Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Z2N »

Je kan dan als chauffeur niet controleren of de mensen die instappen wel inchecken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Polleke
Berichten: 16
Lid geworden op: do 02 okt 2014, 13:03

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Polleke »

Z2N schreef:Je kan dan als chauffeur niet controleren of de mensen die instappen wel inchecken.
Helemaal mee eens, vaak vagen mensen chauffeur is het nu goed het lampje is rood dan moet je uit je stoel klimmen om uberhaupt iets te lezen (binnen 2 sec.) en dan staat er U bent al ingecheckt. Dus de clou van dit verhaal, het zal wel goed zijn houdoe en bedankt.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Als de vervoerder opbrengst-verantwoordelijk is snijden chauffeurs die zwartrijders met open armen ontvangen straks uiteindelijk in hun eigen vlees. Tot nu toe draait in Brabant de Provincie nog op voor de strop van het zwartrijden, dat is na 13 december voorbij. Dan is het devies: minder opbrengsten, minder geld, minder bussen, minder chauffeurs.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Frans F schreef:
Polleke schreef: Je wilt toch niet de chipkaart gegevens gebruiken voor de passagiers aantallen,heb je weleens op tilburg c.s. gestaan smorgens de studenten proppen zich in de bussen ZONDER in te checken dit is met deze drukte en langzame vallidators niet anders te verwachten, en ja ik ben zelf chauffeur dus zal dit wel weten dan!
Dat is dan jammer. Als studenten niet inchecken en chauffeurs dat goed vinden dan hebben ze zo meteen zelf de consequenties.
Nou ik denk dat eerst de chipapparatuur van Arriva op orde moet zijn (lees sneller). Die van CXX is stukken sneller.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

Dat + ze mogen ook nog de goede haltes registeren.Wilhelminastraat terwijl ik op Veghel Busstation instapte en Veghel Busstation ipv Eindhoven CS,tja dan is het logisch dat de data niet klopt.

Vandaag ben ik met de 2e rit meegeweest van Lijn 25 Veghel Busstation - Helmond Station. 6 uitstappers in Helmond. 9 reizigers naar Veghel,waarvan er maar 1 voor het Pastoor Poelplein uitstapte. Verder instappers in Gemert,Boekel en Erp. (1 Helmond-Veghel. 1 Helmond-Gemert 1 Helmond-Time Out. 2 Gemert-Veghel. 1 Boekel-Veghel en 2 Erp-Veghel en 1 Veghel lokaal vervoer) Op de terugweg zag ik al 7 reizigers instappen bij het busstation. Zelf ben ik met 152 en s1900 naar huis gegaan.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 16 nov 2014, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Als ik het goed heb ligt de grens in het basisvoorzieningenniveau voor opheffing in het weekend bij gemiddeld 10 reizigers per rit, gerekend over alle ritten. Dat is vrij hoog maar dat heeft weer te maken met de hogere personeelskosten in het weekend.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

10 lijkt me hoog. Dan had er geen een buslijn meer moeten rijden.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

Het is vrij simpel. Het is niet de verantwoordelijkheid van de chauffeur of de passagiers wel of niet correct inchecken. Dat staat niet in hun taakomschrijving (al enige decennia niet meer zelfs, daar is destijds salaris voor ingeleverd bij de CAO onderhandelingen), wel in die van controleurs. De uitspraak dat chauffeurs in hun eigen vlees zouden snijden als ze geen plaatsbewijzen controleren snijdt derhalve geen hout, iets met een klok en klepel....
Als de chauffeurs verantwoordelijk worden gemaakt voor deze taak hangt daar ook een prijskaartje aan in de vorm van een overeenkomstige loonschaal. En daar komen dan nog de kosten bij om bij handhaving door chauffeurs behalve A ook B te kunnen en mogen zeggen (bevoegdheden dus, oftewel alle chauffeurs hun BOA laten behalen en meer van dat soort maatregelen). En dan moet de chauffeur ook nog zorgen dat die bus op tijd blijft rijden.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

huibf schreef:10 lijkt me hoog. Dan had er geen een buslijn meer moeten rijden.
Ik dacht echt dat het 10 was voor het weekend en de late avond (als er toeslagen moeten worden betaald) vrij hoog. Ik vraag me trouwens af hoe ze dat meten, want niet iedereen rijdt van begin tot eind mee.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Minder denken, meer feiten checken! :)
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Hainje schreef:Minder denken, meer feiten checken! :)
Het heeft ooit in de toelichting gestaan bij de presentatie van het basisvoorzieningenniveau, maar die is al lang niet meer beschikbaar. Ik herinner me alleen dat de lat nogal hoog lag en dat onduidelijk was hoe het gemeten werd.

Als je even terugleest was het een reactie op een iemand die op zondag met de bus van Gemert naar Veghel is gegaan en zich verbaasde dat hij het aantal reizigers dat hij waarnam nog redelijk hoog was, wetende dat lijn volgende maand in het weekend vervalt.

Als je bezwaar hebt tegen dat commentaar dan ben je volledig vrij om het te skippen, daar hoef je je ook niet de hele dag over en alles en nog wat te ergeren. :Y
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MrEmiel »

Deze lijn wordt gewoon kapot gemaakt zo. Gaat de dienstregeling eigenlijk nog aangepast worden om overstappen mogelijk te maken?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Deze lijn is al vele jaren geleden kapot gemaakt toen Hermes een zodanige dienstregeling verzon dat er in Veghel geen enkele aansluiting meer gegeven werd op welke andere lijn dan ook.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MrEmiel »

Dan geeft Arriva nu de doodsteek door te knippen en geen aansluiting te bieden. Vanmorgen bijvoorbeeld zat er in Handel een man of 20 in, waarvan iedereen doorging tot voorbij Gemert. Deze reizigers zijn de dupe
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Tja, dan kun je natuurlijk net zo goed zeggen dat Hermes geen aansluitingen biedt op de Arriva-bussen. In Helmond zijn er nauwelijks logische aansluitingen op andere bussen, alleen op de trein maar dat sluit altijd wel redelijk aan want die rijdt ieder kwartier. Arriva moet in Veghel wel rekening met aansluitingen houden.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

ROSRE en ROB zijn hier nu mee bezig.
Arriva en Hermes zijn informeel al benaderd over deze schandelijke uitvoering.

Feit is dat in de ochtend de hermesrit naar helmond om 8.30 wel de goede tijd is. Arriva zou hier dus op moeten aansluiten. In de middag zal of Arriva of Hermes iets moeten doen.

Overigens kan lijn 121 ook wat reizigers overnemen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Frans F schreef:Deze lijn is al vele jaren geleden kapot gemaakt toen Hermes een zodanige dienstregeling verzon dat er in Veghel geen enkele aansluiting meer gegeven werd op welke andere lijn dan ook.
Je kunt natuurlijk ook zeggen dat BBA de lijn kapot gemaakt heeft omdat ze niet aansloten in Veghel op de 25, die zelf ook met aansluitingen in Helmond zal hebben gezeten in die tijd.
huibf schreef:Overigens kan lijn 121 ook wat reizigers overnemen.
Doe maar niet, dan rijdt die nog minder op tijd.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
Frans F schreef:Deze lijn is al vele jaren geleden kapot gemaakt toen Hermes een zodanige dienstregeling verzon dat er in Veghel geen enkele aansluiting meer gegeven werd op welke andere lijn dan ook.
Je kunt natuurlijk ook zeggen dat BBA de lijn kapot gemaakt heeft omdat ze niet aansloten in Veghel op de 25, die zelf ook met aansluitingen in Helmond zal hebben gezeten in die tijd.
Wie de lijn kapot heeft gemaakt is in mijn ogen niet van belang,wel degene die de knip voorstelde.In mijn ogen moet er maar een oplossing worden gezocht voor lijn 25
fogeltje schreef:
huibf schreef:Overigens kan lijn 121 ook wat reizigers overnemen.
Doe maar niet, dan rijdt die nog minder op tijd.
Hoe zou lijn 121 reizigers mee kan nemen naar Aarle-Rixtel en Helmond ? Overstap op lijn 25 is er niet of bedoel je de fietshaltes vanuit Handel richting Eindhoven en dan de trein naar Helmond?
huibf schreef:ROSRE en ROB zijn hier nu mee bezig.
Arriva en Hermes zijn informeel al benaderd over deze schandelijke uitvoering.
Dat zou Frans F ook moeten weten lijkt mij.....
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Mr-W schreef:
huibf schreef:ROSRE en ROB zijn hier nu mee bezig.
Arriva en Hermes zijn informeel al benaderd over deze schandelijke uitvoering.
Dat zou Frans F ook moeten weten lijkt mij.....
De dienstregelingen zijn al gepubliceerd, dus ik vraag me af wat er nog zou moeten gebeuren.
Ik heb over dit eventuele probleem overigens nog nooit iets gehoord behalve hier.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Het aftellen is begonnen !!!!
Nog 4 weken te gaan en dan gaan de nieuwe stads- streekbussen bij ons in Dienst *bus*
13de komen ze en op de 14de eindelijk in Dienst :pos: die 2 dagen ga ik er 100% van genieten.
En op zondag de 14de ga ik naar Station Den Bosch om in de bus kaartje te kopen en heel de dag mee rijden en foto's/video's maken :D
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door gliderfighter »

Ik wens de reizigers in Tilburg veel succes met onze dan oude stadsbussen. Vandaag uitgecheckt op de reit terwijl ik op de vlietdijk stond. Hopelijk fixen ze de schermen of gaan ze hetzelfde doen zoals Veolia nu, LED balk boven de chauffeur, vele malen beter.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Dat gebeurt in Tilburg ook wel eens incidenteel (dat met het uitchecken), ligt eerder aan de software dan aan de bus.
🍉
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MrEmiel »

Mr-W schreef:
fogeltje schreef:
Frans F schreef:Deze lijn is al vele jaren geleden kapot gemaakt toen Hermes een zodanige dienstregeling verzon dat er in Veghel geen enkele aansluiting meer gegeven werd op welke andere lijn dan ook.
Je kunt natuurlijk ook zeggen dat BBA de lijn kapot gemaakt heeft omdat ze niet aansloten in Veghel op de 25, die zelf ook met aansluitingen in Helmond zal hebben gezeten in die tijd.
Wie de lijn kapot heeft gemaakt is in mijn ogen niet van belang,wel degene die de knip voorstelde.In mijn ogen moet er maar een oplossing worden gezocht voor lijn 25
fogeltje schreef:
huibf schreef:Overigens kan lijn 121 ook wat reizigers overnemen.
Doe maar niet, dan rijdt die nog minder op tijd.
Hoe zou lijn 121 reizigers mee kan nemen naar Aarle-Rixtel en Helmond ? Overstap op lijn 25 is er niet of bedoel je de fietshaltes vanuit Handel richting Eindhoven en dan de trein naar Helmond?
huibf schreef:ROSRE en ROB zijn hier nu mee bezig.
Arriva en Hermes zijn informeel al benaderd over deze schandelijke uitvoering.
Dat zou Frans F ook moeten weten lijkt mij.....
Als je nu een reisadvies van handel of Boekel naar Helmond pakt voor 15/12 laat hij je lopen naar een halte van 121 en vervolgens reizen naar Nuenen en overstappen op lijn 22 of via Eindhoven en de trein.

Extra reistijd minstens 30 min.

Het interesseert me niet wie het kapot maakt, maar het is een schande dat beide vervoersbedrijven niet communiceren en de reizigers de dupe laten worden.

@Fransf, als vertegenwoordiger in het ROB zou je dit op zijn minst aan de kaak kunnen stellen. Als je deze signalen oppikt hoor je daar mijns inziens iets mee moeten doen en niet afwachten tot een ander ermee komt
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Frans zit niet bij het ROB. :)
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

MrEmiel schreef: @Fransf, als vertegenwoordiger in het ROB zou je dit op zijn minst aan de kaak kunnen stellen.
Ik heb kennissen in die hoek, dat is iets anders.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten