Een brug te laag

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Een brug te laag

Bericht door isadora »

Soms zijn ze net te ver, maar deze had ik nog niet gezien:

http://www.spitsnieuws.nl/binnenland/20 ... er-te-laag
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Een brug te laag

Bericht door Frans F »

Dit is dus het derde bruggen-debacle in Den Bosch in een paar jaar en bij twee daarvan is ProRail betrokken. De brug aan de zuidkant van het emplacement kan ook niet afgebouwd worden omdat de peilers te dun zijn om het gewicht van de brug te kunnen dragen. Daarover loopt nu een arbitrage zaak tussen ProRail en de gemeente.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Een brug te laag

Bericht door Ardan »

VIER centimeter te laag. Tsjongejonge. Als het nou een meter was had ik het probleem gesnapt, maar dit?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een brug te laag

Bericht door Suus »

Het kan betekenen dat een brug net te laag is voor bijvoorbeeld 4 gestapelde zeecontainers, door de combinatie waterstand + diepgang boot + vaste maten van zeecontainers kan men vrij precies bepalen hoe hoog de bruggen moeten zijn terwijl men vroeger maar wat deed.

De afgelopen jaren zijn bijvoorbeeld nog de bruggen over het Amsterdam-Rijnkanaal vervangen of verhoogd om hoger gestapelde zeecontainers mogelijk te maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Een brug te laag

Bericht door Frans F »

Het zou inderdaad wel eens met het containervervoer naar de haven van Veghel te maken kunnen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Een brug te laag

Bericht door Karl »

Ardan schreef:VIER centimeter te laag. Tsjongejonge. Als het nou een meter was had ik het probleem gesnapt, maar dit?
Wat is dan het verschil? Ook bij een meter zit er ergens een kritieke grens. Veel verladers werken met standaardmaten, waarvan de TEU wel de bekendste is, maar ook stuurhutten en dergelijke zitten op een (verstelbare) standaardhoogte. Rijkswaterstaat/ProRail zegt dus tegen bedrijf X, "De doorgang moet Y meter zijn" en dan heb je dus een probleem bij Y-0,04.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een brug te laag

Bericht door Daniel »

Maar als die 4 cm al een probleem is dan had je toch sowieso ook een probleem gehad bij hoog water? Zodoende zou je zeggen dat de brug nog hoger had moeten zijn, of niet?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Een brug te laag

Bericht door SuperGhost »

Het is een kanaal, dus daar wordt de waterhoogte natuurlijk kunstmatig geregeld en is er niet zo snel sprake van hoog water.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een brug te laag

Bericht door AppleMoose »

Praktisch gezien kunnen de boten er gewoon door, ruimte zat. En het probleem speelt enkel aan 1 kant van de brug. Het is vooral een regelkwestie. *Het voldoet niet aan de (scherpe) regels, dus moet er iets aangepast worden* Dat is wat ik opmaak uit de reportage van het NOS Journaal.
Ze laten nu het water 4 centimeter zakken en de aannemer gaat op korte termijn de brug zodanig aanpassen dat de brug weer aan alle regels voldoet.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten