Mag ik even kwijt #12

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Daantje »

Dat klopt ook. Als je bij postbank internetbankieren een postbank-nummer invult krijg je automatisch een melding welke naam daar aan verbonden is en of dat klopt. Als je een niet-postbank-nummer invult krijg je een melding dat je zelf moet controleren en zeker moet weten of het klopt omdat de Postbank niet kan controleren of naam en rekeningnummer aan elkaar gekoppeld zijn.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door IC3 »

Chauf21 schreef:Bij een overschrijving tussen verschillende banken lijkt me dat niet te (mogen) kunnen.
Dat mag wel, van bank naar giro. Andersom wordt er niet op gecontroleerd (heel soms gaat het nl. nog wel eens mis, is mijn ervaring). Omdat iemand met een bankrekening anders nooit kan controleren of een gironummer bij de naam hoort naar wie hij/zij wil overschrijven.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door mb90 »

Zo, vandaag mijn laatste folderrondje door de wijk gelopen. Ik heb het 3,5 jaar gelopen, maar nadat vanaf 1 januari de kranten naar een andere uitgever gingen, ging bij mij een beetje de lol ervanaf, want dat was juist het leukste van de 2. Best wel raar om dan vanavond je laatste folderrondje te lopen na zo'n lange tijd. De wijk wordt overgenomen door mijn broertje, dus het blijft in ieder geval in goede handen, want er lopen hier in de buurt ook gasten rond die het geld niet verdienen met hun luie mentaliteit.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Geert »

Daantje schreef:Dat klopt ook. Als je bij postbank internetbankieren een postbank-nummer invult krijg je automatisch een melding welke naam daar aan verbonden is en of dat klopt. Als je een niet-postbank-nummer invult krijg je een melding dat je zelf moet controleren en zeker moet weten of het klopt omdat de Postbank niet kan controleren of naam en rekeningnummer aan elkaar gekoppeld zijn.
Je kunt zo trouwens ook heel gemakkelijk opzoeken welke naam hoort bij een girorekening. Gironr. 1 is bijvoorbeeld -S RIJKS SCHATKIST S GRAVENHAGE :lol:
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door MdJ »

Mezelf schreef:
Geert schreef:
Mezelf in #11, pagina 6 schreef:Vrijdag met school naar Bottrop geweest, naar die skibaan. 's Middags val ik, redelijk hard, op m'n rug. Daarna niets aan de hand, ik ben zelfs nog een keer van die piste afgegaan. Vrijdagavond gaat alles nogsteeds goed, tot zaterdagochtend... Zo te voelen is er een ruggenwervel verschoven (die bobbeltjes die je in je rug voelt staan mooi in een lijn, behalve degene die pijn doet) maar de huisarts zal (over 3 uurtjes) wel beter weten...
Gaat lekker daar. Iemand van mijn studievereniging was woensdag ook naar Bottrop geweest en die zag ik donderdag (de dag er na) al met zijn pols in een mitella... ;-)
Ik zat me weer heerlijk op te naaien... Het schijnen gestresste spieren te zijn, het komt er op neer dat ik helemaal niets mag doen. Als het over 1-2 weekjes nogsteeds pijn doet, dan moet ik terugkomen
2 weekjes voorbij: zondagmiddag was wat het ineens niet meer te voelen, vanmiddag kwam het weer terug... Morgen afspraakje bij de fysio.
Bij twijfel: gebruik beton.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Stefan »

Vandaag voor het eerst weer naar school geweest. Eerst 2 uurtjes Duits, daarna zouden we 2 uur werkles krijgen waarbij we aan onze havenlogistiek studiewijzers konden werken, en uiteraard waren die er nog niet.. :? Gelukkig wisten ze nog niet dat er 'ineens' een klas terug zou zijn van stage. :x
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Justin »

MdJ: wtf doe je met je lijf jongen, houd je jezelf wel heel binnen 8 weken :lol: ?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door mb90 »

Stefan schreef:Vandaag voor het eerst weer naar school geweest. Eerst 2 uurtjes Duits, daarna zouden we 2 uur werkles krijgen waarbij we aan onze havenlogistiek studiewijzers konden werken, en uiteraard waren die er nog niet.. :? Gelukkig wisten ze nog niet dat er 'ineens' een klas terug zou zijn van stage. :x
Jij zit toch op het STC in de Lloydstraat? Ik had gedacht dat het daar anders was, omdat ik van mijn broertje verhalen hoor dat het bij STC Waalhaven ook niet altijd lekker loopt.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door MdJ »

Justin schreef:MdJ: wtf doe je met je lijf jongen, houd je jezelf wel heel binnen 8 weken :lol: ?
Ik heb nooit iets (officieel) gebroken.(Er is wel wat afgebroken in mijn pink, maar dat is niet meer te herstellen, ofzo), maar dat is ook meteen het enige....
Bij twijfel: gebruik beton.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Stefan »

mb90 schreef:Jij zit toch op het STC in de Lloydstraat? Ik had gedacht dat het daar anders was, omdat ik van mijn broertje verhalen hoor dat het bij STC Waalhaven ook niet altijd lekker loopt.
Ja, ik zit op de Lloydstraat. ;) En mijn broertje zit dan ook weer op de Waalhaven, maar hij zit op het VMBO. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door tsov »

Ohja, voor Fles:
In Marrum staat langs de provinciale weg een stationsgebouw mét bordje :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Suus »

Hetzelfde in Aarlanderveen (de spoorlijn liep op de plek van de huidige N231). Het stationsgebouw van Ter Aar bestaat ook nog, maar of daar de naam nog op bevestigd zit (als ik wat foto's bekijk vrees ik van niet) :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Fles »

Dank :) Stonden beide al op de To-Do lijst, maar okee :pos:

(je wilt niet weten hoe lang die is :shock: )

Overigens nog steeds geen garantie dat het hiermee compleet is qua NL..
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Stefan »

We zijn er bijna.. we zijn er bijna, maar nog niet helemaal! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Mark »

Nog nooit met de MBS geweest? :mrgreen:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Fles »

Mark schreef:Nog nooit met de MBS geweest? :mrgreen:
Nope :) Komt wel een keertje :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Suus »

Dat stationsgebouw van Ter Aar staat hier (Schilkerweg 1), het heeft heel lang te koop gestaan op Funda maar is tegenwoordig weer bewoond. Maar of er een naam op zit, geen idee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Fles »

Bee schreef:Dat stationsgebouw van Ter Aar staat hier (Schilkerweg 1), het heeft heel lang te koop gestaan op Funda maar is tegenwoordig weer bewoond. Maar of er een naam op zit, geen idee.
Volgens Stationsweb al lang niet meer (op de foto van 1981 en alle latere foto's is het weg).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Aking »

Dat mn nieuwe pc up & running is en dit mn 2e post vanaf mn nieuwe pc is :D
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Justin »

Hmmm, weet iemand toevallig een goede PDF > Excel Converter? Moet wat gegevens ordenen namelijk.

Voorbeeld, ik wil wat uitslagen van een WK van de gym in excel hebben, die er zo uit ziet.

Copy en Paste gaat niet, dan krijg je alle gegevens onder elkaar... en ik had een office convert to pdf, maar dat is ook niks...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Geert »

Ik denk niet dat er zo'n ding bestaat, PDF slaat gegevens namelijk heel anders op waardoor tabellen vaak problemen geven...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Fles »

Denk ik ook niet :lol:

Uurtje overkloppen is veeeeeel sneller dan zoeken naar een geautomatiseerde oplossing ;)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Justin »

En anders is =tekst.samenvoegen() ook wel een optie :)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Geert »

Over programma's gesproken... Wat is Snelstart een kutprogramma zeg. Ben al de hele middag bezig om de sjablonen voor facturen een beetje acceptabel aan te passen naar de nieuwe huisstijl van mijn werk, alleen het sjabloon telkens opslaan (en dan weer uitproberen etc. etc.) duurt anderhalve minuut per keer. :neg:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door webguy »

Ik kwam er vanmorgen achter dat een docent die ik vorig blok had, en nu weer, bij de NS werkte. We kregen vandaag tijdens een discussie over ethiek en moraal een voorbeeld van kastjes voor spoorbeveiliging: de keuze was uit kastjes A, B en C, met oploppende kosten en ook oplopende foutmarges (Kast A koste 500 euro en was 99,9% betrouwbaar, B 1500 euro en 99,99% betrouwbaar en C 5000 euro en 100% betrouwbaar). Was wel grappig om over te discussieren, en toen ik later na de les er naar vroeg bleek dus dat kastje C het nu geimplementeerde VPI.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten