Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

MdJ schreef:Vervelende is dat we nu 1 maand voor de ingangsdatum zitten.

Als je nu nog gaat rommelen in de ritten, moeten ook je diensten worden aangepast. Dat haal je NOOIT meer voor december. Tot september/begin oktober kan het nog, daarna echt niet meer.
Dat is een kul argument. Het is eerder niet willen, echt semi-overheidsgedrag.
In de technieksector zorg je maar dat het gemaakt wordt.
stel dat er een productielijn iets kapot is, hoe complex ook. Dan moet dat direct gemaakt worden, kost anders tonnen per dag.
Wat busritjes verleggen is echt wel te fixen in een paar dagen.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MdJ »

Ik denk dat je af moet van "in de ideale wereld" naar "dit is de realistische wereld".
Bij twijfel: gebruik beton.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

jwalk1 schreef:Ja klopt inderdaad, eigenlijk was de citea mle perfect geweest voor deze lijnen
Dat lijkt me een wat dure oplossing. Ik neem eerlijk gezegd aan dat Arriva die 8p ritjes bij van Driel of bij die man in Lith bestelt. En die kunnen (zo leert de ervaring) indien nodig heel snel de capaciteit aan de vraag aanpassen.
huibf schreef:Wat busritjes verleggen is echt wel te fixen in een paar dagen.
Dat klopt en Arriva is ook redelijk flexibel is mijn indruk van de afgelopen jaren. Het is daarom niet zo vreemd dat ze eerst even kijken hoe het gaat en dan pas gaan bijsturen. Je moet er alleen niet aan denken dat het er eind december een vorstperiode komt. :!:
Laatst gewijzigd door Frans F op do 06 nov 2014, 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Dat zeg ik. Sommige sectoren leven echt in de prehistorie.
Denken in Mogelijkheden in plaats van Denken in Problemen.
Het heeft niets met ideale wereld te maken. Maar wel met de waarde van je klanten.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MdJ »

Alleen moet je voor het "denken in mogelijkheden" wel eerst weten wat het probleem is om het op te lossen :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Het probleem is duidelijk. 15 personen passen niet in een 8 persoonsbusje.
155 op 125 sluiten niet aan. Juist de spitsbus met scholieren een overstap bieden van 43 minuten!

Probleem is simpel op te lossen door in het eerste geval een grote bus in te zetten of 2 kleine busjes.
In het tweede geval dus je rit 40 minuten verleggen of een extra rit inleggen. De kosten zijn minimaal op dergelijk groot concessiegebied. Of je moet een slechte calculatie hebben gedaan. Maar dit soort dingen hoor je op te kunnen vangen.

Doe dit eventueel tijdelijk, om te werken aan iets definitiefs.
Het is echt geen hogere wiskunde.

Elke 5.38 minuten rolt er een Scania van de band in Zwolle. Er zij 1x10 macht 27 varianten. En de assemblage gaat met de hand. Dat is complex.
Een belletje naar een taxiboer om twee ritten in te vallen kan sneller en minder complex.
Laatst gewijzigd door huibf op do 06 nov 2014, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Jasper073 schreef:In Den Bosch is het met carnaval altijd goed druk en vol in de bussen. Genoeg passagiers die naar de stad gaan en ook weer naar huis. Vorig jaar was het een groot feest in de bus op weg naar huis hahaha *O*
Den Bosch is sowieso een geval apart volgens mij. Ik zie de laatste jaren vaker mensen met een Bossche sjaal rondlopen dan met de Tilburgse. Ook ken ik een aantal mensen uit omgeving Culemborg die naar Den Bosch gaan om carnaval te vieren. Ik denk dat de verenigingen in Den Bosch dan toch iets bieden wat ze in ieder geval in Tilburg niet (meer) bieden.
🍉
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Ezra schreef:Ik weet niet of het al eerderr is gepost, maar heeft Arriva eigenlijk een vervoerplan uitgebracht voor Brabant?
Vervoersplan? Ik weet dat Qbuzz dat in BRU heeft gedaan, maar verder....
🍉
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

buschauffeur schreef:
Jasper073 schreef:In Den Bosch is het met carnaval altijd goed druk en vol in de bussen. Genoeg passagiers die naar de stad gaan en ook weer naar huis. Vorig jaar was het een groot feest in de bus op weg naar huis hahaha *O*
Is er dan ook versterking?

Ja hoor, 2 jaar terug reden 2 bussen achter elkaar van Lijn 63 naar Rosmalen.
En dat is ook ooit gebeurd in de BBA tijd. Was Lijn 63 een verlengde bus met er achter zo'n toen nieuwe Volvo Berkhof LPG bus
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MrEmiel »

@Huibf,

Denk dat de kwestie 125/155 ook grotendeels vanuit hermes moet gaan komen. De tijden van Arriva 155 blijven constant over de dag, terwijl hermes in de spits 20 min eerder vertrekt. Alleen een paar ritten rond de lunch hebben theoretisch in twee richtingen overstap: beide bussen hebben een :19/:20 vertrek/aankomst. Bij vertraging (te verwachten bij hermes door te krappe rijtijd) mis je deze, ook omdat communicatie tussen buschauffeurs van beide bedrijven over het algemeen problematisch is, kijk maar hoe het nu gaat bij 121/99. Wanneer breng 99 rijdt heb je kans dat de andere bus even wacht. Bij Arriva haal je je overstap gegarandeerd niet
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

MrEmiel schreef:@Huibf,

Denk dat de kwestie 125/155 ook grotendeels vanuit hermes moet gaan komen. De tijden van Arriva 155 blijven constant over de dag, terwijl hermes in de spits 20 min eerder vertrekt. Alleen een paar ritten rond de lunch hebben theoretisch in twee richtingen overstap: beide bussen hebben een :19/:20 vertrek/aankomst. Bij vertraging (te verwachten bij hermes door te krappe rijtijd) mis je deze, ook omdat communicatie tussen buschauffeurs van beide bedrijven over het algemeen problematisch is, kijk maar hoe het nu gaat bij 121/99. Wanneer breng 99 rijdt heb je kans dat de andere bus even wacht. Bij Arriva haal je je overstap gegarandeerd niet
Dat kan maar de belangrijkste spitsrit die aansluit op de school is toch echt de juiste Hermesrit. Daar zal Arriva toch op moeten schakelen. De rest zou vanuit Hermes moeten komen.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Hainje schreef:Tilburgse Kermis wel. Echt geloof mij, d'r zat geen hond in de bussen. De eerste dagen bij afgelopen editie werd op lijn 2 en 4 geheel geleed gereden, vanaf dinsdag of woensdag waren alle gelede wagen weg en werd de hele stadsdienst met standaard gereden. Carnaval is dan inderdaad weer afwachten, want dat valt buiten de zomer en kerstvakantie. Echter gezien mijn ervaringen in de regio Eindhoven kom je met gericht versterken ook al een heel eind.
Ik denk dat dit komt doordat de pendelbus veel mensen van en naar de kermis rijdt. Wat betreft carnaval denk ik dat je gelijk hebt, maar dan moet die versterking er wel zijn. Afgelopen carnaval is dat in Tilburg onvoldoende het geval geweest.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

MLouter schreef:Ik weet niet of het al was langsgekomen, maar de stadsbus in Oss gaat door een 'Van Driel Wijkbus" vervangen worden.
Echter komt er maar een uurfrequentie, wat voor een stadsbus natuurlijk geen zin heeft.
Ik heb het ook gelezen. Het zal echter geen openbaar, maar besloten vervoer worden en ik denk ook niet dat je ook bij het instappen lid kunt worden...
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Daniel schreef:
Michael 1988 schreef:3) De speciale lijn van en naar de Efteling heeft nu de zoveelste nieuwe nummer gekregen en heeft de zelfde nummeringssoort als de Nachtlijnen. Die zitten voortaan in de 8xx serie.
Nachtlijnen in Tilburg al gezien? Die hebben zowel een 8xx-nummer dat al aangeeft dat ze nachtlijn zijn, maar ook nog een N voor het lijnnummer :P
Nee, volgens de dienstregeling dragen ze allemaal een 8xx nummer en geen N ervoor.
Frans F schreef:
4) De scholierenlijn Sint-Oedenrode - Veghel heeft een knip in Schijndel, waardoor het eerder een (in mijn ogen onnodige) scholierenlijn wordt tussen Veghel en Schijndel en (deze is misschien wel nodig) tussen Sint-Oedenrode en Schijndel via Boxtel.
Scholierenlijn 644 is bedoeld voor leerlingen van MBO St Lucas in Boxtel. In feite is er dagelijks een retourrit Veghel-Schijndel-Boxtel en een retourrit St Oedenrode-Boxtel. Het doorrijden tot Veghel is wel handig omdat er nog al wat scholieren van St Lucas uit de regio Veghel komen. De leerlingen kunnen op overige tijden gebruik maken van buurtbus 204.
Mijn excuses ik keek verkeerd op de dienstregeling, maar ik snap nu de logica wel. Maar zoals jij het zegt klopt niet helemaal want er is geen directe doorrijden vanuit Sint-Oedenrode naar Veghel via Boxtel.
Frans F schreef:
6) Zijtaart en Mariahout zijn schijnbaar hun buurtbus kwijt.
Dat is vorig jaar al veranderd.
Dat wist ik niet, ben niet zo bekend met de dienstregeling van Hermes.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Zijtaart en Mariahout was lijn 253, welke word gereden door Arriva.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Meltrain »

Hainje schreef:
Ezra schreef:Ik weet niet of het al eerderr is gepost, maar heeft Arriva eigenlijk een vervoerplan uitgebracht voor Brabant?
Vervoersplan? Ik weet dat Qbuzz dat in BRU heeft gedaan, maar verder....
Sowieso het GVB, het Stadsgewest Haaglanden (HTM(buzz) en Veolia Transport) en de Stadsregio Rotterdam (RET en Connexxion) hebben een vervoerplan op internet staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Hainje schreef:Zijtaart en Mariahout was lijn 253, welke word gereden door Arriva.
Meende door Hermes van wat ik het laatst zag, maar dat is ook weer jaren geleden.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Mariahout inderdaad wel door bb 461 van Hermes sinds 2 a 3 jaar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daniel »

Michael 1988 schreef:Nee, volgens de dienstregeling dragen ze allemaal een 8xx nummer en geen N ervoor.
In de dienstregeling had ik ze nog niet bekeken, maar in de presentaties met wijzigingen op goedbezigbus.nl stonden ze als N8xx vermeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

MrEmiel schreef:kijk maar hoe het nu gaat bij 121/99. Wanneer breng 99 rijdt heb je kans dat de andere bus even wacht. Bij Arriva haal je je overstap gegarandeerd niet
Dit is kul. Ik krijg aansluitingen in beide richtingen geregeld ook als Arriva betrokken is.
"Een touringcar is geen bus"
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Frans F schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:
Overigens erg prettig dat de bussen vanaf station Breda naar de hogescholen precies voor of op aankomsttijd van de IC's gaan vertrekken (:09/:19).
Welke locaties bedoel je?
Claudius Prinsenlaan en de Avans.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Die hebben een 10-minutendienst met Volans, dus ik zie het probleem niet?
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Ik vroeg me af, gaat de nieuwe Lijn 3 vanuit Rosmalen ook door Hintham naar Station Den Bosch
zoals nu dat de 2 elkaar ergens tegen komen. Is daar eigenlijk iets over bekend ???
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Jasper073 schreef:Ik vroeg me af, gaat de nieuwe Lijn 3 vanuit Rosmalen ook door Hintham naar Station Den Bosch
zoals nu dat de 2 elkaar ergens tegen komen. Is daar eigenlijk iets over bekend ???
Kijk op de lijnennetkaart zou ik zeggen: http://www.arriva.nl/uploads/media/_s-H ... sch_01.pdf :P
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:6) Zijtaart en Mariahout zijn schijnbaar hun buurtbus kwijt.
Zoals al opgemerkt heeft Mariahout al twee jaar lijn 461 van Hermes van Beek en Donk naar Helmond. Deze gaat in december zijn derde jaar in. Vorig jaar verdween lijn 253 van Arriva tussen Veghel en Lieshout. Sindsdien valt Zijtaart compleet buiten de boot en moet men ruim anderhalvetwee kilometer vanaf de voormalige halte Kerk van lijn 253 lopen naar de Corridor in Veghel.

Arriva is tevens vergeten buurtbus 461 te tekenen op de lijnnetkaart (zo ook de 25 en 125 onder andere), waardoor het nu inderdaad lijkt dat Mariahout ook zijn verbinding kwijt is. Maar dat is dus niet zo. Lijn 461 blijft gewoon rijden.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten