OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Problemen op Amsterdam- Utrecht nu, volgens teletekst moet je naar Holendrecht met de metro. Vanaf Maarssen en Zuilen via Breukelen naar Utrecht. Met het kaartje van de Utrechtse lijn in mijn hoofd vraag ik dan echt af welke treinen niet meer kunnen rijden, en waarom bv alleen Holenrecht moet worden overgeslagen.

De laatste t3400 gister van Hoorn naar Alkmaar om 23.50 reed met een ICM 4tje :D Heb afgelopen 2 weken al Virm, Plan T, 2x Plan V, Ddar, en nu dus een ICM in die laatste trein gezien. Lekker veel variatie.
De binnensporen van de Utrechtse lijn kunnen amper bediend worden (er kunnen nauwelijks rijwegen over worden ingesteld) @@##$%%$%$##@#
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

Ah dat was dus de reden dat ik vanaf mijn werk weinig stoppers langs zag komen. Intercity's leken prima op schema te rijden. Dan nog een vraagje:
Om 10 voor 9 ging er een sleep ICK (in reizigersdienst) richting Utrecht over het buitenste spoor. Zit dat in de t3100?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door mb90 »

Nee, die sleep ICK is in de s3500 terecht gekomen. O.a. in de t3518.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

mb90 schreef:Nee, die sleep ICK is in de s3500 terecht gekomen. O.a. in de t3518.
En dat ding keert op zichzelf dus? Ik zag hem namelijk ri. Ut gaan en niet Ri. Asdz.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door mb90 »

Ja, de s3100 en de s3500 keren voor zover ik weet op zichzelf.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

Twijfel omdat er ook ff sprake van was dat ze op elkaar zouden gaan keren. Maar in dit geval had de t3500 dus weer een fikse vertraging.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Marc »

Ook een probleempje vanmorgen in Maastricht: door een wisselstoring bij de werkplaats stond het materieel voor diverse treinen opgesloten. De treinen t3526, t826 en t3528 hebben in ieder geval niet gereden. Trein t6813 reed gezellig met een los V'tje.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door M57 »

Het gaat weer lekker. Na een stroomstoring te Hfd gisteren, nu een stroomstoring te Shl.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Wubbo »

Gisteren? Die stroomstoring was vanmorgen, rond een uurtje of 09.30.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door M57 »

Dat is alweer zooooo lang geleden :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Neem ik vanmiddag een bus eerder vanaf 't werk ri. Utrecht Centraal, haal ik gelijk een trein eerder. De tussenvorm (ruimere aansluiting) bestaat kennelijk niet :P
Onderweg liep dat ding +5 op, dus de eerdere aansluiting leek me even niks te gaan opleveren. Maar zowaar bleek de t9256 op tijd te rijden, wat in Dordrecht weer een overstap van volgens het boekje 1 minuut mogelijk maakte :)

Met die Benelux waren ze op Rotterdam Centraal wel een beetje de kluts kwijt overigens: volgens de CTA zat de 1e klas achteraan, volgens de omroep vooraan t.h.v. de Kiosk en in de praktijk net achter het midden. Gemiddeld klopte het dus wel weer :P Niet helemaal een gebruikelijke samenstelling alleen met drie B's ervoor en twee erachter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Geert »

M57 schreef:Het gaat weer lekker. Na een stroomstoring te Hfd gisteren, nu een stroomstoring te Shl.
Ja, Shl lag twee keer plat vandaag. En vanochtend was ik zo gelukkig om het te mogen aanschouwen :(

Wilde eigenlijk met de s8800 van 08.55 van Utrecht naar Leiden, maar die reed net weg toen ik het perron op liep. Tegenwoordig is het dan marginaal sneller om de eerste s3100 te nemen (van 8.58) en op Schiphol over te stappen op de s2100, maar dat leverde vandaag +58 op doordat er niets ten zuiden van Schiphol reed en het op Shl zelf ook een zooitje was met treinen die niet weg konden. Ik stond zelf een kwartier stil in de tunnel met de t3124.
Ben uiteindelijk dus maar met de s3900 van 10.07 van Schiphol naar Amsterdam Sloterdijk gereisd, daar overgestapt op de s5400 naar Haarlem en daar weer op de s6300 naar Leiden. Ach, we komen er wel :lol:

Op Shl stond trouwens de s3900 van 9.37 uur ook nog aangekondigd (met +20), maar zonder trein aan het perron, die van een half uur later stond al wel op het spoor aan de overkant van het perron en had ook al ruim voor vertrek veilig. Ik moest wel heimelijk lachen toen een aantal mensen - mij bijna omver duwend - snel naar die vertraagde 3900 renden toen die een halve minuut voor vertrek van de mijne binnen kwam rijden. Hun beteuterde blik toen mijn trein toch eerder bleek te vertrekken maakte veel goed. :mrgreen:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door JeePee »

Vanavond grote vertragingen rond Ut. Ik zag op de av stoppers naar Breukelen met +50 :shock: . Ook de t12565 en de t565 deelden in de mallaise. De 12565 kwam met +24 nog eens Amf binnengereden (AV meldde +7, maar goed). Spoor 4 helemaal vol natuurlijk. Om 18.48 omroep dat de s5600 van spoor 2 ging vertrekken. Halve volksverhuizing daar heen. IC reizigers nog gniffelen dat dit het *kuch* hoogwaardige was van een IC, niet nog een keer hoeven lopen. Maar het liep iets anders... Om 18.49 de omroep dat de t12565 over enkele ogenblikken binnen kwam en wat komt daar... de t12764, juist ja. Uiteraard stapten de dagjesmensen allemaal netjes in om even later pissed of weer naar buiten te wandelen. De HC waagde er toch maar even een omroepje aan. Ook erg handig natuurlijk dat de CTA's pas de IC naar Rtd aangaven i.p.v Lw toen het ding al lang en breed aan het perron stond. Vervolgens om 18.52 omroep dat de 12565 van spoor 1 zou vertrekken en jawel daar kwam ie om 18.56 ook eens aankakken.

Uiteraard achter de stopper weggestuurd, maarrr de TRDL nam alvast een voorproefje op het moment dat de s1500 naar Amfs gaat rijden en hield de stopper op het binnenspoor. Hierdoor kon de 12565 er zo ongeveer ter hoogte van Amfs voorbij schieten en dus geen verdere vertraging op gelopen. Ook de TRDL Zl werkte goed mee en gaf de 12565 al bij binnenkomst veilig. Ook geen stelletje afgetrapt en na een stop van een minuutje meteen doorgereden (gelukkig dus niet kansloos wachten op de 565 die bij dergelijke vertragingen toch geen overstappers heeft. Aankomst in Lw met +11 en zo was het nog mogelijk de bus van 20.30 te halen. Vertraging bij thuiskomst: 0 :) :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Caspar »

Vanavond ook een half uurtje vertraging opgelopen op een ritje Amsterdam- Hoorn. Net na Zaandam Kogerveld werd er links gereden, om bij Purmerend 6 bakken plan V op het rechterspoor te passeren (die daar leeg en verlaten stonden).

Ook heb ik mezelf verbaasd hoe de defecte trein bij Driebergen aan het einde van de middag naadloos overging in een overwegstoring bij Driebergen. Ik weet niet of het een en ander met elkaar verband hield?

Tot slot was het voor de reizigers op Bijlmer Arena erg fijn dat er enkele t800 's en t3000 's stopten ter ere van het voetbal vanavond. De t3500 en t3100 reden soms met +75, ook reed er een zonder te stoppen op Bijlmer vanuit Utrecht rechtstreeks door naar Amsterdam Centraal.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Caspar »

ik zag vanmiddag iets voor 14.00 tussen Nieuw Vennep en Leiden een SLT stil staan. Met na ieder sein riching Hoofddorp nog een stillstaande trein. 3 stuks. Blijkbaar stond dat ding al eventjes dan.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Chauf21 »

Ah, dat verklaart m'n opvallend langzaam rijdende s2100-trein van begin deze middag :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Suus »

Hmm, om twaalf uur precies stond er nog een SLT-6 (de 2601) op een niet-perronspoor in Utrecht naast de s2000, daarin zaten ook een aantal mensen, zou die een ritje zijn gaan maken :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Geert »

Dat zou kunnen, maar Utrecht is sowieso de uitvalsbasis van die dingen. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Suus »

Maarja, de 2601 stond op spoor 17 (?) met passagiers, terwijl er een 240x op het opstelterrein stond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Om 17.00 uur stond de 2601 alweer op een niet perronspoor in Utrecht (10 dit keer) met wat mensen erin en de machinist in de deuropening.

Verder nog 'n leuke in de t1965: vlak voor Dordrecht begon de HC met de omroep, die de machinist kennelijk niet hoorde in de loc want die kwam er even later doorheen met precies dezelfde omroep :P
En op Rotterdam Centraal rond 17.45 uur "De extra trein naar Rotterdam Stadion vertrekt van spoor 7. Op Rotterdam Stadion vindt ingangscontrole plaats, houdt u bij het verlaten van de trein uw vervoerbewijs gereed" Ehm, noemden we zoiets dan geen uitgangscontrole? :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Justin »

Toen ik vandaag de t21743 nam, mocht ik de achterste drie bakken niet inkomen van de HC, deze was gereserveerd. De trein bestond zelf (in de rijrichting naar Ut) uit een ICM-III en ICM-IV. Frappant dat ze dan niet even de stellen hadden omgedraaid, of de mensen van het partijtje naar het drietje hadden gestuurd.

Enfin, daardoor klonk het door de omroep alsof er een liveshow gaande was, met allemaal soorten omroepen. Ook bij aankomst in Utrecht ging dit weer net zo, met als extraatje, dat de mensen bij elkaar moesten blijven bij het uitstappen, omdat er een groepsfoto zou komen. Even later kwam er een cameraploeg bij... Geen idee wat het allemaal was, maar het zal vast ergens goed voor zijn :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Wubbo »

Als het goed is was dat de cast van 'Het huis Anubis' die met een tourtje door Nederland bezig was. Kennelijk een heel circus omheen opgetuigd.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Karl »

Vanmiddag van Ht naar Ut gereisd per IC s3500. Iets voor Culemborg gingen we in de ankers, om met de achterkant van de trein nog langs het perron voor de rode te komen. Daar tien tot vijftien minuten stil gestaan omdat er een kapotte IC voor zou staan. Ondertussen kwamen er diverse treinen voorbij richting het zuiden.
Vervolgens reden we linkerspoor tot aan Utrecht Lunetten (!), waar geen enkele trein te wachten stond richting het zuiden. Onderweg geen kapotte IC tegengekomen, ter hoogte van Houten station wel een plan V.

Iemand enig idee over het wat en hoe?

Mag wel gezegd worden: pluim voor het NS personeel mbt de communicatie en dat ProRail onze trein voor de overloopwissels neerzette, zodat we lsp naar Utrecht konden.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

De t2856 miste vanmiddag een stelletje, was wel te merken ook (had vast met de eerdere verstoring door een defecte goederentrein te maken). Na aankomst in Rotterdam werd het overigens alsnog bijgeplaatst, maarja, daar had ik toen al niks meer aan.
Verder zorgde de t1965 nog voor een verrassing door via het binnenspoor de brug bij Dordrecht over te komen en nog net voor het perron het wissel door te gaan. Was bijna domino op het balkon :P De reizigers die nog verder moesten hadden trouwens erg veel geluk, want ondanks dat 'ie vertraagd was moest de ertstrein die naast ons reed de t1965 nog voorlaten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door BR628 »

Trein t12759 reed om onduidelijke redenen niet vandaag, in ieder geval niet tussen Ut en Zl. Trein t12561 reed met 4x ICM(m)-III waarvan er 3 door gingen naar Lw.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten