OVer je treinreiservaringen in februari 2009
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Toppunt van flauwheid vanmorgen in de t12723...
HC komt de coupé binnen met een enthousiast goedemorgen. Nadat ze een tijdje naast de eerste de beste reiziger stond zegt die "o, u wilt m'n kaartje zien?"
Tja, ze vermeldde er immers niet bij dat ze de kaartjes wilde zien. 't had net zo goed een servicerondje kunnen zijn
HC komt de coupé binnen met een enthousiast goedemorgen. Nadat ze een tijdje naast de eerste de beste reiziger stond zegt die "o, u wilt m'n kaartje zien?"
Tja, ze vermeldde er immers niet bij dat ze de kaartjes wilde zien. 't had net zo goed een servicerondje kunnen zijn
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Ik zat vanochtend in een t3500 die uit 2 stellen Virm 6 bestond tussen Bijlmer en Den Bosch, waarbij het voorste treinstel geheel was afgesloten. Een paar uur later zag in dezelfde stellen Virm weer langsrijden in de t3500, ze waren intussen doorgereden naar Eindhoven, weer terug naar Shiphol, en weer naar Eindhoven. Nog steeds was het stel van 's ochtends afgesloten.
Blijkbaar was er een probleem met de koppeling ofzo, en kon er niet even wat anders geregeld worden.
Blijkbaar was er een probleem met de koppeling ofzo, en kon er niet even wat anders geregeld worden.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Wellicht kwam het door een eerdere defecte trein tussen Rtd en Nwk?BR628 schreef:Trein t12759 reed om onduidelijke redenen niet vandaag, in ieder geval niet tussen Ut en Zl. Trein t12561 reed met 4x ICM(m)-III waarvan er 3 door gingen naar Lw.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Dat moet dan idd haast wel. Werd niks over omgeroepen verder, maar las het net op stomda. Toch thx!
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Dat kan wel kloppen iig de 12759 werd op Rta als opgeheven aangekondigd ivm defecte goederentrein. Dat was uiteraard 5 minuten na de omroep verstoring voorbij :) . Magoe maakte voor mij toch niet uit, ik moest nog wat rijtijdmetingen doen.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Stoptrein t4056 reed vanmiddag bij Rta met een onbekende ICM-IV. Dit zal vast door de wisselstoring tussen Asd en Ut komen die er toen was.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Dat was volgens een niet forumlid de 4208.mb90 schreef:Stoptrein t4056 reed vanmiddag bij Rta met een onbekende ICM-IV. Dit zal vast door de wisselstoring tussen Asd en Ut komen die er toen was.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
De t2856 was gekrompen vanmiddag: hij bestond slechts uit een losse ICM-IV. Staanplaatsen in de gangpaden dus, want tja, vrijdagmiddagspits... Bij Gouda werd het ietsje rustiger, maar opmerkelijk genoeg werd juist toen omgeroepen dat met beperkte snelheid gereden zou worden omdat de trein overvol zou zijn
Verder opmerkelijk op Rotterdam Centraal: de t4062 was opgeheven (waarschijnlijk i.v.m. te grote vertraging van de aankomende trein, die haalden we met de t2856 namelijk bij Gouda in). Om 18.05 uur zou een extra stoptrein naar Amsterdam Centraal rijden, kennelijk was de t9769 dus doorgetrokken.
En nog een wat kort treintje: als vertraagde t9861 zag ik een losse Plan V voor het inrijsein van Utrecht Centraal staan.
Verder opmerkelijk op Rotterdam Centraal: de t4062 was opgeheven (waarschijnlijk i.v.m. te grote vertraging van de aankomende trein, die haalden we met de t2856 namelijk bij Gouda in). Om 18.05 uur zou een extra stoptrein naar Amsterdam Centraal rijden, kennelijk was de t9769 dus doorgetrokken.
En nog een wat kort treintje: als vertraagde t9861 zag ik een losse Plan V voor het inrijsein van Utrecht Centraal staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Vanmorgen aardige actie in Amf. De t1523, t12723 en t723 hadden allen een ruime +15 aan de broek. Hierdoor liep de t12522 bij Ama voor de rode. Daarachter zaten de t1522 en t1622 verstopt. Met +6 (=8:25) reden we uiteindelijk Amf binnen. De t1522 kwam nog geen twee minuten later spoor 5 binnen wandelen, gevolgd door de t1622 daar een minuut achter. Strak op tijd kreeg de t1522 veilig en reed weg. Kut dacht ik.. gaat ie toch eerder weg. (ik zit namelijk met een krappe overstap in Hvs op het T/V-mat ri Hvsp. Zo rond 8:30 / 8:31 mocht de t1622 ook vertrekken en werd over Amfge geleid, passeerde een voor de rode staande t1522 en zo kwamen we alsnog als eerste in Hvs aan (wel met een ruime +6). De overstap overigens helaas net niet kunnen halen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Hmm da's apart... de t12723 heeft tussen Rotterdam en Utrecht weliswaar wat vertraging opgelopen (duurde even voordat we Gouda binnen konden rijden), maar kwam alsnog met "slechts" +6 op Utrecht C. binnen. Op vertrektijd dus, maar je zou zeggen dat je dan met vlot kopmaken er wel wat vanaf kunt snoepen of hooguit met evenveel vertraging vertrekt.BR628 schreef:De 1523, 12723 en 723 hadden allen een ruime +15 aan de broek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Ik kwam de t1523 ergens tussen Amfs en Ama tegen en we mochten pas Amf binnen toen de t12723 vertrokken was. Op de borden te Amf stonden vervolgens de t723 en t1623 nog met +15 aangekondigd, maar wat dus in de praktijk al opgelopen was.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Ik was kwart voor 5 even op Amstel, midden tijdens de wisselstoring op Asd - Ut dus. Men werd aangeraden naar Zuid te gaan, en vanaf daar reed ook een stopper naar Rtd, of hoorde ik dat laatste nou verkeerd?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Nouja midden tussen... toen ik iets voor 5 uur op Utrecht Centraal arriveerde stond daar net op de borden dat de verstoring voorbij was.
En dan te bedenken dat die verstoring vanmorgen rond kwart voor acht al aan de gang was. In de t12723 werden reizigers ri. Amsterdam via de omroep bij Gouda al geadviseerd mee naar Utrecht te reizen, daar aangekomen kwam het opmerkelijke advies voor deze reizigers om per IC naar Amstel te reizen en daarvandaan met de metro terug te reizen naar de Amsterdamse stoptreinstations. De HC had het overigens over een IC naar Duivendrecht en Amstel, ze liep dus nog wel een paar jaar achter
En dan te bedenken dat die verstoring vanmorgen rond kwart voor acht al aan de gang was. In de t12723 werden reizigers ri. Amsterdam via de omroep bij Gouda al geadviseerd mee naar Utrecht te reizen, daar aangekomen kwam het opmerkelijke advies voor deze reizigers om per IC naar Amstel te reizen en daarvandaan met de metro terug te reizen naar de Amsterdamse stoptreinstations. De HC had het overigens over een IC naar Duivendrecht en Amstel, ze liep dus nog wel een paar jaar achter
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Kwam trouwens ook nog een s800 tegen toen ik op Hvsp aankwam. Omgeleid zeker.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
AH, het huis van Anubis dus :).
Gisteren was het ook wel erg lekker druk toen die defecte goederentrein in de weg stond en ik maar besloot met de t16057 en t32554 te gaan (ipv t2850 en de t21748 [met +20] die allebei werden opgeheven). Hoe dan ook, de ex-t21748 was bomvol, (ondanks dat het niet eens spits was), en de t16057 was eigenlijk ook best vol - maar he, dat was oud nieuws, ik ben niks anders gewend op die pendel...
Opmerkelijk was dat in de omroep van de t16057 de overstap naar de t32554 NIET genoemd werd, maar de t32556 WEL. Ook al kwamen we redelijk laat aan (16.08), we haalden de overstap wel (aangezien de 3500 zelf beetje laat was, was het spoor toch nog bezet)...
Wat betreft vandaag waren er rond 10.00 al fikse vertragingen rondom Ddr, met name een 1900 die al met +22 genoteerd stond (terwijl de 9200 op tijd was!).
Gisteren was het ook wel erg lekker druk toen die defecte goederentrein in de weg stond en ik maar besloot met de t16057 en t32554 te gaan (ipv t2850 en de t21748 [met +20] die allebei werden opgeheven). Hoe dan ook, de ex-t21748 was bomvol, (ondanks dat het niet eens spits was), en de t16057 was eigenlijk ook best vol - maar he, dat was oud nieuws, ik ben niks anders gewend op die pendel...
Opmerkelijk was dat in de omroep van de t16057 de overstap naar de t32554 NIET genoemd werd, maar de t32556 WEL. Ook al kwamen we redelijk laat aan (16.08), we haalden de overstap wel (aangezien de 3500 zelf beetje laat was, was het spoor toch nog bezet)...
Wat betreft vandaag waren er rond 10.00 al fikse vertragingen rondom Ddr, met name een 1900 die al met +22 genoteerd stond (terwijl de 9200 op tijd was!).
Laatst gewijzigd door Justin op vr 06 feb 2009, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Ach jaa zeg ook maar wat. Juiste woord is "tijdens", zat de rest van de middag opgesloten op het Roeterseilandcomplex van de UvA, dus dan krijg je er weinig van mee. ;)Reiziger Ddrs schreef:Nouja midden tussen... toen ik iets voor 5 uur op Utrecht Centraal arriveerde stond daar net op de borden dat de verstoring voorbij was.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Die storing van vanochtend was op Bijlmer, die van vanmiddag zat tussen Bijlmer en Muiderpoort en had dus geen invloed op de series op de Utrechtboog.Reiziger Ddrs schreef:En dan te bedenken dat die verstoring vanmorgen rond kwart voor acht al aan de gang was.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Hmm, handig die berichten die langs elkaar heen praten... de info die ik vanmorgen hoorde had het over een wisselstoring tussen Breukelen en Abcoude
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Dat komt omdat er ook meerdere verstoringen waren...
Het regent al dagen storingen op de lijn Amsterdam - Utrecht. Ik krijg er bijkans een punthoofd van. Gelukkig krijgt men het voorelkaar om soms nog eens een trein over die verbinding te sturen. Dat is al meer dan op de HSL-zuid...
Het regent al dagen storingen op de lijn Amsterdam - Utrecht. Ik krijg er bijkans een punthoofd van. Gelukkig krijgt men het voorelkaar om soms nog eens een trein over die verbinding te sturen. Dat is al meer dan op de HSL-zuid...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Heeft men met de werkzaamheden afgelopen weekend daar wat uitgehaald dat al deze storingen nu veroorzaakt?
Oh maandagochtend net na 8:30 zag ik DD-AR of DDM-1 de boog van Asb naar Dmnz langs Dvd gebruiken, is dat LM of laat men de spitsritten Bkl - Asd via Wgm rijden?
Oh maandagochtend net na 8:30 zag ik DD-AR of DDM-1 de boog van Asb naar Dmnz langs Dvd gebruiken, is dat LM of laat men de spitsritten Bkl - Asd via Wgm rijden?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
De spitsserie s14500 uit Enkhuizen komt in Amsterdam meestal binnen op 5b, gaat dan leeg naar de Bijlmer en via het boogje naar de Watergraafsmeer. Waarschijnlijk heb je zo'n trein gezien.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Ten dele. Er zijn ook storingen geweest die er los van stonden, die bijvoorbeeld te maken hadden met het beroemde colablikje tussen de wisseltongen. Wat de problemen gisteren waren weet ik niet, dat ga ik maandag verder analyseren. Ik ben nu vrij als je het niet erg vindt... ;)Heeft men met de werkzaamheden afgelopen weekend daar wat uitgehaald dat al deze storingen nu veroorzaakt?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Des te leuker dat dat ding dus gewoon voor de IC naar Amf gegooid werd. Kennelijk bespaart men een kruisende beweging op emplacement Asd, maar dan krijg je weer dit soort gezeik. Maar thnx iig ;)M57 schreef:De spitsserie s14500 uit Enkhuizen komt in Amsterdam meestal binnen op 5b, gaat dan leeg naar de Bijlmer en via het boogje naar de Watergraafsmeer. Waarschijnlijk heb je zo'n trein gezien.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Trein 10759 had te Zl een defect aan het voorste stel. Daardoor kon deze niet mee naar Lw. Nadat iedereen in het (nu dus overvolle) achterste stel gestapt was werd begonnen aan een erg creatieve route naar Lw. Eerst werd achteruit gereden richting Zlr. Vervolgens werd kopgemaakt en via spoor 6 weer verder gereden. Het rangeren gebeurde met machinisten, gezien het erg snelle kopmaken (15 seconden ofzo) en een extra stop op spoor 6 om de mcn uit de achterste cabine uit te kunnen laten stappen. Vertrek uit Zl met +16, aankomst in Lw door stevig doorrijdende mcn met +8. Hoezo rijtijdspeling :) . Jammer wel dat het kwartiertje wachten in Zl gepaard ging zonder ook maar enige omroep. Sowieso was van een HC op de hele rit geen spoor te bekennen :?
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Op Rotterdam is vanavond een stroomstoring. De RandstadRail tussen Den Haag en Rotterdam is opengesteld voor treinreizgers. Tussen Delft en Schiedam rijden bussen.
Op Den Haag HS werd constant omgeroepen dat er sprake was van een "landelijke stroomstoring" :? . Hollands Spoor liep vol met treinen uit de richting Leiden. De t9256 kwam bijvoorbeeld binnen op het exotische spoor 1. Trein (30)t2165 (+20) was de eerste trein die na een flinke tijd pas weer vertrok van Gv. Weliswaar anoniem: zonder omroepbericht en met Vlissingen op de koersdisplays. De reizigers bleven achter.
Op Den Haag HS werd constant omgeroepen dat er sprake was van een "landelijke stroomstoring" :? . Hollands Spoor liep vol met treinen uit de richting Leiden. De t9256 kwam bijvoorbeeld binnen op het exotische spoor 1. Trein (30)t2165 (+20) was de eerste trein die na een flinke tijd pas weer vertrok van Gv. Weliswaar anoniem: zonder omroepbericht en met Vlissingen op de koersdisplays. De reizigers bleven achter.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten