Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Ik denk dat het wellicht beter is om in de toekomst de servicelijnen zo veel mogelijk te integreren in de regionale lijnen.
Lijn 1 kan sowieso overgenomen worden door regionale lijnen:
- Lijn 23 altijd via Overstegen laten rijden, wordt Borculo-Overstegen-CS (is sneller en frequenter)
- Lijn 40 (1 of 2x p/u) verlengen via Centrum en De Huet naar station De Huet (iets andere route door De Huet)
- De bediening van Schöneveld kan overgenomen worden door een gewijzigde lijn 2.
Voor Overstegen<->Ziekenhuis moet je dan overstappen bij halte Rozengaardseweg (lijn 23 op lijn 51 en v.v.), maar dat moet nu 's avonds/zondags ook, en de frequentie is dan 2x p/u i.p.v. 1x p/u.

Lijn 2 wordt dan gewijzigd tot:
Station De Huet - Dichteren - De Hoop - Centrum - Schöneveld - CS.
(deze kan niet vastgekoppeld worden aan lijn 24 of 28, aangezien ik vermoed dat hier een kleine bus wenselijk is en dat onmogelijk is voor lijnen 24 en 28).

Lijn 3:
Hier snap ik de logica niet van. Als de bediening van Zonnestraal zo belangrijk is, dan laat je lijnen 24, 28 en 40 hier toch langs rijden? Dat kost voor die lijnen hoogstens 1 minuut extra tijd.
Als de verbinding CS-Ziekenhuis (lijn 51) te weinig capaciteit heeft, dan laat je toch een van die 3 lijnen (24, 28 en/of 40) doorrijden? De reizigers van die lijnen zouden dat graag willen, want dan hebben ze een rechtstreekse verbinding met het centrum van Doetinchem.

Ik zou sowieso graag zien dat Arriva serieus zou kijken of het mogelijk is om:
- lijn 28 te verlengen naar station Dieren (lijn 26, 27, 29 en 43 dan aanpassen*).
- lijnen 24 en 23 met elkaar door te koppelen (wachttijd Doetinchem ongeveer 10 minuten)
Zodat de lijnen ten zuiden van Doetinchem ook een rechtstreekse verbinding krijgen met het centrum. Bovendien levert het voor het traject Doetinchem-Doesburg snellere reistijden naar Arnhem op als je in Dieren goed op de sprinter aan sluit én ook een betere verbinding met Zutphen voor Hoog-/Laag-Keppel en Drempt.

*lijn 26 en 27 samenvoegen tot één buslijn met eindpunt Doesburg (in Doesburg verknoopt met lijn 28)
*lijn 29 schrappen en lijn 43 dan de route van lijn 29 in Rheden over laten nemen
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door AppleMoose »

Lijn 43 kan niet zondermeer de route van lijn 29 overnemen. Deze zal dan van de hoofdweg moet afwijken voor een rondje door Rheden (Oranjesingel) om daar de haltes van lijn 29 te bedienen. Naast extra reistijd, betekent dit vooral dat er enkele (belangrijke) haltes aan de doorgaande weg naar Velp komen te vervallen. Dat lijkt mij niet zo wenselijk.
Of de haltes aan de Oranjesingel komen te vervallen en lijn 43 blijft gewoon de oude route rijden, maar ik heb geen zicht op hoeveel er gebruik wordt gemaakt van de haltes aan de Oranjesingel, dus ik zeg niet op voorhand al "hef die haltes maar op".
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Waarom zijn die haltes belangrijk dan?
Volgens mij zijn die vooral belangrijk, omdat het de enige haltes van lijn 43 zijn die Rheden bedienen.

Overigens is het aantal haltes dat vervangt ook afhankelijk van welke route je precies neemt door Rheden. Je kunt bij het industrieterrein (Havelandseweg) al afslaan Rheden in (3 vervallen halte, waarvan 1 vlakbij het station en 1 halte wordt 100 meter verplaatst), maar je kunt ook besluiten om dit pas bij het station (Groenestraat) Rheden in te rijden en dan vervalt slechts één halte.
Die laatste optie lijkt overigens wel iets minder geschikt, aangezien het zuidelijke stuk van de Groenestraat wat krap is.

Lijn 43 gaat nu vooral de concurrentie aan met de trein. Laat lijn 43 in Dieren lekker aansluiten op de sprinter naar Arnhem en dan een iets meer toeristische route door Rheden nemen. Dan vullen trein en bus meer elkaar aan in plaats van dat ze elkaar beconcurreren. Dan krijg je ook een beter ontsluiting van Rheden.

Alleen ging het vooral over de servicelijnen in Doetinchem en de bediening van Doetinchem, het stuk over 43 ging alleen over hoe je evt. het wegvallen van lijn 29 kunt opvangen.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Ik ben het niet mee eens om de Service-lijnen te integreren in de streeklijnen, aangezien de streeklijnen te traag worden. Ik zou de Servicelijnen zo laten.

Wel zou ik het volgende wijzigen:
http://app.transitmix.net/map/48707
-Lijn 40 loopt te veel parallel aan het spoor. Ik zou hem via de Lijsterbeslijn, Rekhemseweg en Kerkstraat laten lopen, zodat Oosseld en Gaanderen Noord beter ontsloten worden. Verder zou ik hem volgende dienstregeling lijn 25 noemen, aangezien het beter bij de nummering van de Achterhoek past (40-reeks wordt gebruikt voor de Betuwe). De weekendlijn heet dan 225 om verwarring te voorkomen.
-Ter ontsluiting van Kilder en Beek zou ik in de brede spits lijn 66 (60-reeks van de Liemers) laten rijden tussen Doetinchem en Zevenaar. Alle ritten uitgevoerd door Arriva
-Lijn 26 zou ik 2x/uur tussen Dieren en Doetinchem rijden (staat niet op de kaart aangezien het een combinatie van lijn 26 en 27/29 is). Alle ritten uitgevoerd door Arriva.
-Lijn 27 zou ik 2x/uur tussen Doesburg en Arnhem laten rijden (huidige lijn 26 en 27). Alle ritten uitgevoerd door Breng.
-Lijn 29 zou ik laten vervallen zonder vervanging.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Jef400 »

Zou het mogelijk zijn de lijn naar Dinxperlo door te koppelen naar Bocholt? Daar rijdt al de stadsbus van die plaats namelijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Concessietechnisch kan het waarschijnlijk niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Jef400 »

In het verleden schijnt er een doorgaande lijn Doetinchem-Bocholt geweest te zijn, Zou jammer zijn als een van beide partijen door terratoriumdrang een extra overstap veroorzaken voor de reiziger.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Tja, binnen Nederland zijn er ook vele lijnen geknipt omdat er een concessiegrens tussen zit, Roermond-Deurne bijvoorbeeld.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Jef400 »

Purmerend-Beverwijk is ook zo'n voorbeeld. Dat vind ik jammer aan concessiegericht werken. Ik zou liever hebben dat men per lijn in kan schrijven en regio's wegdenkt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door AppleMoose »

Door per lijn aan te besteden haal je de samenhang uit het regio-netwerk weg. Daarmee verplaats en vergroot je alleen maar het probleem dat je eigenlijk wil oplossen. Ook zorgt die methode er voor dat onrendabele (maar wellicht toch nuttige) lijnen verdwijnen, die nu in stand gehouden kunnen worden dankzij de overige lijnen in het netwerk.

Gebieden afbakenen is prima, maar het moeten geen "Berlijnse Muren" worden. Constructies zoals hier met lijn 43 (Zowel Breng als Syntus verzorgen deze dienst) kunnen prima als oplossing dienen, mits alle vervoersbewijzen van beide vervoerders bij beide vervoerders geldig zijn. Taak van de concessieverlender om dit goed te regelen!
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Bij lijn 43 heeft het doorrijden juist weinig toegevoegde waarde.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Erno-BE schreef:Bij lijn 43 heeft het doorrijden juist weinig toegevoegde waarde.
Dat is niet eens waar. Reis je wel is met de 43?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Niet heel vaak nee,

Kijk de dorpen tussen Dieren en Apeldoorn hebben een snellere verbinding met Arnhem als ze in Dieren overstappen. Bovendien rijdt de trein door naar het veel belangrijkere Nijmegen. Ellecom en De Steeg lijken mij niet dat ze erg op Apeldoorn gericht zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Er stappen eigenlijk best wel weinig mensen in en uit in Dieren. Ik heb geen idee waarom, de reizigersstroom Loenen & Eerbeek - Nijmegen is nou niet zo heel groot hoor. Grotere kans dat ze naar Arnhem reizen: HAN, CIOS etc. (Ja, ik weet dat Arnhem volgens jou niets voorstelt, maar de Universiteit in Nijmegen is ook niet alles. Arnhem is wel de hoofdstad van Gelderland, vergeet dat niet!)

Vanuit Rheden, Ellecom en De Steeg is 43 toch wel echt de snelste manier om in Apeldoorn te komen, want de sprinter heeft een slechte aansluiting op de 43 (dacht ik tenminste).

EDIT: Nou blijkt het met de trein gewoon sneller te zijn vanuit Rheden maar oké. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Arnhem is officieel de hoofdstad van Gelderland, Nijmegen is de facto de hoofdstad van Gelderland.

Verder wil ik je erop wijzen dat de HAN in Nijmegen veel meer opleidingen aanbied en dat bij de opleidingen die zowel in Arnhem als in Nijmegen worden aangeboden er in Nijmegen veel meer leerlingen staan ingeschreven (Logistiek en economie is hierbij een opvallende uitzondering). Dit terwijl het ontsluitingsgebied van Nijmegen niet veel groter of kleiner is dan die van Arnhem. Er zijn zat leerlingen uit de IJsselvallei en de Achterhoek die de HAN in Arnhem (letterlijk) voorbij reizen om in Nijmegen les te volgen, andersom gebeurt vaak niet. Dit heeft een reden, namelijk Nijmegen heeft VEEL meer faciliteiten dan Arnhem. De leerlingen die in Arnhem les volgen geven als eerste argument aan, dat Arnhem het dichtste bij huis ligt, niet dat Arnhem zo leuke locatie is.

Terug naar lijn 43: vanuit Eerbeek en Loenen is ook Arnhem Centrum met een overstap op de trein sneller dan in de bus blijven zitten. Reden lijn 43 rijdt een heel stuk om en geeft een mooie sightseeing door het industrieterrein van Arnhem. Ik weet niet waarom lijn 43 zo'n route heeft. Het is wel goed dat er bij deze lijn geen strubbelingen zijn met het doorrijden in andersmans concessie, maar er zijn zat buslijnen waarbij een doorkoppeling nuttiger is dan bij deze lijn, maar die zijn geknipt bij de concessiegrens.

Wel opvallend dat een discussie over alternatieven van de servicelijnen in Doetinchem ineens over de IJsselvallei-Veluwezoomlijn 43 gaat.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Gewoon stadsdiensten van Doetinchem opheffen en klaar! Er zitten amper reizigers in die stadsbussen, dus waarom vage service bussen. Moeten die mensen later niet gaan klagen dat die bussen zijn opgeheven, moeten ze maar vaker met de bus gaan. :wink:

Overigens heeft de Huet gewoon een treinstation.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Etienne »

Erno-BE schreef:Verder wil ik je erop wijzen dat de HAN in Nijmegen veel meer opleidingen aanbied en dat bij de opleidingen die zowel in Arnhem als in Nijmegen worden aangeboden er in Nijmegen veel meer leerlingen staan ingeschreven (Logistiek en economie is hierbij een opvallende uitzondering). Dit terwijl het ontsluitingsgebied van Nijmegen niet veel groter of kleiner is dan die van Arnhem. Er zijn zat leerlingen uit de IJsselvallei en de Achterhoek die de HAN in Arnhem (letterlijk) voorbij reizen om in Nijmegen les te volgen, andersom gebeurt vaak niet. Dit heeft een reden, namelijk Nijmegen heeft VEEL meer faciliteiten dan Arnhem. De leerlingen die in Arnhem les volgen geven als eerste argument aan, dat Arnhem het dichtste bij huis ligt, niet dat Arnhem zo leuke locatie is.
Niet weer hè :') :')

Overigens heb je er zelf een aandeel in dat de strekking van het topic verschuift. :Y
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Erno-BE kijkt alleen naar de scholen, maar niet naar al die oudere mensen die gewoon gaan winkelen in Arnhem of iets dergelijks, daarvoor hoef je echt niet naar Nijmegen. :Y
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Ik zei ook: overstap op trein is sneller, ook voor Arnhem Centrum.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Hoe kan het dan dat lijn 43 altijd nog aardig gevuld is?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Blijkbaar houden mensen van sightseeings door industrieterreinen 8-)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door AppleMoose »

Dat Arnhem vs. Nijmegen is wel een vast dingetje aan het worden voor je he Erno? :roll:

Lijn 43 is geen lijn die vooral reizigers naar Nijmegen bedient, maar andere locaties tussen Apeldoorn en Arnhem waar veel reizigers heen willen waarvoor de trein geen redelijk alternatief is om uiteenlopende redenen. Redenen die jij absoluut niet kent omdat je nauwelijks (of niet...) van deze lijn gebruik maakt. Het is dan ook erg apart dat je zo stellig durft te beweren dat het doorrijden van deze buslijn geen nut/meerwaarde heeft, zeker ook omdat je verdere onderbouwing niet verder komt dan dat Nijmegen in jouw ogen meer faciliteiten biedt dan Arnhem...
Prima dat je een hekel hebt aan Arnhem, maar hou dat lekker voor jezelf en misbruik niet elk topic die enigszins ruimte toelaat voor enige vorm van rivaliteit tussen Arnhem en Nijmegen.
Bovendien was mijn reactie bedoeld om aan te geven dat je best creatief kunt omgaan met concessiegrenzen, bijvoorbeeld door gedeelde verantwoordelijkheid in te voeren, in plaats van zo'n grens als een "Berlijnse Muur" te laten fungeren. Niet om de relevantie van lijn 43 ter discussie te stellen. Ik (ondanks dat ik geen moderator ben... (A) ) stel dus voor om weer terug on-topic te gaan :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Nou die servicebussen zijn een stap in de goede richting. Volgende stap is opheffen. :twisted:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Jef400 »

Ronaldussen schreef:Dat Arnhem vs. Nijmegen is wel een vast dingetje aan het worden voor je he Erno? :roll:

Lijn 43 is geen lijn die vooral reizigers naar Nijmegen bedient, maar andere locaties tussen Apeldoorn en Arnhem waar veel reizigers heen willen waarvoor de trein geen redelijk alternatief is om uiteenlopende redenen. Redenen die jij absoluut niet kent omdat je nauwelijks (of niet...) van deze lijn gebruik maakt. Het is dan ook erg apart dat je zo stellig durft te beweren dat het doorrijden van deze buslijn geen nut/meerwaarde heeft, zeker ook omdat je verdere onderbouwing niet verder komt dan dat Nijmegen in jouw ogen meer faciliteiten biedt dan Arnhem...
Prima dat je een hekel hebt aan Arnhem, maar hou dat lekker voor jezelf en misbruik niet elk topic die enigszins ruimte toelaat voor enige vorm van rivaliteit tussen Arnhem en Nijmegen.
Bovendien was mijn reactie bedoeld om aan te geven dat je best creatief kunt omgaan met concessiegrenzen, bijvoorbeeld door gedeelde verantwoordelijkheid in te voeren, in plaats van zo'n grens als een "Berlijnse Muur" te laten fungeren. Niet om de relevantie van lijn 43 ter discussie te stellen. Ik (ondanks dat ik geen moderator ben... (A) ) stel dus voor om weer terug on-topic te gaan :)
Ben ik volledig met je eens. Ik wil gewoon stoppen met de muren om de ov-gebieden :evil:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Erno-BE schreef:Ik ben het niet mee eens om de Service-lijnen te integreren in de streeklijnen, aangezien de streeklijnen te traag worden. Ik zou de Servicelijnen zo laten.
Voor lijn 23 (die momenteel 's avonds al de stadsdienst vervangt) blijkt het helemaal geen extra tijd te kosten. Heeft wellicht met het aantal verkeerslichten en de verkeersdrukte te maken op de directe route. Die lijn zou dus prima de noordelijke servicelijn kunnen vervangen.

De servicelijn in De Huet had ik als idee een verlenging van een regionale lijn (lijn 24, 28 en 40), omdat het ook een rechtstreekse verbinding met het centrum betekend voor die lijnen. Dat is ook de reden dat lijn 40 op dit moment nog na het station in Doetinchem door rijdt als de stadsdienst. Deze constructie kost natuurlijk geen extra tijd, want het is slechts een doorkoppeling.
regenmaker schreef:Er stappen eigenlijk best wel weinig mensen in en uit in Dieren. Ik heb geen idee waarom...
Omdat de overstap niet ideaal is. Veel mensen moeten in Arnhem zijn, maar lang niet iedereen op Arnhem CS. Daar wringt het juist, want er wordt vooral afgestemd op de IC, terwijl aansluiting op de sprinter zinvoller is (reizigers vanaf Eerbeek naar de Randstad reizen toch via Apeldoorn).
Doordat de overstap op de sprinter niet goed is (ochtend/zaterdag: 14 minuten, middag doordeweeks: 26 minuten, avond/zondags: 44 minuten), is het vaak lonend om naar Rheden, Velp en Arnhem-Noord te blijven zitten in de bus. Daarnaast is er na ochtend ook totaal geen aansluiting meer op de treinen. (in omgekeerde richting is het precies andersom)

Maar ik geloof niet dat lijn 43 een Doetinchemse servicebus is, dus....
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten