Mag ik even kwijt #164

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door webguy »

En deze dan?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NWF2JBb1bvM[/youtube]
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Geert »

Z2N schreef:Even een heel ander onderwerp, maar ik heb besloten dit jaar het hele sinterklaasgebeuren verder over te slaan. Ik ben de pietendiscussie zat, en tot overmaat van ramp is de jaarlijkse kerstreclame van het Britse warenhuis John Lewis uitgekomen, en die is zóóó schattig! _O_
D'awwwwww!
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door waldo79 »

Die is ontroerend :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Justin »

Great... eerst mijn eigen telefoon (Samsung Galaxy S3) aan diggelen afgelopen winter (viel uit mijn broekzak op het asfalt), nu het geleende toestel (Sony Xperia Z1) van mijn wederhelft... barst in het scherm vanuit het niets -- vanmiddag gebruikte ik hem nog normaal, pak hem van de tafel en zie ineens dat er een breuk zit van links naar rechts, op ongeveer een derde van het scherm van boven.

Blijkt vaker voor te komen, getuigen de Consumentenbond en de UK Watchdog.

Vind het alleen extra lullig omdat het ten eerste niet mijn toestel is, en ten tweede omdat k er bewust heel voorzichtig mee ben geweest naar aanleiding van mijn eigen gesneuvelde telefoon, en het dus onverklaarbaar is voor mij. Ik weet ook niet meer of Sony dit accepteert, en ik wil niet meer dan 100 Euro betalen, wat ik eigenlijk al te veel vind voor dit gebeuren.

Heb niet echt geluk dit jaar met telefoons -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Z2N »

Bij gebrek aan een speciaal topic hiervoor: Frankrijk is sinds dit weekend een aantal stationschefs armer, na de sluiting van station Luchon (31), aan de noordzijde van de Pyreneeën. De reden voor de sluiting is simpel, en tegelijkertijd weer een voorbeeld van het failliet van de Franse spoorwegen: de spoorlijn naar Luchon was in een erbarmelijke staat, en er was geen geld om voor het onderhoud te zorgen. De lijn werd daarom tot gisteren slechts bereden door de wekelijkse nachttrein uit Parijs, op gedeeltes van de lijn met slechts 10 km/h. Frankrijk is sinds gisteren 35,6 kilometer spoorlijn armer, maar de stationschefs zullen wel een andere functie krijgen binnen de SNCF, want ontslaan omdat er geen geld is, daar doet men niet zo graag aan...

Bronnen: La Depeche, France 3 Midi-Pyrenees
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Michael »

Net bij de tandarts geweest. Mag morgen terug komen bij de mondhygieniste. Tandvlees is ontstoken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Meltrain »

Voor iedereen die het ook niet wist: Luchon is het eindstation van een zijlijn vanuit Montrejeau.
Aan die lijn lagen overigens nog meer stations, zoals Marignac, maar dat stationsgebouw werd volgens mij al een tijdje niet mee gebruikt.
Maar wat bedoel je met (31) achter Luchon? :?
In het artikel lijkt juist te staan dat er alleen nog een TER Toulouse - Luchon reed.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Suus »

31 is het nummer van het departement waar het in ligt, in dit geval Haute-Garonne.

Jammer genoeg was ik er niet meer op tijd bij om de laatste dienstregeling met treinen te downloaden van de site van de SNCF. En ook weer typisch SNCF om dit niet uit te stellen maar er gewoon een arbitraire datum voor te nemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Z2N »

De sluiting van de lijn is pas een paar weken geleden aangekondigd, alhoewel het er al wel aan zat te komen. De TER-treinen waren al verbust, en de sluiting eigenlijk al veel eerder had moeten gebeuren, als je met een stopbus 15 minuten sneller bent dan met de trein gaat het niet goed.

En de (31) is inderdaad het departementnummer voor in dit geval Haute-Garonne, ikzelf stam uit (77), of Seine-et-Marne.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Z2N »

Kom ik net terug van het ziekenhuis, heb ik een gat in mijn hand... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Michael »

Ik heb net mijn kamer maar eens een schoonmaakbeurt gegeven. Was weer hard nodig.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Niek »

Vandaag voor het eerst staan spotten in Almelo! Foto's staan op mijn flickr, welke hier te vinden is
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door ODRAIL »

Z2N schreef:Kom ik net terug van het ziekenhuis, heb ik een gat in mijn hand... :')
Hoe krijg je dat nou voor elkaar :shock: :? ?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Wubbo »

Te veel geld uitgegeven? ;-)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Z2N »

Nope, gewoon naar de Dermatologieafdeling gegaan. Mevrouw de dokter had geen idee wat een bepaald plekje was, en om het te controleren is er even een stuk huid uitgehaald. Komende paar dagen zit ik dus met een gat in mijn hand, letterlijk. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Hainje »

Jammer dat Goede Vrijdag nog even duurt. :(
🍉
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Milco »

Toevallig zit ik even op Google Streetview te kijken, blijken er nieuwe beelden te zijn in grote delen van Utrecht! Allemaal bussen (en trams) van U-OV! :)

Ook van Amsterdam zijn vrij recente beelden geplaatst zo te zien. Ik zie op het Buikslotermeerplein een gele EBS Scania en een Citea G van het GVB. :)

In Harderwijk zie ik enkele Iveco's van OV Regio IJsselmond. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Stefan »

Ik sta 'toevallig' op Street View met de bus.. Transvaalstraat in Dordt, net na het busstation... Netjes in een Scania. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Ardan »

Het is nu 1:15, en hoewel er het afgelopen half uur/driekwartier nog hooguit twee passagierstreinen voorbij hadden moeten komen heb ik nu al iets van tien treinen gehoord. Eén goederen (zwaar lang gedreun, pik je er op gehoor zo uit, net als matjes64 eigenlijk), en de rest LM. Klopt het dat echt alles dat in Deventer eindigt overnacht in Zutphen? Ik snap niet waarom, Deventer heeft ook genoeg sporen om de boel 's nachts achter te laten. Of heeft het met standplaatsen van personeel te maken?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door AppleMoose »

Ik geloof dat het o.a. te maken heeft met de schoonmaak van de treinen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door webguy »

Maar Deventer is ook geen standplaats. Zou duur grapje zijn om iedereen per taxi Zo - Dv te laten gaan om een trein op te halen.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Mr-W »

Gister naar De Verleiders,door de bank genomen geweest in het parktheater. Voorstelling was best leuk en grappig :pos:

Het enige minpunt was dat er een man naast mij zat die zich stoorde als wij om de grapjes moesten lachen en onze stoel die kraakte.
Daarna nog een drankje gedaan in de bar. Ik nam een Ice Tea en mijn vrienden een biertje, de society mensen vonden dat niet leuk :neg: Daarna nog naar de McDo geweest,had een mcflurry en een groetenburger.

Nam de t1981 met +5 naar huis, had klassewissel en zat 1e klas, zag ik in de 2e klas die meneer van het theater weer zitten en ik ging helemaal stuk omdat ie mij scheef zat aan te kijken,hij dacht dat ik grijsreisde :') Maar de HC kwam om me te controleren en zei dat alles in orde was en expres hard genoeg zodat die meneer het kon horen :lol: :pos:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Milco »

Er staan weer nieuwsberichten op http://openbaarvervoerinboskoop.nl/.
Ben benieuwd of het hierbij blijft of dat de site wellicht terugkomt... :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Bakpapier »

Mr-W schreef:Gister naar De Verleiders,door de bank genomen geweest in het parktheater. Voorstelling was best leuk en grappig :pos:

Het enige minpunt was dat er een man naast mij zat die zich stoorde als wij om de grapjes moesten lachen en onze stoel die kraakte.
Daarna nog een drankje gedaan in de bar. Ik nam een Ice Tea en mijn vrienden een biertje, de society mensen vonden dat niet leuk :neg: Daarna nog naar de McDo geweest,had een mcflurry en een groetenburger.
Ha, zo'n zuurpruim had ik ook een keer tijdens een concert, een oudere mevrouw. Ze zat continu te mopperen dat mensen aan het praten waren vóór het begon ( :') ), daarna wilde er een echtpaar naast haar zitten en zei ze keihard 'hou je kop dicht !'. Vervolgens ging er nog iemand naast haar zitten en ging ze slaan met haar programmaboekje. Ze heeft mij ook nog gemept :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Daniel »

Lol, wilde net "Dichten" van het Duits naar het Engels vertalen en de vertaling bleek o.a. "seal" te kunnen zijn. Voor verduidelijking ook nog even gekeken wat het in het Nederlands zou zijn... komt Google Translate o.a. met de vertaling "zeehond" bij rechtstreeks D->NL vertalen :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 60 gasten