Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
de dienstregelingen en de lijnnettenkaarten zijn te lezen en te zien op de site van Arriva
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat is inderdaad een standaardreactie, zowel bij Hermes richting Arriva als andersom, meteen doorvragen. Heb ik hier ook vaker over geklaagd. De chauffeurs weten heus dat het kan maar het kost moeite (en eigenlijk maakt het voor een chauffeur van Hermes niets uit omdat hij toch de CVL moet oproepen).MrEmiel schreef: Ik heb meerdere keren gehad dat de chauffeur in eerste instantie aangaf, dat is Arriva toch?, dan kan ik dat niet.
Dan denk ik dat je gewoon erg veel pech hebt gehad of de vertraging teveel is opgelopen. Een bus mag tot 3 minuten na zijn eigen vertrektijd wachten. Vaak wachten ze langer, zowel bij Hermes (incl. Breng) en Arriva maar bij alle vervoerders heb je er ook die dan na 3 minuten aanrijden. Het scheelt ook wanneer, in tijden van de halfuurdienst zijn de rijtijden en roosters bij beide bedrijven krap en zullen ze sneller na 3 minuten aanrijden dan in de avond en op zondag wanneer de volgende bus een uur later vertrekt.MrEmiel schreef:Als ik daarop aangaf dat dat via de Cvl wel kan werd dit wel aangevraagd, maar reed Arriva 99 telkens vlak voor aankomst weg. Nu 3x gehad afgelopen jaar. 1x overstap op breng gehad en dat ging wel goed.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik wel. Liever een halfuurdienst die goed aansluit op de trein dan een tien minutendienst die precies niet aansluit. Je vervoert eigenlijk alleen maar studenten komend vanuit de treinen; in Breda wonende studenten pakken de fiets in de regel wel.Frans F schreef:Die hebben een 10-minutendienst met Volans, dus ik zie het probleem niet?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Maar als je bus in 10-minutendienst precies wegrijdt als de trein aankomt heb je toch juist een keurige overstap van 10 minuten op de volgende? Dat lijkt me allesbehalve overdreven met het lopen van het trein- naar het busperron erbij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Klopt, €12,50 per maand en alleen geldig vanaf 9.00 uur. Als je het vergelijkt met de Brabantse dalurenkorting moet je heel veel reizen om het er uit te halen, dus ik denk dat het nauwelijks verkocht zal worden.Hainje schreef: En dit impliceert dat er een abonnementsvorm bij komt.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Je kunt natuurlijk wel problemen gaan zoeken. Een 10-minutendienst lijkt prima, zeker omdat die IC's qua punctualiteit toch notoir onbetrouwbaar zijn.Pim-AllianceB95 schreef: Ik wel. Liever een halfuurdienst die goed aansluit op de trein dan een tien minutendienst die precies niet aansluit. Je vervoert eigenlijk alleen maar studenten komend vanuit de treinen; in Breda wonende studenten pakken de fiets in de regel wel.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ja buiten dat ouwelullenabo natuurlijk, bijgoogem.Frans F schreef:Klopt, €12,50 per maand en alleen geldig vanaf 9.00 uur. Als je het vergelijkt met de Brabantse dalurenkorting moet je heel veel reizen om het er uit te halen, dus ik denk dat het nauwelijks verkocht zal worden.Hainje schreef: En dit impliceert dat er een abonnementsvorm bij komt.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Een keer retour naar Rotterdam of Utrecht en je bent al een eind. Verder is dit abonnement landelijk te gebruiken bij Arriva, dus toch redelijk aantrekkelijk lijkt mij.Frans F schreef:Klopt, €12,50 per maand en alleen geldig vanaf 9.00 ouur. Als je het vergelijkt met de Brabantse dalurenkorting moet je heel veel reizen om het er uit te halen, dus ik denk dat het nauwelijks verkocht zal worden.Hainje schreef: En dit impliceert dat er een abonnementsvorm bij komt.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Het abonnement is geldig op "de reguliere stads/streeklijnenen en de Q-liner", het is onduidelijk hoe het met de Brabantliner zit aangezien daar toch aparte tarieven voor gelden. Verder is mijn inschatting gebaseerd er op het dat meeste bejaarden de bus toch voornamelijk gebruiken voor familiebezoek of een keertje winkelen in het centrum en niet zo zeer voor grote afstanden. Het kan overigens wel handig zijn voor mensen in Bommelerwaard die vaker naar Den Bosch en vandaar bijv. met de stadsbus verder reizen.huibe schreef: Een keer retour naar Rotterdam of Utrecht en je bent al een eind. Verder is dit abonnement landelijk te gebruiken bij Arriva, dus toch redelijk aantrekkelijk lijkt mij.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Qua tarieven is de Brabantliner behoorlijk vergelijkbaar met de Qliner, dus aannemelijk maakt dat voor de geldigheid verder niet uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dit gebeurd ook tussen Veolia en Hermes in Best,onderling chauffeurs contact niet mogelijk alles loopt via cvl. en aansluitingen naar een ander bedrijf zullen geen prio hebben als hun eigen net druk is,vaak meegemaakt passagier vraagt 1a2 minuut van te voren aansluitng chauffeur moet dan bellen naar eigen cvl. dit duurt vaak 1a2 minuut en dan weer naar de andere cvl. dus reken uit je winst!!!!fogeltje schreef:Dat is inderdaad een standaardreactie, zowel bij Hermes richting Arriva als andersom, meteen doorvragen. Heb ik hier ook vaker over geklaagd. De chauffeurs weten heus dat het kan maar het kost moeite (en eigenlijk maakt het voor een chauffeur van Hermes niets uit omdat hij toch de CVL moet oproepen).MrEmiel schreef: Ik heb meerdere keren gehad dat de chauffeur in eerste instantie aangaf, dat is Arriva toch?, dan kan ik dat niet.
Dan denk ik dat je gewoon erg veel pech hebt gehad of de vertraging teveel is opgelopen. Een bus mag tot 3 minuten na zijn eigen vertrektijd wachten. Vaak wachten ze langer, zowel bij Hermes (incl. Breng) en Arriva maar bij alle vervoerders heb je er ook die dan na 3 minuten aanrijden. Het scheelt ook wanneer, in tijden van de halfuurdienst zijn de rijtijden en roosters bij beide bedrijven krap en zullen ze sneller na 3 minuten aanrijden dan in de avond en op zondag wanneer de volgende bus een uur later vertrekt.MrEmiel schreef:Als ik daarop aangaf dat dat via de Cvl wel kan werd dit wel aangevraagd, maar reed Arriva 99 telkens vlak voor aankomst weg. Nu 3x gehad afgelopen jaar. 1x overstap op breng gehad en dat ging wel goed.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Mijn vader vertelde mij gisteren aan de telefoon
dat chauffeurs van de stad ook streek moeten gaan rijden
en 19 nieuwe routes moeten gaan leren dus dat je naar Tilburg enzo moet.
Hij zelf is er niet zo blij mee, vind stadsdienst veel leuker dan streek.
dat chauffeurs van de stad ook streek moeten gaan rijden
en 19 nieuwe routes moeten gaan leren dus dat je naar Tilburg enzo moet.
Hij zelf is er niet zo blij mee, vind stadsdienst veel leuker dan streek.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
19 nieuwe routes? Dat zijn bijna alle nieuwe lijnen die in het huidige oost brabant gaan rijden (incl de lijnen naar tilburg en lijn 135).
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik zou er ook niet blij mee zijn. Maar dan krijgt Den Bosch combidiensten neem ik aan? Op zich logisch nu de stadsdienst zoveel minder wordt. Welke lijn(en) gaat/gaan dan naar Tilburg vanaf Den Bosch?Jasper073 schreef:Mijn vader vertelde mij gisteren aan de telefoon
dat chauffeurs van de stad ook streek moeten gaan rijden
en 19 nieuwe routes moeten gaan leren dus dat je naar Tilburg enzo moet.
Hij zelf is er niet zo blij mee, vind stadsdienst veel leuker dan streek.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Arriva komt wel vaak met nieuwe (vreemde)ideeën. Dat vind ik.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Veolia Tilburg heeft ook al een poosje combidiensten hoor.
Dus eerst een paar slagen lijn 1 en daarna lijn 141 bijvoorbeeld.
Dus eerst een paar slagen lijn 1 en daarna lijn 141 bijvoorbeeld.
🍉
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Het wordt natuurlijk wel eenvoudiger voor Arriva door combidiensten te gebruiken.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik geloof best dat de dynamiek in het stadsvervoer anders is dan op de streek, maar laten we wel zijn: je rijdt nog steeds een lijndienst met een bus en je bent na een dag werk gewoon weer terug op de stalling waar je was vertrokken. Dat het even wennen zal zijn, dat lijkt me duidelijk. Maar deze ontwikkeling is overal gaande. Kijk maar naar de RET: het is richting Ridderkerk en Barendrecht weliswaar meer voorstadsvervoer dan echt streekvervoer maar een puur stadsvervoersbedrijf is het allang niet meer...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik vond de afwisseling altijd wel leuk. De ene dag lijnen in de stad en de andere dag lekker ritjes in buitengebieden waar je het gaspedaal eens even goed in kon trappen. Het zal vooral het onbekende zijn die veel chauffeurs tegenhoudt om voor een combipakket te kiezen.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Uh, waar haal je vandaan dat de stadsdienst in Den Bosch zoveel minder wordt? Veel lijnen rijden inderdaad niet meer na 21.30, Empel verliest zijn zondagsdienst en Engelen krijgt alleen nog een bus in de spits. Daar staat echter tegenover dat Rosmalen 7 dagen per week van 's morgens vroeg tot 21.30 's avonds een kwartierdienst krijgt, dat de frequentie naar Zuid en Aawijk op ma-za wordt verdubbeld,dat Empel op ma-za tot 21.30 een halfuurdienst krijgt i.p.v. een uurdienst en dat de eerder afgeschafte 220expres weer terugkomt (dit keer ook op zondag). Per saldo schat ik dat er per week gerekend meer ritten komen dan nu.buschauffeur schreef: Ik zou er ook niet blij mee zijn. Maar dan krijgt Den Bosch combidiensten neem ik aan? Op zich logisch nu de stadsdienst zoveel minder wordt. W
Wat is daar vreemd aan? Je mag toch wel enige flexibiliteit verwachten, hoewel ik vermoed dat het eerder koudwatervrees is. Dacht je dat een secretaresse op kantoor kan zeggen dat ze alleen brieven wil tikken en geen fotokopieën wil maken of dat een bakker kan zeggen dat hij alleen broodjes wil bakken en geen taartjes.OmniLezer schreef:Arriva komt wel vaak met nieuwe (vreemde)ideeën. Dat vind ik.
Laatst gewijzigd door Frans F op ma 10 nov 2014, 14:41, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Nouja, als die bakker zijn eigen baas is... ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
2 min is sowieso te laat bij Connexxion, omdat het via de cvl moet. Cvl antwoordt bij geen enkele vervoerder direct.Polleke schreef: Dit gebeurd ook tussen Veolia en Hermes in Best,onderling chauffeurs contact niet mogelijk alles loopt via cvl. en aansluitingen naar een ander bedrijf zullen geen prio hebben als hun eigen net druk is,vaak meegemaakt passagier vraagt 1a2 minuut van te voren aansluitng chauffeur moet dan bellen naar eigen cvl. dit duurt vaak 1a2 minuut en dan weer naar de andere cvl. dus reken uit je winst!!!!
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Sorry. Dit komt doordat ik niet goed op de hoogte ben. Ik ken de (huidige) Bossche dienstregeling nauwelijks, maar ik kwam er vooral bij doordat ik las dat er na half 22 nog maar drie lijnen rijden. Ik heb te vroeg mijn conclusie getrokken. Ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat er op andere plekken en tijden juist meer komt. Voor Tilburg geldt dat toch ook? Denk je dat daar ook meer ritten komen? Hoe dan ook, streek en stad combineren lijkt me eigenlijk altijd goedkoper, maar ik weet niet precies wat daar allemaal achter zit.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Zijn de papieren busboekjes eigenlijk al uit? Zo nee, weet iemand dan wanneer deze komen?
🍉
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Behalve dat colleges doorgaans om het hele en het halve uur aanvangen prima, ja. Vermoedelijk haal je die voor de Avans niet met de ritten van :19 en :49 en voor de NHTV niet met de ritten van :29 en :59, terwijl dat nou juist de ritten zijn die 'aansluiten' op de IC. Je hebt dus die van :09 en :39 nodig om op tijd te komen, maar ja, daar sluit helaas geen IC op aan.Frans F schreef:Je kunt natuurlijk wel problemen gaan zoeken. Een 10-minutendienst lijkt prima, zeker omdat die IC's qua punctualiteit toch notoir onbetrouwbaar zijn.Pim-AllianceB95 schreef: Ik wel. Liever een halfuurdienst die goed aansluit op de trein dan een tien minutendienst die precies niet aansluit. Je vervoert eigenlijk alleen maar studenten komend vanuit de treinen; in Breda wonende studenten pakken de fiets in de regel wel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten