Stations-wist-je-datjes

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Fles »

marlies schreef:User met de hoogste postcount zonder ooit iets zinnigs gepost te hebben: Erno-BE.
Is ook een kwaliteit he :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Fles »

Je moet maar zo denken Marlies, als iedereen even geweldig was, was er ook geen lol aan.In een wereld zonder kneuzen kan niemand excelleren :)
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door waldo79 »

Ha ha ;)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Jef400 »

Ach ja, als je gaat raaskallen zonder bronnen te raadplegen. Dan ga je gauw genoeg lek...

Het stationsgebouw van Kwadijk nog fier overeind staat, en dat de weide aan de andere kant van de spoordijk veel gebruikt wordt door op afstand bestuurbare vliegtuigjes.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Niek »

Het eigenlijk best raar is dat Aadorp geen station heeft en geerdijk wel. Aadorp heeft 1600 inw. en Geerdijk heeft er 600. En hou maar op met het 'het ligt te dicht op een ander station' want het handjevol reizigers dat die lijn gebruikt zal er geen last van hebben en lijn 51 kan opgeheven worden omdat daar buiten de spits niemand inzit. Wist je dat.
(verkeerd topic maar whatever, tis een feitelijke mening :D :D )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Ardan »

Concrete plannen voor station Aadorp zijn er ook wel (geweest). Geerdijk ging dan ook opgeheven worden binnen nu en een paar jaar toch? Alleen Enschede de Eschmarke is nog net iets rustiger (57 resp. 54 reizigers per dag).
Ik doe ook maar wat
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Niek »

Ja, de lijn wordt als het goed is per 2016 verlengd naar Hardenberg en geerdijk wordt gesloten. Om eerlijk te zijn begrijp ik hier niets van, er gaat als een bus rechtstreeks en een scholierenlijn, en er rijden sowieso al treinen met een goede aansluiting. Ik zou zeggen derde rail aanleggen (mooi goedkoop) en er kleine elektrische stellen op te laten rijden ála Flirt-1 ofzo. Maar ik kan dit ook verkeerd hebben
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door julsteren »

Afbeelding

Dit, niek? Alleen niet op 3rd rail graag :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Aking »

Maaruh Bee, hoe zit het nou met die lijst? (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Suus »

Ik heb een lijst op mijn computer, maar ik kan hem niet zo hier plaatsen, hij is geformatteerd in XML.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Niek »

julsteren schreef:Afbeelding

Dit, niek? Alleen niet op 3rd rail graag :')
Zei ik nou werkelijk derde rail? Bovenleiding bedoelde ik *schaam*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Aking »

Bee schreef:Ik heb een lijst op mijn computer, maar ik kan hem niet zo hier plaatsen, hij is geformatteerd in XML.
Dan knal je m ergens online en gooi je hier een linkje neer :Y
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Stéphane »

Niek schreef:
julsteren schreef:Afbeelding

Dit, niek? Alleen niet op 3rd rail graag :')
Zei ik nou werkelijk derde rail? Bovenleiding bedoelde ik *schaam*
En ik maar zoeken of Flirt ook met derde rail bestaat :lol:
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Vinny »

In het kader van een naamgevend stationsdorp met weinig inwoners nomineer ik
Bath:
Het dorp heeft slechts 90 inwoners.

Wat natuurlijk veel interessanter is, is de hoeveelheid inwoners binnen een straal van 2,5 kilometer rondom het station. Het zogenaamde "verzorgingsgebied". Stations als Lage Zwaluwe scoren daarin erg slecht :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Niek »

*ahem* Sassenheim *ahem*
edit; als ik maps bekijk zie ik dat Lage Zwaluwe een grotere kanshebber is :')
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Bakpapier »

Niek schreef:*ahem* Sassenheim *ahem*
edit; als ik maps bekijk zie ik dat Lage Zwaluwe een grotere kanshebber is :')
Sassenheim is best groot hoor, het station ligt niet echt in het dorp maar ook weer geen kilometers ervandaan, bovendien valt een stukje Warmond ook nog binnen die straal van 2,5 km.

Lage Zwaluwe ligt echt volledig in de middle of nowhere, zelfs de gehuchten eromheen stellen bijna niks voor. Qua aansluitend OV is er maar één bus die iets voorstelt namelijk bus 122. Ik vraag me dan ook af wat het bestaansrecht van het station is; ja, het ligt op de splitsing van spoorwegen, maar overstappen heeft denk ik niet echt zin op dit station.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door waldo79 »

Het station wordt desondanks wel gebruikt in geval van (gedeeltelijke) buitendienststellingen. Je kunt er dan rustig IC's laten stoppen :lol:
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Bakpapier »

waldo79 schreef:Het station wordt desondanks wel gebruikt in geval van (gedeeltelijke) buitendienststellingen. Je kunt er dan rustig IC's laten stoppen :lol:
Klopt, gebeurt vaak genoeg dat je er op Lage Zwaluwe uit wordt gekickt.

Maar het kan toch niet zo zijn dat je zo'n groot station hebt enkel voor calamiteiten. Voor de reguliere reiziger heeft dit station maar bar weinig nut, en desondanks is het een vrij groot complex.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Niek »

Afbeelding
Zoals hier gezien kan worden is er helemaal facking niets rond station Lage Zwaluwe (en voor diameter moet straal komen; klein foutje :') )
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Bakpapier »

Waarom bouwt men niet een station bij Zevenbergschenhoek? Lage Zwaluwe kan dan worden gereduceerd tot stopplaats in het geval van calamiteiten (of enkel als station voor de sprinter roosendaal - den haag c en niet meer voor de richting Breda).

Een andere optie is alle sprinters laten doorrijden, behalve de sprinters die aansluiten op de bus die langs het station rijdt (bus 122). Dat betekent dan een halfuursdienst in de spits, en 's avonds/weekend eigenlijk helemaal niks (misschien een uursdienst behouden voor de leukheid).

Wel is het natuurlijk een erg groot station, dus kan ik me voorstellen dat men het zonde vindt om te sluiten of de bediening te beperken.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Niek »

Dat lijkt me onrealistisch i.v.m. het huidige budget en de openstaande projecten bij de NS en ProRail :')
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Michael »

Bij station Lage Zwaluwe wordt vaak de auto geparkeerd om vervolgens met de trein verder te reizen. Dus sluiten is niet handig.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Zugführer »

Zevenbergschen Hoek is ook erg klein, dat zal de kosten die een nieuw station met zich mee brengen niet rechtvaardigen.
Het is wel perfect bereikbaar met de auto, wat mij betreft bouwen ze een grote gratis P&R (ruimte genoeg) en bieden ze goedkope treinkaartjes aan richting Breda/Dordrecht/Rotterdam. Zal wel niet gaan werken ;)
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Bakpapier »

Een P en R terrein werkt alleen als dit op korte afstand van de plaats in kwestie ligt. Daarom was het idee voor Veenendaal de Klomp als pr terren voor Utrecht ook nogal dom. Dat werkt gewoon niet.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Niek »

Een ander iets in Stations-wist-je-datjes
Ik was aan 't rondkijken in google earth toen dit me opviel; [RTD]
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten