Maurice' foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
marcel.nl
Berichten: 641
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Maurice' foto's

Bericht door marcel.nl »

Ik geniet van de foto's, dus doorgaan! :Y
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' foto's #'s Hertogenbosch

Bericht door Maurice Hooikammer »

Aangezien mensen graag zien wat de locaties zijn van de fotoverslagen heb ik de intentie bij iedere nieuwe fotoreeks de titel van dit topic uit te breiden met de locatie van het laatst geposte fotoverslag. Waarschijnlijk lukt dit niet, maar dan staat het in ieder geval in de titel hierboven de post.

04-10-2014: 's-Hertogenbosch

Aangezien Arriva gedwongen wordt om de mooie Citaro's uit 's-Hertogenbosch te weren vond ik op deze zonnige zaterdag het een goed moment de busjes nog eens mooi te fotograferen in hun stad. De auto werd geparkeerd op de P+R De Vliert waar ik afscheid nam van mijn andere gezinsleden die met lijn 70 naar het winkelhart gingen. Ikzelf liep even terug naar het FC Den Bosch stadion waar diverse OAD bussen stonden. Daarna liep ik terug om de route van lijn 70 tegen de richting in te lopen.
Het zonlicht werkt niet mee bij de volgende foto, maar ik wil hem jullie niet onthouden. Een van de Friese Citea's passeert hier de lens op de fraaie Aartshertogenlaan. De blaadjes vlogen je hier om de oren!
Afbeelding

In de andere rijrichting kwam deze 784 aangesneld om verderop weer dagjesmensen op te pikken.
Afbeelding

Na nog een verwonderde oude man uitgelegd te hebben waarom ik bussen fotografeer kon op de Monseigneur Diepenstraat de 751 op de foto. Van deze foto straalt naar mijn mening het nazomer gevoel duidelijk af! Links in beeld het lokaal antiek dat ook van het mooie weer aan het genieten was.
Afbeelding

Op de tweede P+R buslijn was de 758 actief. De bus komt hier vanaf de Parade om alsmaar rechtdoor te rijden naar de P+R Pettelaar. Op de achtergrond de grote verkleurde bomen die de kades van de Oude Dieze verstevigen. Achter mij het Pettelaarpark waar we (toen het nog gratis was) toen ik jong was altijd parkeerden. Voor jeugdsentiment hoef ik er niet meer te komen; het hele gebied is bouwterrein. Tevens achter mij een ambulance t.b.v. een aanrijding met fietser. Niet dat wij busspotters altijd even intelligent eruit zien op straat, maar de lokale 112-fotografen kwamen met veel geschreeuw aanracen om hun fiets in de berm te pleuren om direct veiligheidsjassen aan te trekken. Nog opzienbarender was dat ze daarna gewoon het slachtoffer gingen fotograferen van dichtbij. Volkomen terecht zijn ze door de politie direct weggebonjourd.
Afbeelding

De laatste P+R buslijn is ook de frequentste. Chapeau voor de chauffeurs die zich door het winkelpubliek en wachtende auto's weten te wurmen. Op het rustige traject van de route passeert de 775 op de Parklaan.
Afbeelding

Even verderop op het grondig gerenoveerde Wilhelminaplein poseert de 754 in het zonnetje.
Afbeelding

Op de fotogenieke Oliemolensingel passeert de 752.
Afbeelding
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Maurice' foto's

Bericht door Meltrain »

Fraaie foto's hoor. :pos:
Wel jammer dat die laatste foto linksboven overbelicht is, want het is verder wel een mooie foto.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Maurice' foto's

Bericht door Daniel »

Leuke plaatjes inderdaad, en jammer van die uitgebeten lucht op de laatste inderdaad.

Met wat voor camera heb je de foto's gemaakt eigenlijk. Zeker bij degenen waarbij de bus iets verder weg is heb ik het idee dat ze grotendeels scherp zijn, maar dat de bus er ietsje wazig op staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' foto's

Bericht door Maurice Hooikammer »

Dank!!

Ik gebruik een Canon PowerShot A2500. Prima cameraatje, maar ik heb ooit iets ingesteld waardoor het midden van de foto scherper is dan de hoekjes, die dan waziger zijn. Misschien ligt het ook aan photobucket, want als ik zo op deze site de foto's zie zijn ze veel minder scherp dan wanneer ik ze met de computer open.
Op de laatste foto fotografeer ik tegen de zon in die op dat moment in dat hoekje achter een laag sluierbewolking zat. Ik ben blij dat de rest van de foto er nog wel redelijk toonbaar op staat.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Maurice' foto's

Bericht door Daniel »

Nou heb ik ook wel wat Canon Powershot-ervaring... twee van die dingen versleten inmiddels al wat jaartjes geleden. Waarschijnlijk heb je 'm ingesteld op één vast scherpstelpunt in het midden. Nou worden plaatjes met altijd de bus precies in het midden allicht ook wat saai, dus kan je bij de scherpstelopties beter de optie kiezen waarbij de camera van de 9 beschikbare vakjes automatisch de beste pakt. Dat werkt bij die camera's niet perfect, maar toch wel aardig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' foto's

Bericht door Maurice Hooikammer »

Ik zal wat uitvogelen! Ik heb altijd de intentie de bus eens niet in het midden te zetten, maar omdat je toch zekerheid wilt en niet het risico wilt dat de bus dan bewogen is of waaig. Maar dat is te wijten aan die instelling.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Maurice' foto's

Bericht door isadora »

Dank je Maurice, je hebt mooie decors gevonden voor je kiekjes, absoluut. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Maurice' foto's: oktober

Bericht door Maurice Hooikammer »

Nu mijn eerste toetsweek voorbij is, kan ik weer eens foto's selecteren die het tonen waard zijn.

07-10-2014:

Op de dag dat hun oordeel geveld werd, heb ik de kans gegrepen de Veoliaanse MAN's nog eens te fotograferen. Met de zon in de rug kon bij Verzorgingscentrum De Venus in Zwolle de 5257 op de foto.
Afbeelding

10-10-2014:

Mijn eerste vakantiedag bij mijn oma doorgebracht. In Putten passeerde deze Setra van Noot op het enige moment van de dag waar de zon achter een wolk verborgen ging.
Afbeelding

13-10-2014:

In de vakantie werden drie dagen doorgebracht in Egmond aan Zee. Kille plaats als er geen strandtoerisme is. Een luchvervoerende ambassador rijdt hier het dorp in.
Afbeelding

15-10-2014:

In Alkmaar was dit de beste optie om een bus met dit weerverschijnsel te fotograferen...
Afbeelding

Even verderop kon de eens per uur rijdende 350 op de foto, een mooi model, die Intouro:
Afbeelding

16-10-2014:

Mijn gebruikelijke fietsroute naar school. Verschrikkelijk gebied, maar deze foto gaat wel denk ik.
Afbeelding

17-10-2014:

Het laatste weekend verbleven we in Breda. Vanwege de concessiewisseling nog maar wat 'bus' foto's gemaakt. Deze volgende twee zijn wat kunstiger...
Afbeelding

Afbeelding

18-10-2014:

De zaterdag werd Gent bezocht. Bij de Sint-Baafskathedraal kon een tram op de foto.
Afbeelding

De kathedraal stond in de steigers, dus andere foto's zijn niet het tonen waard.

19-10-2014:

In Breda werden op de zondag nog enkele foto's gemaakt van de treinvervangende bussen. Ook deze ambassador kwam langs.
Afbeelding

De rest van de maand werd besteed aan de toetsen, die nu gelukkig voorbij zijn. Hopelijk bevielen de foto's!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Maurice' foto's: Ambassador in 't Harde

Bericht door Maurice Hooikammer »

Omdat het zo'n heerlijke typische novemberdag is...

Mijn toetsweek sloot ik af met een ritje lijn 200 met een ander forumlid. Bus 5126 liet uit zichzelf bij elke keer dat we tot stilstand kwamen de achterdeuren openen. Op de wegparking bij 't Harde mocht deze foto gemaakt worden:
Afbeelding
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Maurice' foto's: Arnhem

Bericht door Maurice Hooikammer »

Op 8 november gingen we naar Arnhem. Die dag werd me duidelijk dat de zon echt vroeg ondergaat nu...

De Brengtrolley 5234 draait hier de Burgemeesterswijk in als lijn 2 naar Hoogkamp. Het is rond het middaguur, maar het zonlicht doet het voelen als avond.
Afbeelding
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' foto's

Bericht door Maurice Hooikammer »

Geen idee of er nog mensen zijn die dit topic bekijken, maar ik denk dat het wat duidelijker wordt wanneer ik voor elke fotodag een reisverslag maak. Daarom wil ik dit topic afsluiten met mijn foto van het jaar:

Afbeelding

Een voorspoedig 2015 gewenst met veel fotoplezier!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten