Permanent de mobiele site uit kunnen zetten (per apparaat)

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
jamy015
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 19:16
Locatie: Dt

Permanent de mobiele site uit kunnen zetten (per apparaat)

Bericht door jamy015 »

Als ik de site vanaf een 'mobiel apparaat' bezoek (om even de fancy naam voor smartphone, tablet, Galaxy Nogwat en alles wat daartussenin zit te gebruiken :lol: ), krijg ik de mobiele verise voor mijn snuiter. Op zich is daar niks mis mee, het is natuurlijk erg handig om de mobiele versie te hebben als ik de site vanaf mijn telefoon bekijk. Maar ik wil ook nog wel eens op de tablet (in dit geval een iPad 1) naar de site gaan, en daar is de volledige site toch een stuk beter. Dan is er wel zo'n leuk linkje bovenaan om daarheen te gaan, maar dat is alsnog niet perfect, want via bepaalde links (bijvoorbeeld de 'forum' link bovenaan, maar ook andere links op het forum) kom je alsnog weer bij de mobiele versie terecht.

Het is alleen geen goed idee om dan maar in het algemeen tablets de desktopversie te geven, want dan zit je misschien weer met mensen die een wat kleinere tablet hebben en daar dus juist de mobiele versie willen. Een optie om permanent (bijvoorbeeld via een cookie) te kunnen kiezen om de mobiele versie aan of uit te zetten zou dus erg handig zijn. (Let wel, per apparaat en niet per account, want ik wil op mijn telefoon natuurlijk nog wel de mobiele versie.)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Permanent de mobiele site uit kunnen zetten (per apparaa

Bericht door Daniel »

Nog even geduld. Als onderdeel van de update van het forum naar phpBB 3.1.0 die in de nabije toekomst moet gaan plaatsvinden willen we gelijk een aantal technische aanpassinkjes meenemen.
Eén daarvan is een complete vernieuwing van de style op basis van de nieuwe responsive prosilver die in versie 3.1 is toegevoegd. Daarmee kunnen we dan dus in principe alle formaten schermen ondersteunen vanuit één style en krijg je automatisch de best bij jouw schermgrootte passende layout.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jamy015
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 19:16
Locatie: Dt

Re: Permanent de mobiele site uit kunnen zetten (per apparaa

Bericht door jamy015 »

Dat klinkt mooi, dan wacht ik geduldig af :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten