Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door jesperhaverkamp »

Rocov NH heeft advies uitgebracht (http://rocov-nh.nl/wp-content/uploads/2 ... rieven.pdf) over de tarieven in Noord-Holland Noord en Haarlem IJmond van 2015. De laatste regel is opmerkelijk (punt 16 op pagina 3).

Komt er een HOV tarief op lijn 300?
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Zeker opmerkelijk, krijgen we straks als chauffeurs ook nog speciale RNET kaartjes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Reizigers met een Randstad Noord Zoneabonnement die niet met lijn 300 en 310 reizen en in-/uitschenken bij station Hoofddorp krijgen een maand van hun abonnement automatisch vergoed. Door de verbouwing van het busstation lopen alle transacties in de soep en wordt er onterecht geld afgeschreven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Werkelijk ongelofelijk dit. Is het nou zo onmogelijk om nieuwe GPS coördinaten in het systeem in te kloppen of is de verantwoordelijke ICT-beheerder drie maanden overspannen thuis? :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Chauf21 »

Bij werkzaamheden op busstations gebeurt het vaak dat haltes onverwachts of tijdelijk verplaatst worden. De GPS-locaties veranderen dan soms dagelijks en zijn daardoor niet betrouwbaar. Ook moeten bussen vaak net iets andere routes rijden om bij de halte te komen, waardoor het systeem niet goed kan bepalen of de halte al wel of nog niet gepasseerd is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Het gehele busstation is voor de periode van ongeveer twee maanden afgesloten en vervangen door een noodhalte. De situatie tijdens de werkzaamheden verandert geen enkele keer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door jesperhaverkamp »

Voor de liefhebber van kaartjes:

R-Net in AML vanaf 2015
http://www.connexxion.nl/data/upload/R- ... 014-15.pdf

En de routestrips van de 340, 346 en 356:
http://www.connexxion.nl/reizen/14/conn ... lland/3499
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JWM »

Cateringweg en Elzenhof vervallen dus voor de 300 in ruil voor dat nieuwe knooppunt?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Blijkbaar wel, maar dat leek mij ook wel logisch, vooral Elzenhof, dat ligt praktisch naast het nieuwe busstation.

Dat lijn 340 een aantal haltes verliest in Hoofddorp vind ik opvallender, zo zie ik de halte Marktplein er niet meer tussen staan. Nu is dat ook wel een draak van een halte, maar het ligt wel gunstiger t.o.v. delen van het winkelcentrum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Is er overigens iemand, die weet hoe het af gaat lopen met die "snoepautomaten" die in sommige MAN-bussen zijn opgehangen en later weer buiten gebruik zijn gesteld. Ik zit heel af en toe nog wel in zo'n bus met een snoepautomaat buiten dienst, nog steeds met het opschrift, dat er koeling in gebouwd gaat worden. Volgens mij achteraf toch niet zo'n goed idee, of gaat men er toch mee door?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Die proef is faliekant mislukt, alleen uitbouwen kost waarschijnlijk nog meer dan ze gewoon laten verstoffen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Bee schreef:Die proef is faliekant mislukt, alleen uitbouwen kost waarschijnlijk nog meer dan ze gewoon laten verstoffen.
Ik dacht al zoiets Bee, het leek me vanaf het begin al geen goed idee, zoiets in een bus op te hangen. Bedankt :D
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Door de herinrichting van de verkeersituatie achter het paleis en in de Raadhuisstraat en op de Rozengracht worden regiobussen op termijn niet meer toegelaten op deze verkeersader:

(.....)Op de Raadhuisstraat en de Rozengracht kan de trambaan volgens de gemeente vrijliggend gemaakt worden. Dat zou wel ten koste gaan van de parkeerplaatsen op de Raadhuisstraat. Ook hier mogen dan geen taxi's meer over de trambaan en regiobussen mogen helemaal niet meer door de twee straten rijden.(.....)

Het enige alternatief voor de streekbussen zou dan de Marnixstraat en Haarlemmerhouttuinen zijn om het CS te bereiken.
Maar ik denk dat busstation Marnixstraat momenteel in de plannen het hoogste haalbare is voor de toekomst :x

http://www.at5.nl/artikelen/137604/derd ... rage-trams
http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkee ... rbetering/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Gekko123 »

En dat gaat naar alle waarschijnlijkheid een heleboel reizigers kosten. En dat gaat weer ten koste van de dekkingsgraad van het OV met alle gevolgen van dien (lees: lagere frequenties of zelfs volledig schrappen van lijnen).
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door jesperhaverkamp »

Volgens mij hebben de streekbussen de afgelopen twee jaar bijna continu omgereden via de Haarlemmerhouttuinen vanwege de trambaanrenovaties. En als de NZL in gebruik is dan zouden de lijnen sowieso ingekort worden. Het is alleen dat je het door de genoemde herinrichting permanent onmogelijk gaat maken om die bussen alsnog weer door te laten naar het CS via de oude route.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Gekko123 schreef:En dat gaat naar alle waarschijnlijkheid een heleboel reizigers kosten. En dat gaat weer ten koste van de dekkingsgraad van het OV met alle gevolgen van dien (lees: lagere frequenties of zelfs volledig schrappen van lijnen).
Dan moet je het denk ik wat ruimer bekijken en inventariseren wat het echte probleem is. Wellicht kun je een groot deel van de vervoersvraag opvangen met één of twee nieuwe tramlijnen. Ik zou er zelf overigens voor zijn om het geld te investeren in een paar ongelijkvloerse kruisingen bij het Leidseplein en het Museumplein. Daar zijn echt draken van verkeerslichtenkruisingen en elke vorm van verbetering is welkom. Goed voor de veiligheid, de doorstroming en snelheid van alle weggebruikers :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Vandaag zag ik een Volvo 8700 op lijn 140. Afgelopen vrijdag had ik zelf ook een volvo 8700 op lijn 140.
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door kliko »

Ook vandaag verschillende afwijkingen met de bussen.
Vroeg in de ochtend op de 175 richting Haarlem, rit 12 en 16 een gelede R-Net wagen (lijn 300-310).
Vanmiddag in ieder geval ook z'n wagen op lijn 176, rond de klok van vijf van Amsterdam richting Haarlem. Een uur later ook een Sternet gelede op de 176. En op Schiphol nog de 9100 of 9110 op lijn 287.

Verder is het nu al jammer dat lijn 277 verdwijnt. Altijd een verrassing wat de route is. Soms als lijn 177 langs Badhoevedorp. Vanochtend richting Schiphol via de A9 tot de afrit Aalsmeer / Schiphol Oost en dan richting Plaza. Vanmiddag ging het via de A4-A5.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Was het geen Rnet geleden van de 9100 serie, er zijn er namelijk al een aantal omgestikkerd.
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door kliko »

Hallo Mike,

Welke bedoel je? Ik neem aan de 176 in de middag met zn Sternet jasje? Stond bij de halte Europaweg en keek naar de halte Schipholweg. Zag zn witte Airport - City lijnenspel op de flank en de donkerder rode kleur. Maar te ver weg dus om zn nummertje te kunnen lezen.

Kliko
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Nee ik bedoel de geleden Rnet bussen. Een aantal groenen bussen zijn net als de MAN bussen omgebouwd tot Rnet. Deze rijden nu al dagelijks op de 175 en 176 in de spits.
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door kliko »

Ja, dat zou inderdaad kunnen. Ook de bussen in de ochtend zag ik op afstand in het donker. Zouden dus inderdaad overgestickerde geweest kunnen zijn. Alleen van de 287 was het nummer leesbaar. :oops:
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door jesperhaverkamp »

CartoStudio heeft zich uitgeleefd op de lijnnetkaart van AML 2015.

http://www.connexxion.nl/data/upload/Co ... 3d-JPG.pdf

Verbetering of niet?
Ik weet het niet echt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Daniel »

Met zo'n "kaart" kan je net zo goed geen netkaart meer publiceren, wordt wel erg globaal zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Rickingsh

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Rickingsh »

Persoonlijk hou ik wel van rijkelijk gevulde kaarten. Het enige wat ik echter mis is consistentie in dit geval. Sommige vervoers-/overstapmogelijkheden staan wel aangegeven, terwijl er ook weer bepaalde dingen missen op dat gebied. Doe dan óf alles, of niets. Wat betreft overstappen op andere vervoerders/concessiegebieden is er gewoon half werk geleverd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten