Mag ik even kwijt #163

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Suus »

Logisch, want jij vindt alles prima :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Hainje »

Ssst. :@
🍉
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door marlies »

nvdw schreef:Wat me de laatste tijd opvalt op Arriva's klaagmuur op Twitter is het aantal mensen dat nogal aangebrand is over een chauffeur of steward die wat over hun patatje of blikje Golden Shower heeft gezegd.

Een zo'n dodo zeurt dan dat het niet duidelijk in de regels staat, want er staat "sterk geurend eten" en geen patat.

Goed joh. Ten eerste: zit je achterin de bus met je friet, dan ruik ik het voorin. Dat is toch wel "sterk geurend". Ten tweede: dan verbieden we toch gewoon al het eten en drinken, zoals in het stadsvervoer, zijn we van die discussie af.
Je hebt het nu over bussen maar afaik speelt dit in de treinen van Arriva. En hoewel ik ook tegen die meuk ben begrijp ik het wel. In de treinen van NS mag het, dus mensen zijn het gewend te doen. Maar in de treinen van Arriva komt het je ineens op een boete te staan. En dan vaak niet de eerste keer dat je het doet, maar de eerste keer dat je een steward tegenkomt. Dat 'voelt' onrechtvaardig ook al is het dat niet.

Het probleem is denk ik eigenlijk vooral dat je in de treinen van NS veel te veel mag op dit gebied waardoor al het andere OV ineens nodeloos streng lijkt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Thom91 »

Ja hallo, wil je eten in een NS trein verbieden? Ik vind het compleet ridicuul dat je niet mag eten in een Arriva trein.
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door marlies »

Nee maar er mag op zich wel een grens worden gesteld aan hoe veel (geur)overlast eten mag geven. Of groepjes die met een vol kratje bier vertrekken en met een lege krat aankomen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Hainje »

NS heeft veel te veel belang bij etende mensen in de trein. Alleen al vanwege al die winkeltjes op stations waar mensen eten kunnen halen.
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Daantje »

Ik denkt dat een grens trekken heel lastig is en het kan zomaar voorkomen dat je een paar uur in de trein zit en zolang kan ik soms niet zonder eten.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Thom91 »

marlies schreef:Nee maar er mag op zich wel een grens worden gesteld aan hoe veel (geur)overlast eten mag geven. Of groepjes die met een vol kratje bier vertrekken en met een lege krat aankomen.
De maatschappij is verkracht.. Ik mag toch wel patat eten in de trein :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Hainje »

Het is allemaal de schuld van de Rabobank!!¡¡11¡¡¡einz!!11!
🍉
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Jef400 »

http://nos.nl/artikel/721686-arrestatie ... gouda.html: Leuk he, sinterklaas in het land. Ik dacht dat die onnozele discussie nou eens een keertje afgelopen was.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door marlies »

Thom91 schreef:
marlies schreef:Nee maar er mag op zich wel een grens worden gesteld aan hoe veel (geur)overlast eten mag geven. Of groepjes die met een vol kratje bier vertrekken en met een lege krat aankomen.
De maatschappij is verkracht.. Ik mag toch wel patat eten in de trein :')
Ja, dat moet ook wel kunnen vind ik, een patatje. Ook bij Arriva. Daar heeft geen normaal mens last van. Ik heb het meer over de chemische en biologische wapens die sommige mensen soms in de trein consumeren.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door marlies »

Nu heb ik zin in patat, trouwens.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Hainje »

FRIET!!!!11! :evil:
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Z2N »

Marlies komt van boven de rivieren, 't is niet te verhelpen. Het is natuurlijk wel gewoon friet. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Bakpapier »

Volstrekt belachelijk om eten in de treim te verbieden. In de concessie eisen zouden ze verplicht moeten stellen om dit toe te staan.
Ik maak vaak mijn complete ontbijt in de trein klaar, en nuttig er mijn avondeten, en met een paar gasten biertjes drinken onderweg is erg gezellig !



dat roken verbden is op de perons is ook al zoiets belachelijks, die rookzuilen stinken alleen maar. Wie heeft er last van een peuk opeen open peron in de buitenlucht? Alleen in overdekte stations zou zo een verbod terecht zijn zoals Blaak.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Z2N »

Ikzelf kan helemaal niet tegen tabakrook, wat mij part mogen mensen die dan zograag willen roken dat maar doen op een dood perroneinde ofzo, dat er überhaupt gerookt mag worden op zoveel stations vind ik al van de zotte. :|
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Ardan »

Bakpapier schreef:dat roken verbden is op de perons is ook al zoiets belachelijks, die rookzuilen stinken alleen maar. Wie heeft er last van een peuk opeen open peron in de buitenlucht? Alleen in overdekte stations zou zo een verbod terecht zijn zoals Blaak.
Ondergronds rook ik niet (logisch, al zie ik sommigen het wel doen), onder de kap alleen in de zone, maar buiten de kap of bij geen kap rook ik ook gewoon hoor. Maar niet bij mensen in de buurt en een stukje verder naar achteren. Niemand hoeft er last van te hebben, maar als er alsnog mensen in de buurt komen staan moeten die niet zeuren.

Trouwens, 60 mensen opgepakt bij de intocht van Sinterklaas. Holladiejee, dit land is naar de klote.
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Michael »

Ze mogen dat brandalarm op station Breda wel eens gaan nakijken. Dat ding is 10 minuten geleden weer afgegaan. Ben benieuwd waardoor het nu weer komt. Is al de 8e keer in een maand tijd dat dat ding afgaat.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Daantje »

De batterij van mijn rookmelder is blijkbaar bijna leeg. Ding piept nu telkens. Schrok me rot net.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Hainje »

Fijn is dat hé?! Vooral als deze dat midden in de nacht kenbaar gaat maken. *O*
🍉
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door marlies »

Ardan schreef: Trouwens, 60 mensen opgepakt bij de intocht van Sinterklaas. Holladiejee, dit land is naar de klote.
Ach, 60 van de 17 miljoen, valt nog wel mee wat mij betreft. Maar het hele zwartepietengebeuren brengt wel echt het slechtste in een boel mensen naar boven ja -o-
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Thom91 »

Alsof ze iemand de zwarte piet willen toespelen :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Vinny »

Z2N schreef:Marlies komt van boven de rivieren, 't is niet te verhelpen. Het is natuurlijk wel gewoon friet. (A)
De patat/friet discussie begint net zulke epische vormen aan te nemen als de Zwarte Pietendiscussie.

Ik begrijp soms echt niet waarom mensen zich als bokito willen gedragen in discussies. Je kunt toch gewoon een kopje koffie drinken en denken: Mwah, het valt allemaal best mee hier. Nederland is een relatief aangenaam land om te wonen. Af en toe heb je zwart geschmienkte mensen die pepernoten uitdelen. Soms heb je een menukaart waarvan de uitbater heeft gemeend om de schrijfwijze van de gerechten aan te passen aan het lokaal gangbare dialect. Lekker belangrijk. Als het eten maar goed is :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Aking »

Vinny schreef:Nederland is een relatief aangenaam land om te wonen.
Dit land heeft, net als de rest van de wereld, terminale kanker.

Wel ben ik het met je eens dat er landen/werelddelen zijn waar het zich al openlijker manifesteert :Y
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Bakpapier »

Z2N schreef:Ikzelf kan helemaal niet tegen tabakrook, wat mij part mogen mensen die dan zograag willen roken dat maar doen op een dood perroneinde ofzo, dat er überhaupt gerookt mag worden op zoveel stations vind ik al van de zotte. :|
Kijk, binnen roken vind ik ook asociaal, dan kan de rook namelijk niet ontsnappen. Één persoon in de ruimte die rookt betekent al overlast voor mensen die er last van hebben. Daarom laat ik mensen bij mij thuis absoluut niet roken, ook niet één peuk dat mag wel in de tuin, ik rook ook absoluut niet binnen. Had één keer sigaren laten roken binnen, hele kamer meurde meer dan een week lang, super irritant. Doe ik dus nooit meer.
Maar buiten vervliegt de rook gewoon. Als je dan zoveel last hebt van de rook, ga je een paar meter verder staan en is het weg. We leven niet meer in de jaren vijftig waar iedereen rookte, dus er is altijd wel een rookvrij plekje op een winderig perron.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 13 gasten