de vuurproef komt meteen al in de tweede week van nieuwe dienstregeling.
Nou met de kermis hoef je niet bang te zijn, de laalste jaren zitten er gemiddeld tijdens de kermis week zo weinig pass. in de bus dat je het met een buurtbusje kan afdoen. Reden? een enkeltje kost 3,50 euro reken maar uit voor het hel gezin,en waar willen de pass. heen met de kermis? alle bussen rijden zo`n beetje alleen over de ringbanen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Meltrain »

Is het nu echt zo veel moeite om "passagiers" voluit te schrijven? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

In Den Bosch is het met carnaval altijd goed druk en vol in de bussen. Genoeg passagiers die naar de stad gaan en ook weer naar huis. Vorig jaar was het een groot feest in de bus op weg naar huis hahaha *O*
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Globetrotter »

Ik weet niet of het al eerderr is gepost, maar heeft Arriva eigenlijk een vervoerplan uitgebracht voor Brabant?
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door jwalk1 »

Even iets totaal anders.

Vandaag zat ik in lijn 90 van 9:39 vanuit grave, de bus was redelijk bezet zeker 24 mensen vanuit grave. Ik reis vaker met deze bus en de bezetting is altijd redelijk.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat deze rit vanaf volgend jaar wordt gereden met een 8 persoons bus dat lijkt me wel erg aan de kleine kant, dus ik ben zeer benieuwd hoe lang het duurt tot de klachten komen op lijn 90 in de nieuwe dienstregeling
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door OmniLezer »

Ezra schreef:Ik weet niet of het al eerderr is gepost, maar heeft Arriva eigenlijk een vervoerplan uitgebracht voor Brabant?
Het is eerder gepost en de wijzigingen zijn te vinden op de site "Goedbezigbus"

Ik weet niet of je daar genoeg aan hebt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Globetrotter »

Die had ik gezien,maar ik ben echt op zoek naar een vervoerplan.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door OmniLezer »

Dan kan ik je niet helpen, mijn vriend.:-(
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:In Den Bosch is het met carnaval altijd goed druk en vol in de bussen. Genoeg passagiers die naar de stad gaan en ook weer naar huis. Vorig jaar was het een groot feest in de bus op weg naar huis hahaha *O*
Is er dan ook versterking?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Wie pakt de dingen op wat betreft voorziene fouten.
Bijvoorbeeld de 8 persoons busjes op lijn 90.
Frans heeft de juiste contacten.

Wat betreft 125 en 155 is inmiddels onderweg. Het staat namelijk haaks op de keiharde afspraken.

Excuses dat de boekjes klaar zijn is geen excuus.
die kan je gewoon wegkieperen.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

jwalk1 schreef:Vandaag zat ik in lijn 90 van 9:39 vanuit grave, de bus was redelijk bezet zeker 24 mensen vanuit grave. Ik reis vaker met deze bus en de bezetting is altijd redelijk.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat deze rit vanaf volgend jaar wordt gereden met een 8 -persoons bus dat lijkt me wel erg aan de kleine kant, dus ik ben zeer benieuwd hoe lang het duurt tot de klachten komen op lijn 90 in de nieuwe dienstregeling
Je hebt hier wel een punt. Ik heb me ook al afgevraagd of de stap van een Citea naar een 8-personsbus op lijn 90 niet een brug te ver is, ik dacht tot eergisteren de dienstregeling werd gepubliceerd dat het wel iets van 20 personen zou worden. Maar ja ik neem maar aan dat men naar de OVC-data heeft gekeken.

Een dezelfde probleem voorzie ik op lijn 92 tussen Cuijk en Mill. Daar zag ik in de dienstregeling plotseling de merkwaardige situatie dat ieder uur een klein busje rijdt van 92 en een Citea van lijn 91, waarbij het kleine busje tien minuten eerder gaat dan de grote Citea.
Laatst gewijzigd door Frans F op do 06 nov 2014, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door jwalk1 »

Ja klopt inderdaad, eigenlijk was de citea mle perfect geweest voor deze lijnen
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MdJ »

Vervelende is dat we nu 1 maand voor de ingangsdatum zitten.

Als je nu nog gaat rommelen in de ritten, moeten ook je diensten worden aangepast. Dat haal je NOOIT meer voor december. Tot september/begin oktober kan het nog, daarna echt niet meer.
Bij twijfel: gebruik beton.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

huibf schreef:Wie pakt de dingen op wat betreft voorziene fouten
Er verandert zoveel in Oost dat het moeilijk voorspelbaar is waar er precies knelpunten zullen ontstaan, maar dat er links en rechts moet worden bijgestuurd is bij zo'n grootschalige reorganisatie onvermijdelijk. Dat weet Arriva natuurlijk ook wel.

Voorziene fouten zijn er op papier niet, alles is gebaseerd op recente vervoercijfers. Alleen leert de ervaring dat het niet altijd goed voorspelbaar is hoe reizigers op veranderingen reageren. Ik denk dat we daarom even moeten afwachten hoe het gaat lopen.

Verder vraag ik me af of de vervoerscijfers altijd 100% betrouwbaar zijn. Om een voorbeeld te geven: ik vraag wel eens af of alle studenten en scholieren in gelede bussen die ik vaak achter zie instappen en die toch een SOV/abonnement hebben wel allemaal in- en uitchecken. Maar dat zijn vragen, hard maken kan ik ook niets.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Die vervoercijfers zijn wat betreft schoolvervoer i.c.m. versterking waardeloos.
De meeste versterking heeft geen werkende apparatuur.
Of is zo gigantisch traag. Die cico's van Arriva en Veolia zijn zeer traag.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten