OVer Missers in de Reisinformatie #37

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Somoht »

Dat is een bekende InfoPLus bug, die gaat niet zo goed om met ingekorte treinen. Jammer genoeg heeft NS de materiaalnummers uitgezet anders waren ze redelijk makkelijk te vinden, gezien er zeer waarschijnlijk alleen een matnummer hing aan de DDZ6.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Daniel »

Omdat de s6000 door een wisselstoring in Utrecht op 12b stond te keren verhuisde de s17400 naar spoor 14 en moest de ICE dus wel naar 15... alleen werd gewoon het standaard bandje met vertrekspoor 14 voor de ICE afgedraaid, dus als iemand zich afvraagt wat al die Duitse reizigers in Veenendaal Centrum deden :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Wubbo »

ICE's vertrekken in Utrecht standaard van spoor 15? Kennelijk gewoon het verkeerde bandje gedraaid dus. Daarnaast kwam de s6000 vandaag niet in Utrecht: het was de s16000 die lang stond te keren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Daniel »

Nu je het zegt ja, dat was al zo... maar dat de s17400 op 12b staat normaal had toch juist ook met een ICE-pad te maken want dat is al langer zo dan dat de ICE weer op 15 staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Wubbo »

De s17400 heeft tijden gewoon op 14b gestaan (toen stond op spoor 12 de vertrekkende s2800 naar Rotterdam). Ooit stond deze inderdaad op spoor 12b, maar dat was in de tijd dat je van spoor 15 niet in Arnhem kon komen (en de ICE dus wel op 14 moest staan).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Daniel »

Wat ik bedoel te zeggen: de s17400 is op 12b gebleven ondanks dat dat nu niet meer hoeft omdat de ICE tegenwoordig weer op 15 staat. Nou zie ik het zelf alleen dagelijks op een tijdstip met passerende ICE, dus hoe het zit als er geen ICE rijdt weet ik niet uit m'n hoofd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Wubbo »

Nu (sinds het weghalen van de wissels in het pinksterweekend) staan de sprinters richting Veenendaal en Rhenen allemaal standaard op spoor 12 (en staat er verder niks anders op dat spoor).
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door waldo79 »

En iemand die een ICE verwacht zal niet zomaar de eerste de beste sprinter instappen. Zou ik nog eens goed op de schermen kijken of aan medereizigers vragen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Suus »

Het viel mij gisteren al op en nu weer, in SLT wordt bij station Duivendrecht nu halverwege de omroep ook een mededeling over tasjesdieven omgeroepen in het Engels...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Ronald »

waldo79 schreef:En iemand die een ICE verwacht zal niet zomaar de eerste de beste sprinter instappen. Zou ik nog eens goed op de schermen kijken of aan medereizigers vragen.
Al minimaal twee keer gehad dat in Utrecht Centraal op vertrektijd van de ICE een V'tje kwam aanrijden terwijl de TBP's gewoon "Frankfurt Hbf" aangaven. Dat bleek in die gevallen een vervang-ICE te zijn welke tot Arnhem resp. Emmerich reden. Alleen zonder verder omroep, zelfs de standaard-riedel met de ICE-aankondiging ontbrak. Dat is best verwarrend en ik weet dan ook niet of toen alle ICE-reizigers wel zijn ingestapt :X .
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Vinny »

Daarnaast is niet iedereen een materieelfreak. Zeker omdat ICE reizigers vaak incidentele reizigers zijn, vooral als het bijvoorbeeld niet-Nederlandse toeristen betreft. En sprinters hebben tegenwoordig ook iets wits ;)

Als ik in Italië reis weet ik ook echt niet hoe een EC er uit zou moeten zien. Ik geloof de CTA wel :) In Nederland kom je dus bedrogen uit :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door waldo79 »

Oké, dan heb ik niks gezegd ;)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Gekko123 »

Door de beschadigde bovenleiding bij Delft hadden de dames en heren van de reisinformatie en de omroepen het verschrikkelijk druk met enkele kleine foutjes tot gevolg.
De grootste fout vind ik misschien nog wel die op het ARGOS-bord van Rotterdam Centraal stond, namelijk het volgende:
Den Haag HS - Dt Door een beschadigde bovenleiding rijden er geen treinen
Nou ben ik toevallig redelijk ingewijd in de spoorwereld en ken ik behoorlijk wat afkortingen, maar het gros van de reizigers is dat niet. Die zouden met zo iets echt niet weten dat het om Delft gaat.

Een tijdje later viel mij op te Roosendaal dat de omroep over diezelfde beschadigde bovenleiding het iets beter had kunnen verwoorden. Daar werd omgeroepen: "Door een beschadigde bovenleiding tussen Den Haag en Delft is er geen treinverkeer mogelijk. Doorgaande reizigers naar Den Haag en verder kunnen omreizen via Gouda." Ik zou daar van hebben gemaakt: "Door een beschadigde bovenleiding tussen Den Haag en Delft is er daar geen treinverkeer mogelijk. Doorgaande reizigers naar Den Haag en verder worden geadviseerd om vanaf Rotterdam Centraal om te reizen via Gouda.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Etienne »

[mierenneukmodus]Het beste omreisalternatief is in die gevallen nog altijd metrolijn E, maar ja die vrijwel nooit gemeld[/mierenneukmodus]
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door hauptbahnhof »

Alleen ben je dan wel duurder uit waarschijnlijk? Plus dat er weinig plek is.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Gekko123 »

Die wordt nooit gemeld, omdat de NS daarvoor contact moet opnemen met de RET. Zolang de NS geen afspraken heeft met de RET zul je als reiziger gewoon moeten betalen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Geert »

Gekko123 schreef:Door de beschadigde bovenleiding bij Delft hadden de dames en heren van de reisinformatie en de omroepen het verschrikkelijk druk met enkele kleine foutjes tot gevolg.
De grootste fout vind ik misschien nog wel die op het ARGOS-bord van Rotterdam Centraal stond, namelijk het volgende:
Den Haag HS - Dt Door een beschadigde bovenleiding rijden er geen treinen
Daar werden in ieder geval de juiste stations nog genoemd. Online had de reisinformatie het 's avonds over Den Haag Centraal - Dordrecht, terwijl in de praktijk de s2200 de enige opgeheven serie was (over het hele traject, dus Amsterdam-Dordrecht). Vind ik vrij slordig...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Suus »

Op station Amsterdam RAI wordt elke twee minuten omgeroepen dat de sprinter naar Lelystad Centrum niet kan rijden en dat er om 02u11 een bus aan de voorzijde van het station vertrekt...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Daniel »

Op station Amersfoort was vandaag steeds de omroep te horen dat de Sprinter naar "Hilversum, Naarden-Bussum, Almere Centrum en Hoofddorp" wegens werkzaamheden niet naar Hoofddorp maar naar Lelystad reed. Als je dan al duidelijk wilt maken dat 'ie anders rijdt, neem dan tenminste de originele route als uitgangspunt zou ik zeggen :wink:

Het had vast te maken met de TB-schermen, kijk maar wat er bij 11.46 uur staat...
Afbeelding

De TBPs zagen er wat duidelijker uit over waar de trein nu eigenlijk heen ging. Opvallend trouwens ook dat die dus iets anders toonden als de TB7 op de vorige foto...
Afbeelding

Trouwens ook wel behoorlijk slecht dat er gewoon nergens bij de werkzaamheden staat dat de s500 / s12500 dit weekend geknipt is in Utrecht. Of dat moeten last minute spookwerkzaamheden zijn geweest, want in Utrecht waren spoor 9 en 11 wel afgezet tussen de middentunnel en de roltrappen in maar zichtbare werkzaamheden vonden er niet plaats.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Vinny »

Bij zodanig ingrijpende wijziging moet je eigenlijk de oorspronkelijke trein weergeven met "rijdt niet" en de trein naar Lelystad als "extra trein" op de TB. Het levert wel een langer omroepbericht op, maar dat moet dan maar:
"Vanwege werkzaamheden kan de sprinter naar Hoofddorp niet rijden. Reizigers voor de richting Naarden-Bussum kunnen gebruik maken van de extra trein naar Lelystad die vertrekt om 11.46. Reizigers voor Weesp en verder maken gebruik van de bus".
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Geert »

NS levert InfoPlus vertrektijden via het NDOV-loket. Deze informatiestroom is al sinds 1 uur vannacht defect, inmiddels al 21 uur dus :X
Geen treinsamenstelling in Rijden de treinen dus vandaag.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Niek »

Al bericht wanneer hij weer werkt?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Geert »

NS is er nog mee bezig en er zou morgenochtend uiterlijk 10.00 uur een bericht moeten komen over de stand van zaken. Ik hoop dat men het voor die tijd al werkend krijgt...
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Niek »

Dus morgen met eigen ogen kijken wat er aan materieel rijdt. Bedankt en nog succes, moge het snel geholpen worden! :pos:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Geert »

Inmiddels werkt de InfoPlus-informatiestroom weer (na 30 uur downtime).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten