Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door donny2290 »

Gister 2x type T op de ABC lijn, opvallend aangezien de C lijn momenteel maar tot Hoogvliet rijdt. Je zou denken dat de RET dan wat ruimer kwa materieel zit.
Ov liefhebber, reizen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

donny2290 schreef:Gister 2x type T op de ABC lijn, opvallend aangezien de C lijn momenteel maar tot Hoogvliet rijdt. Je zou denken dat de RET dan wat ruimer kwa materieel zit.
5245-5236-5218 op Lijn AB (WD 555)
5219-5239-5214 op Lijn C (WD 557)

Door de werkzaamheden in Spijkenisse, heeft lijn D wel een wagendienst meer, in de spits (16 ipv 15).
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De RET kan nog steeds niet zonder ze, en zelfs als tweewagentrein en ook nog eens tot het einde van de dienstdag worden ze zelfs nog eens ingezet.
RET Metro Type T rijtuigen: 5236-5245 op Schiedam Centrum, klaar voor vertrek op metrolijn B richting Nesselande.
Donderdag 06 november 2014, 20:15 uur

https://flic.kr/p/pFnmfg
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Daniel »

Kennelijk zijn er nieuwe DRIMs in Rotterdam. Zag op Twitter deze foto langskomen. Ziet er best goed uit moet ik zeggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Dank u wel voor het delen ervan ;-)
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Dat zijn toch gewoon schermen wat je in een bus tegenkomt? Is het allemaal wel goed van verre te zien?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Daar lijken ze wel op ik snap alleen niet waarom de DRIM's vervangen moeten worden de huidige voldoen ook.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Kennelijk zijn er nieuwe DRIMs in Rotterdam. Zag op Twitter deze foto langskomen. Ziet er best goed uit moet ik zeggen.
Kijk daar heb je als reiziger wat aan :pos: .
hauptbahnhof schreef:Dat zijn toch gewoon schermen wat je in een bus tegenkomt? Is het allemaal wel goed van verre te zien?
Ik neem aan dat er op een perron meerdere komen te hangen. Er zijn nog perrons waar er slechts een per perron hangt. Dit dat is nnou juist er onhandig.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

dylanwild94 schreef:Daar lijken ze wel op ik snap alleen niet waarom de DRIM's vervangen moeten worden de huidige voldoen ook.
Bij grote vertragingen juist niet. Vooral als er bijvoorbeeld drie keer lijn A, lijn B of lijn C onder elkaar staat aangekondingd. Dan is het voor de reiziger maar gokken wanneer zijn goede metro komt. En dit kan behoorlijk frustrerend zijn als je door een storing ergens meer als een kwartier staan. Dit heb ik zelf al menig maar mogen ondervinden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

donny2290 schreef:Gister 2x type T op de ABC lijn, opvallend aangezien de C lijn momenteel maar tot Hoogvliet rijdt. Je zou denken dat de RET dan wat ruimer kwa materieel zit.
Wat denk je van metrostellen in onderhoud en defecte stellen. Dit heb ik in dit topic al eens aangegeven.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door hauptbahnhof »

KM46 schreef:
dylanwild94 schreef:Daar lijken ze wel op ik snap alleen niet waarom de DRIM's vervangen moeten worden de huidige voldoen ook.
Bij grote vertragingen juist niet. Vooral als er bijvoorbeeld drie keer lijn A, lijn B of lijn C onder elkaar staat aangekondingd. Dan is het voor de reiziger maar gokken wanneer zijn goede metro komt. En dit kan behoorlijk frustrerend zijn als je door een storing ergens meer als een kwartier staan. Dit heb ik zelf al menig maar mogen ondervinden.
Dat ligt niet aan de DRIM zelf maar aan de aansturende software. Kans is groot dat het bij de nieuwe DRIMs hetzefde werkt.

Ipv de eerste 3 metro's, van elke lijn de eerste tonen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Nee, het is, zover ik heb kunnen zien:

De eerste 4 regels zijn de eerste 4 volgende vertrektijden.
En op de 5e regel worden de 5e, 6e en 7e vertrektijd om en om getoond.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De Type T rijtuigen hebben deze nieuwe DRIMs gelukkig nog meegemaakt ;-)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FO8YLkdaFAA[/youtube]
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door koekje »

De verhoudingen kloppen van geen kant. Het ziet er zwaar amateuristisch uit. (Ik bedoel dan de software, niet de hardware)
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Snap niet waarom de huidige DRIM's vervangen moeten worden. Naar mijn idee voldoen ze prima, De leesbaarheid is bij de testpanelen ver te zoeken, zeker vanaf een bepaalde afstand. Wat zal er gebeuren met de DRIM's op de bovengrondse perrons? denk niet dat je die nieuwe dingen i.c.m. zonlicht wilt zien.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Deze borden komen op de hoekselijn te hangen en hangen op de gerdesiaweg als proef.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Daniel »

Wat de Hoekse Lijn betreft: op de RET-site is inmiddels een voorlopige versie van het toekomstige sporenplan te bekijken. Daarin is ook mooi te zien hoe de voorzieningen voor het mogelijk houden van goederenvervoer naar Vlaardingen en Maassluis gerealiseerd gaan worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Hier een 'voorlopig' lijstje van de werkzaamheden voor 2015, wat de metro betreft:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Pff ... gelukkig vallen de werkzaamheden volgend jaar mee op de B lijn :? :wink: .

Is deze lijst ook op de website van de RET te vinden?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Nee, dit is van het forum op Retmetro.nl
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Obus »

Daniel schreef:Wat de Hoekse Lijn betreft: op de RET-site is inmiddels een voorlopige versie van het toekomstige sporenplan te bekijken. Daarin is ook mooi te zien hoe de voorzieningen voor het mogelijk houden van goederenvervoer naar Vlaardingen en Maassluis gerealiseerd gaan worden.
Slechts enkelspoor op de toekomstige uitbreiding naar Hoek van Holland Strand??? Wat bezuinigt Nederland toch lekker -o-
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Dat is helemaal niet zo vreemd. Eindpunten van sneltramlijnen in Stuttgart worden ook al enige tijd enkelsporig uitgevoerd tussen de eennalaatste halte en de laatste halte, zo zijn er twee wissels minder nodig wat in aanlegkosten en onderhoudskosten scheelt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Weten jullie of de Mercedez-Benz Citaro's in de garage staan voor onderhoud? Er rijden wel aardig wat MAN Lion's op normale stadslijnen. Afgelopen week meerdere keren MAN's zien rijden op lijn 32, lijn 44, lijn 73 en lijn 79! ziet er toch apart uit, een MAN op lijn 79 die haltert op metrostation Poortugaal! :D
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door donny2290 »

Obus schreef:
Daniel schreef:Wat de Hoekse Lijn betreft: op de RET-site is inmiddels een voorlopige versie van het toekomstige sporenplan te bekijken. Daarin is ook mooi te zien hoe de voorzieningen voor het mogelijk houden van goederenvervoer naar Vlaardingen en Maassluis gerealiseerd gaan worden.
Slechts enkelspoor op de toekomstige uitbreiding naar Hoek van Holland Strand??? Wat bezuinigt Nederland toch lekker -o-
Waarom zou je dubbelspoor aanleggen? er komt daar maar eens per 20 minuten een metro te rijden... dus hoezo bezuinigen? ook al werd er een 10 min dienst gereden, dan was enkelspoor hier alsnog mogelijk. Daarnaast is de ruimte daar nogal schaars door de aanwezigheid van duinen/natuur en woningen etc.
Ov liefhebber, reizen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De hoogste frequentie wordt een kwartierdienst in de zomer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten