Fel protest SGP tegen atheïstische boodschap op bus

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fel protest SGP tegen atheïstische boodschap op bus

Bericht door Geert »

Oplossing: niet vloeken, iedereen blij!

Over de discussie of buschauffeurs de bussen met de reclame mogen weigeren: mogen atheïstische chauffeurs dan weigeren een bus te rijden waar "God is liefde" o.i.d. op staat?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Fel protest SGP tegen atheïstische boodschap op bus

Bericht door Chauf21 »

Linkerspoor schreef:
klaxxon schreef:
Linkerspoor schreef:Dan moet connexxion helemaal stoppen met reclame.
Gelukkig is Connexxion wat minder rationeel ingesteld, en geven zij het sociale aspect / en het respect ook aandacht!
Het respect naar in god gelovenden ja, niet naar atheïsten.
Naar mijn weten accepteert Connexxion geen reclame-uitingen met religieuze achtergrond op hun bussen.
Abribeheerders doen dan wellicht wel, maar dat staat los van de vervoerders.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Fel protest SGP tegen atheïstische boodschap op bus

Bericht door math1985 »

De clubs die reclame op bussen plakken accepteren inderdaad geen religieuze reclames. Deze atheïsten willen daar nog omheen proberen te werken door te zeggen dat ze een sociale en geen religieuze organisatie zijn, maar ik denk niet dat ze dat gaan winnen. Voor abri's en dergelijke geldt deze regel inderdaad niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fel protest SGP tegen atheïstische boodschap op bus

Bericht door Fles »

Nou, in Engeland gaat dat allemaal niet op :)

NU.nl

Christenen slaan terug met eigen busreclames

Vanaf maandag rijdt het christelijke antwoord op atheïstische busreclames door Groot-Brittannië. Christelijke organisaties hebben 175 bussen gecharterd om hun religieuze boodschap te verspreiden. Dat meldden Britse media donderdag.

Atheïstische busreclames

Sinds begin dit jaar rijden Britse bussen rond met de tekst: ''Er is waarschijnlijk geen God. Maak je nu geen zorgen meer en geniet van je leven''. De atheïstische reclamecampagne voor velen een doorn in het oog, was een idee van een journaliste die zich ergerde aan christelijke advertenties met dreigementen aan niet-gelovigen.

De Christelijke Partij slaat nu terug met de tekst ''Er is beslist een God. Dus kom bij de Christelijke Partij en geniet van je leven''. Voor deze tekst zijn vijftig bussen gereserveerd. De Russisch-orthodoxe Kerk wil met 25 extra grote busadvertenties, gesponsord door een Russische tv-zender, de aandacht trekken met: ''Er IS een God, GELOOF. Maak je niet druk en geniet van je leven.'' Een orthodox Bijbelgenootschap neemt een slogan uit Psalm 53.1: ''Dwazen denken bij zichzelf: er is geen God''. Die tekst zal op honderd bussen verschijnen.

Klachten

In januari kwamen meer dan driehonderd klachten binnen bij de Britse reclamewaakhond ASA over de atheïstische reclamecampagne. Klagers vonden de campagne beledigend en misleidend. ASA oordeelde dat de campagne niet in strijd was met de reclamecode.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fel protest SGP tegen atheïstische boodschap op bus

Bericht door Vinny »

Ik ga ook maar eens een bus sponsoren:
Wel of geen God: Geloof in jezelf en val anderen er NIET mee lastig :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Fel protest SGP tegen atheïstische boodschap op bus

Bericht door Linkerspoor »

Chauf21 schreef:Naar mijn weten accepteert Connexxion geen reclame-uitingen met religieuze achtergrond op hun bussen.
:pos: Vind ik goed van Connexxion. Hoewel ik wel blijf vinden dat er een grijs gebied is over wat religieus is en wat niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fel protest SGP tegen atheïstische boodschap op bus

Bericht door Fles »

Linkerspoor schreef:
Chauf21 schreef:Naar mijn weten accepteert Connexxion geen reclame-uitingen met religieuze achtergrond op hun bussen.
:pos: Vind ik goed van Connexxion. Hoewel ik wel blijf vinden dat er een grijs gebied is over wat religieus is en wat niet.
Gelukkig houden de extremisten (en dat zijn mnsen die zich in deze mate hierover druk maken gewoon) zich ver van grijze gebieden ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fel protest SGP tegen atheïstische boodschap op bus

Bericht door Geert »

Zie ook de site van de campagne (kwam 'm gisteren toevallig tegen): http://www.buscampagne.nl/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fel protest SGP tegen atheïstische boodschap op bus

Bericht door tsov »

Het mocht niet op de bus, maar staat nu wel op een groot billboard langs de A4. Zie hier
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fel protest SGP tegen atheïstische boodschap op bus

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft daar in het verleden ook een model in lingerie gehangen, en later een poster dat god liefde geeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Fel protest SGP tegen atheïstische boodschap op bus

Bericht door deadlock »

tsov schreef:Het mocht niet op de bus, maar staat nu wel op een groot billboard langs de A4. Zie hier
Er staan zat billboards die het tegenovergestelde beweren langs de A28 en N35. En die staan er al tientallen jaren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Fel protest SGP tegen atheïstische boodschap op bus

Bericht door deadlock »

Beste Linkerspoor, vrijheid van meningsuiting is absoluut. Beledigen bestaat niet, beledigd worden is een keuze. Maak die keuze niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fel protest SGP tegen atheïstische boodschap op bus

Bericht door Vinny »

vrijheid van meningsuiting is absoluut.
Dit is een mening, geen feit. De Nederlandse grondwet kent geen abslute rechten indien deze (mogelijkerwijs) conflicteren met andere grondrechten. :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Fel protest SGP tegen atheïstische boodschap op bus

Bericht door deadlock »

True, maar ik dacht dat het nu toch wel onderhand bekend was dat ik mijn mening af en toe ventileer als feit ;)

Edit; wat trouwens per ongeluk is omdat het in mijn hoofd dan zo zit als "zo zou het moeten zijn" en ik er verder niet bij nadenk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fel protest SGP tegen atheïstische boodschap op bus

Bericht door Fles »

Ja, ik zeg ook weleens domme dingen als ik dronken ben idd ;)

Of zo :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten