OVer je reiservaringen in november 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Freek »

Ik heb nu twee keer een aanrijding met een auto meegemaakt. Vond de afhandeling allemaal wel goed geregeld door de hulporganisaties.

Ik wilde overigens met de achteropkomende IC naar Zwolle. Duurde even voordat duidelijk werd waarom deze in Arnhem werd opgeheven. Zo duurde het bv ook 20 minuten voordat ns.nl de storing aangaf. Vervolgens met de Syntus bus naar Apeldoorn en vandaar de trein naar Zutphen. +90 werd dat dus. Het officiële omreisadvies was voor Zutphen en Dieren trouwens via Winterswijk. Dat lijkt me redelijk van de zotte.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Daniel »

Freek schreef:Ik heb nu twee keer een aanrijding met een auto meegemaakt. Vond de afhandeling allemaal wel goed geregeld door de hulporganisaties.
Ja, met de afhandeling op zich was ook niks mis destijds hoor. Die aanrijding met auto die ik meemaakte was in the middle of nowhere: met volle baanvaksnelheid er bovenop nabij De Haar. Daar heb ik toen toch wel een uurtje of drie gestaan voordat het spoor ernaast weer beschikbaar was voor een evacuatietrein.

Maar toch: als ik terugdenk dan krijg ik nog altijd meer koude rillingen van de persoon onder de trein op Rotterdam Blaak (dat was m'n tweede aanrijding). Zo'n aanrijding voelt heel anders namelijk, vooral omdat ik toen ook voorin de trein zat.
Zoiets vergeet je toch niet gauw ookal was het bijna 10 danwel 6 jaar geleden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Maurice Hooikammer »

Was van de zomer ooggetuige van een mislukte zelfmoordpoging aan Goes Station. Een aparteling vond ik hem al, en bij nadering van de trein dook hij opeens van het perron. Nu was de poging al bekend, blijkens de aanwezigheid van een aantal patrouilles. Trein reed ook rustiger, maar hij probeerde zich onder de 'bumper' van de VIRM te wurmen. Ik wendde het gezicht direct, maar het blijkt dat ze hem eronderuit moesten sleuren. Vertraging was kwartier, viel reuzemee, maar toch is dat een naar gevoel.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Ardan »

Drie jaar terug stond ik met mijn toenmalige vriend op station Zwolle op de eerste trein van de dag naar Utrecht te wachten.. We kwamen op het perron, erg druk, servicemedewerkers en alles, en daarna kregen we pas door wat er was; bij het naderen van de trein was iemand vanaf puntje perron ervoor gesprongen. Toen we de traverse overliepen naar de vervangtrein zagen we ook een hoop afzettingen en bouwlampen op de kop van die trein. We konden niets zien maar het was wel duidelijk dat het geen fijn gezicht zou zijn geweest.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Aking »

De enige aanrijding die ik ooit heb meegemaakt was met een wild zwijn, tussen Apeldoorn en Amersfoort.

Los van 282 minuten vertraging (mijn langste ooit binnen NL) heeft dat verder gelukkig weinig (blijvende) schade aangericht, behalve aan het zwijn en de stekkerdoos voorop de 1600 die voor de trein hing :')
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Geert »

Ik zit nu in de t143 op weg naar Berlijn. Helaas blijkt deze trein geen BordBistro te hebben, dat is nogal een onaangename verrassing als je nog ruim 5 uur treinen te gaan hebt... :(
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Thom91 »

Die ga je in geen een vinden, is sinds half oktober. 14 december zijn ze er weer ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Geert »

Pfft, wat is dat dan voor kansloze actie? Op zo'n lange rit doet een BordBistro toch geen slechte zaken lijkt me...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Ronald »

De BordBistro-rijtuigen zijn in oktober buiten dienst gesteld wegens verstreken revisietermijn. Vanaf 14 december komen er andere. Tussen Hannover en Berlijn is naar verluid wel catering aanwezig.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door reisthijs »

Het zijn niet de Bistro's maar de BordRestaurant-rijtuigen (die zaten dit jaar in de IC's Amsterdam-Berlijn) die in oktober uit de dienst zijn gehaald.
De BordBistro-rijtuigen rijden nu op andere trajecten maar komen door de jaarlijkse schuifpuzzel met materieel in december weer beschikbaar voor deze IC's.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Milco »

Toen ik begin deze maand met de IC-Berlijn reisde van Hengelo naar Almere (omgeleid vanwege werkzaamheden), kwam er wel railcatering langs. Waarschijnlijk komen ze dus op de gehele route een aantal keer langs met wat te eten/drinken, net zoals in de binnenlandse intercity's gebeurt. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Thom91 »

reisthijs schreef:Het zijn niet de Bistro's maar de BordRestaurant-rijtuigen (die zaten dit jaar in de IC's Amsterdam-Berlijn) die in oktober uit de dienst zijn gehaald.
De BordBistro-rijtuigen rijden nu op andere trajecten maar komen door de jaarlijkse schuifpuzzel met materieel in december weer beschikbaar voor deze IC's.
Door het verkorten van de IC Norddeich - Luxemburg, om je post compleet te maken voor andere trajecten :)
Komt wel goed schatje.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Jurre »

Gisteravond was er een Master Event op de TU Delft wat rond 20.45 afgelopen was. Op dit tijdstip rijdt enkel nog de 121 twee keer per uur naar station Delft. Gezien er honderden mensen op het Event waren, zorgde dit om 20.50 voor tientallen achterblijvers op de halte TU Aula. Ook onderweg wouden nog tientallen mensen instappen maar daar werd aan voorbijgereden. Achterblijvers op bussen van en naar hogescholen/universiteiten is opzich niet heel vreemd, maar wel tegen 21.00 's avonds. Voor een school als TU Delft, welke veel affiniteit heeft met techniek, is dit niet best geregeld.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door dennistd »

Milco schreef:Toen ik begin deze maand met de IC-Berlijn reisde van Hengelo naar Almere (omgeleid vanwege werkzaamheden), kwam er wel railcatering langs. Waarschijnlijk komen ze dus op de gehele route een aantal keer langs met wat te eten/drinken, net zoals in de binnenlandse intercity's gebeurt. :)
Er zit railcatering op van Amersfoort tot Almelo als het goed is
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Milco »

Het was in elk geval tussen Almelo en Deventer, maar naar Amersfoort kon niet door de omleiding via Almere. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7567
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door VIRM »

Vanochtend reed mijn t4033 met een SLT6. Snap niet waarom ze op z'n minst geen SLT8 van kunnen maken. Het was stervensdruk in de trein.
Wegens de vondst van een stoffelijk overschot was er geen treinverkeer mogelijk op de Hoornse Lijn. Net na de Hemtunnel riep de HC heel netjes om dat reizigers voor Schiphol op Sloterdijk konden overstappen naar spoor 11, en gaf daar zelfs loopinstructies bij. Erg attent! :)
Beul van de blindegeleidelijn
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Daelea »

Gezelligheid op Leiden Centraal: de IC naar Vs van 16:05 viel Asd - Rtd uit, dus heeft er een half uur geen trein vanaf Leiden richting Den Haag / R'dam gereden. Om de gezelligheid compleet te maken, reed de IC naar Ddr van 16:20 met een losse VIRM-IV. Het moge duidelijk zijn dat dit op z'n zachtst gezegd niet paste: alle balkons waren stampvol, in alle coupés stonden reizigers op elke vierkante meter van het gangpad en een aardig aantal moest achterblijven op het perron...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Gekko123 »

Milco schreef:Het was in elk geval tussen Almelo en Deventer, maar naar Amersfoort kon niet door de omleiding via Almere. :)
In dat weekend liepen wij de 140 vanaf Zwolle naar Almelo en terug vanaf Almelo naar Amsterdam.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Jef400 »

Het schijnt dat vanaf maandag de omleiding van de lijnen 309, 395 en 398 over is. Kan er eindelijk weer uitgestapt worden op de Basisweg :Y
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Milco »

Gekko123 schreef:
Milco schreef:Het was in elk geval tussen Almelo en Deventer, maar naar Amersfoort kon niet door de omleiding via Almere. :)
In dat weekend liepen wij de s140 vanaf Zwolle naar Almelo en terug vanaf Almelo naar Amsterdam.
Oké, toevallig... Ik had op zaterdag 1 november om 19:03 uur de trein vanaf Hengelo, 20:41 was die in Almere.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door julsteren »

Die zag ik toen door Zwolle komen via spoor 2.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Ronald »

Dit wordt wel de aanrijdingenpagina... Zit nu in de trein die een aanrijding met een persoon heeft gehad bij Steenwijk. Niet echt leuk :-(
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Suus »

Dat gaat nachtwerk worden vrees ik -o- Sterkte ermee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Ronald »

Dank je. We gaan zo direct door naar Zwolle, Amersfoort moet dan nog wel lukken denk ik.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door julsteren »

Om 12:24 kwam er 5x plan V langs richting Hgl bij spoorwegovergang Oonksweg in Bn, ik zelf zat in buffel 3434 naar Aml. Vanaf daar weer terug gegaan om 14:31 met buffeltje 3437 naar de heimat. :D Even bij een vriendin langs gegaan.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten