Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

Nee, maar een bedrijf mag wel maar een keer inschrijven, dus Veolia en Connexxion mogen niet gelijktijdig inschrijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door waldo79 »

En voor bedrijf bedoel je dan bedrijven uit hetzelfde concern
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Dagren »

Bee schreef:Nee, maar een bedrijf mag wel maar een keer inschrijven, dus Veolia en Connexxion mogen niet gelijktijdig inschrijven.
Dat is een keuze van de aandeelhouders, als die het goed zouden vinden is er geen probleem. Formeel gezien zijn het ook twee op zichzelf staande bedrijven. De keuze om Connexxion en Veolia niet met elkaar te laten concurreren bij aanbestedingen is een vrij recente. Dat is tot voor dit jaar nog voorgekomen.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

koekje schreef: Niet helemaal, maar er zijn wel regels omtrent monopolieposities. De fusie van Veolia en Transdev kon ook niet 'zomaar' gebeuren zonder de zegen van de NMA.
Dat geldt alleen als bedrijven wil fuseren. Als Arriva op eigen kracht op een gegeven moment 80% van alle concessies in handen krijgt is dat helemaal niet verboden.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Dagren »

CamilleKreemers schreef:Zou dat mooi staan in een aanbesteding:
De volgende bedrijven zijn verboden in te schrijven, wegens het hebben van teveel concessies: Arriva en Connexxion. Hiermee hopen we kleinere bedrijven een mogelijkheid tot inschrijven te geven.

Ik denk niet dat je daarop bedrijven mag weigeren.
Men wilde in eerste instantie wel per wet voorkomen dat een vervoerder een groter marktaandeel dan 30% zou krijgen, maar aangezien dat alleen zou kunnen gelden voor Nederlandse vervoerders, is dat volgens mij niet doorgegaan.
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

Dagren schreef: De keuze om Connexxion en Veolia niet met elkaar te laten concurreren bij aanbestedingen is een vrij recente. Dat is tot voor dit jaar nog voorgekomen.
Ik ben wel heel nieuwsgierig bij welke concessie deze 2 bedrijven elkaar vrij recentelijk beconcurreerden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Daantje schreef:Lekker argument dat Syntus maar moet winnen want 'Connexxion rijdt al op zoveel plaatsen'. Laten we dan toch op z'n minst met argumenten komen waar de reiziger nog wat aan heeft.
Ik heb er expres achter gezet persoonlijke mening, maar ik gebruikt het dus ook niet als argument :mrgreen:
Laatst gewijzigd door regenmaker op di 18 nov 2014, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Ik vraag me af wanneer de wijzigingen nu bekend worden gemaakt
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Milco »

Ik las op Facebook dat er (tijdelijk aan het begin van de nieuwe concessie?) een aantal Volvo 8700's (ex-Interliner) nar Zeeland komen, die hiervoor in IJsselmond reden.
Ook al zijn ze tijdelijk, met het comfort is dan niets mis. (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Dagren »

flipje schreef:
Dagren schreef: De keuze om Connexxion en Veolia niet met elkaar te laten concurreren bij aanbestedingen is een vrij recente. Dat is tot voor dit jaar nog voorgekomen.
Ik ben wel heel nieuwsgierig bij welke concessie deze 2 bedrijven elkaar vrij recentelijk beconcurreerden.
Dat weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar het besluit om elkaar niet meer te beconcurreren werd pas dit voorjaar genomen.

En daarnaast, wat is recent in de context van concessies die al snel 10 jaar duren. ;)
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

Volgens mij is de aanbesteding van concessie Haaglanden Streek in 2008 de laatste geweest. Sinds die tijd heeft er telkens een bedrijf (Connexxion of Veolia) zich ingeschreven.
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door jesperhaverkamp »

Concessie Veluwe 2010 hebben Connexxion en Veolia allebei op ingeschreven.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Karl »

Dagren schreef:(...) Dat is een keuze van de aandeelhouders, als die het goed zouden vinden is er geen probleem. Formeel gezien zijn het ook twee op zichzelf staande bedrijven. De keuze om Connexxion en Veolia niet met elkaar te laten concurreren bij aanbestedingen is een vrij recente. Dat is tot voor dit jaar nog voorgekomen.
Dat lijkt me vrij sterk. :X Dan kan een willekeurig OV-bedrijf dertig dochters oprichten en dan ook dertig biedingen doen.
Het is een spectrum.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Somoht »

Maar is er al iets bekend wie er op 14 december in Zeeuws-Vlaanderen rijdt?
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Bakpapier »

Karl schreef:
Dagren schreef:(...) Dat is een keuze van de aandeelhouders, als die het goed zouden vinden is er geen probleem. Formeel gezien zijn het ook twee op zichzelf staande bedrijven. De keuze om Connexxion en Veolia niet met elkaar te laten concurreren bij aanbestedingen is een vrij recente. Dat is tot voor dit jaar nog voorgekomen.
Dat lijkt me vrij sterk. :X Dan kan een willekeurig OV-bedrijf dertig dochters oprichten en dan ook dertig biedingen doen.
En als de anderen dat ook doen heb je er 90. Geen ramp toch, hooguit wat meer papierwerk.

In de praktijk zal dat natuurlijk niet gebeuren. De dochteronderneming moet ook op zichzelf sterk staan om levensvatbaar te zijn.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

Karl schreef: Dat lijkt me vrij sterk. :X Dan kan een willekeurig OV-bedrijf dertig dochters oprichten en dan ook dertig biedingen doen.
Het probleem is dan alleen dat altijd de goedkoopste van die dertig wordt gekozen. Oftewel je gaat op die manier je eigen prijzen omlaag concurreren.

Dubbel inschrijven kan wel zinvol zijn als je twee inhoudelijk verschillende aanbieding doet, bijv. voor een zelf te definieren pluspakket. In West-Brabant kon je bijv. recentelijk bieden met of elektrisch vervoer of met meer ritten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Bakpapier schreef:hooguit wat meer papierwerk.
understatement. :p
🍉
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibe »

Somoht schreef:Maar is er al iets bekend wie er op 14 december in Zeeuws-Vlaanderen rijdt?
Transdev. (dmv dochter conexxion of veolia ) :evil:
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Ik las op Facebook dat er (tijdelijk aan het begin van de nieuwe concessie?) een aantal Volvo 8700's (ex-Interliner) nar Zeeland komen, die hiervoor in IJsselmond reden.
Ook al zijn ze tijdelijk, met het comfort is dan niets mis.
Vreemd, je zou toch zeggen dat men daar al materieel heeft. Maar goed, niks mis mee inderdaad. Als ze nou direct de Hanzeliners meenemen wordt het helemaal feest :mrgreen:
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Dagren »

Karl schreef:
Dagren schreef:(...) Dat is een keuze van de aandeelhouders, als die het goed zouden vinden is er geen probleem. Formeel gezien zijn het ook twee op zichzelf staande bedrijven. De keuze om Connexxion en Veolia niet met elkaar te laten concurreren bij aanbestedingen is een vrij recente. Dat is tot voor dit jaar nog voorgekomen.
Dat lijkt me vrij sterk. :X Dan kan een willekeurig OV-bedrijf dertig dochters oprichten en dan ook dertig biedingen doen.
Dat kan inderdaad. Al zullen de aandeelhouders dat over het algemeen niet leuk vinden.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Maxim »

Nee, dat mag niet.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door waldo79 »

Waar reageer je op, Maxim?
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Maxim »

Ik reageer op het bericht erboven, holdings mogen niet meerdere offertes inleveren, ook niet als het aparte bedrijven zijn. Als ik me niet vergis staat dit in de wet beschreven, en zo niet dan staat het ook nog eens in ieder aanbestedingsdocument. Je zult dus, als het goed is, nooit een bieding van CXX én Veolia tegenkomen. Als het gaat om onderaannemers dan wordt het anders. Bijvoorbeeld een TCR als onderaannemer kan best in twee verschillende offertes voor komen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door mb90 »

Milco schreef:Ik las op Facebook dat er (tijdelijk aan het begin van de nieuwe concessie?) een aantal Volvo 8700's (ex-Interliner) nar Zeeland komen, die hiervoor in IJsselmond reden.
Ook al zijn ze tijdelijk, met het comfort is dan niets mis. (y)
Dit was vandaag al het geval. Op lijn 107 en 108 op Tholen kwam ik in ieder geval de 3519 tegen. Zonder Interliner-opschriften overigens. Hieronder een foto van de 3519 op de Vierde Dijk tussen Sint Annaland en Sint Maartensdijk als lijn 108 naar Bergen op Zoom:
Afbeelding
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

Zo te zien was die bus weer goed leeg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten