Provincie Zeeland blaast PSD nieuw leven in

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Coalitiepartijen steunen plan voor veerboten in provinciaal

Bericht door Mr-W »

MIDDELBURG - De coalitiepartijen in de Zeeuwse Staten steunen in principe de oprichting van een provinciale BV om het fietsvoetveer Vlissingen-Breskens in de vaart te houden.

Daarmee steunt een meerderheid jn de Staten het plan van gedeputeerde George van Heukelom het beheer van de veerverbinding in eigen hand te nemen. De minister moet zo'n nieuwe BV goedkeuren. Daarom werd maandag in de commissie Economie en Mobiliteit gepeild hoe fracties daar over denken
PZC
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Veer Vlissingen-Breskens onder vlag provincie

Bericht door wouter15 »

Veer Vlissingen-Breskens onder vlag provincie

18 november 2014

Het fiets-voetveer tussen Vlissingen en Breskens vaart vanaf 1 januari niet meer onder de vlag van vervoersmaatschappij Veolia. De provincie Zeeland neemt vanaf die datum de exploitatie over met een dochteronderneming, de Westerschelde Ferry bv.


De provincie liet dinsdag weten dat de minister van Binnenlandse Zaken toestemming heeft gegeven voor de oprichting van de bv. Voor reizigers verandert er niet veel; zij moeten voortaan een abonnement of een los kaartje kopen bij de Westerschelde Ferry bv. Reizen met een ov-chipkaart kan ook. Lees verder
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Veer Vlissingen-Breskens onder vlag provincie

Bericht door CamilleKreemers »

Misschien ben ik nu asociaal, maar wordt de bezuiniging op het bus-ov veroorzaakt door deze wijziging?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Veer Vlissingen-Breskens onder vlag provincie

Bericht door Frans F »

Dat is te simpel, hoewel veer en bus uiteindelijk wel uit het zelfde potje worden betaald.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Veer Vlissingen-Breskens onder vlag provincie

Bericht door Meltrain »

CamilleKreemers schreef:Misschien ben ik nu asociaal, maar wordt de bezuiniging op het bus-ov veroorzaakt door deze wijziging?
Niet asociaal, maar eerder achterdochtig. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Veer Vlissingen-Breskens onder vlag provincie

Bericht door Karl »

CamilleKreemers schreef:Misschien ben ik nu asociaal, maar wordt de bezuiniging op het bus-ov veroorzaakt door deze wijziging?
Het lijkt mij sterk dat een direct verband zo aan te wijzen is. Uiteraard is het wel zo dat de provincie een zak met geld heeft en elke euro uit die zak geld, kan maar één keer worden uitgegeven. Dus ja, voor alles wat wèl gedaan wordt, moet ook iets nìèt gedaan worden.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Provincie Zeeland blaast PSD nieuw leven in

Bericht door Vinny »

Ze proberen de exploitatie goedkoper te doen dan Veolia. Dat zal de eerste twee jaar nog wel lukken, totdat werknemers gaan ontdekken dat ze eigenlijk ambtenaren zijn, waarna het koffiedrinkvirus hard zal gaan toeslaan (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten