Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

@jasper, welke nummers hadden de streekbussen? Ik kan het niet goed lezen op de foto.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Bee schreef:Ik snap nog steeds niet waarom je een volledig lagevloersbus zou kopen zonder derde deur...
Omdat je dan helemaal geen zitplaatsen meer over houdt. De tweedeurs heben er al maar 26, bij een driedeurs kom je niet verder dan 22 of 23.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Suus »

De driedeursvariant van het GVB heeft uit mijn hoofd 27 zitplaatsen +2 klapzittingen. Kwestie van fatsoenlijk inrichten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Michael 1988 schreef:@jasper, welke nummers hadden de streekbussen? Ik kan het niet goed lezen op de foto.

Ik heb de volgende bus nummers kunnen zien van de streekbus:

De 8915 en op de foto is de 8927

en van de stadsbus nummers heb ik de volgende gezien:

De 8115, en de 8114.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Bee schreef:De driedeursvariant van het GVB heeft uit mijn hoofd 27 zitplaatsen +2 klapzittingen. Kwestie van fatsoenlijk inrichten.

Effe met nadruk gezegd,
niet alleen om de zitplaats hebben ze voor 2 deurs gekozen
maar ook qua in de kosten volgens die man van VDL.
Het is stukken goedkoper dan een 3 deurs bus zoals die van de GVB
die we daar ook gezien hebben met ook een bult op het dak en Euro6 zijn.

Ze hebben wel een bus gestart en ik zeg het je, heel mooi rustig stil geluidje onze nieuwe stadsbussen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Jasper073 schreef:
Michael 1988 schreef:@jasper, welke nummers hadden de streekbussen? Ik kan het niet goed lezen op de foto.

Ik heb de volgende bus nummers kunnen zien van de streekbus:

De 8915 en op de foto is de 8927

en van de stadsbus nummers heb ik de volgende gezien:

De 8115, en de 8114.
Dank je. Dan klopte de lijst hier dus wel en had ik het op Wikipedia dus wel correct geplaatst. Maar kon het niet duidelijk zien op de foto's welke een streekbus en welke een stadsbus was en welke nummer ze droegen, dus vandaar mijn vraag.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik ben de nieuwe Brabantliners aan het bekijken zoals arriva het gaat uitvoeren. Geëist was toch dat er altijd een halfuursdienst gereden ging worden doordeweeks en minimaal een uursdienst in het weekend door de 400 en 401?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door BR628 »

Dat eisenpakket hoeft allang niet meer actueel te zijn. Zoiets heet een implementatie.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

Maar je mag toch geen harde eisen (als frequentie op zondagochtend of daluren) wijzigen tijdens implementatie?
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door gliderfighter »

Jasper heb je nog meer foto's, zoja, waar staan deze?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

CamilleKreemers schreef:Maar je mag toch geen harde eisen (als frequentie op zondagochtend of daluren) wijzigen tijdens implementatie?
Zolang ze aan de minimumeisen voldoen kan dat in overleg met de opdrachtgever denk ik best.
🍉
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

CamilleKreemers schreef:Ik ben de nieuwe Brabantliners aan het bekijken zoals arriva het gaat uitvoeren. Geëist was toch dat er altijd een halfuursdienst gereden ging worden doordeweeks en minimaal een uursdienst in het weekend door de 400 en 401?
Dat was het basispakket en die wordt dit jaar nog niet ingevoerd (op de Volans Oosterhout na). Er wordt het eerste jaar nog gewerkt op basis van de dienstregeling 2013.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

CamilleKreemers schreef:Maar je mag toch geen harde eisen (als frequentie op zondagochtend of daluren) wijzigen tijdens implementatie?
Volgens de concessievoorwaarden mogen er wijzigingen t.o.v. het bestek worden doorgevoerd met goedkeuring van de Provincie. Wat voorbeelden: de bediening van Den Dungen is alsnog over gegaan van lijn 156 naar lijn 159, het aantal weken vakantiedienst (dat volgens het bestek maar 8 weken per jaar zou mogen zijn) is verhoogd naar 14 en de avondbediening van lijn 142 wijkt af van het bestek.

Er is natuurlijk een goede reden en dat is dat je niet alles 10 jaar muurvast wil timmeren terwijl de reizigersaantallen per lijn in die tijd natuurlijk flink kunnen veranderen. Wat ik alleen wel erg vreemd vind is dat er al afwijkingen zijn bij de start, dat zou mijns inziens niet mogen kunnen.
huibe schreef:Dat was het basispakket en die wordt dit jaar nog niet ingevoerd (op de Volans Oosterhout na). Er wordt het eerste jaar nog gewerkt op basis van de dienstregeling 2013.
Het is sowieso maar de vraag of het basispakket ooit geheel of gedeeltelijk zal worden doorgevoerd en zo ja wanneer. In principe heeft Arriva de concessie gekregen met als uitgangspunt de huidige dienstregeling.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

Tuurlijk snap ik dat je niet alles 10 jaar wilt vasttimmeren, maar bij de start zijn al allerlei dingen gewijzigd. Nu kan via Nota van Inlichtingen het een en ander gecorrigeerd zijn, maar een HOV-lijn die maar 1x/2uur rijdt vind ik mager.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

CamilleKreemers schreef:Nu kan via Nota van Inlichtingen het een en ander gecorrigeerd zijn, maar een HOV-lijn die maar 1x/2uur rijdt vind ik mager.
Dat laatste is gewoon volgens de concessie-eisen.
Arriva had namelijk geboden op basis van de huidige dienstregeling, niet op basis van het kernnetwerk.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Michael 1988 schreef:
Jasper073 schreef:
Michael 1988 schreef:@jasper, welke nummers hadden de streekbussen? Ik kan het niet goed lezen op de foto.

Ik heb de volgende bus nummers kunnen zien van de streekbus:

De 8915 en op de foto is de 8927

en van de stadsbus nummers heb ik de volgende gezien:

De 8115, en de 8114.
Dank je. Dan klopte de lijst hier dus wel en had ik het op Wikipedia dus wel correct geplaatst. Maar kon het niet duidelijk zien op de foto's welke een streekbus en welke een stadsbus was en welke nummer ze droegen, dus vandaar mijn vraag.

De stadsbussen herken je aan de bult achterop het dak waar de uitlaat zit
en natuurlijk dat het 2 deurs zijn. Voor 2 deuren en in het mideen 2 deuren ;) hahahahaha
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Jasper heb je nog meer foto's, zoja, waar staan deze?

Veilig in mijn facebook ;)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door gliderfighter »

Jasper073 schreef:
gliderfighter schreef:Jasper heb je nog meer foto's, zoja, waar staan deze?

Veilig in mijn facebook ;)
Jammer..
Maandje wachten dus
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Nog 4 weken te gaan ;)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Jasper073 schreef:
Michael 1988 schreef:
Jasper073 schreef:
Michael 1988 schreef:@jasper, welke nummers hadden de streekbussen? Ik kan het niet goed lezen op de foto.

Ik heb de volgende bus nummers kunnen zien van de streekbus:

De 8915 en op de foto is de 8927

en van de stadsbus nummers heb ik de volgende gezien:

De 8115, en de 8114.
Dank je. Dan klopte de lijst hier dus wel en had ik het op Wikipedia dus wel correct geplaatst. Maar kon het niet duidelijk zien op de foto's welke een streekbus en welke een stadsbus was en welke nummer ze droegen, dus vandaar mijn vraag.

De stadsbussen herken je aan de bult achterop het dak waar de uitlaat zit
en natuurlijk dat het 2 deurs zijn. Voor 2 deuren en in het mideen 2 deuren ;) hahahahaha
Nummers kon ik niet duidelijk zien of het was onduidelijk welke de bult had en welke niet (filmpje van de provincie).
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door SLToilet »

Gisteren las ik in een nieuwsbericht dat voorlopig een regiotaxi de vraag tussen Hilvarenbeek en Best/Reusel moet opvangen. Ten eerste heb ik het idee dat er teveel reizigers zijn om die allemaal onder te brengen in een 'regiotaxi' (hoewel er vast wat klanten zullen verdwijnen) en ten tweede: er is dan een gereduceerd tarief, maar wat voor tarief? De taxi's in Nederland kennende kan dat nooit goedkoop zijn.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Gisteren zijn er (Bossche) chauffeurs van Arriva gesignaleerd op station Tilburg. Die kwamen waarschijnlijk uit een VDL van Arriva (herkenbaar aan de lage rechter buitenspiegel) met Instructierit als 'bestemming'. Wat voor instructie zou dit zijn? Gaat Arriva straks vanaf Den Bosch (een) streeklijn(en) rijden naar Tilburg? Nu is het toch alleen andersom?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

SLToilet schreef:Gisteren las ik in een nieuwsbericht dat voorlopig een regiotaxi de vraag tussen Hilvarenbeek en Best/Reusel moet opvangen. Ten eerste heb ik het idee dat er teveel reizigers zijn om die allemaal onder te brengen in een 'regiotaxi' (hoewel er vast wat klanten zullen verdwijnen)
Te veel reizigers? Op de eerste plaats worden die bussen in het weekend juist opgedoekt wegens een gebrek aan reizigers. En op de tweede plaats is voor de reizigers die er dan wel zijn de regio-taxi omslachtig. In de praktijk zullen veel mensen zich laten brengen/ophalen in Reusel, Hilvarenbeek of Oirschot dan wel helemaal met de auto gaan.
en ten tweede: er is dan een gereduceerd tarief, maar wat voor tarief? De taxi's in Nederland kennende kan dat nooit goedkoop zijn.
Er bestaat nog een gereduceerd tarief "kleine kernen" dat geldt voor de regio-taxi van/naar kernen waar (op dat tijdstip) geen regulier busvervoer komt. Op dit moment wordt dat nauwelijks gebruikt (zorgvuldig geheim gehouden) maar als mensen dat echt gaan gebruiken zal het snel afgelopen zijn want met dat tarief is de regio-taxi voor de Provincie al gauw stukken duurder dan bus. Dat risico is er niet rond Hilvarenbeek, maar bij grotere kernen als Schaijk en Mill (ieder zo'n 7000 inwoners) wel. Voor mij blijft de vraag of het niet verstandiger was geweest om op dit soort lijnen een vast taxibusje in een 2-uurs of 3-uurs frequentie te laten rijden op zaterdag en zondag.
Laatst gewijzigd door Frans F op za 15 nov 2014, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door gliderfighter »

Ze reden in ieder geval naar Den Bosch CS(Ik zag ze daar namelijk ook rijden), dus wie weet!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

buschauffeur schreef:Gaat Arriva straks vanaf Den Bosch (een) streeklijn(en) rijden naar Tilburg? Nu is het toch alleen andersom?
Ja Bossche chauffeurs gaan straks ook lijn 140 rijden.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten