Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Uit het twitteraccount van Qbuzz kan je opmaken dat de vertrektijden van lijn 9 gaan veranderen. Staat er dergelijke informatie bij de vertrekhaltes? Misschien omdat lijn 9 wel erg ruim in de tijd zit?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Staat er niet. Trouwens, de 3003 maandag nog zien rijden in Emmen, bijzonder...
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Iemand heeft dat gehoord en Qbuzz zegt dat ze de site in de gaten moet houden. Als er niks zou veranderen, zouden ze dat wel melden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Zal dat niet gewoon met ingang van de nieuwe dienstregeling zijn dan? Kan het me voorstellen. Maar lijn 9 zit soms wel ruim in z'n jasje inderdaad tussen de Westersingel en het Hoofdstation. Alhoewel die tijd wel nodig is als de Abrug openstaat.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
In lijn 3 zag ik vanmiddag op het scherm staan dat de vertrektijden van lijn 3 gaan wijzigen per 14 december, en dat je op hun site de nieuwe dienstregeling kon bekijken. Die nieuwe dienstregeling staat alleen helemaal nog niet op de website.
Edit: Volgens het Twitteraccount van Qbuzz komt de nieuwe dienstregeling begin volgende week online.
Edit: Volgens het Twitteraccount van Qbuzz komt de nieuwe dienstregeling begin volgende week online.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
"Reizen na 9 uur blijvend goedkoper"
Het OVbureau meldt op haar website dat vanwege het succesvolle gebruik, dit product nu te koop zal blijven. Vind ik erg positief voor het busvervoer. Hopelijk zullen nog veel meer mensen achter dit product komen.
Het OVbureau meldt op haar website dat vanwege het succesvolle gebruik, dit product nu te koop zal blijven. Vind ik erg positief voor het busvervoer. Hopelijk zullen nog veel meer mensen achter dit product komen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Wordt het dan ook mogelijk een doorlopend product hier voor aan te vragen of blijft het elke maand moeten iDeal'en op qbuzz.nl en vervolgens langs een automaat? Dat zou niet alleen voor het gebruikersgemak maar ook voor de inkomsten een enorme verbetering zijn.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Pfff, stond weer eens 30 minuten op niets te wachten. Geen lijn 2 richting de Punt om 15:00. Vooral vervelend als je een vlucht moet halen, kunnen ze niet maken mijn inziens.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Er staat ééntje met +50 die onderweg is naar de Parkbrug, maar die vertraging loopt alleen maar op. Dus waarschijnlijk na het Station uitgevallen. De rit van 15:47 zal ook wel uitgevallen zijn, want die heeft ook zo'n vertraging.
Heel slordig, extra bussen op lijnen 3, 4 en 5 worden vaak genoeg gegeven, evenals op lijn 15, maar een beloofde rit die in de dienstregeling staat voor lijn 2 of een andere lijn heeft blijkbaar geen prioriteit. Zeer slechte zaak van Qbuzz. En dit is lang niet de enige! Als er geen chauffeur aanwezig is, dan moet een ander maar worden opgeroepen.
Overigens snap ik niet dat deze gewoon alsnog wordt doorgereden als deze zeer vertraagd is, hij heeft immers een omloop met lijn 7. Dan schrap je gewoon die lijn 7 ritten (die een uur ongeveer duren). Merkt niemand wat van. Die lijn rijdt compleet op trajecten van andere lijnen. Of rijd hem rechtstreeks naar De Punt over de snelweg.
Om dergelijke problemen in de toekomst zoveel mogelijk te verhelpen, zou het dan niet logisch zijn dat chauffeurs bij het afwisselen daadwerkelijk op elkaar blijven wachten? Nu is het vaak zo dat men even snel naar het Hoofdstation rijdt om maar zo snel mogelijk pauze te hebben, terwijl het rooster eigenlijk aan geeft dat men nog in de bus hoort te zitten. Als er dan niemand komt opdagen, kan de chauffeur hier melding van maken, en kan worden overwogen of de chauffeur de rit kan afmaken. Het lijkt mij niet meer dan logisch, want het is toch vreemd dat een bus gewoon onbeheerd wordt achtergelaten. (ook met eventueel mensen die dan zwart kunnen reizen)
Heel slordig, extra bussen op lijnen 3, 4 en 5 worden vaak genoeg gegeven, evenals op lijn 15, maar een beloofde rit die in de dienstregeling staat voor lijn 2 of een andere lijn heeft blijkbaar geen prioriteit. Zeer slechte zaak van Qbuzz. En dit is lang niet de enige! Als er geen chauffeur aanwezig is, dan moet een ander maar worden opgeroepen.
Overigens snap ik niet dat deze gewoon alsnog wordt doorgereden als deze zeer vertraagd is, hij heeft immers een omloop met lijn 7. Dan schrap je gewoon die lijn 7 ritten (die een uur ongeveer duren). Merkt niemand wat van. Die lijn rijdt compleet op trajecten van andere lijnen. Of rijd hem rechtstreeks naar De Punt over de snelweg.
Om dergelijke problemen in de toekomst zoveel mogelijk te verhelpen, zou het dan niet logisch zijn dat chauffeurs bij het afwisselen daadwerkelijk op elkaar blijven wachten? Nu is het vaak zo dat men even snel naar het Hoofdstation rijdt om maar zo snel mogelijk pauze te hebben, terwijl het rooster eigenlijk aan geeft dat men nog in de bus hoort te zitten. Als er dan niemand komt opdagen, kan de chauffeur hier melding van maken, en kan worden overwogen of de chauffeur de rit kan afmaken. Het lijkt mij niet meer dan logisch, want het is toch vreemd dat een bus gewoon onbeheerd wordt achtergelaten. (ook met eventueel mensen die dan zwart kunnen reizen)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
De 3446 op lijn 140 naar Delfzijl rond 17.20 op de Damsterdiep in Groningen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Dat is wel bijzonder te noemen ja. Was er nu echt geen rood/grijs geval over?groningen schreef:De 3446 op lijn 140 naar Delfzijl rond 17.20 op de Damsterdiep in Groningen.
Ik zie rond 7.15uur 's ochtends vanuit Appingedam wel eens de 140 rijden in:
Arriva Scania met sticker van voor tot achter van Borkum
Ook reed er al een paar keer een witte touringcar met Irisbus-logo.
Geen idee wat dat er voor een is. Wie weet meer?
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Ik zou de klacht ook bij Qbuzz inleveren.gebruiker77 schreef:Er staat ééntje met +50 die onderweg is naar de Parkbrug, maar die vertraging loopt alleen maar op. Dus waarschijnlijk na het Station uitgevallen. De rit van 15:47 zal ook wel uitgevallen zijn, want die heeft ook zo'n vertraging.
Heel slordig, extra bussen op lijnen 3, 4 en 5 worden vaak genoeg gegeven, evenals op lijn 15, maar een beloofde rit die in de dienstregeling staat voor lijn 2 of een andere lijn heeft blijkbaar geen prioriteit. Zeer slechte zaak van Qbuzz. En dit is lang niet de enige! Als er geen chauffeur aanwezig is, dan moet een ander maar worden opgeroepen.
Overigens snap ik niet dat deze gewoon alsnog wordt doorgereden als deze zeer vertraagd is, hij heeft immers een omloop met lijn 7. Dan schrap je gewoon die lijn 7 ritten (die een uur ongeveer duren). Merkt niemand wat van. Die lijn rijdt compleet op trajecten van andere lijnen. Of rijd hem rechtstreeks naar De Punt over de snelweg.
Om dergelijke problemen in de toekomst zoveel mogelijk te verhelpen, zou het dan niet logisch zijn dat chauffeurs bij het afwisselen daadwerkelijk op elkaar blijven wachten? Nu is het vaak zo dat men even snel naar het Hoofdstation rijdt om maar zo snel mogelijk pauze te hebben, terwijl het rooster eigenlijk aan geeft dat men nog in de bus hoort te zitten. Als er dan niemand komt opdagen, kan de chauffeur hier melding van maken, en kan worden overwogen of de chauffeur de rit kan afmaken. Het lijkt mij niet meer dan logisch, want het is toch vreemd dat een bus gewoon onbeheerd wordt achtergelaten. (ook met eventueel mensen die dan zwart kunnen reizen)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Heb een half uurtje geleden een inzet gespot die ik nog niet eerder heb gezien: een paarse Q-linkbus op lijn 4 naar Roden!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Had ik al wel gezien, deze week zelfs een roodgrijze gelede op lijn 4. Lijkt alsof er één of meerdere bussen kapot in de garage staan ofzo.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Vanmiddag blijven staan bij Ingang Airport richting Groningen. Ik zag lijn 2 het terrein van Groningen Airport Eelde oprijden, hij heeft er zo'n 20 minuten gestaan om mensen in te laten stappen en kwam daarna stampensvol het terrein afrijden. De chauffeur schreeuwde nog waar ik heen moest en zei dat hij non-stop naar het Hoofdstation reed omdat zijn bus vol zat. Heb dus op de volgende rit moeten wachten. Wel een mooi welkom voor de Polen die met WizzAir naar Nederland vliegen vanuit Gdansk, mag je gelijk jezelf in een bus vouwen. Mailtje gestuurd naar Qbuzz en hopen dat ze in het vervolg een extra rit inzetten die aansluit op de vlucht of groter materieel.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Rond welk tijdstip was dat?
Overigens wel goed om te horen dat er animo is voor de bus. Een lijndienst Polen is toch iets anders dan een vakantievluchtje naar Griekenland. Dit zijn zeker kostendekkende ritten. Vooral mensen die geen ov kaart hebben en dus een 5 euro kaartje moeten kopen voor naar Groningen. En dan een volle bus! Snel P+R De Punt bouwen,dan kan lijn 5 ze meenemen.
Overigens wel goed om te horen dat er animo is voor de bus. Een lijndienst Polen is toch iets anders dan een vakantievluchtje naar Griekenland. Dit zijn zeker kostendekkende ritten. Vooral mensen die geen ov kaart hebben en dus een 5 euro kaartje moeten kopen voor naar Groningen. En dan een volle bus! Snel P+R De Punt bouwen,dan kan lijn 5 ze meenemen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Was de bus die om 16:50 bij Ingang Airport langs zou moeten komen, en inderdaad mensen die eurokaartjes kopen. Lastige is alleen dat de Polen op het vliegveld euro's pinnen en dus met groot geld in de bus moeten betalen.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Maar dat vliegtuig komt pas iets over 5 aan?
http://www.groningenairport.nl/voor-rei ... en/gdansk/
http://www.groningenairport.nl/voor-rei ... en/gdansk/
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Hij was al om 16.30u op Eelde, en lijkt structureel te vroeg te zijn: http://www.flightradar24.com/data/flights/w61643/
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Dat schijnt iets te zijn wat die lowcostmaatschappijen vaak doen. De vlucht zo ruim inplannen dat ze in principe bijna altijd op tijd zijn en kunnen schermen met "Wij zijn 98% van de gevallen op tijd, hoera voor ons!!".
🍉
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Interessant!
Binnen 20 minuten de bagage en naar de bus van 16:50, dat vind ik vrij vlot van Eelde Airport.
Binnen 20 minuten de bagage en naar de bus van 16:50, dat vind ik vrij vlot van Eelde Airport.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
En veel passagiers met alleen handbagage natuurlijk, die kunnen direct doorlopen want er is ook geen paspoortcontrole.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Ben benieuwd of je überhaupt een reactie krijgt.
De nieuwe lijnennetkaarten voor Groningen, Assen, Regio en HOV staan online op Qbuzz.nl/GD. Opvallend vind ik dat lijn 2 toch weer de groene kleur krijgt toebedeeld. Overigens heel goed als deze groen blijft vanwege in het centrum een overlappend traject, alleen begin ik steeds minder te begrijpen waarom de bussen richting De Wijert geen kleur meer dragen. Lichtgroen voor 11 en donkergroen voor 2, kan prima toch.
De nieuwe lijnennetkaarten voor Groningen, Assen, Regio en HOV staan online op Qbuzz.nl/GD. Opvallend vind ik dat lijn 2 toch weer de groene kleur krijgt toebedeeld. Overigens heel goed als deze groen blijft vanwege in het centrum een overlappend traject, alleen begin ik steeds minder te begrijpen waarom de bussen richting De Wijert geen kleur meer dragen. Lichtgroen voor 11 en donkergroen voor 2, kan prima toch.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Ik denk dat dat ook uiteindelijk de bedoeling is, de groene lijn 11 wordt immers in de toekomst lijn 1, dus een andere tint groen voor lijn 2 vind ik dan een logische stap.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten