Mag ik even kwijt #164

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Geert »

JWM schreef:Asociaal rijgedrag voorkom je niet door een opfriscursus om de paar jaar. Wel is het goed om de nieuwerwetse verkeersregels nog eens onder de aandacht te brengen. Veel bestuurders snappen bijvoorbeeld niks van het gebruik van een spitsstrook.
Of snelheidsborden met een onderbord...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Daantje »

marlies schreef:
Hainje schreef: Klopt, als je medicijnen voor/tegen AD(H)D slikt, dan is dat inderdaad verplicht.
Nee hoor, ik slik ADHD-medicijnen en ik heb nog nooit een keuringsarts gezien en wel een rijbewijs :P
Ben je die pas gaan slikken nadat je je rijbewijs gehaald hebt? Ik weet niet hoe het dan zit namelijk.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Daantje »

Geert schreef:
JWM schreef:Asociaal rijgedrag voorkom je niet door een opfriscursus om de paar jaar. Wel is het goed om de nieuwerwetse verkeersregels nog eens onder de aandacht te brengen. Veel bestuurders snappen bijvoorbeeld niks van het gebruik van een spitsstrook.
Of snelheidsborden met een onderbord...
Dat vind ik persoonlijk soms ook heel verwarrend, zeker als je ff snel moet kijken hoe het nou zit.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Geert »

In de praktijk zijn ze bijna allemaal 100 of 120 km/h tussen 6.00 en 19.00 uur en daarna 130 (want dan geldt het bord niet).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Suus »

waldo79 schreef:@Bee: Vooral de kennis van voorrangsregels en het goed kijken is bar en boos. Je zult ze de kost geven die fietsers van rechts geen voorrang verlenen, terwijl dat al 13 jaar verplicht is :idea:
Een smurf van rechts gaat voor!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9kEIPMQYV_U[/youtube]

Tja, en je zou natuurlijk kunnen zeggen dat de slechtste bestuurders zich vanzelf wel tegen een boom parkeren, maar op de een of andere manier heb ik toch liever dat het niet gebeurd, want dan kan ik er met de fiets of in de bus ook niet langs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door marlies »

Hainje schreef:
marlies schreef:
Hainje schreef: Klopt, als je medicijnen voor/tegen AD(H)D slikt, dan is dat inderdaad verplicht.
Nee hoor, ik slik ADHD-medicijnen en ik heb nog nooit een keuringsarts gezien en wel een rijbewijs :P
Dan hoop ik dat je een leuke cent op je spaarrekening hebt staan als je auto gaat rijden en met die auto bij een ongeval betrokken raakt. Omdat je de opiumwet overtreedt is de kans 99% dat jij als veroorzaker wordt gezien en dus over de brug mag komen. De verzekering betaalt dan in ieder geval niets.
Neehoor ik heb die medicijnen keurig op recept, dus ik overtreed de opiumwet echt niet.
Daantje schreef:
marlies schreef:
Hainje schreef: Klopt, als je medicijnen voor/tegen AD(H)D slikt, dan is dat inderdaad verplicht.
Nee hoor, ik slik ADHD-medicijnen en ik heb nog nooit een keuringsarts gezien en wel een rijbewijs :P
Ben je die pas gaan slikken nadat je je rijbewijs gehaald hebt? Ik weet niet hoe het dan zit namelijk.
Ja, inderdaad. Als ik dat meld bij het CBR moet ik alsnog door de keuringsmangel maar het suffe is dat het niet daadwerkelijk verplicht is om dat te melden. Als ik er voor zou kiezen om mijn motorrijbewijs ofzo te gaan halen moet ik dat verplicht wél doen en pakken ze ook m'n rijbewijs B af als ik daar niet doorheen kom. Slaat natuurlijk allemaal helemaal nergens op maar het komt mij wel prima uit. Bovendien ben ik met medicijnen een stuk minder groot gevaar op de weg, 't is een wonder dat ik vroeger zonder een rijbewijs heb weten te halen. Al kostte dat ook wel 4 pogingen :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Hainje »

Kun je mij een link geven naar de wettekst hiervan? Want dan ga ik toch eens even kijken of ik het zaakje volgend jaar kan gaan duiken.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op do 20 nov 2014, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote op vorig bericht verwijderd
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Thom91 »

Goede quote wel.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door nvdw »

Wegenverkeerswet 1994:

Artikel 8

1. Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan - al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof - de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht.

Medicijnen vallen ook onder 'stof'. De controle ligt in eerste aanleg dus bij jezelf en niet bij het CBR.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door marlies »

Hainje schreef:Kun je mij een link geven naar de wettekst hiervan? Want dan ga ik toch eens even kijken of ik het zaakje volgend jaar kan gaan duiken.
Het is eigenlijk een gebrek aan wettekst, dat linkt wat moeilijk. Maar er is dus geen meldingsplicht. Bij het doen van een examen wel, dan moet je een Eigen Verklaring tekenen en is het fraude als je claimt niets te hebben terwijl je weet dat dat wel zo is.
Indien bij de houder van een geldig Nederlands rijbewijs als gevolg van ziekte of ongeval de medische toestand met betrekking tot de rijgeschiktheid is veranderd – er is een aandoening en/of beperking ontstaan zoals beschreven in de ministeriële ‘Regeling eisen geschiktheid 2000’ (Staatscouranten 99 van 23 mei 2000 en 20 van 29 januari 2002) – , kan betrokkene door het aanvragen van een Verklaring van geschiktheid het CBR verzoeken de rijgeschiktheid opnieuw te beoordelen.
is niet van toepassing, de aandoening was er namelijk al maar was niet geconstateerd. Die interpretatie wordt ook erkend door het CBR al vinden ze dat niet leuk.

Maar als het scheelt: de wet is onlangs veranderd dus als je wel het keuringsstempeltje hebt bij het CBR ben je daar na de volgende keer vanaf. Je moet nog herkeurd worden als je huidige tijdelijke goedkeuring verloopt maar daarna is het voor onbepaalde tijd.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door marlies »

nvdw schreef:Wegenverkeerswet 1994:

Artikel 8

1. Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan - al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof - de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht.

Medicijnen vallen ook onder 'stof'. De controle ligt in eerste aanleg dus bij jezelf en niet bij het CBR.
Jep. Daar ben ik ook wel op gewezen toen ik er mee begon. Het advies was om eerst 2 weken niet auto te rijden (en dat soort dingen) om te kijken hoe ik er op reageer qua bijwerkingen. Als daarna bleek dat ik geen last heb van bijwerkingen die verkeersdeelname beïnvloeden kon ik er van uit gaan dat het veilig was. Was ook zo.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door MdJ »

... Het beeld van rondvliegend (koud) koffieschuim als je twee kartonnenbekertjes in elkaar doet. :)
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door webguy »

Ach hier is de koffieautomaat per verdieping afgesteld. Die van mijn verdieping schenkt teveel melk in, dus het is altijd rondvliegend sop als je een cappuccino neemt.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Milco »

De nieuwe beelden bij Google Strwwt View zijn wel héél recent zeg. Bij het busstation bij Amsterdam Bijlmer ArenA staat een MAN Lion's City TÜ op de halte in Randstadnetkleuren en die rijden er pas enkele maanden...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Karl »

Is het niet zo dat er voortdurend Google Streetview-autootjes rondrijden om het beeldbestand up to date te houden?
Het is een spectrum.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Milco »

Geen idee, maar dan gebruiken ze zeker nog een kaart zonder de Flevopolder. In Almere hebben we al sinds jaar en dag de oude beelden... :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door reisthijs »

Google Street-View update in Nederland, 2014
De focus van de update ligt in de provincies: Groningen, Drenthe, Gelderland, Noord-Brabant, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht en Zuid-Holland.
Milco schreef:De nieuwe beelden bij Google Strwwt View zijn wel héél recent zeg.
De oude beelden waren 5 jaar terug ook héél recent. :mrgreen:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Hainje »

In de hoek linksonder kun je zien wanneer die betreffende foto is gemaakt.
🍉
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Milco »

Verrek, dat is me nog nooit opgevallen... :@
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Hainje »

Is ook nog niet zo heel gek lang hoor. Maximaal een half jaar.
🍉
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Gekko123 »

Om het nog leuker te maken kun je zelfs binnen Streetview terugkijken hoe het vroeger was. De vorige streetview-beelden zijn namelijk nog steeds te bekijken. Dat kan door op de datum van de foto te klikken en vervolgens op het balkje de cursor te verplaatsen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Hainje »

Vet geyl! Afbeelding

Overigens niet mogelijk in de klassieke weergave zie ik.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Suus »

Minister Blok voor Wonen en Rijksdienst had blijkbaar wel zin in een feestje, want hij heeft zojuist het al in september vorig jaar opgeleverde studentenwooncomplex aan de andere kant van het park geopend met een vuurwerkshow en een hoop dreunende muziek.

Ze gaan tot zondag nog door met feesten trouwens, ben benieuwd wanneer het glas uit de kozijnen trilt. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door ODRAIL »

Milco schreef:Er staan weer nieuwsberichten op http://openbaarvervoerinboskoop.nl/.
Ben benieuwd of het hierbij blijft of dat de site wellicht terugkomt... :)
Inmiddels staat er ook een verklaring van de webmaster op de site.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Ardan »

Bij mij gaat er iets mis als ik de satelliet wil bekijken :P
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten