Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Er is best vaak beaamd dat tram 7 tussen Centraal Station en Willems plein lucht vervoerd. Waarom koppelt men tram 7 niet aan 20 en rijdt tram twintig dan gewoon via Museumpark en Vasteland . Dan rijdt tram 20 langer in Lombardijen en zo heb je de "lucht" in tram 7 weggewerkt. De mensen in Lombardijen zijn blij en RET ziet geld en de mensen in Crooswijk hoeven ook geen tram te missen.
*Als dat niet kan, vertel graag waarom niet*
Is het ook geen goed idee om buslijn 183 via Merwede te laten rijden zodat hij kruist met tram 25 en 283 via Middeldijkerplein te laten rijden.
*Als dat niet kan, vertel graag waarom niet*
Kan die bus 47 trouwens gewoon niet naar Crooswijk rijden? Ik weet namelijk niet of Crooswijk op Blaak is gericht. Dat is met lijn 46 geprobeerd en dat kan misschien wel lukken?
*Als dat niet kan, vertel graag waarom niet*
Is het ook geen goed idee om buslijn 183 via Merwede te laten rijden zodat hij kruist met tram 25 en 283 via Middeldijkerplein te laten rijden.
*Als dat niet kan, vertel graag waarom niet*
Kan die bus 47 trouwens gewoon niet naar Crooswijk rijden? Ik weet namelijk niet of Crooswijk op Blaak is gericht. Dat is met lijn 46 geprobeerd en dat kan misschien wel lukken?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Lijn 70 en 73 waren al aan elkaar gekoppeld, maar niet veel mensen(bijna niemand) wist dat. Nu wilt RET dat even duidelijk maken door ze een nummer te geven. Ik weet dat ze gekoppeld zijn omdat ik een keer mocht blijven zitten toen de bus 70 in 73 overging(hoewel niet iedereen zo aardig is).
Hopen dat RET ze dan niet weer gaat ontkoppelen(qua nummering) na een jaar of drie.
Hopen dat RET ze dan niet weer gaat ontkoppelen(qua nummering) na een jaar of drie.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Allereerst is het onzin dat lijn 7 lucht vervoerd op dat stuk. Daarnaast wordt in de nieuwe dienstregeling lijn 20 een spitslijn en gaat deze lijn via Beurs rijden omdat via Museumpark te weinig reizigers opleverde die richting zuid willen, de reizigers richting zuid zijn voornamelijk op Beurs te vinden namelijk (23/25 zitten altijd bomvol).OmniLezer schreef:Er is best vaak beaamd dat tram 7 tussen Centraal Station en Willems plein lucht vervoerd. Waarom koppelt men tram 7 niet aan 20 en rijdt tram twintig dan gewoon via Museumpark en Vasteland . Dan rijdt tram 20 langer in Lombardijen en zo heb je de "lucht" in tram 7 weggewerkt. De mensen in Lombardijen zijn blij en RET ziet geld en de mensen in Crooswijk hoeven ook geen tram te missen.
*Als dat niet kan, vertel graag waarom niet*
Jou plan zal de RET meer geld kosten dan opleveren.
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Waar uit blijkt dat deze lijn al gekoppeld waren? In ieder geval niet voor de reiziger anders had de RET dit niet in het vervoerplan opgenomen die naar de concessiegunner Stadsregio is verstuurd met deze wijziging!OmniLezer schreef:Lijn 70 en 73 waren al aan elkaar gekoppeld, maar niet veel mensen(bijna niemand) wist dat. Nu wilt RET dat even duidelijk maken door ze een nummer te geven. Ik weet dat ze gekoppeld zijn omdat ik een keer mocht blijven zitten toen de bus 70 in 73 overging(hoewel niet iedereen zo aardig is).
Hopen dat RET ze dan niet weer gaat ontkoppelen(qua nummering) na een jaar of drie.
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Waarschijnlijk dat de bussen qua lijnen in elkaar overliepen, maar dat blijkbaar wel buiten dienst moest gebeuren of iets in die richting.......
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Als je de dienstregeling hebt bekeken wordt RET lijn 283 een spitslijn met slechts 5 ritten per dag in beide richtingen, hierbij wordt een deel van de reizigers op het middeldijkerplein verstoken van een normale busverbinding. Wat je wel kan doen is lijn 183 opsplitsen over 2 trajecten?OmniLezer schreef:
Is het ook geen goed idee om buslijn 183 via Merwede te laten rijden zodat hij kruist met tram 25 en 283 via Middeldijkerplein te laten rijden.
*Als dat niet kan, vertel graag waarom niet*
Kan die bus 47 trouwens gewoon niet naar Crooswijk rijden? Ik weet namelijk niet of Crooswijk op Blaak is gericht. Dat is met lijn 46 geprobeerd en dat kan misschien wel lukken?
Op RET buslijn 47 gaat 1 bus ingezet worden, waarschijnlijk een midibus voor 20 passagiers, doortrekken naar Crooswijk betekend een extra bus om de 20-minutendienstregeling te kunnen garanderen. A) wil de RET investeren in een 2e midibus, B) er rijden dalijk weer 2 buslijnen naar Crooswijk lijn 38 ter ondersteuning van lijn 39. en C) er rijden trams naar of richting Crooswijk.... dus waarom lijn 47 doortrekken naar Crooswijk?
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Wel vreemd als dit verhaal klopt, bij Connexxion in Zeeland gebeurd niet anders, daar roept de chauffeur netjes om ik ga na die en die halte verder als die en die lijn met die eindbestemming en die aankomsttijd en u kunt daar of daar overstappen.... Vreemd dat dit in Rotterdam niet kan, of iets op de display "gaat na Zuidplein over in Lijn 70 naar Keizerswaard" of "gaat na Zuidplein over in Lijn 73 richting Charlois"MetroRET schreef:Waarschijnlijk dat de bussen qua lijnen in elkaar overliepen, maar dat blijkbaar wel buiten dienst moest gebeuren of iets in die richting.......
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Ik vraag me dan af wanneer er dan wel iemand in lijn 7 zit. 9 van de 10x zit er geen hond in (zeker buiten de spitsuren) vanaf het Willemsplein. en als er dan al reizigers in zitten zijn het er nooit meer dan 10... stuur deze dan lijn 8 in of laat ze wat verder lopen naar de metro.Abracadabram schreef:Allereerst is het onzin dat lijn 7 lucht vervoerd op dat stuk. Daarnaast wordt in de nieuwe dienstregeling lijn 20 een spitslijn en gaat deze lijn via Beurs rijden omdat via Museumpark te weinig reizigers opleverde die richting zuid willen, de reizigers richting zuid zijn voornamelijk op Beurs te vinden namelijk (23/25 zitten altijd bomvol).OmniLezer schreef:Er is best vaak beaamd dat tram 7 tussen Centraal Station en Willems plein lucht vervoerd. Waarom koppelt men tram 7 niet aan 20 en rijdt tram twintig dan gewoon via Museumpark en Vasteland . Dan rijdt tram 20 langer in Lombardijen en zo heb je de "lucht" in tram 7 weggewerkt. De mensen in Lombardijen zijn blij en RET ziet geld en de mensen in Crooswijk hoeven ook geen tram te missen.
*Als dat niet kan, vertel graag waarom niet*
Jou plan zal de RET meer geld kosten dan opleveren.
Ov liefhebber, reizen.
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Dat gebeurde wel vaak, maar in Rotterdam doen ze dat niet. Waarschijnlijk gebeurde met 38 en 39 hetzelfde. Zo is het ook met veel lijnen. Ik kreeg ook laatst te horen dat 182 en 184 bij Zuidplein in elkaar overliepen. Later gaat dat ook met 144 en 146 gebeuren. Dus veel lijnen lopen in elkaar over, maar niemand verteld er iets over(ik denk ook dat niemand in Rotterdam dat boeit).BusFreakRotterdam schreef:Wel vreemd als dit verhaal klopt, bij Connexxion in Zeeland gebeurd niet anders, daar roept de chauffeur netjes om ik ga na die en die halte verder als die en die lijn met die eindbestemming en die aankomsttijd en u kunt daar of daar overstappen.... Vreemd dat dit in Rotterdam niet kan, of iets op de display "gaat na Zuidplein over in Lijn 70 naar Keizerswaard" of "gaat na Zuidplein over in Lijn 73 richting Charlois"MetroRET schreef:Waarschijnlijk dat de bussen qua lijnen in elkaar overliepen, maar dat blijkbaar wel buiten dienst moest gebeuren of iets in die richting.......
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Wat bedoel je hiermee?BusFreakRotterdam schreef:Als je de dienstregeling hebt bekeken wordt RET lijn 283 een spitslijn met slechts 5 ritten per dag in beide richtingen, hierbij wordt een deel van de reizigers op het middeldijkerplein verstoken van een normale busverbinding. Wat je wel kan doen is lijn 183 opsplitsen over 2 trajectenOmniLezer schreef:
Is het ook geen goed idee om buslijn 183 via Merwede te laten rijden zodat hij kruist met tram 25 en 283 via Middeldijkerplein te laten rijden.
*Als dat niet kan, vertel graag waarom niet*
Kan die bus 47 trouwens gewoon niet naar Crooswijk rijden? Ik weet namelijk niet of Crooswijk op Blaak is gericht. Dat is met lijn 46 geprobeerd en dat kan misschien wel lukken?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Hij bedoelt waarschijnlijk dat je lijn 183 splitst in een noordelijke en een zuidelijke route.
Zelf ben ik daar absoluut geen fan van, omdat je dan beide takken maar eens per uur bedient, tenzij je de frequentie op de rest van het traject verhoogt tot 4x/uur (wat niet nodig is).
Zelf ben ik daar absoluut geen fan van, omdat je dan beide takken maar eens per uur bedient, tenzij je de frequentie op de rest van het traject verhoogt tot 4x/uur (wat niet nodig is).
Die plannen zijn er inderdaad nog steeds. Mogelijk in 2016.OmniLezer schreef:Er is best vaak beaamd dat tram 7 tussen Centraal Station en Willems plein lucht vervoerd. Waarom koppelt men tram 7 niet aan 20 en rijdt tram twintig dan gewoon via Museumpark en Vasteland . Dan rijdt tram 20 langer in Lombardijen en zo heb je de "lucht" in tram 7 weggewerkt. De mensen in Lombardijen zijn blij en RET ziet geld en de mensen in Crooswijk hoeven ook geen tram te missen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Dan kan je net zo goed weer lijn 181 weer het leven in roepen. Dus dan kan je alles eigenlijk wel zo laten.Meltrain schreef:Hij bedoelt waarschijnlijk dat je lijn 183 splitst in een noordelijke en een zuidelijke route.
Zelf ben ik daar absoluut geen fan van, omdat je dan beide takken maar eens per uur bedient, tenzij je de frequentie op de rest van het traject verhoogt tot 4x/uur (wat niet nodig is)
Thanx, nu begrijp ik het.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Als je nooit meer dan tien lucht vervoeren vind heeft zowat heel tram 7 geen bestaansrecht. Ik stap altijd in op halte boezemsingel richting centraal station. Dan zitten er ook nog geen tien mensen in. Tram zeven is voornamelijk druk door de studenten, richting woudestein, voor de rest heeft de lijn inderdaad weinig bestaansrecht.donny2290 schreef: Ik vraag me dan af wanneer er dan wel iemand in lijn 7 zit. 9 van de 10x zit er geen hond in (zeker buiten de spitsuren) vanaf het Willemsplein. en als er dan al reizigers in zitten zijn het er nooit meer dan 10... stuur deze dan lijn 8 in of laat ze wat verder lopen naar de metro.
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Lijn 181??? Die rijdt al een tijdje niet meer hoor, je hebt nu in Portland/Barendrecht de lijnen 182,183 en 184....OmniLezer schreef:Dan kan je net zo goed weer lijn 181 weer het leven in roepen. Dus dan kan je alles eigenlijk wel zo laten.Meltrain schreef:Hij bedoelt waarschijnlijk dat je lijn 183 splitst in een noordelijke en een zuidelijke route.
Zelf ben ik daar absoluut geen fan van, omdat je dan beide takken maar eens per uur bedient, tenzij je de frequentie op de rest van het traject verhoogt tot 4x/uur (wat niet nodig is)
Thanx, nu begrijp ik het.
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Lijn 7 vervoert ook lucht, als je het vervoersplan van de RET leest, zie je dat na lijn 20 lijn 7 het slechts bezet is. Lijn 20 is al omgezet naar spitslijn en voor lijn 7 zullen vast wel alternatieve gevonden kunnen worden!donny2290 schreef:Ik vraag me dan af wanneer er dan wel iemand in lijn 7 zit. 9 van de 10x zit er geen hond in (zeker buiten de spitsuren) vanaf het Willemsplein. en als er dan al reizigers in zitten zijn het er nooit meer dan 10... stuur deze dan lijn 8 in of laat ze wat verder lopen naar de metro.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op do 13 nov 2014, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast
Reden: Quote aangepast
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Veel dienstregelingen van de RET 2015 zijn inmiddels te vinden op de site! Veel plannen die voorgesteld zijn, zijn doorgevoerd. Op lijn 66 vervallen een aantal haltes in Feijenoord maar de beloofde half-uurs dienst op lijn 79 in de weekenden is niet doorgevoerd. Misschien weten jullie dit, blijft de bus dan 40 minuten staan op Poortugaal metro of wordt deze ingezet op de lijn 78/80 in Hoogvliet?
-
- Berichten: 549
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Waarschijnlijk wordt het een MAT-ritje naar Hoogvliet. Dan zal het na een korte pauze waarschijnlijk lijn 78 of 80 gaan rijden
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
De nieuwe kaart voor het FrequentNet staat al op de site van de RET.
De enige verandering t.o.v. wat we al wisten, is dat "lijn 182" het lijnnummer 82 krijgt.
Verder staat lijn 20 ook nog gewoon op de kaart, terwijl die buiten de spits niet meer rijdt. :? Een extra opmerking had me dan wel logisch geleken.
De enige verandering t.o.v. wat we al wisten, is dat "lijn 182" het lijnnummer 82 krijgt.
Verder staat lijn 20 ook nog gewoon op de kaart, terwijl die buiten de spits niet meer rijdt. :? Een extra opmerking had me dan wel logisch geleken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Ook de nieuwe lijnennetkaart 2015 staat er ook op. Met veel veranderingen in Ridderkerk en Barendrecht.
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Zojuist zitten kijken maar het aantal buslijnen ziet er redelijk karig uit doordat er een aantal aan elkaar gekoppeld zijn!arjano1978 schreef:Ook de nieuwe lijnennetkaart 2015 staat er ook op. Met veel veranderingen in Ridderkerk en Barendrecht.
Lijn 82/83/84 nummering is een logische oplossing zodat de reiziger weet welke lijn waar heen gaat, omdat de lijnen 183/184 ook nog blijven rijden.
Wat mij verder opvalt is dat sommige lijnen zowel frequent als normaal zijn, zoals lijn 82, lijn 77, lijn 38, lijn 68.... zal wel een reden voor zijn maar ziet er erg warrig uit!
Wel goed dat lijn 68 een frequent lijn is geworden vooral doordeweeks zat deze vaak erg vol, wel een vreemde route in de Heijplaat, als je naar de Courzandseweg moet, moet je eerst wachten dat de bus weer vanaf de RDM Campus vertrekt! Ringlijn op de Heijplaat ziet er onlogisch uit, maar misschien denken jullie daar anders over!
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Het gaat bij die lijnen die gedeeltelijk frequent zijn en gedeeltelijk normaal zijn om lijnen waarvan de bussen niet altijd de volledige route rijden. Er zullen tussenritten zijn op de frequent-gedeeltes, terwijl de bussen op het deel dat normaal is altijd door zullen rijden op het frequent-deel.
Even voor de duidelijkheid kun je dan dus dit krijgen op lijn 38:
bus 1: Schiedam Centrum - CS - Crooswijk
bus 2: Schiedam Centrum - CS
bus 3: Schiedam Centrum - CS - Crooswijk
Even voor de duidelijkheid kun je dan dus dit krijgen op lijn 38:
bus 1: Schiedam Centrum - CS - Crooswijk
bus 2: Schiedam Centrum - CS
bus 3: Schiedam Centrum - CS - Crooswijk
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
wel een slechte zaak dat lijn 71 vervalt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Waarom? De hele route wordt overgenomen door lijn 68.
Lijn 68 is wel een apart geval: de lijn rijdt altijd via Waalhaven Zuidzijde en is dan over de gehele route een 6-4-2 Bus. In de ochtendspits zijn er echter nog enkele ritten van Slinge naar de Van Maasdijkweg, die daardoor geen 6-4-2 Bus zijn.
Tja, lijn 38 en 77 zijn nu eenmaal op slechts een deel van de route een 6-4-2 Bus. Lijn 82 is alleen een 6-4-2 Bus samen met lijn 183, dus bij de twee haltes waar wel lijn 82 komt maar niet 183, is er geen 6-4-2 bediening.BusFreakRotterdam schreef: Wat mij verder opvalt is dat sommige lijnen zowel frequent als normaal zijn, zoals lijn 82, lijn 77, lijn 38, lijn 68.... zal wel een reden voor zijn maar ziet er erg warrig uit!
Lijn 68 is wel een apart geval: de lijn rijdt altijd via Waalhaven Zuidzijde en is dan over de gehele route een 6-4-2 Bus. In de ochtendspits zijn er echter nog enkele ritten van Slinge naar de Van Maasdijkweg, die daardoor geen 6-4-2 Bus zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
Het voordeel van buslijn 71 is dat het een sneldienst variant is van buslijn 68. Deze slaat momenteel een groot aantal haltes over van buslijn 68 en stopt alleen op de drukkere haltes zoals Anthony Fokkerweg waar je zeker veel studenten hebt. Hierdoor heb je een aanzienlijke kortere reistijd tussen Zuidplein - Waalhaven gebied (Scheepvaart en Transport College) - Heijplaat RDM campus.
Echter blijft 69 dienen als sneldienst tussen Zuidplein en het Waalhavengebied in de huidige vorm. Waardoor je toch de leerlingen van het STC snel kan vervoeren in de spits.
Nu nog maar hopen dat de capaciteit vergroot wordt qua materieel. Had het liefst meer geleden bussen gezien op het Rotterdamse busnet wat je ook wat besparing kan opleveren in plaats van steeds 'enkele bussen' in te zetten op drukke lijnen.
Echter blijft 69 dienen als sneldienst tussen Zuidplein en het Waalhavengebied in de huidige vorm. Waardoor je toch de leerlingen van het STC snel kan vervoeren in de spits.
Nu nog maar hopen dat de capaciteit vergroot wordt qua materieel. Had het liefst meer geleden bussen gezien op het Rotterdamse busnet wat je ook wat besparing kan opleveren in plaats van steeds 'enkele bussen' in te zetten op drukke lijnen.
Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam
In tijd is de huidige lijn 68 niet veel langzamer dan de 69 of 71, het scheelt maar een paar minuten. Groot voordeel is daarentegen wel dat je met de nieuwe opzet sneller en vaker vanaf RDM Campus (en Waalhaven) naar Slinge kan. Hierdoor zijn met name reizigers uit het zuiden of ten westen van Rotterdam beter af.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 gasten