Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Ronald »

Ik zou nog liever zien dat de tarieven en producten voor reizen met de ov-chipkaart wat meer inzichtelijker en geüniformeerd worden.
Verder zou ik er niet meer aan moeten denken om steeds weer te bedenken wanneer ik een nieuwe strippenkaart moet kopen en losse treinkaartjes bij de automaat te moeten kopen (A) .
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door dennistd »

AANBEVELINGEN
• Stop met de losse kaartverkoop op de bus, of eis van de vervoersbedrijven dat ze weer gaan werken met een uniform kaartjessysteem met overstaprecht op de bussen van alle vervoersbedrijven.
Of zorg in elk geval dat het per bedrijf in alle regio's gelijk is. In Twente verkopen we het Syntus SuperTicket, maar dit kaartje is niet geldig bij Syntus Overijssel. Terwijl een dagkaartje van Syntus Overijssel niet geldig is in Twente, ondanks dat Twente toch echt in Overijssel ligt...
• Maak de losse kaartverkoop overal even duur, met overstap en vastgestelde reisafstanden.
In Oost-Nederland zijn er inmiddels wel gestandaardiseerde kaartjes, maar het aantal kaartjes zijn nogal verschillend. In Deventer ben je standaard 3 euro kwijt, terwijl je in Enschede voor 1,50 van en naar het centrum kunt reizen. Alleen voor een reis voorbij het centrum betaal je 3 euro.
• Er moet een duidelijke relatie zijn met de kosten van de reis tussen een op de bus gekocht kaartje en wat er betaald wordt met de OV chipkaart.
Dan moet er dus per halte bekeken worden wat het kost om naar een andere halte te reizen. Dat gaat absoluut niet werken, ik ben al blij dat ik de tariefgrenzen nu redelijk ken. Wel is de verhouding nu soms een beetje zoek, omdat je net over een tariefgrens gaat. Maar dat had je vroeger met de strippenkaart ook...
• De losse kaartverkoop moet aantoonbaar duurder zijn dan reizen met de OV chipkaart, zodat reizen met de OV chipkaart wordt gestimuleerd.
Direct mee eens, in Enschede verkoop je heel veel losse kaartjes omdat je naar Glanerbrug en de Helmerhoek daarmee goedkoper uit bent dan met de OV-chipkaart op saldo (zelfs met korting....)
• Bij handhaving van losse kaartverkoop op de bus de betaling met cash niet meer accepteren, maar alleen bankkaart betalingen mogelijk maken.
Mee oneens. Hoe vaak komt het niet voor dat mensen krap bij kas zitten en alleen nog een paar euro contant geld hebben? Dan moeten ze dus eerst een bankfiliaal opzoeken, daar het geld storten op eigen rekening om vervolgens te kunnen pinnen bij de chauffeur... Zoveel contant heb je zou ook weer niet als chauffeur, zeker niet als je op tijd nieuwe kaartjes koopt. En als losse kaartjes altijd ongunstiger zijn verkoop je er ook minder.
• Stel als overheid grenzen aan de prijsstijgingen van de losse kaartverkoop op de bus.
Eerst moet het altijd duurder worden dan de OV-chipkaart en vervolgens mag het niet teveel duurder worden? Wat willen ze nou?
• Beperk het aantal op de bus te kopen kaartjes. De klant ziet door de bomen het bos niet meer.
Om Twente als voorbeeld te nemen:
- Kaartjes van 1,50/3,00 (als enkele reis)
- Kaartjes van 1,00 (65+, een uur geldig, niet in concessie Overijssel)
- Kaartjes van 1,00 (kinderkaartjes 4-11, anderhalf uur geldig)
- Syntus SuperTicket (dagkaart Syntus Bus, 2 volwassenen + 3 kinderen, niet geldig in concessie Overijssel)
- Meermanskaart (dagkaart Overijssel, Gelderland, Flevoland (deels), 2 volwassenen + 4 kinderen)

Mogelijke verbeteringen:
- kinderkaartje en 65+-kaartje één kaartje maken, 1 of 1,5 uur geldig en in heel Overijssel+Gelderland(+evt Flevoland)
- SuperTicket ook geldig laten zijn in Overijssel + aantal kinderen gelijk trekken met Meermanskaart (4 kinderen komt toch maar zelden voor)

Voor de rest valt het wel mee met onduidelijkheden vind ik (alles is uiteraard mijn persoonlijke mening en niet dat van welk OV-bedrijf dan ook).
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Tristan »

Als je het artikel goed leest, staat er dat het niet de bedoeling is dat een soortgelijk product als de strippenkaart de ov-chipkaart moet gaan vervangen, maar gebruikt moet kunnen worden naast het ov-chipkaartsysteem.

Het kan dus ook een strippenkaart zijn dat niet gebaseerd is op zones, maar op saldo. Elke strip staat dan voor € 0,50 saldo. Per reis kan het dan als volgt werken: één toeslagstrip en verder het aantal strippen totdat het ov-chipkaarttarief van de betreffende reis overschreden is.

Met andere woorden: een reis dat met de ov-chipkaart € 2,61 kost, kost met deze saldostrippenkaart 7 strippen (1 toeslagstrip, 6 reisstrippen), oftewel: € 3,50. Hierdoor kost een reis met een papieren kaartje minimaal € 0,50 en maximaal € 0,99 meer dan met de chipkaart. Dus een kromme beredenering dat een reis van € 2,61 gelijkwaardig is aan een kaartje van € 4,- wordt hiermee voorkomen.

Deze saldostrippenkaarten zouden dan verkrijgbaar kunnen zijn in de voorverkoop en in de bus in varianten van 2, 3, 4, 5, 10, 25 en 50 strippen en dienen vanzelfsprekend onbeperkt geldig zijn. Op die manier voldoet men aan bijna ALLE aanbevelingspunten zoals hieronder weergegeven. Alleen het punt van alleen kunnen betalen met een bankkaart wordt niet aan voldaan, maar dat mag ook niet, want munten en bankbiljetten zijn wettige betaalmiddelen die mogen niet geweigerd worden.
AANBEVELINGEN
• Stop met de losse kaartverkoop op de bus, of eis van de vervoersbedrijven dat ze weer gaan werken met een uniform kaartjessysteem met overstaprecht op de bussen van alle vervoersbedrijven.
• Maak de losse kaartverkoop overal even duur, met overstap en vastgestelde reisafstanden.
• Er moet een duidelijke relatie zijn met de kosten van de reis tussen een op de bus gekocht kaartje en wat er betaald wordt met de OV chipkaart.
• De losse kaartverkoop moet aantoonbaar duurder zijn dan reizen met de OV chipkaart, zodat reizen met de OV chipkaart wordt gestimuleerd.
• Bij handhaving van losse kaartverkoop op de bus de betaling met cash niet meer accepteren, maar alleen bankkaart betalingen mogelijk maken.
• Stel als overheid grenzen aan de prijsstijgingen van de losse kaartverkoop op de bus.
• Beperk het aantal op de bus te kopen kaartjes. De klant ziet door de bomen het bos niet meer.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Ronald »

Dat laatste is niet waar. Het is niet zo dat alle wettige betaalmiddelen geaccepteerd moeten worden.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door zone2000 »

Tristan schreef:Het kan dus ook een strippenkaart zijn dat niet gebaseerd is op zones, maar op saldo. Elke strip staat dan voor € 0,50 saldo. Per reis kan het dan als volgt werken: één toeslagstrip en verder het aantal strippen totdat het ov-chipkaarttarief van de betreffende reis overschreden is.

Deze saldostrippenkaarten zouden dan verkrijgbaar kunnen zijn in de voorverkoop en in de bus in varianten van 2, 3, 4, 5, 10, 25 en 50 strippen en dienen vanzelfsprekend onbeperkt geldig zijn. Op die manier voldoet men aan bijna ALLE aanbevelingspunten zoals hieronder weergegeven.
en hoe wil je de inkomsten hieruit verdelen onder de vervoerders? de oude verdeelsleutel opgraven?

dit is nou precies waarom die fantastische ov-chipkaart is ingevoerd. als vervoerder ben je gek als je aan zo'n "strippenkaart" begint.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Tristan »

De vervoerders moeten er niet over beginnen, maar de gecentraliseerde overheid. Wij, de reizigers, hebben die verschrikkelijke ov-shitkaart moeten slikken, dus moet die (saldo)strippenkaart maar door de strot van de vervoerders geduwd worden.

Bovendien wil bijna 80% de strippenkaart terug, dus dat zegt wel genoeg.

Maar wederom lees je niet goed: het is namelijk de bedoeling dat die strippenkaart naast het ov-chipkaartsysteem gehanteerd gaat worden.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Frans F »

zone2000 schreef: en hoe wil je de inkomsten hieruit verdelen onder de vervoerders? de oude verdeelsleutel opgraven?

dit is nou precies waarom die fantastische ov-chipkaart is ingevoerd. als vervoerder ben je gek als je aan zo'n "strippenkaart" begint.
Hier gaat inderdaad geen vervoerder en geen Provincie aan beginnen. Iedereen weet hoe in Groningen en Limburg in het strippenkaarttijdperk de boel jarenlang bedonderd is door te rommelen met de telcijfers.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door dennistd »

Tristan schreef:Het kan dus ook een strippenkaart zijn dat niet gebaseerd is op zones, maar op saldo. Elke strip staat dan voor € 0,50 saldo. Per reis kan het dan als volgt werken: één toeslagstrip en verder het aantal strippen totdat het ov-chipkaarttarief van de betreffende reis overschreden is.

Met andere woorden: een reis dat met de ov-chipkaart € 2,61 kost, kost met deze saldostrippenkaart 7 strippen (1 toeslagstrip, 6 reisstrippen), oftewel: € 3,50. Hierdoor kost een reis met een papieren kaartje minimaal € 0,50 en maximaal € 0,99 meer dan met de chipkaart. Dus een kromme beredenering dat een reis van € 2,61 gelijkwaardig is aan een kaartje van € 4,- wordt hiermee voorkomen.
En hoe denk je dat chauffeurs kunnen onthouden hoeveel een bepaalde reis kost? Je moet dan als chauffeur de afstand tussen alle haltes uit het hoofd weten :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Suus »

De grote steden willen de strippenkaarten ook niet terug, de inkomsten van de strippenkaart lagen structureel lager dan waar men op basis van de reizigersaantallen recht op had en daar was het ministerie al jarenlang van op de hoogte. De introductie van de OV-Chipkaart heeft veel van de dreigende bezuinigingen bij RET en GVB kunnen voorkomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Tristan »

dennistd schreef:En hoe denk je dat chauffeurs kunnen onthouden hoeveel een bepaalde reis kost? Je moet dan als chauffeur de afstand tussen alle haltes uit het hoofd weten :X
Vóór de ov-chipkaart dienden de chauffeurs alle zones (en alle haltes) van het gebied waarin ze reden uit het hoofd kennen, eventueel met behulp van een zonekaart, dus daar zie ik weinig tot geen problemen in.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door zone2000 »

Bovendien wil bijna 80% de strippenkaart terug, dus dat zegt wel genoeg.

80% heeft geen oog voor de realiteit?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Frans F »

Tristan schreef:Vóór de ov-chipkaart dienden de chauffeurs alle zones (en alle haltes) van het gebied waarin ze reden uit het hoofd kennen, eventueel met behulp van een zonekaart, dus daar zie ik weinig tot geen problemen in.
Zo lang je je ogen sluit voor het gefraudeer met de telcijfers is de wereld inderdaad simpel.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Tristan »

zone2000 schreef: 80% heeft geen oog voor de realiteit?
Nee, 80% van de (incidentele) reizigers is de ov-chipkaart (en alle ellende die er mee gemoeid is, zoals de abonnementsstoring bij Connexxion) meer dan spuugzat :evil: en dat is zeer terecht!
Frans F schreef: Zo lang je je ogen sluit voor het gefraudeer met de telcijfers is de wereld inderdaad simpel.
Ik ben reiziger, geen ov-medewerker, dus die telcijfers interesseren mij geen mallemoer. Hoewel ik onlangs voorin de bus zat terwijl de chauffeur bezig was met handmatig tellen. Deze chauffeur zei toen tegen mij dat de gegevens regelmatig met natte vinger-werk worden doorgegeven, ook door andere chauffeurs. Kortom: dat 'gefraudeer' is er dus nog steeds.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door dennistd »

Tristan schreef:
dennistd schreef:En hoe denk je dat chauffeurs kunnen onthouden hoeveel een bepaalde reis kost? Je moet dan als chauffeur de afstand tussen alle haltes uit het hoofd weten :X
Vóór de ov-chipkaart dienden de chauffeurs alle zones (en alle haltes) van het gebied waarin ze reden uit het hoofd kennen, eventueel met behulp van een zonekaart, dus daar zie ik weinig tot geen problemen in.
De zones ja, en weten welke halte in welke zone ligt. Dat is dus bij 200 haltes het onthouden van 200 dingen. Bij jouw voorstel zou je de afstand tussen twee willekeurige haltes moeten weten, wat neerkomt om 200x200 dingen, en dat komt neer op 40.000 dingen...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door JWM »

Bee schreef:De strippenkaart was lang niet altijd goedkoper dan de OV-chipkaart,
Maar wie betaalde daadwerkelijk de volledige ritprijs met de strippenkaart? Ik heb het idee dat de tariefvoorwaarden (met name in Amsterdam) nogal flexibel werden gehanteerd.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door zone2000 »

Nee, 80% van de (incidentele) reizigers is de ov-chipkaart (en alle ellende die er mee gemoeid is, zoals de abonnementsstoring bij Connexxion) meer dan spuugzat :evil: en dat is zeer terecht!
maar kom dan met een fatsoenlijk alternatief. schoppen tegen de ov-chipkaart, prima. maar dat angstvallig vasthouden aan de strippenkaart (of iets vergelijkbaars) vind ik vrij treurig.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door waldo79 »

Tristan is tegen alles wat met de OV-chipkaart te maken heeft. Je zult hem op geen ander thema kunnen betrappen :wink:
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Tristan »

Dat heb je mis, Waldo. Het is wel zo dat de ov-SHITkaart (zoals ik het allerslechtste vervoersbewijs dat ooit is ingevoerd het liefste noem) voor minimaal 80% van mijn reacties hier op het forum bepalen, maar ik houd mij ook bezig met andere ondewerpen, zoals onlangs het bericht dat Provincie Zuid-Holland alle concessiegebieden wil samenvoegen tot één. Dat heeft helemaal niets met de ov-shitkaart te maken.

Maar goed, dat is volledig offtopic. Terug naar het vervangen van de papieren vervoersbewijzen per vervoerder naar een kaart dat landelijk te gebruiken is.

Voordelen van de saldostrippenkaart (vanuit reizigersoogpunt):
- Geen € 7,50 zakkenvullerskosten of € 11,- vervangingszakkenvullerskosten hoeven betalen voor € 0,00 saldo
- Geen € 2,50 administratiezakkenvullerskosten betalen om saldo vóór de verloopdatum terug te vragen
- Geen verloopdatum, dus je hoeft niet na te denken over hoe lang de kaart nog geldig is.
- Het is onmogelijk om vergeten uit te checken
- Uitstappen wordt versneld
- Bij overstappen wordt zowel het in- als het uitstappen versneld.
- Een gemaakte fout is direct op te lossen middels een correctiestrip.
- Het prijsverschil met reizen met de ov-chipkaart is beperkt tot maximaal € 0,99.

Nadelen van de saldostrippenkaart (vanuit reizigersoogpunt):
- Instappen aan het begin van de reis gaat wat trager.
- Resterend saldo kun je niet terugkrijgen.

Kortom: voor de reiziger is de lijst voordelen groter dan de lijst nadelen. Bij de ov-chipkaart is de lijst met nadelen (veel) groter dan de lijst met voordelen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Nitein-Repart »

Alleen je avatar al verraad al een hoop
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door zone2000 »

als je de nadelen blijft negeren kom je natuurlijk nergens
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Tristan »

Niets is 100% perfect (ook de strippenkaart niet) en niets is 100% waardeloos (zelfs de ov-chipkaart niet). Ik negeer ook geen nadelen, maar het geringe aantal nadelen weegt niet op tegen de vele voordelen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Aking »

Tristan schreef:Voordelen van de saldostrippenkaart (vanuit reizigersoogpunt):
- Geen verloopdatum, dus je hoeft niet na te denken over hoe lang de kaart nog geldig is.

Euh...

Afbeelding
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door zone5324bericht... »

als je bij een vervoerder werkt met heel veel nieuwe losse kaartjes die op het voertuig verkocht worden, kan ik me voorstellen, dat je de strippenkaart weer terug wilt.

waar ik nu werk, zijn er maar 2 kaartjes op het voertuig te verkrijgen.
1 voor de stad en 1 voor de streek.
waarbij beiden slechts als ritkaart te gebruiken zijn.
reizen met de OVC-kaart is dus altijd het beste en deze losse kaartjes zijn dus eigenlijk alleen maar bedoeld als men geen kaart heeft of als men er onvoldoende saldo op heeft staan.
net zoiets dus als reizen met onvoldoende strippen op de ouderwetse strippenkaart.

het is dus inchecken, kaartje kopen of uitstappen,
een lange discussie wordt dan snel voorkomen en de talloze reismogelijkheden met tig verschillende losse kaartjes is er bij ons gelukkig ook niet bij.

ik ben het wel eens, dat de kosten van de OVC-kaart te hoog zijn.
er zijn landen genoeg die een vergelijkbaar systeem hebben, maar waar de kaart zelf slechts een fractie aan kosten heeft (en vaak zelfs vergoed wordt als men vaker oplaad, waardoor de kaart uiteindelijk gratis is).
het scheelt wel, dat velen de kaart krijgen bij de aanschaf van een abonnement, dus niet iedereen heeft die aanschafkosten nog.

ook die 80 % lijkt me toch niet reëel.
vooral als je een goed werkende CICO-apparaat in het voertuig hebt, gaat het in- en uitstappen best wel snel en eigenlijk is de bestuurder dan al klaar met het luisteren naar het piepje van dit apparaat en hoeft deze niet meer zelf de zones in de gaten te houden en uit te rekenen hoeveel strippen er afgestempeld moeten worden.

volgens mij pleit het bedoelde personeel dus meer voor afschaf van vele verschillende losse kaarten op het voertuig tegenover de 2, 3 en 8 strippenkaart van vroeger.
daar waar het aantal soorten losse kaartjes op het voertuig veel minder is, zal de wrevel over de wagenverkoop waarschijnlijk veel minder zijn...
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Tristan »

Aking schreef:
Tristan schreef:Voordelen van de saldostrippenkaart (vanuit reizigersoogpunt):
- Geen verloopdatum, dus je hoeft niet na te denken over hoe lang de kaart nog geldig is.

Euh...

Afbeelding
Dat was een voorwaarde van de zonestrippenkaart. Ik had het over een nieuwe, nog te ontwikkelen saldostrippenkaart ter vervanging van de huidige ritkaarten.

zone5324bericht... schreef: ook die 80 % lijkt me toch niet reëel.
Verschillende bronnen op verschillende tijdstippen over de ov-chipkaart (ook met betrekking op de trein):
Datum: 21 mei 2014
Bron: Stand.nl
Pollvraag/stelling: De ov-chipkaart is een prima vervanging van het papieren kaartje.
Resultaat: Eens 24%, Oneens 76%

Datum: 29 september 2014
Bron: VARA Kassa
Pollvraag/stelling: Verlang jij terug naar het papieren treinkaartje?
Resultaat: Ja 70%, Nee 19%, Ik reis nooit met de trein 11%

Datum: 9 oktober 2014
Bron: RTL Nieuws
Pollvraag/stelling: De ov-chipkaart is een verbetering.
Resultaat: Ja 25%, Nee 75%

Datum: 20 november 2014
Bron: AD.nl
Pollvraag/stelling: Wil jij, net als de buschauffeurs, terug naar de strippenkaart?
Resultaat: Ja 78%, Nee 22%

Kortom: verschillende bronnen, verschillende datums, hetzelfde resultaat: ov-chipkaart is ongewenst. *O*
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Z2N »

Dat had je er nog niet bijgezegd... -o-

En eerlijk gezegd, zie ik eigenlijk alleen maar de voordelen van de Chipkaart. Ga voor de grap eens de grens over, dan pas ontdek je hoe makkelijk het is dat je in al het OV exact hetzelfde kaartje gebruiken kan, en je bovendien nooit fysiek geld bij je hoeft te hebben om te kunnen reizen. Natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen (betere tariefintergratie tussen verschillende concessies voor abonnementen), maar dat ligt aan de politiek, en niet aan een plastic kaartje, dat is namelijk maar een plastic kaartje. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten