Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Hebben die tijdelijke bussen kleurendisplays?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Michael »

Nee. Die hebben geen kleurendisplays
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ze zijn inmiddels dagelijks op pad zo te zien trouwens, ik zie ze nu vrij consequent 's ochtends in de stalling tegen het hek staan en dan 's middags juist niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Iemand enig idee of de bushokjes in Nieuwegein ooit nog vervangen gaan worden? Ze zijn een beetje gedateerd inmiddels...
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tjekken »

Vanavond wel een hele rare inzet op lijn 2:
een of ander vaag grijs geval met "euro VI" op de zijkant geschreven en op de voorruit een grote 2 geplakt op een wit vel. Merk kon ik niet zien maar het formaat leek op die van de Citaro.
Volgende rit reed de 4355. Ik vind 8 persoons busjes wil erg weinig hoor ook al is het 11 uur savonds..
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Michael »

Dat is een Mercedes Sprinter voor als ik het goed heb 15 personen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Je kan veel zeggen over dat busje, maar uit persoonlijke ervaring kan ik melden dat het wel een zalige bus is voor de passagiers, het is een mini-touringcar met touringcar-stoelen. :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Maurice Hooikammer »

Die Sprinter vervangt het vertrek van de 4361 en 4362, aldus een chauffeur die me aansprak. Mooi busje: geblindeerde ruiten, mooie kleurstelling, luxe interieur. Naar mijn mening veel beter dan die Optares.
Daarnaast reed lijn 12 vandaag tot 14:00 om het kwartier vanwege een open dag op/van De Uithof. Frequentie mocht wel wat omhoog: stampvolle bussen...
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Z2N »

UU had inderdaad open dag, drie keer raden waarom ik vandaag in eerste instantie naar het Utrechtse was afgereisd. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Om de domtoren te beklimmen?

OT: bus 4489 had vannacht op de achterzijde drie horizontale witte strepen als lijnnummer, daar ging dus volgens mij ergens iets niet goed... :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Volgens het wijzigingslijstje wat Connexxion op z'n site communiceert vervallen er per 14 december wat ritten van lijn 83 Veenendaal - Amersfoort. Nou heb ik net vier keer de huidige en nieuwe dienstregeling zitten vergelijken, maar ik zie geen vervallen ritten en alleen een routewijziging :P Wie wel?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door robertgvu »

Tjekken schreef:Vanavond wel een hele rare inzet op lijn 2:
een of ander vaag grijs geval met "euro VI" op de zijkant geschreven en op de voorruit een grote 2 geplakt op een wit vel. Merk kon ik niet zien maar het formaat leek op die van de Citaro.
Volgende rit reed de 4355. Ik vind 8 persoons busjes wil erg weinig hoor ook al is het 11 uur savonds..
Interessant bericht. Heb inmiddels begrepen dat de Sprinters 4361 en 4362 al weg zijn. Eén (4362) zou zelfs al geëxporteerd zijn. De 4361 zou bij Evobus staan. Ik heb daar afgelopen donderdag (20/11) nog ingezeten op lijn 2.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Gekko123 »

Vraag me wel een beetje af waarom ze weg zijn, want heb nou niet echt het idee dat de Optares heel erg betrouwbaar zijn. Zie eigenlijk dagelijks wel de 4361 of 4362 op lijn 2 rijden. Zodanig dat ik niet eens meer de moeite neem om het te melden.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jurre »

robertgvu schreef:Interessant bericht. Heb inmiddels begrepen dat de Sprinters 4361 en 4362 al weg zijn. Eén (4362) zou zelfs al geëxporteerd zijn. De 4361 zou bij Evobus staan. Ik heb daar afgelopen donderdag (20/11) nog ingezeten op lijn 2.
Lijkt me sterk, gistermiddag zag ik nog één van de twee als lijn 122 gereed staan op Utrecht Overvecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Als 122? Dat lijkt me wel heel sterk want op andere lijnen dan 2 rijden alleen de nieuwe Sprinters. De busjes op 122 zijn ook van CTS trouwens terwijl die 4361 en 4362 van Qbuzz zelf waren.

Dat ze weg zijn zal meer te maken hebben met de te kleine capaciteit van die busjes want het nieuwe busje wat bij uitgevallen Optares wordt ingezet is groter :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Daniel schreef:Als 122? Dat lijkt me wel heel sterk want op andere lijnen dan 2 rijden alleen de nieuwe Sprinters. De busjes op 122 zijn ook van CTS trouwens terwijl die 4361 en 4362 van Qbuzz zelf waren.

Dat ze weg zijn zal meer te maken hebben met de te kleine capaciteit van die busjes want het nieuwe busje wat bij uitgevallen Optares wordt ingezet is groter :wink:
Het zou wel kunnen als ze grote capaciteitsproblemen verwachtten. Heb er op mooie dagen in het weekend ook wel eens een gezien op lijn 127.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Bumzle schreef:Iemand enig idee of de bushokjes in Nieuwegein ooit nog vervangen gaan worden? Ze zijn een beetje gedateerd inmiddels...
Ik ken die hokjes maar die van utrecht zijn niet veel beter, ja die in de stad zelf maar daar buiten.
Volgens mij zijn alle hokjes op nieuwe haltes na dan in en rond utrecht al erg verouderd, ik kan mij tenminste geen andere hokjes herinneren.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jurre »

Jonkervoort schreef:
Daniel schreef:Als 122? Dat lijkt me wel heel sterk want op andere lijnen dan 2 rijden alleen de nieuwe Sprinters. De busjes op 122 zijn ook van CTS trouwens terwijl die 4361 en 4362 van Qbuzz zelf waren.

Dat ze weg zijn zal meer te maken hebben met de te kleine capaciteit van die busjes want het nieuwe busje wat bij uitgevallen Optares wordt ingezet is groter :wink:
Het zou wel kunnen als ze grote capaciteitsproblemen verwachtten. Heb er op mooie dagen in het weekend ook wel eens een gezien op lijn 127.
Volgens mij zit ik toch fout. Zag het busje van de achterkant en dacht dat de nieuwe Sprinters er van de achterkant anders uitzagen, maar op foto's blijkt van niet.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matti93 »

Carlos0_0 schreef:Ik ken die hokjes maar die van utrecht zijn niet veel beter, ja die in de stad zelf maar daar buiten.
Volgens mij zijn alle hokjes op nieuwe haltes na dan in en rond utrecht al erg verouderd, ik kan mij tenminste geen andere hokjes herinneren.
De meeste hokjes in Zeist zijn onlangs vernieuwd, je zou het niet zeggen, want het model is al wat langer in gebruik geloof ik (volgens google type Criffic). We zullen het er nog wel even mee moeten doen vrees ik.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Vanmiddag de geimproteerde en inmiddels Utrechts bestickerde Citaro gespot bij het parkeerterrein van de Biltse Hoek.
Bjarne
Berichten: 62
Lid geworden op: do 08 sep 2011, 18:18

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bjarne »

Nu je het zegt, er kwam rond 11.15 (kan ook 11.30 zijn, weet niet meer precies) een opgepimpte Groninger over de Uithof richting Rijnsweerd :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Voor de fapperts:

Ik kwam daarnet op CS Centrumzijde dit vehikel tegen met een 2 op een a4tje achter de ruit, vermoedelijk reed deze dus op lijn 2.

Afbeelding

Kenteken: 36-BDV-6

Vermoedelijk het ding waar Tjekken het eerder over had...
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tjekken »

Aking schreef:Vermoedelijk het ding waar Tjekken het eerder over had...
Klopt! Ik zag hem alleen net wegrijden dus kon geen foto maken :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Vandaag weereens de 4480 gehad en die heeft dus nog steeds versie 1 op de schermen in de bus zitten. Nou valt dat eigenlijk alleen op door de blauwe achtergrond van "Er is momenteel geen reisinformatie beschikbaar" (bij de aan U-OV aangepaste versies is dat immers donkergrijs), want precies die eerder genoemde tekst is het enige wat op de schermen te zien is de keren dat ik deze bus getroffen heb.

Vanmorgen me nog kunnen verbazen over hoe snel een bus zich kan vullen: stapte op CS Jaarbeurszijde 2 min. voor vertrektijd in lijn 65 en had toen nog de keuze uit meerdere zitplaatsen. Bij vertrek, 2 minuutjes later dus, stond het gangpad van voor tot achterin propvol.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten