OVer je reiservaringen in november 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door VIRM »

Zaandam, waar die omroepen waren waar ik het over had, valt onder Alkmaar. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Thom91 »

Ik ga ook maar even naar de opticiën! :')
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Wubbo »

Op Sloterdijk spoor 3 t/m 6 kun je prima keren (je staat alleen gruwelijk in de weg tijdens een normale treindienst, maar die hadden we vandaag niet). Op 11/12 en 7/8 kun je niet keren.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door julsteren »

AfbeeldingALEMAAL STUDENTJES. by deotten1, on Flickr

Was vanochtend bij halte westerbegraafplaats/UT, ik kon weer ademhalen toen ze eruit waren. Het zat prop maar dan ook echt propvol :') Je ziet hier maar een klein deel lopen trouwens, en mijn ritje daarvoor met lijn 51 was ik op een meneer en een jongedame na de enige.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Thom91 »

Regen hè :-)
Komt wel goed schatje.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Aking »

Door een probleem met/vanuit de loc wilden de deuren van de 457 niet open op Utrecht, daardoor heeft ie ongeveer 15 minuten op Utrecht gestaan.

Ondertussen passeerden de 4087+4205 als IC naar Arnhem.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Daniel »

Rijdt die trein dan tegenwoordig ook met een vorm van deurbeveiliging? 'tis nog een redelijk klassieke getrokken trein immers, die hadden altijd alleen nog de beveiliging door dichtsleutelen wanneer de trein minder dan 5 km/u rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door VIRM »

Door drie afspreken vandaag de binnenkant van 11 treinen en 4 'overige' OV-materieelsoorten mogen zien. :)
5 SLTs, 4 VIRMx, 2 SGM's, 2 Connexxion-bussen en 2 Combino's. :)
Overigens ging alles niet echt helemaal soepeltjes: vanuit Den Haag naar Amsterdam bungelde mijn s2100 achter een omgeleide IC uit Alkmaar vanwege een defecte brug, en de aansluitende s800 viel uit wegens een te hoog opgelopen vertraging.
Beul van de blindegeleidelijn
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door microshit »

Vanmorgen als altijd bij Ed de 88 gepakt, om bij het ziekenhuis uit te stappen. Bus keivol, STOP knopje gedrukt maar reed door. Gelukkig bij Stadspoort er wel wat van kunnen zeggen en uitgestapt. Gelukkig kwam de tegenrit snel en die dus maar gepakt :p
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Aking »

Daniel schreef:Rijdt die trein dan tegenwoordig ook met een vorm van deurbeveiliging? 'tis nog een redelijk klassieke getrokken trein immers, die hadden altijd alleen nog de beveiliging door dichtsleutelen wanneer de trein minder dan 5 km/u rijdt.

Volgens het CNL-personeel zit er dus idd iets in die loc, daar het een Duitse loc is...

Maar het fijne weet ik er niet van :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Ardan »

Aha, 'iets'. Helder.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Aking »

Aking schreef:Maar het fijne weet ik er niet van :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Daniel »

Vermoed dan dat ze tegenwoordig die treinen ook met TB0 rijden, dat komt idd vanuit de loc (en houdt de deuren dicht tot aan 0 km/h, tenzij ze vrijgegeven worden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door marvinkok »

julsteren schreef:AfbeeldingALEMAAL STUDENTJES. by deotten1, on Flickr

Was vanochtend bij halte westerbegraafplaats/UT, ik kon weer ademhalen toen ze eruit waren. Het zat prop maar dan ook echt propvol :') Je ziet hier maar een klein deel lopen trouwens, en mijn ritje daarvoor met lijn 51 was ik op een meneer en een jongedame na de enige.
Och, dat is standaard in de ochtendspits. Er rijdt tegenwoordig niet voor niks een gelede mee als versterking...
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door julsteren »

Laatst toen ik iets eerder was (vertrek 8.20 uit Hengelo) stond er op die gelede dat je alleen met zichtkaart erin mocht en niet met je chipcard (chipkaart), terwijl er gewoon apparatuur voor in zit.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Bakpapier »

Vandaag zat ik in bus 57 naar leiden c, maar de bus reed een gekke route. Hij sloeg bij de posthof rechtsaf, reed de wassenaarseweg af totaan een rotonde, keerde om en vervolgde de weg naar leiden CS zoals hij gekomen was. Waarom dit 'rondje van de zaak'? :?
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Michael »

Vandaag een dagje met de bus door België heen gereisd. Met de auto naar Wuustwezel gegaan. Vanaf daar met lijn 640 naar Antwerpen Luchtbal. Vervolgens met tram 6 naar het Centraal Station. Vanaf daar naar de Franklin Rooseveltplaats gelopen. Plan was om met lijn 500 naar Mechelen te gaan. Maar die kwam niet opdagen. Op de 500 van een kwartier later reed een bekende dus even een slagje meegeweest naar Boom en terug naar Antwerpen. Toen even een lunchpauze ingelast om daarna met lijn 416 naar Turnhout te gaan. Daarna met lijn 432 naar station Noorderkempen om vervolgens weer met lijn 640 naar Wuustwezel te gaan. Toen weer met de auto terug naar Nederland gegaan.

De chauffeur van lijn 500 vertelde ons waarom de 500 daarvoor niet had gereden. Heel die dienst was afgeschaft vanwege personeelstekort. Dat het personeelstekort bij De Lijn hoog is bleek wel weer toen er verschillende keren over de radio werd gevraagd of chauffeurs nog even wat extra ritten wouden rijden van diensten die nog niet bemand waren. Voorbeeld: Om 11:30 werd er gevraagd of er nog even een chauffeur van 13:30 tot 17:30 wou rijden. En dat bleef zo maar doorgaan een aantal keer.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door JWM »

Waarom heeft de Lijn een groot tekort aan personeel?
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Michael »

Waarom weet ik niet maar de chauffeur vertelde ook dat het ziekteverzuim rond de 20% ligt en dat vrije dagen van chauffeurs gewoon ingetrokken worden en daardoor gewoon moeten werken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Hainje »

Is dat personeelstekort vooral op de eigen lijnen, of ook op die van de pachters? Want als het vooral bij een van de twee is, dan kan ik een goede inschatting maken waar ik dan naar alle waarschijnlijkheid terecht ga komen als ik aangenomen word.
🍉
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Michael »

De chauffeur rijdt voor De Lijn zelf dus ik neem aan de eigen lijnen.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door SLToilet »

Vandaag in treinstel SLT 2643 gereden tussen Tilburg en Breda maar in de middelste 1e klas zijn de deuren eruitgesloopt (ze zijn er geheel niet meer). Waarom is dat en komen ze nog terug?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Gekko123 »

Het komt wel vaker voor dat er ergens een glaswandje of een deur ontbreekt. Ik zou het als ik jou was vooral doorgeven aan NS, zodat die het stel naar een werkplaats kunnen sturen om het betreffende glaswandje of een deur terug te plaatsen.

Ik heb het in ieder geval al wel eens gezien in een ICM-III dat de glaswand tussen de tweede klas stiltecoupe en de eerste klas ontbrak.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door webguy »

Vandaag in mijn eerste auto-aanrijdingtrein gezeten, zie hier. Net na de bocht in Velp opeens in de rem en hoop metaal onder de trein. Ik was 1.5 uur later thuis en kon met 10 min lopen m'n fiets vanaf het station pakken . Wat ik uit het videotje zie duurde het wel even voordat mensen die niet naar Velp moesten met een bus verder konden (Je ziet mensen staan wachten in de brandweerkazerne die er letterlijk om de hoek is).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Daniel »

Anderhalf uur valt nog wel mee, maargoed, het zal hier gescheeld hebben dat het in de bebouwde kom gebeurde en er geen slachtoffers waren.
Desondanks is een auto onder de trein niet echt prettig om mee te maken weet ik helaas uit ervaring (maar nog liever dat dan een zelfmoord overigens).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten