Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

Eigenlijk wel jammer, in dit geval had ik de provincie er wel eens flink van langs zien willen krijgen. Het verhaal neigde toch heel erg naar vriendjespolitiek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door mijack1985 »

FB plaatje via de infoxx
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

jammer, had het wel mooi gevonden als de provincie op stuk werd gezet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Het zal juridisch wel niet gehouden hebben denk ik en heeft Syntus daarom dus maar besloten om terug te trekken. DENK IK!
🍉
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Hm, van de lijnen op Walcheren kan ik de dienstregeling dan weer niet vinden.
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hans »

Dit bericht zojuist op intranet gelezen:

'Zeeland' definitief naar Connexxion
13-11-2014 Syntus trekt bezwaar in

Directiemededeling - De concessie Zeeland gaat definitief naar Connexxion. Syntus, dat bezwaar had aangetekend tegen de gunning aan ons, heeft dat bezwaar ingetrokken.

We zijn natuurlijk heel erg blij dat er nu voor iedereen een eind gekomen is aan een periode van onzekerheid en dat we ons nu daadwerkelijk bezig kunnen gaan houden met de toekomst van het openbaar vervoer in Zeeland.

De aanvankelijk startdatum van de nieuwe concessie Zeeland was op 14 december. Die datum is vanzelfsprekend niet meer haalbaar. In overleg met het bestuur van de provincie Zeeland zal worden bepaald wanneer we ons aanbod wel kunnen implementeren.

Bart Schmeink,
CEO
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Mooi nieuws, kunnen we deze zomer heerlijk in het zonnetje op het terras van Hotel Bom, foto's schieten van de groene gele rakkers van Connexxion als deze halteren en wachten op de correcte vertrektijd bij de kerk in Burgh Haamstede! :)

Mooi nieuws voor Connexxion en alle medewerkers! Eindelijk duidelijkheid, nu ff afwachten op de nieuwe dienstregeling.

Weet iemand misschien of er een link is van alle buurtbussen die in Zeeland rond rijden? Bedankt!
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door starx »

Ik ben oprecht blij voor Bakpapier met dit nieuws.

Verder hoop ik dat de provincie zijn lessen hieruit trekt en geen domme persberichten eruit doet die vriendjespolitiek suggereren. De betrokken ambtenaar heeft waarschijnlijk wel op zijn donder gehad.

Wat ik me nog afvraag. Is het mogelijk dat de provincie en syntus een schikking hebben getroffen. Het afwenden van een rechtzaak kan immers voor beiden (zeer) interessant zijn.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Bakpapier »

Hans schreef:Dit bericht zojuist op intranet gelezen:

'Zeeland' definitief naar Connexxion
13-11-2014 Syntus trekt bezwaar in

Directiemededeling - De concessie Zeeland gaat definitief naar Connexxion. Syntus, dat bezwaar had aangetekend tegen de gunning aan ons, heeft dat bezwaar ingetrokken.

We zijn natuurlijk heel erg blij dat er nu voor iedereen een eind gekomen is aan een periode van onzekerheid en dat we ons nu daadwerkelijk bezig kunnen gaan houden met de toekomst van het openbaar vervoer in Zeeland.

De aanvankelijk startdatum van de nieuwe concessie Zeeland was op 14 december. Die datum is vanzelfsprekend niet meer haalbaar. In overleg met het bestuur van de provincie Zeeland zal worden bepaald wanneer we ons aanbod wel kunnen implementeren.

Bart Schmeink,
CEO
Supermooi !
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

Mooi voor nieuws voor Connexxion :).
starx schreef: Wat ik me nog afvraag. Is het mogelijk dat de provincie en syntus een schikking hebben getroffen. Het afwenden van een rechtzaak kan immers voor beiden (zeer) interessant zijn.
Ik denk eerder dat Syntus eieren voor haar geld heeft gekozen. Een rechtzaak zou uiteindelijk veel tijd en geld hebben gekost.. En Zeeland is nou niet bepaalt een hele grote vis in de OV vijver. Met de aanbestedingen van Amstelland-Meerlanden en Hoekse Waard-Goeree-Overflakkee in het zicht en de lopende aanbesteding Haarlem-IJmond heeft Syntus andere prioriteiten. Er moet eindelijk eens geld worden verdiend worden en ik betwijfel of Syntus dat in (in een krimpende regio) Zeeland zou zijn gelukt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

flipje schreef:Met de aanbestedingen van Amstelland-Meerlanden en Hoekse Waard-Goeree-Overflakkee in het zicht en de lopende aanbesteding Haarlem-IJmond heeft Syntus andere prioriteiten.
Ja, je ziet toch wel dat Syntus zijn gebied wil uitbreiden naar het westen van het land. Ze bieden bijna op alle nieuwe concessies daar mee.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

Ik vind het jammer dat Syntus haar bezwaar introk. Als het gerucht over vriendjespolitiek klopt, had ik het liefst zowel de provincie als Connexxion zien branden. Daarnaast vraag ik me af of de provincie Zeeland beter af was met Syntus dan met Connexxion. Die laatste gaat nu meer belbussen inzetten. Maar helaas zullen wij daar nooit achterkomen.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

Michael 1988 schreef:Die laatste gaat nu meer belbussen inzetten.
Ik had begrepen dat er buurtbussen zouden komen en geen belbussen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

Dan vergis ik me. In ieder geval een flexnet met kleinere bussen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Daantje »

Ik denk niet dat werkgevers het waarderen als je interne berichten openbaar op Internet neer gaat zetten.

Overigens denk ik dat dit voor de Zeeuwse reizigers ook beter is.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Als je dat bericht van Hans bedoelt Daantje, dan zie ik het probleem niet zo. Staat niets spannends in wat we hier nog niet wisten. :P
🍉
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

Frans F schreef:
Michael 1988 schreef:Die laatste gaat nu meer belbussen inzetten.
Ik had begrepen dat er buurtbussen zouden komen en geen belbussen.
Hoe komt het flexnet er volgens jou dan uit te zien ? Als het kan met bron.
Hainje schreef:Als je dat bericht van Hans bedoelt Daantje, dan zie ik het probleem niet zo. Staat niets spannends in wat we hier nog niet wisten. :P
De Facebook pagina van Zeeuwse OV bussenstaat helemaal vol met dit soort berichten

Ook ik ben blij dat CXX er 10 jaar aan vast kan plakken,in Zeeland doen ze het zeker niet slecht. *bus* Daarnaast is dit het beste voor Van Oeveren en AMZ.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Bakpapier »

Zoiets heet geen vriendjespolitiek, maar lang opgebouwde connecties met onderaannemers en bepaalde klanten zoals scholen.

En syntus heeft nog genoeg te bieden in het westen van het land inderdaad.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

Bakpapier schreef:Zoiets heet geen vriendjespolitiek, maar lang opgebouwde connecties met onderaannemers en bepaalde klanten zoals scholen.
Vriendjespolitiek is misschien niet de goede naam, ambtelijke corruptie is misschien een betere benaming. En hoe sneller het OV zich eens wat minder eenzijdig op scholieren gaat richten hoe beter het is voor de eigen toekomst.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Wubbo »

Opvallend is dat nog geen enkel Zeeuws nieuwsmedium dit heeft overgenomen.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Bakpapier »

Frans F schreef:
Bakpapier schreef:Zoiets heet geen vriendjespolitiek, maar lang opgebouwde connecties met onderaannemers en bepaalde klanten zoals scholen.
Vriendjespolitiek is misschien niet de goede naam, ambtelijke corruptie is misschien een betere benaming. En hoe sneller het OV zich eens wat minder eenzijdig op scholieren gaat richten hoe beter het is voor de eigen toekomst.
Ik zie niet in wat er corrupt aan is. Als ik mijn zolder heb laten verbouwen door annemer X, en daarna wil ik een serre laten bouwen, dan heb ik misschien de keuze tussen aannemer X en Y maar zal ik toch geneigd zijn om aannemer X te kiezen omdat ik die vertrouw, tenzij aannemer Y echt een veél beter aanbod doet. In dit geval was er de keuze tussen connexxion en syntus, en heeft men gewoon voor de vertrouwde partner gekozen. Ik zie niet in hoe dit tegen de wet of corrupt is.

En het scholierenvervoer is juist een heel belangrijke taak voor het OV, zeker in een provincie als zeeland met grote afstanden tussen huis en school om twee redenen: mensen die simpelweg extreem ver van een school vandaan wonen omdat ze in de middle of nowhere wonen, en mensen die om geloofsredenen naar een reformatorische school willen (of juist naar een niet-christelijke school terwijl er in de buurt alleen reformatorische scholen zijn ofzo). Ik ken mensen die 17 kilometer moesten fietsen naar de dichtstbijzijnde middelbare school, dan zou scholierenvervoer natuurlijk winst zijn.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Karl »

Bee schreef:Eigenlijk wel jammer, in dit geval had ik de provincie er wel eens flink van langs zien willen krijgen. Het verhaal neigde toch heel erg naar vriendjespolitiek.
Ook omdat er nu geen juridische duidelijkheid ontstaat. Wellicht had Syntus geen recht gehaald, maar dan was dat tenminste duidelijk geworden en wordt er jurisprudentie opgebouwd voor eventuele toekomstige zaken. Helaas.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

Bakpapier schreef:
Frans F schreef:
Bakpapier schreef:Zoiets heet geen vriendjespolitiek, maar lang opgebouwde connecties met onderaannemers en bepaalde klanten zoals scholen.
Vriendjespolitiek is misschien niet de goede naam, ambtelijke corruptie is misschien een betere benaming. En hoe sneller het OV zich eens wat minder eenzijdig op scholieren gaat richten hoe beter het is voor de eigen toekomst.
Ik zie niet in wat er corrupt aan is. Als ik mijn zolder heb laten verbouwen door annemer X, en daarna wil ik een serre laten bouwen, dan heb ik misschien de keuze tussen aannemer X en Y maar zal ik toch geneigd zijn om aannemer X te kiezen omdat ik die vertrouw, tenzij aannemer Y echt een veél beter aanbod doet. In dit geval was er de keuze tussen connexxion en syntus, en heeft men gewoon voor de vertrouwde partner gekozen. Ik zie niet in hoe dit tegen de wet of corrupt is.
Omdat je een aanbesteding niet naar één bedrijf toe mag schrijven. Als jij in de concessie zet dat het hebben van bestaande contacten met scholen noodzakelijk is, dan kan er eigenlijk maar één vervoerder winnen terwijl Europa juist voorschrijft dat een aanbesteding gegund moet worden op basis van de criteria van prijs of kwaliteit (d.m.v. een puntensysteem o.i.d.). Het idee van een aanbesteding is namelijk dat alleen dan deelnemers een gelijke kans hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

De Provincie eist dat ze gewoon 14-12 beginnen met de nieuwe concessie. CXX wil juist 1-7 beginnen met de nieuwe concessie (start zomervakantie).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Connexxion had allang de nieuwe dienstregeling kunnen voorbereiden, ook al had Syntus dat bezwaar. Ik ben het wel eens met de provincie.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten