OVer je reiservaringen in november 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door visgraat »

Wat mij opvalt en misschien niet zo specifiek deze maand is dat bij NS zo vaak op hetzelfde stuk van een rit wordt gecontroleerd. Is dat toevallig?
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door microshit »

Heeft er meestal mee te maken wanneer de trein t drukst heeft en waar het personeel opstapt.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Bakpapier »

Mensen zijn nu eenmaal gewoontedieren, conducteurs ook. Die denken waarschijnlijk elke dag op tijdstip X 'goh laten we eens wat kaartjes gaan knippen'.

Om die reden is het nogal makkelijk om één halte zwart te reizen met een sprinter, de kans dat de conducteur net dan controleert is nogal klein. Of bijvoorbeeld tussen Leiden en Leiden Lammenschans of zo daar ben ik nog nooit gecontroleerd (maar dan weer wel op Lammenschand - Alphen).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Daniel »

@JWM: Jazeker, maar dat duurt nog even want loop wat achter met verwerken. Dat gaat waarschijnlijk deel van een wat grotere serie rond het verdwijnen van Veolia Brabant worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door visgraat »

Bakpapier schreef:Mensen zijn nu eenmaal gewoontedieren, conducteurs ook. Die denken waarschijnlijk elke dag op tijdstip X 'goh laten we eens wat kaartjes gaan knippen'.

Om die reden is het nogal makkelijk om één halte zwart te reizen met een sprinter, de kans dat de conducteur net dan controleert is nogal klein. Of bijvoorbeeld tussen Leiden en Leiden Lammenschans of zo daar ben ik nog nooit gecontroleerd (maar dan weer wel op Lammenschand - Alphen).
Het maakt mij niet uit hoor, maar krijgen conducteurs niet de opdracht te variëren? Ik neem aan dat conducteurs wel eens dezelfde trein controleren. Als ze voor zich zelf afwisselen zal het in totaal ook afwisselend zijn. Wat mij vooral opvalt is dat conducteurs bij vertrek soms al klaar staan voordat iedereen goed en wel in de trein zit en dat op het einde van de rit de conducteur vaak onvindbaar is.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Mr-W »

Bakpapier schreef:Mensen zijn nu eenmaal gewoontedieren, conducteurs ook. Die denken waarschijnlijk elke dag op tijdstip X 'goh laten we eens wat kaartjes gaan knippen'.

Om die reden is het nogal makkelijk om één halte zwart te reizen met een sprinter, de kans dat de conducteur net dan controleert is nogal klein. Of bijvoorbeeld tussen Leiden en Leiden Lammenschans of zo daar ben ik nog nooit gecontroleerd (maar dan weer wel op Lammenschand - Alphen).
Op de Heuvellandlijn donderdag zo iets meegemaakt tussen Meersen en Maastricht vond het echt hilarisch :lol: . De sneltrein werd door een groepje jongeren(8 man) uit Meersen overgeslagen omdat er conducteurs in zaten. 15 minuten later ging de stoptrein en ja hoor dat groepje kwam gezellig in de 1e klas zitten,verder veroorzaakte ze geen overlast.De andere medereizigers konden er wel om lachen. Verder kwam we op de A2 de IC-bus naar Brussel en op de A67 naar Eindhoven tegen,ze zaten goed vol :pos:
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door visgraat »

Ik weet niet of ik dat grappig vind. Dit zijn juist de momenten waarop je controlepersoneel iets kan doen, zeker als je met meer man bent, dat bij Veolia volgens mij het geval is bij controle. Als je slim bent doe je dan uitgangscontrole in Maastricht op de trein uit Meerssen van een kwartier later. Kortom daar had naar mijn idee veel beter geanticipeerd kunnen worden. Iedereen hoort te betalen, dus dat groepje ook. Dat ze overigens wel geld hebben om uit te geven aan drank is raar of hebben ze dat gestolen?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Ardan »

Heerlijk lang weekendje gehad met vrienden in Den Haag *O*
Vanavond weer naar huis gegaan want morgenvroeg werken. Ik zat in de t11775 van Gvc naar Amf. Voor Gouda al een tijdje vrij langzaam gereden, 80 ofzo, geen idee waarom. In Ut sprintte ik even gauw naar de Appie togo, ik had 4 minuten de tijd.. maar dat werden er uiteindelijk meer, want de machinist was volgens zijn omroep onderweg in de veronderstelling dat hij die trein helemaal niet hoefde te rijden. Met +4 vertrokken. Tussen Bilthoven en Den Dolder kwamen we tot stilstand, terwijl op het middenspoor twee stellen SLT stonden te niksen. En die lege SLT mocht nog voor ons uit naar Amf ook! Hoezee, lege treintjes schuiven is blijkbaar belangrijker dan passagiers afleveren. Met +12 in Amf, aansluiting naar Dv gemist. Toen in de t1779 beland en had dus achteraf gezien nog een half uurtje langer in Den Haag kunnen blijven.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Aking »

visgraat schreef:Dat ze overigens wel geld hebben om uit te geven aan drank VIND IK raar of hebben ze dat gestolen?
Mwah, bij de keuze tussen je geld uitgeven aan drank of aan een (zinloos) treinkaartje is de keus natuurlijk snel gemaakt (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Hainje »

Dan zou ik voor een treinkaartje gaan hoor :3
🍉
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Jef400 »

:D

Zojuist zag ik de tweede bus van vandaag met pech staan, op de Basisweg had GVB-Citaro 005 een lekke band. En bij kadoelen staat een r-net ambassador met moterproblemen.

Daarnaast zat ik vanmorgen in bus 1013, zou er enig verband zijn........?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door VIRM »

Vandaag maar met een bekende de geleidelijnenroutes op Den Haag Centraal geoefend. :) Daarbij kwam mijn blindenstok nog tussen de benen van een jongedame terecht, die te laat werd gewaarschuwd door haar klasgenootjes... Valt dit onder de categorie 'per ongeluk sexueel intimiderend gedrag'? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door VIRM op di 25 nov 2014, 19:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Aking »

Smeerlap! :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Hainje »

VIRM schreef:Vandaag maar met een bekende de geleidelijnenroutes op Den Haag Centraal geoefend. :) Daarbij kwam mijn blindenstok nog tussen de benen van een jongedame terecht, die te laat werd gewaarschuwd door haar klasgenootjes... Valt dit onder de categorie 'per ongeluk sexueel intimiderend gedrag'? :mrgreen:
Oh, dus zó hossel jij die vrouwtjes! 8-)
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door isadora »

Moest vandaag voor behandeling naar het UMC.
De terugreis niet helemaal helder, en dus de fout in.
In- uitchecken op lijn 12, geen probleem.

Toen onderaan de roltrap ingecheckt voor de trein.
En nog eens bovenaan de trap, een stukje de hal in.
Dat gaf een melding, iets over "dat ik al was ingecheckt".
En dus even snel "wat nu?", maar wel door, op naar de trein.

En daar kwam die prachtige blonde conductrice, die het zag op haar reader. Dubbel ingecheckt, even dat magische oogcontact, en toen was het goed. Ik mocht door!!!!
Laatst gewijzigd door isadora op di 25 nov 2014, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Etienne »

Vandaag moesten wij van school verplicht naar de GeoBuzz in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch. Ikzelf kwam via de zuidroute (Breda), terwijl een flink aantal van mijn klasgenoten via Utrecht moest komen.

Terwijl ik in de trein zat tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch kwam de melding dat het treinverkeer tussen 's-Hertogenbosch en Boxtel stilgelegd was na een aanrijding. De t3529 werd in Geldermalsen aan de kant genomen onder het mom van dat 's-Hertogenbosch afgesloten was en de trein daar niet meer binnen kon komen, gek genoeg reden de t13600 en t3600 wel gewoon normaal. Die klasgenoten zijn vervolgens via Waardenburg en Zaltbommel met de bus gekomen en waren ruim 1,5 uur later pas in Den Bosch.

Op de terugweg zat het ook niet helemaal mee, want de t2060 was uitgevallen en de t560 heeft in Rotterdam een zeer slechte aansluiting op de metro die juist op dat moment verspringt van een 10-minutendienst naar een 15-minutendienst.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Edwin »

Gister 40 minuten stil gestaan op de Hogering in Almere met lijn 155 omdat de chauffeur de file niet op tijd zag en daardoor niet door Poort over de Elementendreef reed. De 155 van een half uur later deed dat wel en haalde ons in, die van 45 minuten later deed dat ook en zat er vlak achter. En de buschauffeur die zei nog dat door Poort niks zou uitmaken :X -o-
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Milco »

Aparte chauffeur vanochtend op lijn 159 van Almere Centrum naar Harderwijk. :(

Toen de bus aankwam te Almere Centrum, ging ik even links naast de voordeur staan, om eventuele uitstappers via de voordeur de ruimte te geven.
De uitstappers gingen echter via de achterdeur naar buiten, maar de voordeur ging pas open toen een andere instapper letterlijk voor de voordeur ging staan. Nadat we waren ingestapt, ging die voordeur ook direct weer dicht. Met andere woorden: je moet letterlijk voor de deur staan om kenbaar te maken dat je meewilt, terwijl je duidelijk op de halte ziet wie meewil; lijn 159 deelt zijn halte namelijk met geen enkele andere buslijn.

Bij de halte Nachtegaallaan op de Vogelweg stond iemand te wachten, die het lampje op de halte had ingedrukt, maar op een of andere manier reed de chauffeur met volle vaart over de Vogelweg om last-minute vol in de ankers te gaan voor de halte Nachtegaallaan.
Nadat de man op de halte was ingestapt, begon de chauffeur een discussie met hem. De chauffeur vroeg eerst of de man het lampje echt had aangedaan (hij brandde duidelijk dus rare vraag) waarop de man zei: “Ja, hij gaat nou eenmaal niet vanzelf aan he.” Zegt de chauffeur: “Nou, dat zou ik niet te snel zeggen.” Lijkt mij persoonlijk onzin, maar goed. Daarna zei de chauffeur dat de man voortaan beter moest aangeven dat hij meewilde, omdat de chauffeur dat lastig kan zien in het donker. (Ik zou zeggen: minder dan je snelheid bij de halte, maar goed…) Daarop zei de man verontwaardigd: “Moet ik zeker midden op de weg gaan staan of zo?” waarna de chauffeur niets meer zei.

In Zeewolde, toen deze man weer uitstapte, deed de chauffeur de achterdeur behoorlijk snel al dicht, want de man was nauwelijks uitgestapt of de deur ging al dicht. Net alsof de chauffeur de man een lesje wilde leren… :roll:

Veel passagiers die de chauffeur bij het uitstappen gedag zwaaiden, kregen van de chauffeur wat gebrom terug.

Zeker een ochtendhumeur... :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door nvdw »

Edwin schreef: En de buschauffeur die zei nog dat door Poort niks zou uitmaken :X -o-
Dat had mij ook kunnen overkomen. Ik gok ook altijd verkeerd.

Als dat normaal een gebruikelijke opstopping is, dan heeft het in de regel vaak geen zin om de sluiproute te rijden. Maar dan moet het wel 'gewoon' file zijn, niet een infarct als gevolg van een ongeval. En als je dat niet weet...

Ik kreeg laatst de opdracht om met de 387 naar Gorinchem 'alternatief' te rijden in verband met een groot ongeval op de A27. Jammer alleen dat ik een halfuur nodig had om Meerkerk in te komen door dat stomme treiterstoplicht op het Lakerveld. Daar zal ook wel een bus na mij eerder in Gorinchem zijn aangekomen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Michael »

Gisteren een dagje met de trein op pad geweest. Geen enkele vertraging gehad en alles verliep zonder problemen. Alleen toen ik met de bus naar Breda ging, had de bus er geen zin meer in. De voordeur van de bus wou niet meer dicht. De volgende bus van 2 minuten later kwam er al aan dus ben ik toen met die bus verder gegaan.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Jurre »

Dat de Procity's per 14 december weggaan bij Connexxion is qua vraag/aanbod een slechte zaak. Echter zijn de vervangende Amba's op sommige lijnen meer dan welkom. De 105 van 8.20 uit Hilversum naar Bussum vervoerde zo'n 30 mensen in een Procity waardoor de achterkant echt maar een centimeter of 30 van de grond hing.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Milco »

Vorige week kreeg ik (en volgens mij iedereen) die een account heeft bij Mijn Syntus 10 of meer e-mails per dag dat er een klacht was beantwoord, wat in feite onjuist was.

Enkele dagen geleden kreeg ik weer een bericht in Mijn Syntus, met daarin een excuus dat er een mailstoring was. Daardoor werden ten onrechte meer dan tien e-mails naar alle gebruikers gestuurd waarin staat dat er een klacht beantwoord is. Ook op de website http://www.syntus.nl wordt excuses aangeboden door Syntus voor deze mailstoring. Geen probleem dacht ik, en erg netjes dat ze hun excuus voor de mailstoring aanbieden!

Kom ik zojuist thuis, ligt er post van Syntus: een brief met (nogmaals!) uitgebreide excuses voor de mailstoring èn een gratis dagkaart, te gebruiken in alle bussen en treinen van Syntus!

Kijk, dit noem ik nou nog eens service! (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door microshit »

Als ze dat nou ook nog eens het rijdend personeel zouden aanleren, zou het helemaal leuk zijn.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door VIRM »

Vanmiddag stond ik op Sloterdijk rond 13:00 op de s2100 te wachten, toen er een vertraagde s2600 op spoor 8 werd aangekondigd. Was er een storing?

Later op de middag wilde ik van Leiden Centraal naar Amsterdam Holendrecht. Dit was rond 16:35. Wegens een defecte spoorbrug vielen er links en rechts treinen naar Schiphol uit. De koffie-en-thee-omroep werd weer van stal gehaald, evenals de mededelign dat de stopbus naar Hoofddorp zou vertrekken van busperron 1. Dus met de s2200 via Sloterdijk omgereisd, waarbij er aardig wat staanplaatsen op het balkon waren.
Beul van de blindegeleidelijn
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Daelea »

Geslaagd begin van de ochtend vandaag: de t2116 werd te Hlm - na zo'n 10 minuten stilstaan langs het perron - met een onbekend defect opgeheven om daar te keren op de t2235 (ik vermoed dus mede opgeheven i.v.m. te hoge vertraging). Een aardig groepje reizigers was al uitgestapt om zich in de t5416 te proppen, maar nog steeds stonden de gangpaden van de t2116 vol. Iets voordat de trein opgeheven werd, werden de reizigers al op de t2216 gewezen, die als gevolg ook propvolle gangpaden kreeg. Vlak voordat de t2216 vertrok, werd de t2116 definitief opgeheven en mochten alle andere reizigers met de t4816 mee. Dus, alle reizigers in acht propvolle bakken VIRM mochten zich verdelen over 8 bakken DDZ en 8 bakken VIRM, die sowieso allemaal al redelijk gevuld zijn... :(
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten