Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door marvinkok »

fogeltje schreef:
Polleke schreef: Dit gebeurd ook tussen Veolia en Hermes in Best,onderling chauffeurs contact niet mogelijk alles loopt via cvl. en aansluitingen naar een ander bedrijf zullen geen prio hebben als hun eigen net druk is,vaak meegemaakt passagier vraagt 1a2 minuut van te voren aansluitng chauffeur moet dan bellen naar eigen cvl. dit duurt vaak 1a2 minuut en dan weer naar de andere cvl. dus reken uit je winst!!!!
2 min is sowieso te laat bij Connexxion, omdat het via de cvl moet. Cvl antwoordt bij geen enkele vervoerder direct.
Er staat niet voor op die megastickers met huisregels "Wilt u overstappen? geef dat bij het instappen aan bij de chauffeur."
Uit ervaring weet ik dat mensen dat pas doen als ze er al bijna zijn terwijl ze een half uur ervoor toen ze instapten ook echt al wel wisten dat ze over wilden stappen...
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Hainje schreef:Zijn de papieren busboekjes eigenlijk al uit? Zo nee, weet iemand dan wanneer deze komen?
Niet. Op de website van Arriva staat bij de veelgestelde vragen in ieder geval:

Zijn er voor de nieuwe dienstregeling ook busboekjes beschikbaar?
Nee, voor Brabant zijn er geen busboekjes beschikbaar. Wel gratis lijnfolders.


Zie http://www.arriva.nl/klantenservice/vee ... nformatie/.

Ik zou hier als Arriva nog wel gemeld hebben dat de busboekjes wel te downloaden zijn en daarbij de link naar de downloads geven.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

buschauffeur schreef:Ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat er op andere plekken en tijden juist meer komt. Voor Tilburg geldt dat toch ook?
Op schooldagen, zaterdagen en zondagen blijft het aanbod in Tilburg redelijk overeind vergeleken met nu met alleen het schrappen van lijn 3 naar de Reeshof, het wegvallen van de gelede bussen en het vervallen van een aantal late avondritten. De grote inkrimping zit op de werkdagen in de vakanties (dat zijn toch 70 dagen per jaar) waarbij ruwweg 1/4 tot 1/3 deel van alle busritten verdwijnt. Er komt volgens mij in Tilburg anderzijds echter niets bij, dus per saldo is er sprake van inkrimping.

De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat de stadsdienst in Den Bosch de laatste jaren al fors is gesaneerd. Denk aan het opheffen van lijn 66 naar Vlijmen (ruimschoots gecompenseerd met uitbreidingen van 135 en 136), lijn 67 naar de Maaspoort en de frequentieverlaging van 61/62 naar de Kruiskamp in de spits, 's avonds en zondags.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daniel »

Pim-AllianceB95 schreef:Behalve dat colleges doorgaans om het hele en het halve uur aanvangen prima, ja. Vermoedelijk haal je die voor de Avans niet met de ritten van :19 en :49 en voor de NHTV niet met de ritten van :29 en :59, terwijl dat nou juist de ritten zijn die 'aansluiten' op de IC.
Eigenlijk zeg je dus gewoon dat je met die IC sowieso al te laat aankomt om op tijd te kunnen zijn, zelfs als die bus 5 minuten eerder zou rijden blijft het immers nog krap. Zeker als je aan de Avans Lovensdijkstraat zit heb je toch wel een minuut of 10 nodig vanaf de halte naar de ruimte waar je je college hebt wil je niet op het laatste moment binnen komen rennen.

Dat er genoeg studenten zijn die het toch proberen weet ik ook wel, maar dat wil niet zeggen dat je daar nu je hele dienstregeling op af zou moeten gaan stemmen. (Vond 't zelf altijd wel lekker op tijd te zijn om nog even koffie te kunnen halen als ik vroeg moest beginnen :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12820
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

buschauffeur schreef:Niet. Op de website van Arriva staat bij de veelgestelde vragen in ieder geval:
Mja, lijnfolders dan. Is nog maar afwachten wat Arriva verstaat onder een busboekje en lijnfolders.
🍉
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Denk dat het niet lang meer zal duren qua die lijn folders / busboekje
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door SLToilet »

Pim-AllianceB95 schreef: Behalve dat colleges doorgaans om het hele en het halve uur aanvangen prima, ja. Vermoedelijk haal je die voor de Avans niet met de ritten van :19 en :49 en voor de NHTV niet met de ritten van :29 en :59, terwijl dat nou juist de ritten zijn die 'aansluiten' op de IC. Je hebt dus die van :09 en :39 nodig om op tijd te komen, maar ja, daar sluit helaas geen IC op aan.
Die ritten van :09 en :39 sluiten wel mooi aan op de IC Direct uit Rotterdam en de sprinter uit Utrecht , die reizigers zullen er dus op vooruitgaan met overstappen van ongeveer 6/5 minuten als ze niet vertraagd zijn. De reizigers op de 3600 naar Zwolle en de 1900 naar Den Haag Centraal hadden eigenlijk een betere overstap 'verdiend' lijkt me gezien de reistijd naar Avans. De andere kant op is altijd al lastig geweest. In de tijd van de Fyra (met toeslag naar Breda) sloot een docent vaak de les een kwartier eerder af om de gewone IC te halen, al zou ik geen idee hebben hoe hij naar het station kwam.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Naar de NHTV rijdt in de studentenspits ook nog lijn 626 ieder kwartier, dus ik begrijp steeds minder van deze discussie.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Naar de NHTV aan de Claudius Prinsenlaan niet, geloof ik, en daar komen nou net 325, 326 en 327 langs. Op dit moment vertrekken er een hoop lijnen rond :21-:23 en :51-:53 die kant op (soms zelfs meer dan nodig) en dat sluit perfect aan.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door nvdw »

De instructieritten zijn in elk geval al ruimschoots aan de gang. Ik kwam gistermorgen in Gorinchem een behoorlijk gevulde Brabantse Citea LLE tegen.

Ik zat nog even naar die Mercedes Intouro voor de Brabantliner te kijken. Opvallende keuze, want het is een hogevloerbus, terwijl de huidige Volvo 8700 wel een lage vloer heeft en voor de Qliners richting Utrecht de Integro's juist door Volvo's zijn vervangen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Maurice Hooikammer »

Zondag kwam ik op de A32 bij Wolvega de 8901 tegen op weg naar... :?:
Afbeelding

In de TD op de stalling van Leeuwarden stonden twee anonieme Citea's.
Afbeelding
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Etienne »

Vandaag zijn de 8901, 8916 en 8917 op dienst gekomen. *O*
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Etienne schreef:Vandaag zijn de 8901, 8916 en 8917 op dienst gekomen. *O*

En nummer drie is in Noord-Brabant, Citea 8519
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Maurice Hooikammer schreef:Zondag kwam ik op de A32 bij Wolvega de 8901 tegen op weg naar... :?:

In de TD op de stalling van Leeuwarden stonden twee anonieme Citea's.]
Heb je meer foto's ???
Donderdag ga ik naar VDL Heerenveen om onze nieuwe Brabantse bussen te bekijken
en foto's maken. Heb zin in de rondleiding *bus*
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 11 nov 2014, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Maurice Hooikammer »

Verder niet. Is door dichte deur gemaakt.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Springer »

Maurice Hooikammer schreef:Zondag kwam ik op de A32 bij Wolvega de 8901 tegen op weg naar... :?:
Ik ben op de snelweg, A50 of A27 (weet even niet meer welke weg het was) richting het zuiden ook al een nieuwe Volvo gezien van Arriva in Brabant kleuren. Kon helaas geen foto maken...
Laatst gewijzigd door Springer op wo 12 nov 2014, 21:47, 2 keer totaal gewijzigd.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door OmniLezer »

Jasper, een klein verzoeken, maar als je ook een rit mag maken, wil je dan ook even filmen en het op YouTube uploaden en dan ook nog de link in de forum droppen. Dat zou misschien wat lachende gezichten kunnen brengen. Dank je wel voor alvast.

En succes met de rondleiding.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Ik ga me best doen als we een rit mogen maken.
Voor zelf hoop ik ook van wel en dan in de nieuwe Citea stadsbus :D
Ben helemaal weg van die bus door dat gekke bult achter op het dak hahahahaha
Weet ook wel dat daar achter de uitlaat van de bus zit maar toch vind ik het heel gaaf model Citea
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

OmniLezer schreef:Jasper, een klein verzoeken, maar als je ook een rit mag maken, wil je dan ook even filmen en het op YouTube uploaden en dan ook nog de link in de forum droppen. Dat zou misschien wat lachende gezichten kunnen brengen. Dank je wel voor alvast.

En succes met de rondleiding.
Ik denk dat er wel meer zijn die niet dagelijks met bussen rijden, laat staan er uberhaupt mee mogen rijden op de openbare weg ;) (incl ondergetekende)
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Uhmm ik volg je nu effe niet hahahahaha
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door gliderfighter »

Volgens mij wordt er bedoeld als je meerijdt tijdens een testrit oid, in plaats van zelf achter het stuur kruipen.

Vandaag rond Sittard met een Citea meegereisd, ik hoop dat ze in Den Bosch niet hetzelfde agressie niveau hebben tijdens het rijden als er iets misgaat.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12820
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

De chauffeur of de bus?
🍉
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MLouter »

In Oss zijn ze inmiddels ook wakker, het schrappen van bus 162 valt met name in Lith heel slecht. Lith verliest namelijk zijn verbinding in Oss gewoon. En een schoolbus met een frequentie die teruggebracht wordt van dertien per dag naar vier per dag is geen vervanging.

Tegelijkertijd snap ik het wel, er zitten buiten de spits/schooltijden amper mensen in de bus, en dat kost een hoop geld. Maar het mes snijdt aan twee kanten, een lage frequentie zorgt ook voor een minder aantrekkelijk reisaanbod, met als resultaat nog minder reizigers.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Volgens mij wordt er bedoeld als je meerijdt tijdens een testrit oid, in plaats van zelf achter het stuur kruipen.
Nou ik zelf achter het stuur zal niet gaan hahahaha
maar me vader zou het wel kunnen die heeft rijbewijs er voor.
Ik zou het al te gek vinden als we mee mochten met testrit :D

En vanmorgen heeft me vader een extra rondleiding kunnen regelen bij het hoofdkantoor van Arriva zelf
voor dat we naar VDL in Heerenveen gaan. Onwijs veel zin in morgen, en zal zo veel mogelijk foto's / video's maken.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door SLToilet »

Gisteren heb ik maar eens nauwkeurig het busboekje bekeken of wanneer de bussen hoe vaak rijden. Gelukkig wordt het op zaterdag overdag en in de spits tijdens vakanties op lijn 2 in Tilburg nog 4x per uur. Maar dat de bussen buiten de spits in de vakantie teruggaan naar 2x per uur is zelfs een achteruitgang voor bepaalde delen van de Reeshof en helemaal drastisch in West (nog maar eenderde blijft er op dat moment zowat over).

Ook de NHTV-bus (voor het N-gebouw aan de St. Ignatiusstraat): tussen 8 en 9 uur lukt dat denk ik nog wel dankzij spitsbus 626 maar lijn 126 en 127 waren soms nog best vol op de terugweg toen de SLM-academie nog daar zat. Met alleen lijn 1 en 7 gaat het er nooit passen (en al helemaal niet als ooit het kloostergebouw open zal gaan).

Gelukkig rijdt de bus naar Hilvarenbeek nog tot ongeveer 0:00 en rijdt die ieder kwartier overdag :pos: , dat laatste is wel nodig gezien het aantal staande passagiers. Wat vanuit Tilburg gezien voorbij Hilvarenbeek gebeurt... :N
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten