Eurostar orders seven more e320s

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Eurostar orders seven more e320s

Bericht door Thom91 »

Eurostar orders seven more e320s

EUROPE: Marking the 20th anniversary of the launch of passenger services through the Channel Tunnel with a celebration at London St Pancras on November 13, Eurostar announced that it had signed Heads of Agreement with Siemens for seven more e320 trainsets.

On display in Platform 5 was one of the first 10 trains; nine have been completed so far and are in various stages of testing in France, Belgium, the UK and Germany. Andrew Slater, Eurostar’s International Rolling Stock Director, said that a test train had reached 230 km/h ‘last night’ on HS1 and that the test team hoped to attain 300 km/h ‘tonight’.

Eurostar expects to have five e320 sets available by December 2015, three of which will be used in commercial service on the London – Brussels and London – Paris routes. All 10 sets will be available by May 2016, said Slater, who predicted that the seven additional trains would be delivered in the second half of that year.

The planned London – Amsterdam service with stops at Antwerpen, Rotterdam and Schiphol Airport is now expected to start in 2016-17, according to Chief Executive Nicolas Petrovic. An announcement on whether London-bound passengers on these services will have to detrain at Lille for British passport and security checks is expected in January. This will be the case for the inbound services between London, Lyon and Marseille that Eurostar plans to launch on May 1 next year.

Refurbishment of Eurostar’s existing Class 373 ‘Three Capitals’ fleet has started at SNCF’s Hellemmes ‘technicentre’, but the programme is running later than anticipated. There have been ‘some issues’, said Slater, who expects the first refurbished trains to be delivered in the third or fourth quarter of 2015.

Bron en meer

De 20e verjaardag van treinen door de Kanaaltunnel is gevierd met een aankondiging dat Eurostar nog zeven Siemens E320 Velaro's heeft besteld. Diensten naar Amsterdam zullen eind 2016 aanvangen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurostar orders seven more e320s

Bericht door Suus »

Lees ik nu goed dat Eurostar overweegt de veiligheidsscan voor de treinen uit Amsterdam overweegt in Lille af te handelen?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Eurostar orders seven more e320s

Bericht door Thom91 »

Maakt uiteindelijk niet zoveel uit denk ik.. Brussel of Lille..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurostar orders seven more e320s

Bericht door Suus »

Wel, te verwachten is dat de Eurostar in Nederland in een bestaand pad van de Thalys wordt gelegd zodat je nergens inpassingsproblemen krijgt. Doe je dan de veiligheidscheck in Lille, dan kan je de Eurostars in het pad leggen van de huidige Thalys-treinen naar Lille zodat het huidige assortiment van Thalys volledig gehandhaafd kan worden. Zou je de veiligheidscheck in Brussel doen (waarvoor in de meest optimale situatie een verbouwing van Brussel-Zuid eigenlijk noodzakelijk is; je zou dan spoor 3 ook in de omheinde zone willen hebben), dan zal je waarschijnlijk afscheid moeten nemen van Lille als direct bereikbare bestemming, want niemand die naar Lille wil heeft zin in 30 tot 45 minuten nietsnutten in Brussel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Eurostar orders seven more e320s

Bericht door Thom91 »

Vandaar. Eerder is overigens altijd verkondigd dat in Brussel de check gedaan wordt dus waarschijnlijk wordt dat aangepast dan als de topman dat nu meldt. Goede zet denk ik dus.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurostar orders seven more e320s

Bericht door Meltrain »

O, ik dacht dat bij de aankondiging van een Eurostar Amsterdam - London al gelijk verteld was dat de checks in Lille zouden plaatsvinden.
Ik had het al eerder ergens gelezen namelijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eurostar orders seven more e320s

Bericht door webguy »

Vandaag in Londen wat heliumbalonnen en bordjes maar verder Nils speciaals voor 20 jaar Eurostar. Aan de binnenkant van de trein zie je overigens wel dat ze 20 jaar rondrijden...
Oh, en de e320s stonden idd o.a. in Dover en Brussel-Zuid toen ik er langskwam dinsdag.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Eurostar orders seven more e320s

Bericht door Thom91 »

Oh, er schijnt een hele tijd een E320 op St. Pancras te hebben gestaan ;)
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten