Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door n-evo »

Dat zou redelijk voor de hand liggen inderdaad.
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door jesperhaverkamp »

Het is alweer bijna een maandje terug, maar is er nog iemand naar de inloopavond op 7 oktober geweest over de halte van lijn 356 in Badhoevedorp? Er zijn geen persberichten verschenen, dus het zal met iets minder emotie gepaard zijn gegaan dan de vorige avond. :lol:
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door OmniLezer »

Volgens mij was R-net een serieuze product voor de passagiers die snel in het centrum willen zijn(daar ogen forenzen vaak op). Maar nu is het gewoon een trend geworden om tig formules te bedenken die dingen beloven om gewoon een hogere tarief te vragen voor de reis.

R-net moet in Rotterdam zeg maar ook veel effect hebben, maar daar merk(en gaat nooit gebeuren ook) ik niets van. Alleen de metro's krijgen een revisie. Misschien krijgen xe trams een mooiere "make up." Maar verder is R-net alleen voor de lijnen die naar het Goeree-Overflakkee rijden.

TramPlus was ook iets wat gewoon gefaald was. Tram 20 rijdt wel vaak in de spits, maar in de avond is het springen van de ene naar de andere hoepel en als er een evement is, is het gewoon TramMin, BusMin en MetroMin. Alles in de min.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Abracadabram »

OmniLezer schreef:
TramPlus was ook iets wat gewoon gefaald was. Tram 20 rijdt wel vaak in de spits, maar in de avond is het springen van de ene naar de andere hoepel en als er een evement is, is het gewoon TramMin, BusMin en MetroMin. Alles in de min.

Hoe zie je dat dan voor je? Dat terwijl een marathon is de tram voorrang krijgt en lekker door mag rijden. Wonen in een grote stad komt van tijd tot tijd met ongemakken, daar kan je niks aan veranderen.

Daarnaast is lijn 20 ook enkel bedoeld als versterkingslijn, vind ik een slecht voorbeeld van je. De andere tramplus lijnen rijden om de pak en beet 7,5 minuut gedurende de hele dag.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door hauptbahnhof »

Was het maar zondat de trams in Rotterdam doorreden. Vooral rond Hofplein - Weena - CS. Minutenlang voor een verkeerslicht staan...

R-net was naar mijn mening perfect geweest voor streekvervoer. Niet als stadsvervoer want de metro of de tram voldoet er niet aan (snellere route door haltes overslaan).

Wat lijn 175 betreft, waarom een buslijn ver-R-net'en terwijl er al een bus 300 rijdt met gelijke delen. Vind het vooral een verslechtering (net als haltes opheffen in het stadsvervoer).
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door jesperhaverkamp »

Ik denk dat busstation Schiphol Noord een sterke zet is. Samen met de omlegging van de A9 is de nieuwe route van de 175 dan ook wel logisch. Natuurlijk zit er een stukje samenloop in met lijn 300. Maar dat geldt voor meer lijnen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door OmniLezer »

Abracadabram schreef:
OmniLezer schreef:
TramPlus was ook iets wat gewoon gefaald was. Tram 20 rijdt wel vaak in de spits, maar in de avond is het springen van de ene naar de andere hoepel en als er een evement is, is het gewoon TramMin, BusMin en MetroMin. Alles in de min.

Hoe zie je dat dan voor je? Dat terwijl een marathon is de tram voorrang krijgt en lekker door mag rijden. Wonen in een grote stad komt van tijd tot tijd met ongemakken, daar kan je niks aan veranderen.

Daarnaast is lijn 20 ook enkel bedoeld als versterkingslijn, vind ik een slecht voorbeeld van je. De andere tramplus lijnen rijden om de pak en beet 7,5 minuut gedurende de hele dag.
Dat is waar, maar qua bus kan je wel wat bedenken om toch zo dichtbij mogelijk bij de orginele route te rijden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Vinny »

hauptbahnhof schreef:Was het maar zondat de trams in Rotterdam doorreden. Vooral rond Hofplein - Weena - CS. Minutenlang voor een verkeerslicht staan...

R-net was naar mijn mening perfect geweest voor streekvervoer. Niet als stadsvervoer want de metro of de tram voldoet er niet aan (snellere route door haltes overslaan).

Wat lijn 175 betreft, waarom een buslijn ver-R-net'en terwijl er al een bus 300 rijdt met gelijke delen. Vind het vooral een verslechtering (net als haltes opheffen in het stadsvervoer).
Ik zou niet weten waarom je binnen de stadsmuren geen trams of buslijnen kan hebben die als sneldienst of als hoogwaardig openbaar vervoer geexploiteerd kunnen worden. In Amsterdam zou tramlijn 26 best aardig kunnen voldoen aan de R-net defintie. Het is een snelle en frequente tramlijn, waarbij de voertuigen voorrang hebben op het overige verkeer en een relatief lage haltedichtheid.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door n-evo »

Tram 26 naar IJburg en de metro's zijn dan ook echt de enige stadslijnen in Amsterdam die aan de R-net-formule voldoen. Verder zou ik niet weten hoe je andere tramlijnen in Amsterdam zo'n upgrade kan geven. Het valt gewoon niet in te passen zonder het bouwen van meerdere tramtunnels of delen volledig autovrij te maken. Geld voor het eerste wordt denk ik eerder in (bestaande of nieuwe) metrolijnen gepompt.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door hauptbahnhof »

Er verandert niks aan de lijnen. Het is gewoon de enige lijn die er komt. De lijnen blijven nog steeds op elk station stoppen.
Stel dat ze met een snelmetro komen, dan zou ik dat een R-netlijn noemen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Vinny »

n-evo schreef:Tram 26 naar IJburg en de metro's zijn dan ook echt de enige stadslijnen in Amsterdam die aan de R-net-formule voldoen. Verder zou ik niet weten hoe je andere tramlijnen in Amsterdam zo'n upgrade kan geven. Het valt gewoon niet in te passen zonder het bouwen van meerdere tramtunnels of delen volledig autovrij te maken. Geld voor het eerste wordt denk ik eerder in (bestaande of nieuwe) metrolijnen gepompt.
Ik had dan ook liever gezien dat er in Amsterdam helemaal geen Noord-Zuidlijn was gebouwd, maar dat op drukke stukken tramlijn een ondertunneling in de vorm van een prémetro was aangelegd, net als steden van vergelijkbare grootte: Antwerpen, Brussel, Zürich gedaan hebben. Dit in combinatie met de opwaardering van het spoorwegnet waarbij sprinters in S-bahn frequentie en haltedichtheid zouden rijden (ook net als in Zürich) dan hat Amsterdam best aardig openbaar vervoer kunnen hebben ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Suus »

Ik begin toch langzaam wel in te zien dat meer metrolijnen in Amsterdam bijna niet meer te vermijden valt. De trams worden zo druk, de stad steeds voller door de steeds grotere hoeveelheid bezoekers , er moet iets gebeuren om meer lucht op de straten te krijgen. De verhouding bewoner/bezoeker staat in de Amsterdamse binnenstad al op 1 op 13 in de drukste maanden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door n-evo »

Het valt mij ook op dat het steeds drukker in de stad wordt terwijl de stad zelf amper groeit. Meer mensen op hetzelfde kleine stukje Aarde. :P
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Karl »

Groeit de stad amper? Hebben nieuwbouwwijken als IJburg dan vooral klappen van elders opgevangen?
Het is een spectrum.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Mike »

Even over het schiphol noord busstation, ik geloof nooit dat die in december af is.
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door jesperhaverkamp »

Dat roep ik al een tijdje, maar het zand gaat maar niet bewegen. :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Suus »

In oktober vond ik het nog een uitdaging, maar nu noem ik het praktisch onmogelijk dat het nog op tijd afkomt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Mike »

Ik kom er vandaag nog 6 keer langs met de 300, zal is kijken hoever ze nu echt zijn.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door n-evo »

Karl schreef:Groeit de stad amper? Hebben nieuwbouwwijken als IJburg dan vooral klappen van elders opgevangen?
Er worden vooral gaten opgevuld binnen Amsterdam zelf, Overhoeks bijvoorbeeld. IJburg is zo'n beetje de uitzondering die echt op een nieuw stuk buiten de bebouwde kom is aangelegd. Amsterdam is wel met meer dan alleen die amper 20.000 IJburgers gegroeid.
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door jesperhaverkamp »

http://www.noord-holland.nl/web/Actueel ... p-Oost.htm

Wat we dus al een tijdje terug dachten. De R-Nethalte in Badhoevedorp is niet op tijd klaar. Richting Haarlem proberen ze nog voor 12 december af te hebben. Richting Bijlmer wordt het een tijdelijke halte. Ik vertaal dat als een paal in de grond zonder abri =HOV :lol:

Nu nog een berichtje dat busstation Schiphol Noord niet op tijd afkomt.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Mike »

Goh, dit heeft niemand verwacht...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 93 gasten