Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
ok bedankt dan!
Is deze bus te volgen op ovaub.nl ? En het vlootnummer is 3101 klopt dat?
Mvgr,
Wynne
Is deze bus te volgen op ovaub.nl ? En het vlootnummer is 3101 klopt dat?
Mvgr,
Wynne
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Dan adviseer ik je om of vaker de trein te nemen of goed te kijken want die treinen zitten overvol!!Frans F schreef:Sorry, uit eigen ervaring weet ik dat die treinen tussen 14 en 16 uur nog niet halfvol zijn. Er als ze in de ochtend wel vol zijn moet Arriva gewoon versterken, dat zijn ze volgens de concessievoorwaarden verplicht. Er staat nog genoeg Lint en DM'90 te huur.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Is nog niet zeker of ie morgen gaat rijden, zowel dan liggen de tijden tussen 15:00 en 24:00 uur en voornamelijk op lijn 25,40..Wynne schreef:ok bedankt dan!
Is deze bus te volgen op ovaub.nl ? En het vlootnummer is 3101 klopt dat?
Mvgr,
Wynne
Zondag weet ik zeker dat hij rijdt want dan heb ik hem zelf mee, Tussen 11:00 en 18:00 uur.
En ja hij is te volgen op de ovzoeker en ovaub onder nummer 3101 :)
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Dat is een 2e advies, in een eerste advies sprak het ROCOV nog uit dat ze de doortrekking van lijn 80 niet snappen, ook geen cijfers zagen die de doortrekking rechtvaardigde en er te weinig haltes (2, waarvan 1 vlakbij het Vordense station) zijn voor zo'n bus. Daarnaast had ROCOV dan nog liever lijn 83 doorgetrokken gezien i.p.v. lijn 80.Dave4055 schreef:Ik weet niet waar jij dat vandaag haalt: Dit komt van de site van het ROCOV:SuperGhost schreef:Dat was een plan van Arriva. Nota bene het ROCOV Gelderland heeft nog vraagtekens gezet bij lijn 80 verlengen naar Vorden, omdat er te weinig reizigers zijn op Vorden-Gelre Ziekenhuis en een busdienst (ook al is die maar 1x p/u) dus niet te rechtvaardigen is.
Erg vreemd natuurlijk dat nota bene de reizigersverenigingen in het ROCOV zelf zeggen dat die buslijn er niet hoeft te zijn, terwijl de vervoerder hem wel wil invoeren... :?
De lijnen tussen Doetinchem - Vorden - Zutphen.
Er gaan nogal wat leerlingen van Vorden naar Zutphen en Doetinchem naar school. Vandaar het
verzoek om op schooldagen in de morgen (8.00 - 9.00 uur) en de middag (14.00 - 16.00 uur) een
halfuurdienst te regelen tussen Zutphen en Vorden. In de richting Doetinchem zal lijn 51 dat
verzorgen.
Dus ze willen wel degelijk dat die lijn er blijft (al is het alleen maar in de spits)
Die was er natuurlijk al (lijn 51 rijdt tot december nog altijd tussen Vorden en Zutphen), alleen gaat dat dus een andere lijn doen, zodat lijn 51 een heldere dienst krijgt en altijd goed op de trein aansluit in Vorden (nu alleen 's avonds en in het weekend).Frans F schreef:Waarom moeten weer parallelle verbindingen worden ingevoerd terwijl er toch al nauwelijks geld is voor OV?
Er wordt in de spits al verlengd (zeker in de ochtendspits!), er rijden dan gekoppelde treinen. Langere treinen zijn niet mogelijk, omdat de maximale lengte slechts 130 meter is dankzij het perron van Winterswijk West.Frans F schreef:Sorry, uit eigen ervaring weet ik dat die treinen tussen 14 en 16 uur nog niet halfvol zijn. Er als ze in de ochtend wel vol zijn moet Arriva gewoon versterken, dat zijn ze volgens de concessievoorwaarden verplicht. Er staat nog genoeg Lint en DM'90 te huur.
DM'90 inzetten zou ik absoluut niet doen. Allereerst mag dat ook niet eens (voldoen niet aan de concessie-eisen) en ten tweede kunnen die de rijtijden niet halen en gaan de aansluitingen in Zutphen dan verloren. Dat moet je absoluut niet willen.
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Ik heb jaren (pas de laatste maand niet meer) zeer regelmatig op dit traject gereden en de treinen zitten echt vol in de ochtendspits, de gangpaden en balkons staan dan vol. Ik weet dus niet hoe jij nog meer reizigers in die trein wil passen, maar dat is toch echt volledig vol!Freek schreef:Zelfs in de ochtendspits is de trein niet vol.
In de middagspits is de druk wel iets minder, maar staan de gangpaden ook aardig vol hoor.
Ook op zondagavond (18-20 uur) is de trein vol. Er wordt dan weliswaar maar met één treinstel gereden (in de spits dus wel met 2), maar een 2e treinstel is dan eigenlijk ook wel nodig.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Nu moet je niet gaan overdrijven. Die trein is echt niet overvol. Laten alle cijfers zien. Ooit berichten gezien dat die trein vol zit?
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Daar is al iets heel moois voor uitgevonden waarvoor de lijnnummers 600 tot 700 worden gebruikt ;)Dave4055 schreef:SuperGhost schreef: Er gaan nogal wat leerlingen van Vorden naar Zutphen en Doetinchem naar school. Vandaar het
verzoek om op schooldagen in de morgen (8.00 - 9.00 uur) en de middag (14.00 - 16.00 uur) een
halfuurdienst te regelen tussen Zutphen en Vorden. In de richting Doetinchem zal lijn 51 dat
verzorgen.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
SuperGhost overdrijft altijd wel een beetje, moeilijk om tegen in te gaan.Freek schreef:Nu moet je niet gaan overdrijven. Die trein is echt niet overvol. Laten alle cijfers zien. Ooit berichten gezien dat die trein vol zit?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Dan wil ik die cijfers van je graag zien, want ik praat toch echt uit eigen ervaringen als regelmatige reiziger op die lijn.Freek schreef:Nu moet je niet gaan overdrijven. Die trein is echt niet overvol. Laten alle cijfers zien. Ooit berichten gezien dat die trein vol zit?
Degene die roept dat niemand in Arnhem wil zijn roept dat ik overdrijf? HahahahaErno-BE schreef:SuperGhost overdrijft altijd wel een beetje, moeilijk om tegen in te gaan.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
SuperGhost heeft anders wel gelijk ;)Erno-BE schreef:SuperGhost overdrijft altijd wel een beetje, moeilijk om tegen in te gaan.Freek schreef:Nu moet je niet gaan overdrijven. Die trein is echt niet overvol. Laten alle cijfers zien. Ooit berichten gezien dat die trein vol zit?
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Ik denk dat Provincie weinig trek heeft om eerst voor de treinconcessie te betalen en omdat Arriva daar te weinig treinen op inzet dan aanvullend ook nog eens een keer voor eens buslijn te gaan betalen.sirvinniei schreef: Daar is al iets heel moois voor uitgevonden waarvoor de lijnnummers 600 tot 700 worden gebruikt ;)
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Weet iemand de route van de nieuwe servicebussen die volgend jaar in doetinchem gaan rijden
Ik heb geen onderschrift
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Dienstregeling en haltes staan al online op de website van Arriva.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Ik zag alleen dat ze pas vanaf 9.00 's morgens rijden, het lijkt meer op wmo/bejaardenvervoer niet bedoeld voor andere reizigers. Dit heeft weinig met openbaar vervoer meer te maken.sirvinniei schreef:Weet iemand de route van de nieuwe servicebussen die volgend jaar in doetinchem gaan rijden
Laatst gewijzigd door Frans F op ma 24 nov 2014, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Lijn 1 gaat via Overstegen, Rozengaarde, Slingeland Ziekenhuis, Centrum, 't Weertje en Station De Huet naar Sikkeldreef Oost.
Lijn 2 gaat via' t Weertje, Dichteren, Station De Huet naar Sikkeldreef Oost.
Lijn 3 rijdt rechtstreeks van CS naar Slingeland Ziekenhuis.
Alle lijnen in een uursdienst en tot 18 uur van maandag tot vrijdag.
Lijn 2 gaat via' t Weertje, Dichteren, Station De Huet naar Sikkeldreef Oost.
Lijn 3 rijdt rechtstreeks van CS naar Slingeland Ziekenhuis.
Alle lijnen in een uursdienst en tot 18 uur van maandag tot vrijdag.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Lijn 3 gaat vanaf het station ook nog naar Oogziekenhuis Zonnestraal.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
De stadsdienst gaat er dan wel erg op achteruit, maar dat is ook wel weer te begrijpen als je bekijkt hoe uitgebreid de stasdienst nu is.
Lijn 2 is eigenlijk een kortere versie van lijn 1? Dus tussen 't weertje en de sikkeldreef oost word een halfuursdienst gereden?
Lijn 2 is eigenlijk een kortere versie van lijn 1? Dus tussen 't weertje en de sikkeldreef oost word een halfuursdienst gereden?
Ik heb geen onderschrift
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Nee lijn 2 gaat ook nog via De Hoop en Dichteren. Lijn 1 slaat dat weer over.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Daar heb je lijn 51 toch ook al voor? :?Erno-BE schreef:Lijn 3 rijdt rechtstreeks van CS naar Slingeland Ziekenhuis.
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Ik vind het zo beter, zie vaak voornamelijk lijn 22 leeg rondrijden en ben blij dat dat aangepakt is. De service-bussen bedienen nu ook alle buurten in plaats van een deel.sirvinniei schreef:De stadsdienst gaat er dan wel erg op achteruit, maar dat is ook wel weer te begrijpen als je bekijkt hoe uitgebreid de stasdienst nu is.
Lijn 2 is eigenlijk een kortere versie van lijn 1? Dus tussen 't weertje en de sikkeldreef oost word een halfuursdienst gereden?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Een discussie over alternatieven voor servicelijnen is verhuisd naar het hobby-gedeelte: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Arriva heeft in Rivierenland dan toch eindelijk de beslissing gemaakt lijn 44 niet meer door Zoelen te laten rijden. Als vervanging komt er een belbus (lijn 244) tussen Tiel en Zoelen. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat deze weer wordt opgeheven. Hopelijk maakt dit de weg vrij voor een herstructurering van lijn 44, om bijvoorbeeld bedrijventerrein Kellen met het OV te ontsluiten.
Opmerkelijker vind ik het schrappen van de spitsbussen van lijn 45. De zijn, uit eigen ervaring, vaak redelijk vol.
Opmerkelijker vind ik het schrappen van de spitsbussen van lijn 45. De zijn, uit eigen ervaring, vaak redelijk vol.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Beter? Wat heb je nou aan een bus die niet in de ochtendspits rijdt?Erno-BE schreef: Ik vind het zo beter, zie vaak voornamelijk lijn 22 leeg rondrijden en ben blij dat dat aangepakt is. De service-bussen bedienen nu ook alle buurten in plaats van een deel.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Daarom heten ze ook 'servicebus'. Die is dus helemaal niet bedoeld voor de forens, maar vooral voor de oudere die naar het centrum of ziekenhuis wil.
Dat vind ik jammer, want De Huet en Overstegen zijn bijvoorbeeld grote wijken, waar normaal OV in thuis hoort.
Dat vind ik jammer, want De Huet en Overstegen zijn bijvoorbeeld grote wijken, waar normaal OV in thuis hoort.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Het niet meer rijden door maar over de Provinciale weg langs dorpen is bij lijn 165 erg goed bevallen, het aantal reizigers is op die lijn sindsdien explosief gestegen.StefanH schreef:Arriva heeft in Rivierenland dan toch eindelijk de beslissing gemaakt lijn 44 niet meer door Zoelen te laten rijden. Als vervanging komt er een belbus (lijn 244) tussen Tiel en Zoelen. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat deze weer wordt opgeheven. Hopelijk maakt dit de weg vrij voor een herstructurering van lijn 44, om bijvoorbeeld bedrijventerrein Kellen met het OV te ontsluiten.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
De volgende stap is dat de gemeente Doetinchem het OV gratis maakt voor 65+'ers en de bussen rijden alleen nog maar op diesel en subsidie. Bejaarden als enige doelgroep voor een buslijn vind ik nu niet iets wat echt toegejuicht moet worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten