Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door microshit »

Ik werd inderdaad al licht enthousiast toen ik die witte ineens zag... De gele die Syntus nu gebruikt zijn zo abnormaal traag en foutgevoelig. Al blijft het model dat GVB en U-OV gebruikt toch wel het meest baas.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door marvinkok »

Dat zal omgebouwd worden. Al zijn er binnen Syntus wel 2 verschillende CiCo's in omloop. Je hebt de oude kasten met een monochroom scherm, die zijn inderdaad traag. Er zijn ook nieuwe kasten (zoals hier in Twente) met een kleurenscherm, die reageren veel vlotter en zijn minder gevoelig voor een bewegende kaart.
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Springer »

NG²7²™ schreef:Kleine verrassing dan... :wink: Afbeelding
Opmerkelijk dat deze bussen dus een streek jasje krijgen ipv het groene stadsbus uiterlijk. Een bus met 3 deuren zou ik niet zo snel inzetten op een streeklijn maar juist op de stadsdienst waarbij mensen vaker in en uit stappen dan op een streeklijn. Daarbij kost die 3de deur zitplaatsen, plus zijn ze (neem ik aan) door de HTM ook aangeschaft als stadsbus.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door marvinkok »

Alleen Apeldoorn heeft een aparte stadsdienstkleur, dus zo gek is het niet aangezien ze niet voor apeldoorn maar voor Ede bedoelt zijn...
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

En daarnaast zijn ze dus ook bedoeld voor de stadsdienst Ede (1/2/5/85/86) ter vervanging van de Citaro's, dus dat komt helemaal goed :p
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ach, Syntus neemt het niet zo nauw met het inzet van materieel. Er rijdt regelmatig op lijn 105 Arnhem - Barneveld een groene Apeldoornse stadsbus en op lijn 231 Apeldoorn - Arnhem een Mercedes bus uit Ede of een gelede bus van de Veluwelijn/Valleilijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

Haha, klopt zeker. Zo rijdt er ook regelmatig een Amba op de stadsdienst Ede (zowel blauw als groen) - komt dit dan doordat andere bussen in onderhoud zijn (lijkt me sterk, er zouden 11 Citaro's moeten zijn?) of 'verdwalen' deze echt wel eens?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

De Veluwe heeft 3 grote plaatsen met een eigen stadsdienst waar vanuit wordt gereden: Harderwijk, Apeldoorn en Ede. Volgens mij verdwalen die bussen gewoon omdat op lijn 108 Apeldoorn - Ede bijvoorbeeld bijna alle soorten bussen rijden: van Optare Solo's tot Gelede bussen. En dus ook Groene stadsdienstbussen van Apeldoorn en de bussen uit Ede.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door flipje »

Er rijden ook wel eens groene amba's op de Veluwelijn, ik heb me laten vertellen dat dit vooral te maken heeft met het lage aantal kilometers van de stadsbussen.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Maurice Hooikammer »

Op de 100 zie ik tegenwoordig ook dagelijks een groene ambassador en een Edese Citaro op de Veluwelijn is eerder regel dan uitzondering.

De bussen zijn niet meer zozeer typegersngschikt op stalling. Zo zijn er dit jaar twee groene amba's en twee Edese Citaro's gewisseld tussen de stallingen Ede en Apeldoorn.

By the way, het is dus de bedoeling dat die Edese Citaro's op de Veluwelijn gaan rijden. Krijgen die dan ook nog een Veluwelijn jasje?
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Etienne »

Lijn 108 is wel een buslijn bij uitstek voor materieelwisselingen tussen Ede en Apeldoorn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door NG²7²™ »

Maurice Hooikammer schreef:De bussen zijn niet meer zozeer typegersngschikt op stalling. Zo zijn er dit jaar twee groene amba's en twee Edese Citaro's gewisseld tussen de stallingen Ede en Apeldoorn.

By the way, het is dus de bedoeling dat die Edese Citaro's op de Veluwelijn gaan rijden. Krijgen die dan ook nog een Veluwelijn jasje?
Vorig jaar zijn er drie groene Ambassadors geruild met drie Citaro's, dit was een 'logistiek' foutje. In principe heeft Ede 9 Citaro omlopen, Apeldoorn 1 (ruilomloop met Ede) en de 11e kan voor onderhoud binnen staan.

Het is niet de bedoeling dat ze een ander jasje krijgen.
Groeten,
Nick
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Springer »

regenmaker schreef:Ach, Syntus neemt het niet zo nauw met het inzet van materieel. Er rijdt regelmatig op lijn 105 Arnhem - Barneveld een groene Apeldoornse stadsbus en op lijn 231 Apeldoorn - Arnhem een Mercedes bus uit Ede of een gelede bus van de Veluwelijn/Valleilijn.
Klopt, Syntus kijkt blijkbaar niet zo nauw. Veluwelijn bussen op lijn 91 (Arnhem) of 102 (Amersfoort), rode Twents Duvedec op lijn 109 (Eerbeek) en groene Amba's op lijn 104 (Harderwijk)
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Bericht door Maurice Hooikammer »

Vandaag ben ik door de concessie gereisd. Genoeg opvallende inzetten. Groene Ambassadors kon ik bewonderen op de Veluwelijn, 102, 103, 104, 105, 107, 108 en 231. Daarnaast werden de Edese Citaro's gezien op de Veluwelijn, 107, 108, 109. Als klapper reed de rooie Duvedec uit Twente op lijn 102... Genoeg te zien dus vandaag!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ik zie soms ook de vreemdste materieel inzetten de hele week door. Is geen verrassing meer op de Veluwe. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door julsteren »

En hier zijn het in Twente altijd die vervloekte Citea's en zo af en toe een Amba met het ZHO en Achterhoek interieur :(
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Nitein-Repart »

Citea's zijn nice, vooral die stoelen. Beter kun je in Twente de groene bussen mijden, aangezien dat een behoorlijke achteruitgang is ivt de rode.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

julsteren schreef:En hier zijn het in Twente altijd die vervloekte Citea's en zo af en toe een Amba met het ZHO en Achterhoek interieur :(
ZHO bestaat niet meer, die is (op enkele lijnen na) allemaal Twente geworden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Erno-BE schreef:Citea's zijn nice, vooral die stoelen. Beter kun je in Twente de groene bussen mijden, aangezien dat een behoorlijke achteruitgang is ivt de rode.
De citea's van Syntus Twente zijn veel beter dan die van Arriva. Niet elke Citea is nice.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Meltrain »

SuperGhost schreef:
julsteren schreef:En hier zijn het in Twente altijd die vervloekte Citea's en zo af en toe een Amba met het ZHO en Achterhoek interieur :(
ZHO bestaat niet meer, die is (op enkele lijnen na) allemaal Twente geworden.
Hij bedoelt dan ook de bussen die voorheen bij Syntus in de Achterhoek en ZHO reden. Deze hebben nog de originele blauwe stoelen (die minder comfortabel zijn).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
gkw1969
Berichten: 1757
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

Erno-BE schreef:Citea's zijn nice, vooral die stoelen. Beter kun je in Twente de groene bussen mijden, aangezien dat een behoorlijke achteruitgang is ivt de rode.
In Twente rijden geen groene bussen. Er rijden nog 3 bussen met een groen interieur (ex Connexxion 8500-serie) en blauw interieur (1e serie Ambassadors van Syntus 3049-3060, ex 1449-1460)
When you're tired of London, you're tired of life
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Nitein-Repart »

Op werkdagen tussen Enschede en Haaksbergen rijden er wel degelijk groene bussen en dat ligt ook in Twente.

Maar we dwalen af.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door marvinkok »

Binnen de concessie Twente rijden zoals hierboven gezegd géén groene bussen. Het enige soort van groen dat er rijdt is Arriva, maar dat is concessie Achterhoek.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

Sinds vandaag zijn de dienstregelingtabellen voor 2015 ook te vinden op de website van Syntus Gelderland (http://www.syntus.nl/reisinformatie/fol ... hures.aspx).

Uit de folder van de regio Ede blijkt gelukkig dat de door mij gemelde verlaging van de frequentie in de vakanties niet plaatsvindt: ook in de vakantie blijven lijnen 1/2/5/85/86 op zondag elk uur rijden. Ook blijkt dat de Servicebus (lijn 6) weer een iets ingewikkeldere route gekregen heeft, waardoor nog een extra bejaardenflat (pardon, 'serviceflat') aangedaan wordt - zie de lijnennetkaart.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

De route van lijn 6 in ede is wel heel omslachtig geworden
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten