Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Dordtenaar
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 03 nov 2014, 11:24

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Dordtenaar »

Dan ga ik het nog maar allemaal even afwachten :) bedankt in ieder geval!
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

Is hier nog een sprankje leven?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Als er weer wat bekend is, zal dat vast en zeker hier gemeld gaan worden.. Geen zorgen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Somoht »

Dienstregeling is ingepland en ge-exporteerd . Alleen is Arriva.nl beetje stom.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Meltrain »

Op Arriva.nl is inderdaad niks te zien. Bedoelde je dat met "stom"?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Somoht »

Ja, ik denk dat die dienstregeling gewoon op Arriva.nl staat (lijn 620/621 staat er namelijk ook al in) maar je kan geen periodes kiezen zoals bij Connexxion.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Meltrain »

Lijn 620 behoort tot West-Brabant. Lijn 621 ken ik niet.
De Brabantse lijnen staan er inderdaad wel allemaal in, maar bij sommige lijnen die nu ook al door Arriva worden gereden (90, 91, 92, 93, 99) kun je de nieuwe dienstregeling niet via de site vinden. Bij de lijnen 156 en 157 kun je dan weer wel een periode kiezen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Zal nog maar even afwachten worden dan, ben vooral benieuwd naar wat de 'nieuwe' routes gaan worden van een aantal lijnen...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Somoht schreef:Ja, ik denk dat die dienstregeling gewoon op Arriva.nl staat (lijn 620/621 staat er namelijk ook al in) maar je kan geen periodes kiezen zoals bij Connexxion.
Periode kiezen kan pas als de dienstregeling erop staat, dan krijg je een dropdowntje rechts bovenaan de dienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door The Greyhound »

Als je de nieuwe Arriva dienstregeling voor West-Brabant bekijkt lijkt het erop dat 402 vanuit Schelluinen gereden gaat worden. Zou dat ook voor 120-121 en 620 gaan gelden?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Michael »

De 402 gaat inderdaad door Schelluinen gereden worden. De kans is groot dat dat met lijn 120-121 en 620 ook gebeurt.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Schelluinen gaat inderdaad de 120, 121 en 402 rijden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dordtenaar
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 03 nov 2014, 11:24

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Dordtenaar »

Nieuwe vervoersplan 2015 is op Internet te vinden. Stadsdienst dordrecht gaat er enorm op achteruit vind ik zelf. Enkele punten die ik heb gelezen:
- Alle extra koopavondritten gaan er uit op lijn 3, 4, 5 en 7
- lijn 5 en lijn 7 in de spits 4x per uur ipv 6x per uur
- lijn 2 in de spits 2x per uur ipv 3x per uur, koppeling aan lijn 11 en 12
- lijn 4 gekoppeld aan lijn 8. Lijn 8 gaat maar 2x per uur rijden ipv 3x per uur (terwijl er staat, in de ochtendspits ongeveer 120 reizigers in een uur. Wordt een volle bus). Gevolg voor lijn 4 is een frequentieverlaging in de tegenspits van 4x per uur naar 2x per uur (!)
- lijn 3 op zaterdagochtend tot 11:00 een halfuursdienst ipv tot 09:00

Tja... echte verbeteringen zijn niet te vinden. Ik snap de afschaffing van de koopavondritten wel. Ook de frequentieverlaging in de spits van lijn 2 zat er aan te komen maar de rest vind ik best wel triest eigenlijk...

Streekbussen gaan wel veel frequenter rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Tja, die vervallen koopavondritten zijn geen verrassing eigenlijk... die waren nog in de SVD-tijd ook al eens opgeheven wegens gebrek aan reizigers. De spitsfrequentie van lijn 2 is ook lange tijd kunstmatig hoog geweest omdat dat handiger uitkwam met de koppeling aan lijn 10 want voor het reizigersaanbod is dat eigenlijk nooit nodig geweest. En ook de halfuursdienst van lijn 3 op zaterdagochtend verbaast me helemaal niks, die is dan inderdaad nog rustig (kijken we wat jaartjes terug dan heeft die lijn op zaterdagochtend al eens ritten met een midibus gehad)

De frequentieverlaging op lijn 5 en 7 in de spits is wel verrassend: zeker op lijn 5 zijn die ritten zeer goed gevuld, lijn 7 heb ik wat minder ervaring mee in de spitsen.
Maar hoe ik nu die koppeling van 4 en 8 moet voorstellen? Gaat lijn 4 vanaf de Staart dan op het station verder als lijn 8 op de helft van de ritten? Op zich geen rare maatregel, er is nu eenmaal een behoorlijke verspitsing in de vraag en vanaf Dordtse Kil kan je makkelijk door naar Wielwijk ook voor de terugrit. Da´s nog dichterbij dan de huidige situatie waarin naar Sterrenburg wordt gereden want da´s eigenlijk best wel een omweg.

Edit: Ik zie nu op Arriva.nl dat gewoon de hele rit onder lijnnummer 8 gaat rijden waarbij in de ochtendspits wat ritten uit de Merwedepolder komen. Het is alleen nog wat lastig kijken doordat alleen de nieuwe lijnen er nog op staan, maar de wijzigingen op bestaande lijnen nog niet.
Men zegt daarmee ook aan de wens te voldoen van een bediening van Amstelwijck, maarja, dat doet men dus juist in de tegenspitsrichting voor wat betreft de kortste route. Naar Amstelwijck reizen via Dordtse Kil wordt een duur grapje :P
Ook nieuw is lijn 9 CS - Leerpark v.v. in de ochtendspits trouwens.

Trouwens inmiddels ook het vervoerplan gevonden en zag daarin dat lijn 5 nog wel enkele extra ritten in de spits houdt (op CS - Stadspolders en v.v.) om voldoende capaciteit te blijven bieden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Meltrain »

Hebben jullie ook een link van het vervoerplan? Dat kan ik namelijk niet vinden.
De nieuwe dienstregeling staat al wel op de site van Arriva (incl. de huidige lijnen).
Lijn 88 krijgt op doordeweekse dagen buiten de vakanties de gehele dag (tot 18:00) een kwartierdienst. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Voor sommige streeklijnen wel ja. Bij lijn 12 wel, maar lijn 11 alleen de versie tot 13 december. En van de stadsdienst Dordrecht is de nieuwe dienstregeling voor bestaande lijnen nog niet te kiezen.

Vervoerplan is heel simpel te vinden met googlen op "vervoerplan arriva drechtsteden 2015", maargoed, hier de link
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

En de halte P&R Beverwaard heet in de tabel nog steeds Cannenburchstraat...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Overigens, Alblasserdam krijgt (eindelijk) een nachtbus. De 891 wordt omgelegd via De Helling, Dam, Plantageweg, Vinkenpolderweg en Kelvinring. Ben alleen benieuwd welke knappe man 't voor elkaar krijgt om de haltes De Helling, Dam en Plantageweg in 1 minuut aan te doen. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dordtenaar
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 03 nov 2014, 11:24

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Dordtenaar »

Ik vind de frequentieverlaging op lijn 5 ook bijzonder. Op lijn 7 verbaasd het me niet zo, vooral in de ochtendspits valt het wel mee, had bijna altijd een plekje om te zitten op verschillende tijden.

Ik had de koppeling van lijn 4 en 8 zo begrepen: in de ochtendspits komt lijn 4 vanuit de staart aan op het station en gaat na het station Door als lijn 8 naar Dordtse Kil. Vanuit Dordtse Kil rijdt hij naar Amstelwijk om daar als lijn 4 weer naar de staart te gaan. In de middag gebeurt dit dan andersom. Lijn 4 naar Wielwijk gaat na Amstelwijk door als lijn 8 naar Dordtse Kil - Centraal Station en daar weer verder als lijn 4 naar de Staart. Toch vind ik de frequentieverlaging tussen Wielwijk en Centraal Station bijzonder. 2x per uur is toch wel erg weinig en zo leeg zijn die bussen niet.

Ik begreep alleen niet uit het vervoersplan of lijn 7 en lijn 88 standaard aan elkaar gekoppeld gaan worden..?
Hoe gaan ze het bovendien doen met de koppeling van lijn 2 en lijn 11/12 in de avonden en zondag? Krijgt lijn 2 dan ook standaard 8 persoonsbus overdag op zondag (wat mij eigenlijk toch ook weer niet lijkt..) en gaat zwijndrecht er op vooruit met inzet van de Irisbusjes (wat weer niet nodig is)? Of is die koppeling maar enkele momenten op de dag?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Lijn 2 en 11/12 gaan de hele dag (weet niet of er nog ritten met taxibusjes uitgevoerd gaan worden, maar goed :P ) met hybrides rijden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dordtenaar
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 03 nov 2014, 11:24

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Dordtenaar »

Ik heb net alle dienstregelingen van de streekdienst door zitten nemen. Op lijn 21 na staan er nergens voetnoten over 8 persoonsbusjes.. zou dit nog niet helemaal af zijn of is het plan voortaan alleen maar met grote bussen te rijden?

Bij lijn 21 staat ook echt bij het voetnootje: Deze bus KAN worden gereden met een 8 persoonsbus.

Wat me ook opvalt is dat lijn 14 en 15 allebei op zondag elke 2 uur gaan rijden, samen nog wel 1x per uur. Weliswaar zal de vraag niet enorm hoog zijn maar het is wel een halvering van wat ze nu hebben.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Dordtenaar schreef:Ik had de koppeling van lijn 4 en 8 zo begrepen: in de ochtendspits komt lijn 4 vanuit de staart aan op het station en gaat na het station Door als lijn 8 naar Dordtse Kil. Vanuit Dordtse Kil rijdt hij naar Amstelwijk om daar als lijn 4 weer naar de staart te gaan. In de middag gebeurt dit dan andersom.
In de dienstregeling is te zien dat de bus in de ochtendspits als lijn 8 Merwedepolder - Station - Dordtse Kil - Amstelwijck - Ziekenhuis Amstelwijck rijdt. In de middagspits rijdt lijn 8 echter maar tot het station vanuit Dordtse Kil. Hoe dat samenhangt met lijn 4 is nog niet te zien want die tijden staan er nog niet op.
En in de daluren gaat lijn 8 een soort lusje rijden zo te zien: CS - Dordtse Kil I/II/III - Amstelwijck - Dordtse Kil I - CS.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roeland
Berichten: 2256
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Roeland »

Heeft Arriva er weleens serieus over nagedacht, om lijn 90 ook tussen Alblasserdam en Ameide een halfuursdienst te geven?
Er zijn geen grote kernen aan die Lekdijk, maar ze liggen wel mooi op rij, en hebben relatief weinig voorzieningen in eigen dorp. Je zou dan toch verwachten dat er een redelijke vervoersvraag op die Lekdijk is. Of zit de 90 op dat traject bijna leeg?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

1x per uur over de dijk is meer dan voldoende. In de spits heb je ook nog lijn 190 die de boel tussen (Rotterdam -) Alblasserdam en Streefkerk versterkt.

Nu ik 190 zeg... De tegenspitsritten, dus 's morgens van Zuidplein naar Alblasserdam en 's middags andersom, rijden vanaf december niet meer via Lombardijen.. Ze maken het er niet duidelijker op.
Dordtenaar schreef:Ik heb net alle dienstregelingen van de streekdienst door zitten nemen. Op lijn 21 na staan er nergens voetnoten over 8 persoonsbusjes.. zou dit nog niet helemaal af zijn of is het plan voortaan alleen maar met grote bussen te rijden?
Klopt, er gaat een hele boel weer 'als van ouds' met normale bussen gereden worden.
Daniel schreef:In de dienstregeling is te zien dat de bus in de ochtendspits als lijn 8 Merwedepolder - Station - Dordtse Kil - Amstelwijck - Ziekenhuis Amstelwijck rijdt. In de middagspits rijdt lijn 8 echter maar tot het station vanuit Dordtse Kil. Hoe dat samenhangt met lijn 4 is nog niet te zien want die tijden staan er nog niet op.
En in de daluren gaat lijn 8 een soort lusje rijden zo te zien: CS - Dordtse Kil I/II/III - Amstelwijck - Dordtse Kil I - CS.
Als ik het goed gezien heb, worden deze ritten inderdaad op het station gekoppeld met lijn 4. Zal straks nog eens even een blik werpen in de diensten die bij ons op tafel liggen. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: Vervoerplan is heel simpel te vinden met googlen op "vervoerplan arriva drechtsteden 2015", maargoed, hier de link
Bedankt. :pos:
Ik zocht op "DAV" i.p.v. "Drechtsteden" en dan vind je hem niet.

"Er wordt ook afgestemd op het netwerk van de omliggende regio’s en wordt overleg gevoerd met NS, RET, Qbuzz en Veolia om de busroutes en dienstregelingen op elkaar af te stemmen."
Overleg met Veolia lijkt me niet echt nodig. :P

De korte ritten Rotterdam - Alblasserdam van lijn 90 krijgen het lijnnummer 93. De ritten Ameide -> Utrecht in de ochtendspits krijgen het lijnnummer 94.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten