OVer je reiservaringen in november 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door marlies »

Gister Groningen - Ede-Wageningen gedaan met de Speciale Intercity. Vandaag terug met de Valleilijn en de normale IC.

Ik kan in ieder geval melden dat na ruim 2,5 uur in een VIRM het comfort toch wel een beetje een probleempje begint te worden :P
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Bakpapier »

Ik deed vroeger heel vaak 2 uur in een VIRM naar Zeeland, geen enkel probleem mee gehad eerlijk gezegd.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door marlies »

Dan heb je een dikkere reet dan ik
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Bakpapier »

Vast wel *O*
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Ronald »

marlies schreef:Gister Groningen - Ede-Wageningen gedaan met de Speciale Intercity. Vandaag terug met de Valleilijn en de normale IC.

Ik kan in ieder geval melden dat na ruim 2,5 uur in een VIRM het comfort toch wel een beetje een probleempje begint te worden :P
VIRM vind ik nog wel meevallen eigenlijk. Alleen beneden is de rand bij het raam vervelend. Gisteren zat ik sinds lange tijd weer eens in DDZ, maar ik vind het comfort daarvan toch niet boven het stoptreinniveau uitstijgen. Vooral de smalle zittingen zonder tussenarmsteunen vind ik niet echt fijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Aking »

marlies schreef:Dan heb je een dikkere reet dan ik
Pics to prove! :twisted: :Y
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door marlies »

Ronald schreef:
marlies schreef:Gister Groningen - Ede-Wageningen gedaan met de Speciale Intercity. Vandaag terug met de Valleilijn en de normale IC.

Ik kan in ieder geval melden dat na ruim 2,5 uur in een VIRM het comfort toch wel een beetje een probleempje begint te worden :P
VIRM vind ik nog wel meevallen eigenlijk. Alleen beneden is de rand bij het raam vervelend. Gisteren zat ik sinds lange tijd weer eens in DDZ, maar ik vind het comfort daarvan toch niet boven het stoptreinniveau uitstijgen. Vooral de smalle zittingen zonder tussenarmsteunen vind ik niet echt fijn.
Ja, ik vind het ook wel prima genoeg hoor, VIRM. Ik reis er vaak Groningen-Duivendrecht, da's 2 uur, en dat is prima vol te houden. Gister was 2 uur en 45 minuten, en dat was eigenlijk net te lang voor zo'n stoel. Voor mij dan :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door webguy »

Op zo'n afstand moet je natuurlijk 1e klas pakken *O*
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Thom91 »

Als in december VIRM naar Enschede gaat komen ben ik bang dat ik Enschede - Heerhugobijlmer per VIRM moet gaan doen :'(
Komt wel goed schatje.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Ronald »

Gewoon op de Berlijn-IC plannen dan.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door marlies »

webguy schreef:Op zo'n afstand moet je natuurlijk 1e klas pakken *O*
1e klas ICM ja :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Thom91 »

Ronald schreef:Gewoon op de Berlijn-IC plannen dan.
Ohja natuurlijk, tegen die tijd heeft die ook weer knap bier! *O*
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Daniel »

Thom91 schreef:Als in december VIRM naar Enschede gaat komen ben ik bang dat ik Enschede - Heerhugobijlmer per VIRM moet gaan doen :'(
Of per s1600 want het IRM komt alleen in de s1700 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Thom91 »

De keuze wordt beperkter en beperkter :'(

En we weten hoe goed NS is in het uit elkaar houden van treintjes
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Daantje »

Ronald schreef:
marlies schreef:Gister Groningen - Ede-Wageningen gedaan met de Speciale Intercity. Vandaag terug met de Valleilijn en de normale IC.

Ik kan in ieder geval melden dat na ruim 2,5 uur in een VIRM het comfort toch wel een beetje een probleempje begint te worden :P
VIRM vind ik nog wel meevallen eigenlijk. Alleen beneden is de rand bij het raam vervelend. Gisteren zat ik sinds lange tijd weer eens in DDZ, maar ik vind het comfort daarvan toch niet boven het stoptreinniveau uitstijgen. Vooral de smalle zittingen zonder tussenarmsteunen vind ik niet echt fijn.
Ik vind die rand juist fijn, die mis ik boven juist :P
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Karl »

Gisteren (zaterdag 22 november) had ik de trein van 22h59 uit Utrecht naar Den Haag Centraal. Deze komt in 23h17 aan in Gouda, ik moest in de richting van Rotterdam C (en dan nog verder). De sprinter naar Rotterdam C. gaat om 23h14, dus dat haal je niet, maar ik had al eerdere keren meegemaakt dat ik dan een vertraagde sprinter in Gouda kon nemen naar Rotterdam C.

In ieder geval, de IC naar Den Haag C. was een minuutje te laat in Gouda en de sprinter naar Rotterdam C. had vijf minuten vertraging, maar het viel mij op dat we die trein niet voorbij waren gereden in Goverwelle. De vertraging werd meer en meer en uiteindelijk met zo'n elf minuten vertraging was de trein in Gouda. Het sein stond op groen, dus gereed om weg te gaan, totdat... pling plong... de omroep ging en we zouden nog even stil staan. Mensen mochten nog even een sigaretje roken, want daar was voldoende tijd voor. Ik zag de bui al hangen. Een minuut of twee laten gingen we dan toch weg, richting Nieuwerkerk. Via een niet gesaneerde overloopwissel linkerspoor gaan rijden en uiteindelijk een gestrande ICMm gepasseerd Capelle Schollevaar. Daar was het echt superdruk met, uiteraard, IC reizigers. Die mensen stonden daar al meer dan een half uur.

Uiteindelijk kwam de sprinter meer dan een half uur te laat aan te Rotterdam C., laat op de avond, niet echt een tijd dat je nog frequent rijdende aansluitingen gaat halen.

Wat mij opviel was het gebrek aan reisinformatie, zowel in de trein als op de stations. In de trein werd verder niet iets omgeroepen, niet eens het 'excuses voor de overlast', of 'uw aansluitingen naar Dordrecht, Delft staan om X uur Y op perron Z', maar ook op de tussenliggende stations niet. Tussen Gouda en Rotterdam Noord stonden reizigers naar Rotterdam C. op het 'rechterperron' (dus aan de goede kant) en die moesten toen rennen naar het 'linkerperron'. Geen idee of alle reizigers het gehaald hebben. Alexander is daarmee overigens echt een k*tstation, want je moet ook eens twee keer poortjes door. De reisinformatieschermen stonden, in ieder geval te Alexander, op zwart. *O*

Nouja, uiteindelijk toch thuis gekomen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Geert »

Nog bedankt voor de aanvullende info over de catering in de s140. Uiteindelijk was er inderdaad tot Almelo of Hengelo Nederlandse railcatering, en ook in Duitsland (iig ver voor Hannover) was er ook railcatering "am platz".
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Aking »

Ik zag vrijdag in Amsterdam de Duitse trolleys nog staan, dus het kan goed zijn dat het personeel al in Bad Bentheim opstapt ofzo...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Geert »

Ja, zou goed kunnen. Volgens mij stapte het personeel op de terugweg ook uit in Bad Bentheim, maar ik kon het niet zo goed zien (was al donker) en ook niet echt op gelet verder :)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Milco »

Vanochtend stond ik op Almere Centrum even voor negenen op lijn 160 te wachten, maar vlak voor lijn 160 kwam er een grijze Volvo van Connexxion tours op de halte van lijn 160 staan.
Even later vlak voor de Eemhof met lijn 160 kwam ik de Volvo weer tegen in tegengestelde richting.

Rijdt Connexxion tours een extra rit naar de Eemhof vlak voor lijn 160 uit? Reizigers in die extra bus konden niet inchecken want de cico's stonden op rood.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door flipje »

Milco schreef:Vanochtend stond ik op Almere Centrum even voor negenen op lijn 160 te wachten, maar vlak voor lijn 160 kwam er een grijze Volvo van Connexxion tours op de halte van lijn 160 staan.
Even later vlak voor de Eemhof met lijn 160 kwam ik de Volvo weer tegen in tegengestelde richting.

Rijdt Connexxion tours een extra rit naar de Eemhof vlak voor lijn 160 uit? Reizigers in die extra bus konden niet inchecken want de cico's stonden op rood.
Denk eerder een versterkingsrit voor een andere buslijn (bijv. 159?)
Vanochtend reden er ook ex-interliners op lijn 641 (vanaf Kampen) en 76
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Milco »

Geen idee, maar lijn 159 komt niet bij de Eemhof, lijn 160 wel.
Daarnaast was deze bus van Connexxion tours Almere Buiten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Etienne »

De t2060 vertrok om onduidelijke redenen met +3 uit Utrecht, de VIRM4 die daarin zat was wel behoorlijk aan de krappe kant. Na Gouda Goverwelle kwamen wij voor de rooie te staan, terwijl de sprinter voorlangs naar spoor 10 mocht. Gelukkig werden wij naar spoor 8 gestuurd en mochten ook weer als eerste naar buiten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een poging gedaan in Bergen op Zoom te belanden: eerst werd de IC van 8.56 uit Amersfoort naar Rotterdam opgeheven. Dan dus maar de volgende naar Utrecht gevolgd door de s2800 om een poging tot een sprintje in Rotterdam te wagen.
Mocht niet zo zijn: 10 minuten in Gouda stilgestaan, gezien waar tegentreinen stonden te wachten een probleempje met de Gouwebrug.
En tot slot werd ik "opgesloten" in de automatische fietsenstalling van Bergen op Zoom, daar moest een noodknop aan te pas komen :-P

Maargoed, uiteindelijk werd het alsnog een mooi tochtje met fraaie platen :-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door JWM »

Fraai genoeg om met ons te delen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten