NMBS 2015

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NMBS 2015

Bericht door Suus »

Raar maar waar, het lijkt te kloppen. Er wordt in het weekend nog altijd niet naar Boom en Puurs gereden maar de trein staat wel tot Antwerpen-Zuid in de reisplanner en daar kan ik geen andere treinen vinden die daar nog een eindpunt hebben. Met de patroontijden klopt het ook, de trein komt om xx:22 aan en vertrekt om xx:48 weer uit Antwerpen-Zuid (toch weer 16 minuten sudoku voor de treinbegeleider). Hoe of op welke manier men kop gaat maken is mij nog niet duidelijk, de perrons zijn ook nog niet ingevuld in de reisplanner.

Antwerpen-Centraal staat ook niet helemaal goed in de reisplanner trouwens, daar is van elke trein behalve Thalys voor elke dag het vertrekspoor 1.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: NMBS 2015

Bericht door Ronald »

Ik dacht eerst even dat 'ie aan de 2650 naar Lokeren zat, maar die rijdt een paar minuten later in die richting.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: NMBS 2015

Bericht door Z2N »

Ligt het niet aan het feit dat men de ruimte nodig heeft in de tunnel op Antwerpen centraal? De stoptrein komt om xx:12 door Antwerpen, vijf minuten voor de IC en een kwartiertje voor de Thalys. Samen met de kerende Noorderkempen-shuttle is het dan aardig druk daar, dus dat de stoptrein dan naar Zuid getrapt wordt kan ik dan wel begrijpen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NMBS 2015

Bericht door Suus »

Ronald schreef:Ik dacht eerst even dat 'ie aan de 2650 naar Lokeren zat, maar die rijdt een paar minuten later in die richting.
Zou wel een goede bespaarmethode zijn geweest, al weet ik niet of het materieeltechnisch uitkomt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NMBS 2015

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Hoe of op welke manier men kop gaat maken is mij nog niet duidelijk, de perrons zijn ook nog niet ingevuld in de reisplanner.
Lijkt vrij simpel als ik zo eens op Sporenplan.nl kijk: er liggen overloopwissels bij Y Antwerpen-Zuid dus de trein kan gewoon keren op het spoor ri. Boom (of dat uit Boom) zonder in de weg te staan en dan na vertrek direct weer naar het juiste spoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NMBS 2015

Bericht door Suus »

Als iemand zin heeft de serie 9800 in te voeren, be my guest. Ik zie alle routestripicoontjes nu al als sterretjes rond mijn hoofd draaien. Ik waarschuw vooraf wel even, je moet elke dag afzonderlijk opzoeken in het systeem, aangezien de treinen zo'n beetje elke dag van de week verschillen. Onderstaande screenshots zijn voor een woensdag.

Treinen die uit Brussel-Zuid vertrekken
Afbeelding
Treinen die in Brussel-Zuid eindigen
Afbeelding

Ik ga nu weer door met het project om de pagina's die we tot nu toe gebruikt hebben archiveerbaar te maken als het jaar 2014/ Later kan ik aan de hand van Beluxtrains in ieder geval nog een archief dat teruggaat tot 2009 gaan opbouwen, maar eerst moeten alle stationpagina's nog aangepast worden voor 2015 (en er moet voor alle stations nog een archiefpagina komen).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NMBS 2015

Bericht door Suus »

En wat betreft het geschikt maken van de oude pagina's voor archivering loop ik ook weer tegen een interessant probleem op.

De IC C heb ik gesplitst in maar liefst vier (!) pagina's, namelijk de series 700, 800, 19700 en 19800. Dat was nog redelijk eenvoudig te doen, de trein gaat in Kortrijk gewoon over op een andere serie, klaar.

Bij de treinserie 1500 (IC E) kom ik bij een interessanter probleem. Het vleugeltje Brugge - Blankenberge blijkt namelijk de treinserie 1600 te zijn en de vleugel Landen - Liège in het weekend is de treinserie 1700. In 2015 behouden bij vleugeltreinen de treindelen over de volledige route zijn nummer (en dus heeft een trein dan twee nummers op het gezamenlijke gedeelte) maar in 2014 lijkt dat niet het geval te zijn. Wat te doen, toch uitsplitsen of een oogje dichtknijpen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ricohallo
Berichten: 6
Lid geworden op: do 20 okt 2011, 17:44

Re: NMBS 2015

Bericht door ricohallo »

Ik weet niet of je er nog wat aan hebt maar ik heb een tijdje terug een overzicht gemaakt van de Belgische treinseries van 2014. Hij is hier te downloaden: http://ricohallo22.nl/Treinseries%20Belgi%C3%AB.xlsx

LET OP: Dit bestand mag door niemand zonder mijn toestemming ergens anders gepubliceerd worden dan op deze website!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: NMBS 2015

Bericht door Ronald »

Ter info: de nieuwe lijnfolders (spoorboekje) staan op de NMBS-site http://mobility-brochures.b-rail.be/nl/ ... regelingen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NMBS 2015

Bericht door Suus »

Ik had al zo'n vermoeden, maar het lijkt nu zeker dat Mortsel-Deurnesteenweg het derde station is dat gesloten zal worden op 14 december :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: NMBS 2015

Bericht door Ronald »

Weet jij misschien iets over de bediening van Antwerpen-Haven? Ik kan geen treinen meer vinden van en naar dit station.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NMBS 2015

Bericht door Suus »

Ik heb daar helaas ook geen informatie over. Ik vermoed wel dat er nog twee blijven rijden maar het waren in principe eigenlijk altijd al doelgroeptreinen waar je niet zomaar in mocht. Als ze nog rijden lijken ze voor de reisplanner verborgen te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: NMBS 2015

Bericht door Zugführer »

Antwerpen-Haven staat wel als station in de lijnfolder van lijn 12, maar er staan geen treinen in de folder die er heen gaan of er van vertrekken :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NMBS 2015

Bericht door Suus »

Mortsel-Deurnesteenweg blijft in het weekend wel bediend worden, daar veranderd dus niet zo veel t.o.v. de huidige situatie.

De treinen naar Antwerpen-Haven zijn voortaan geklasseerd als personeelstrein (wat ze eigenlijk al waren) en staan niet meer in de openbare dienstregeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NMBS 2015

Bericht door Suus »

Ik schat dat ik nu ongeveer 45% van de Belgische stations heb bijgewerkt, bijna alles ten oosten van de spoorlijnen 12-25-96 in ieder geval. Ik weet niet of ik het ga halen om op 14 december alle stations bijgewerkt te hebben, maargoed, dat zie ik dan wel weer :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: NMBS 2015

Bericht door Jef400 »

Kan ik je helpen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NMBS 2015

Bericht door Suus »

Wat mij betreft wel, je kan een van de aanpaste pagina's bekijken als voorbeeld. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NMBS 2015

Bericht door Suus »

Met het aanpassen van de pagina van Brussel-Congres zijn nu alle Belgische stations perfect op tijd voorzien van de treinseries van 2015. Er zal vast her en der een foutje ingeslopen te zijn, met meer dan 500 stations en 50 treinseries is dat welhaast onvermijdelijk :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: NMBS 2015

Bericht door regenmaker »

Nu moet ik nog alle Duitse treinseries uit Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen eigenlijk nog bijwerken. :N
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: NMBS 2015

Bericht door Frank »

Uhuh, graag :Y .
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: NMBS 2015

Bericht door regenmaker »

Als jullie dat niet erg vinden doe ik dat in de kerstvakantie wel. :Y
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: NMBS 2015

Bericht door waldo79 »

Bee schreef:Met het aanpassen van de pagina van Brussel-Congres zijn nu alle Belgische stations perfect op tijd voorzien van de treinseries van 2015. Er zal vast her en der een foutje ingeslopen te zijn, met meer dan 500 stations en 50 treinseries is dat welhaast onvermijdelijk :X
De foutjes worden langzaamaan wel opgelost.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten