DAM Shuttle Delft

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

DAM Shuttle Delft

Bericht door Fles »

Goed vrienden, met onmiddellijke ingang is het afgelopen met elke keer een kwartier lopen vanaf station Delft Zuid naar kantoor en 's middags weer terug. Ik heb namelijk vanochtend de DAM-shuttle ontdekt. DAM staat voor Duurzame Aanvullende Mobiliteit en wie meer wil weten klikt lekker op dat linkje :)

Anyway, vanochtend stonden ze te flyeren, nou ja whatever ze staan zo vaak te flyeren. Dus ik pak dat aan, en 100 meter verder wist ik dat de laatste voettocht naar de baas al halverwege was :lol: Vanmiddag gebeld, of ik om tien voor vier daar-en-daar opgehaald kon worden, ja hoor was geen probleem. En in een minuutje of 5 was ik op het station, easy-peasy *O*

Ding rijdt maximaal 70 km/h, is volledig elektrisch, en heeft ontheffing voor het fietspad. Je betaalt € 1,50 per rit, en voor € 13,50 kun je een tienrittenkaart kopen, heb ik dus ook gedaan. Chauffeur zit midden voorin, achter is ruimte voor 4 passagiers en wat bagage. Er zitten gordels in, er is witte kunstleren bekleding en de instap is nogal hoog, terwijl het dak vrij laag is. Rijdt doordeweeks tussen 8 en 18 uur, op verzoek dus. Telefonisch, of eentje aanhouden op straat. En als ze vrij zijn staan ze op station Delft Zuid op ritjes te wachten. Ze rijden met in totaal drie van deze dingen. Merk en type houd ik me voor aanbevolen. Enfin: wat foto's die een beetje een indruk geven :) Needless to say: Ik ben zeer tevreden. Het is alleen te hopen dat dit echt aanslaat, en dat het nieet over 3 maanden wegens zwaar verlieslatend weer verdwijnt...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*O*
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: DAM Shuttle Delft

Bericht door Thom91 »

Was het ook warm? *O*
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: DAM Shuttle Delft

Bericht door Fles »

Nee :D Maar minstens zo warm als buiten lopen :P
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: DAM Shuttle Delft

Bericht door visgraat »

Je krijgt wel direct een vakantiegevoel.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: DAM Shuttle Delft

Bericht door Daantje »

Als het nieuwe ziekenhuis in Delft straks af is, heeft het ziekenhuis ook nog een soortgelijk golfkarretje in de aanbieding (de zogenaamde Reinier shuttle) die nu patiënten heen en weer rijdt tussen de beide gebouwen. Ding rijdt alleen geen 70 km/h ben ik bang. Dat karretje heeft hier ook wel wat van weg.
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: DAM Shuttle Delft

Bericht door jesperhaverkamp »

Ah. Dan weet ik nu wat ik net over de busbaan door het Mekelpark zag rijden. Ik dacht dat het de zoveelste snackkar was, die hier de laatste tijd als paddenstoelen uit de grond komen.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: DAM Shuttle Delft

Bericht door Frans F »

Fles schreef:Je betaalt € 1,50 per rit, en voor € 13,50 kun je een tienrittenkaart kopen, heb ik dus ook gedaan.
Dat lijkt dan toch weer het zoveelste project dat alleen maar draait op subsidie. Je maakt mij niet wijs dat je van €1,35 per rit zowel die tuk-tuk als die chauffeur kunt betalen. Tot zo meteen de subsidie op is en dan is het weer voorbij.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: DAM Shuttle Delft

Bericht door Fles »

Die chauffeurs zijn in het algemeen "mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt". Die kosten geen goud en zijn hartstikke blij dat ze wat te doen hebben :pos:
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: DAM Shuttle Delft

Bericht door Dennenboom »

Mensen die thuiszitten met een uitkering worden ook gesubsidieerd. Dit levert voor de maatschappij tenminste nog wat op en maakt mensen nuttig.
re_mick
Berichten: 68
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 01:07

Re: DAM Shuttle Delft

Bericht door re_mick »

Wat een onzin. Gevaarlijk ook. Ik mag toch hopen dat die dingen niet daadwerkelijk 70 rijden op het fietspad, dan mag je hopen dat je als fietser of voetganger het overleeft als je totaal onverwacht door zo'n motorvoertuig wordt geraakt. Bovendien is er boven het spoor helemaal niet zo super veel ruimte: ik heb al meermalen gehad dat mensen ineens voor je fiets stappen als je er fiets, en omgekeerd doe ik dat ook wel eens als ik iemand niet aan zie komen (al dan niet omdat ik niet goed oplet).

Het is werkelijk waar 10 minuutjes lopen naar het TU terrein (als je tenminste gewoon doorloopt). Er zijn een hoop manieren om die reistijd op een duurzamere manier te verkorten ((vouw)fiets bv.)
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: DAM Shuttle Delft

Bericht door waldo79 »

Dat die dingen 70 km/h kunnen, wil niet zeggen dat ze überhaupt die snelheid rijden tijdens een rit :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: DAM Shuttle Delft

Bericht door Fles »

Inmiddels hebben we de specs van de fabrikant boven tafel, het blijkt dat ze maximaal 45 km/h kunnen.

Maar inderdaad, het is daar boven best krap allemaal. Maar goed, ik vind het wel een uitkomst iig, en opletten mag de chauffeur doen :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: DAM Shuttle Delft

Bericht door Fles »

Ze staan ook niet meer daar boven, maar gewoon beneden op de parkeerterreinen aan weerszijden van het spoor, dus meestal hoef ik ook niet eens meer de trap op en af om erbij te komen.

Heb al weleens gehad dat ze midden op de dag gewoon niet kwamen trouwens. Dan bel je bij vertrek uit Schiedam van "Kan er over 10 minuten eentje op Dtz staan? Bellen ze 2 minuten later terug "we komen niet." Maar dat is maar 1 keer gebeurd gelukkig.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: DAM Shuttle Delft

Bericht door Mr-W »

Frans F schreef:
Fles schreef:Je betaalt € 1,50 per rit, en voor € 13,50 kun je een tienrittenkaart kopen, heb ik dus ook gedaan.
Dat lijkt dan toch weer het zoveelste project dat alleen maar draait op subsidie. Je maakt mij niet wijs dat je van €1,35 per rit zowel die tuk-tuk als die chauffeur kunt betalen. Tot zo meteen de subsidie op is en dan is het weer voorbij.
Met die prijzen is dat wel te verwachten.Maar het is rendabeler en leuker dan met een taxibus rondrijden.
waldo79 schreef:Dat die dingen 70 km/h kunnen, wil niet zeggen dat ze überhaupt die snelheid rijden tijdens een rit :')
In het Heuvelland halen die dingen de 70 KM/H wel berg af van de Vaalserberg
Leuk dat ze in Delft ook rondrijden met die karretjes :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten