NS haalt miljardenorder binnen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
NS haalt miljardenorder binnen
NS haalt miljardenorder binnen
Geplaatst op: woensdag 8 oktober 2014 10:22
Laatst bijgewerkt: woensdag 8 oktober 2014 10:23
Amsterdam - NS gaat tien jaar lang vrijwel alle treinen rijden in Schotland. De spoorwegen hebben met hun dochter Abellio de Schotse concessie gewonnen die een waarde heeft van bijna drie miljard euro.
Dat zeggen bronnen in Schotland. Het nieuws wordt later deze dag officieel bekend gemaakt door de Schotse transportminister in Edinburg.
Lees verder
Geplaatst op: woensdag 8 oktober 2014 10:22
Laatst bijgewerkt: woensdag 8 oktober 2014 10:23
Amsterdam - NS gaat tien jaar lang vrijwel alle treinen rijden in Schotland. De spoorwegen hebben met hun dochter Abellio de Schotse concessie gewonnen die een waarde heeft van bijna drie miljard euro.
Dat zeggen bronnen in Schotland. Het nieuws wordt later deze dag officieel bekend gemaakt door de Schotse transportminister in Edinburg.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Raakt het Schotse treinvervoer hiermee minder versnipperd?
Wat merken we er in Nederland concreet van? Gaat Dijsselbloem nu juichen?
Wat merken we er in Nederland concreet van? Gaat Dijsselbloem nu juichen?
Edinburgh. Echt weer nu.nl kwaliteitEdinburg
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Edinburg zonder h is ook correct in een Nederlandse tekst. ;)
Re: NS haalt miljardenorder binnen
De BBC bevestigd ook dat Abellio heeft gewonnen (bron).
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Nee, want het Schotse treinvervoer is helemaal niet versnipperd.waldo79 schreef:Raakt het Schotse treinvervoer hiermee minder versnipperd?
In de praktijk zal er waarschijnlijk niet veel veranderen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Mijn Schotse vrienden zijn super enthousiast!
Paar punten uit het nieuwe contract:
80 nieuwe Hitachi treien
Opzetten intercity dienst tussen de 7 Cities met opgeknapte HST sets (pfff die dingen houden het goed lang vol)
OV-Fiets netwerk wordt opgebouwd
Wifi/betere catering aan boord
Verbeterde stations/opknapbeurten (Perth, Stirling, Aberdeen, Inverness)
verbeteren van de "scenic lines" (denk aan verbeterd zicht/uiltijnen stoelen, extra bagageruimte)
Paar punten uit het nieuwe contract:
80 nieuwe Hitachi treien
Opzetten intercity dienst tussen de 7 Cities met opgeknapte HST sets (pfff die dingen houden het goed lang vol)
OV-Fiets netwerk wordt opgebouwd
Wifi/betere catering aan boord
Verbeterde stations/opknapbeurten (Perth, Stirling, Aberdeen, Inverness)
verbeteren van de "scenic lines" (denk aan verbeterd zicht/uiltijnen stoelen, extra bagageruimte)
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Als ik dit persbericht lees zijn ze echt tot het uiterste gegaan voor deze franchise. Twee jaar lang door heel Schotland getrokken om te kijken wat nodig is/was. beter kan etc. Plus ik kan nog wel artikelen eerder dit jaar herinneren dat NS dolgraag in Schotland wilde treinen.
nu.nl van april
Nou loon naar werken toch :pos:
nu.nl van april
Nou loon naar werken toch :pos:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Dit is een heugelijke dag voor NS, de op-een-na-beste-spoorwegmaatschappij van Europa en ver daarbuiten *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Het hoofdkantoor van Abellio UK zal van Londen naar Glasgow verhuizen. De reacties in Schotland zijn zeer verdeeld over de winst voor NS.
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Mooi dat Abellio gewonnen heeft. :D
Vooral dat er aangepaste treinen worden ingezet op de mooiste Schotse spoorlijnen vind ik leuk.
Ik stel wel voor om de topictitel aan te passen door "in Schotland" toe te voegen, want aan de topictitel kun je nu te weinig afleiden, vind ik.
Vooral dat er aangepaste treinen worden ingezet op de mooiste Schotse spoorlijnen vind ik leuk.
Ik stel wel voor om de topictitel aan te passen door "in Schotland" toe te voegen, want aan de topictitel kun je nu te weinig afleiden, vind ik.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Grappig dat de vakbonden in Schotland net zo moord en brand schreeuwen als de FNV in Nederland. Ze komen met zelfde verhalen dat alles weer in handen van een staatsbedrijf moet komen en dat dan alles veel en veel beter wordt (uiteraard voor het personeel maar niet voor de reizigers).
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Naast Arriva in Nederland zijn er toch ook in Duitsland en Zwitserland maatschappijen die beter presteren dan NS. En ik weet in Japan nog wel minstens 50 beter presterende spoorwegmaatschappijen.Bee schreef:Dit is een heugelijke dag voor NS, de op-een-na-beste-spoorwegmaatschappij van Europa en ver daarbuiten *O*
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Japan is met hun mentaliteit daar sowieso een geval apart. Dat kun je absoluut niet vergelijken met Europese spoorwegbedrijven.
🍉
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Fransje, wat heb je eigenlijk tegen NS?? Ze hebben voor deze franchise toch ook het heilige Arriva verslagen. Net als dat ze hun versloegen in de concessie Alphen - Gouda.Frans F schreef: Naast Arriva in Nederland zijn er toch ook in Duitsland en Zwitserland maatschappijen die beter presteren dan NS. En ik weet in Japan nog wel minstens 50 beter presterende spoorwegmaatschappijen.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Waarom eigenlijk niet?Hainje schreef:Japan is met hun mentaliteit daar sowieso een geval apart. Dat kun je absoluut niet vergelijken met Europese spoorwegbedrijven.
Personeel kun je ook aansturen i.p.v. de huidige vrijheid-blijheid cultuur.
NS (of liever gezegd Abellio) presteert goed als er openbaar wordt aanbesteed. Het probleem zit op het niet aanbesteedde HRN met het verouderde materieel, onvindbare conducteurs, slechte punctualiteit, etc.mijack1985 schreef: Fransje, wat heb je eigenlijk tegen NS?? Ze hebben voor deze franchise toch ook het heilige Arriva verslagen. Net als dat ze hun versloegen in de concessie Alphen - Gouda.
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Omdat Japan een maatschappij heeft waar alles op de seconde gaat, dat is een mentaliteit die wij hier in Europa niet hebben en vrijwel zeker nooit zullen krijgen (tenzij Japan het voor elkaar krijgt om o.a. ons land een paar decennia te bezetten o.i.d.).Frans F schreef:Waarom eigenlijk niet?
Dat is gewoon omdat de staatssecretaris geen keiharde eisen stelt. Waarom zou je harder lopen als dat niet van je word verwacht? IK kan de NS eigenlijk geen ongelijk geven.mijack1985 schreef:NS (of liever gezegd Abellio) presteert goed als er openbaar wordt aanbesteed. Het probleem zit op het niet aanbesteedde HRN met het verouderde materieel, onvindbare conducteurs, slechte punctualiteit, etc.
🍉
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Arriva en consorten waren ook niet met nieuw materieel gekomen als de politiek dat niet geëist had!Frans F schreef: NS (of liever gezegd Abellio) presteert goed als er openbaar wordt aanbesteed. Het probleem zit op het niet aanbesteedde HRN met het verouderde materieel, onvindbare conducteurs, slechte punctualiteit, etc.
Noordned/Arriva/Veolia bleven nog jarenlang met de toen al afgeschreven Wadlopers rijden, Syntus heeft ook nog jaren met DM90 gereden op diverse trajecten. Pas toen in de nieuwe aanbestedingsrondes nieuw materieel werd geëist, kwamen ze er pas mee.
Ook die "heilige" private bedrijven zetten geen stap verder vooruit als er niet een zak met geld in het vooruitzicht ligt.
Bij de private vervoerders zijn op de meeste lijnen al tig jaren de conducteurs onvindbaar. Bovendien komt dat bij NS nou ook niet zo vaak voor, dus dat vind ik gewoon een kulargument. En over die punctualiteit, het is natuurlijk makkelijker op tijd rijden op enkelsporige lijntjes waarbij je minder complexe aansluitingen danwel treinbewegingen hebt dan op het HRN.
Een kleine vertraging bij NS in Nijmegen kan gevolgen hebben voor de punctualiteit in Amsterdam. Dat is vervelend, maar wel inherent aan de complexe dienstregeling en verbindingen die wij graag zien. Wil je dit tegengaan, zul je de zooi moeten opsplitsen in eilandjes met als gevolg dat je vaker moet overstappen, de reistijd en de kans op het missen van je aansluiting toeneemt. Ik weet dat dat de natte droom is van Arriva-minnend Nederland, maar ik hoop toch echt dat dát niet gaat gebeuren. Dan gaan we écht terug naar de 19e eeuw...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Dat zijn een aantal goede punten, Ronald. Voor de meeste zaken ligt het gewoon aan de afspraken die gemaakt zijn met de opdrachtgever. Daarom heeft de NS oudere treinen, daarom zie je bij veel regionale lijnen geen conducteur. Al is een enkelsporig lijntje lang niet altijd een voordeel. Het zorgt misschien voor een minder complexe planning, maar als er op een enkelsporig traject een storing is, zijn de gevolgen daarvan ook al snel groter en moeilijker op te lossen. Het heeft dus voor- en nadelen. Waardoor je eigenlijk niet kan zeggen: Die vervoerder doet het goed op dat regionale netwerk, dus die kan delen van het HRN met Intercities ook goed aan. Al heeft Arriva natuurlijk wel wat meer ervaring dan de meesten, doordat de Nevenlijnen meer zijn dan een lijn van een begin- naar een eindpunt. Daar zit je ook al met allerlei aansluitingen.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: NS haalt miljardenorder binnen
In Japan moeten ook de machinisten persoonlijk te laat briefjes uitschrijven als treinen ook maar een paar minuten te laat zijn en word als iemand voor de trein springt de volledige financiële schade op de familie verhaald.
Ja, ze zijn zeker gesteld op punctualiteit ;)
Ja, ze zijn zeker gesteld op punctualiteit ;)
Ik heb geen onderschrift
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Dan begrijp ik weer niet, waarom ze die briefjes ook nog eens te laat moeten uitschrijven. Waarom niet meteen?sirvinniei schreef:In Japan moeten ook de machinisten persoonlijk te laat briefjes uitschrijven als treinen ook maar een paar minuten te laat zijn en word als iemand voor de trein springt de volledige financiële schade op de familie verhaald.
Ja, ze zijn zeker gesteld op punctualiteit ;)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Isadora, zoals ik het begrijp moet de machinist te-laat-briefjes uitschrijven aan passagiers, die door de vertraging te laat komen op hun werk, zodat deze een excuus hebben voor hun baas. Een beetje zoals te-laat briefjes op de middelbare school.
Re: NS haalt miljardenorder binnen
De Britse belastingbetaler krabt zichzelf achter het oor.
Is het wel de bedoeling, dat onze dure centjes allemaal naar het buitenland verdwijnen?
Hoe steekt dat allemaal eigenlijk in elkaar daar op het Britse eiland?
Een aardig inkijkje in een vandaag verschenen artikel in de Independent. Wel een aardige kluif Engels, maar dat is voor iedereen gesneden koek, toch? :)
http://www.independent.co.uk/news/busin ... 74048.html
Is het wel de bedoeling, dat onze dure centjes allemaal naar het buitenland verdwijnen?
Hoe steekt dat allemaal eigenlijk in elkaar daar op het Britse eiland?
Een aardig inkijkje in een vandaag verschenen artikel in de Independent. Wel een aardige kluif Engels, maar dat is voor iedereen gesneden koek, toch? :)
http://www.independent.co.uk/news/busin ... 74048.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Op twee jaar tijd heeft Abellio 20 miljoen pond aan dividend gehaald uit het Britse spoor. Ik snap wel dat ze daar niet heel erg blij zijn, maar ik heb er eigenlijk wel vrede mee! :')
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Pff, wel een erg tendentieus stuk. "As a result, vast amounts of British citizens’ bills and fares leave the country in the form of dividends to taxpayers in continental Europe, funding their schools and hospitals." Alsof Britse multinationals andersom niet geld verdienen op het continent. Erg protectionistische kijk op de zaak.
Bedankt voor het plaatsen, isadora. :)
Bedankt voor het plaatsen, isadora. :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten