Mag ik even kwijt #163

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Suus »

Eten en drinken gewoon verbieden. Als het te warm wordt een dienstmededeling dat flesjes water zijn toegestaan. Maak je een fout, er bij de eerste halte uit (het liefste natuurlijk eentje in het midden van niets) :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Ronald »

Even heel wat anders, zitten die snoepautomaten nog in de bussen van Amstel-/Meerlanden...?
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Bakpapier »

In de bus eet/drink ik nooit, maar in de trein maak ik vaak mijn complete ontbijt klaar ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Suus »

Ronald schreef:Even heel wat anders, zitten die snoepautomaten nog in de bussen van Amstel-/Meerlanden...?
Als ze er nog inzitten zijn ze nog altijd leeg vanwege de "geplande inbouw van koeling". Die er nooit gaat komen, want die koeling zou dan op de accu draaien dus als de bussen een nachtje hebben stilgestaan is de accu leeg :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Bakpapier »

^ En dat heeft men niet van tevoren bedacht?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Eten en drinken gewoon verbieden. Als het te warm wordt een dienstmededeling dat flesjes water zijn toegestaan. Maak je een fout, er bij de eerste halte uit (het liefste natuurlijk eentje in het midden van niets) :P
Dat je een boterham eet of uit een flesje drinkt, maakt me echt niet uit... Maar ruim alsjeblieft je zooi op... :') Dat schijnt nog steeds het moeilijkste te zijn voor de meeste mensen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Suus »

Bakpapier schreef:^ En dat heeft men niet van tevoren bedacht?
In eerste instantie wel, dus had men er geen koeling ingebouwd. Maar toen er chocolade uit de machines kwamen druppelen bleek dat ook niet de beste keuze...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door JWM »

Michael schreef:Mijn rijbewijs verloopt eind januari dus op zich is het nu nog geen ramp. Dus ik wacht nu nog even geduldig af. Maar gaat het te lang duren dan gaat er wel een telefoontje die kant op.
Rijbewijs verlengen kan toch gewoon aan de balie van de gemeente?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door nvdw »

Als je te maken hebt met een medische indicatie komt er iets meer bij kijken.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Aan de andere kant heb ik nog nooit iemand horen zeggen, dat CBR is mij toch een efficiënt werkende en snel reagerende organisatie zeg. ...
Ach, neem dan de ArboUnie... op m'n werk kregen we eind oktober een uitnodiging voor het preventief medisch onderzoek. Daarvoor moest je dan een vragenlijst invullen en voor 14 november een afspraak maken. Ik deed dat dus direct op de dag dat ik die uitnodiging ontving om vervolgens liefst 3 weken later pas teruggebeld te worden (als reactie op m'n mail) voor het maken van de afspraak.

Verrassend genoeg was er pas in december plek voor het onderzoek zelf... opmerkelijk gezien ik zo'n beetje de enige bleek te zijn die al in staat was geweest om daadwerkelijk een afspraak te maken. Zo'n beetje alle collega's waren nog in afwachting van een reactie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Aking »

nvdw schreef:Wat me de laatste tijd opvalt op Arriva's klaagmuur op Twitter is het aantal mensen dat nogal aangebrand is over een chauffeur of steward die wat over hun patatje of blikje Golden Shower heeft gezegd.

Een zo'n dodo zeurt dan dat het niet duidelijk in de regels staat, want er staat "sterk geurend eten" en geen patat.

Goed joh. Ten eerste: zit je achterin de bus met je friet, dan ruik ik het voorin. Dat is toch wel "sterk geurend". Ten tweede: dan verbieden we toch gewoon al het eten en drinken, zoals in het stadsvervoer, zijn we van die discussie af.
JA euh, jij bent te bedonderd om die achterdeur open te doen waardoor ik met mijn patat via de voordeur naar binnen moet, dan komt die walm daar dus ook langs!

Gewoon een apart vreetcompartiment achterin bouwen met tafeltjes en een eigen deur *O* :')
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door JWM »

nvdw schreef:Als je te maken hebt met een medische indicatie komt er iets meer bij kijken.
Ok, dat had ik even gemist in het verhaal :D
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Michael »

Ik had het er niet bij vermeld maar wellicht weten een aantal mensen het wel hier. Ik heb ADHD en Gilles De La Tourette. Daarvoor heb ik medicijnen. Maar daardoor is mijn rijbewijs beperkt geldig en moet ik voor het verlengen van mijn rijbewijs een eigen verklaring indienen bij het CBR.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Z2N »

Best typisch: mijn PC-versie van Spotify heeft vanavond aardig wat moeite om te blijven werken. Ik heb het programma al opnieuw opgestart, en alsnog geen goed werkende hemelse bron van muziek. De Android-versie werkt echter wel probleemloos... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Geert »

Dat is technisch dan ook een compleet andere app. ;)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Thom91 »

Klaasje was in een flauw bui, en heeft mijn woonplaats getekend.

Afbeelding

Goed vertoeven in Urk, jatoch. *O*
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door marvinkok »

JWM schreef:
Michael schreef:Mijn rijbewijs verloopt eind januari dus op zich is het nu nog geen ramp. Dus ik wacht nu nog even geduldig af. Maar gaat het te lang duren dan gaat er wel een telefoontje die kant op.
Rijbewijs verlengen kan toch gewoon aan de balie van de gemeente?
In Enschede moet je tegenwoordig overal een afspraak voor maken. Het enige wat je nog aan de balie kunt doen zonder afspraak is zo ongeveer een afspraak maken...
Ben benieuwd hoeveel gezeur code 95 verlengen gaat opleveren maandag, medische keuring is daarvoor niet nodig maar menig ambtenaar schijnt daar moeite mee te hebben...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Hainje »

Ach hier in Nederland valt het allemaal nog wel mee. Wat ze in Vlaanderen allemaal presteren (of juist niet), man man man. Pak de popcorn er maar bij hoor. :3
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Daantje »

In Rotterdam bij de gemeente kan alles ook alleen op afspraak en toen ik eindelijk geslaagd was voor mijn rijbewijs moest ik eerst anderhalve week wachten voor ik überhaupt terecht kon om mijn rijbewijs aan te vragen en dan nog een week voor ik het op kon halen.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door waldo79 »

Hainje schreef:Wat ze in Vlaanderen allemaal presteren (of juist niet), man man man. Pak de popcorn er maar bij hoor. :3
België is nogal een ambtelijk land :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Suus »

Tot 1 november was de gemeente hier op basis van binnenlopen, tegenwoordig moet je een afspraak maken om zo wachtrijen te voorkomen. Ik vond het oude systeem ook geen probleem eigenlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Daniel »

Hier heb je juist weer een tijdblok op afspraak ('s ochtends) en een tijdsblok zonder afspraak ('s middags), waarbij ik het eigenlijk best irritant vindt dat je dus geen afspraak kunt maken in het tijdsblok met vrije inloop.
In Dordrecht hadden ze een vergelijkbaar systeem als in Amersfoort, maar daar kon je dus wel een afspraak maken in het tijdvak dat je vrij binnen kon lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Tochjo »

Ik maak graag een afspraak. Toen ik mijn identiteitsbewijs moest verlengen, stond ik alweer buiten nog voor het tijdstip waarop ik een afspraak had. Maar voor het ophalen ervan kon ik geen afspraak maken en kon ik ruim een half uur wachten :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Daniel »

Mja, die ervaring ken ik. Ophalen gaat hier in Amersfoort overigens ook behoorlijk snel, daarvoor werd ik eigenlijk steeds opgeroepen bij een willekeurige balie tussen de andere klanten door.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Suus »

Tja, de gemeente vond het noodzakelijk worden omdat er steeds meer inwoners kwamen die allemaal stonden te trappelen voor de gemeentelijke diensten. Het ziet er namelijk naar uit dat we ook dit jaar weer de gemeente met procentueel de grootste inwonergroei zullen worden en de twee jaar daarna zal dat ook nog wel het geval zijn, want ik las vandaag nog in de krant namelijk dat er voor de komende twee jaar nog 3300 huizen bijgebouwd gaan worden :P

Dinsdag nog zijn ze met de sloop van ruim 200.000 vierkante meter aan kantoorruimte gestart hier bij mij om de hoek, daar gaat nieuwe designwijk gebouwd worden :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 64 gasten