Materieel BBA Brabant & SRE.

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Materieel BBA Brabant & SRE.

Bericht door Hainje »

Momenteel ben ik bezig met de pagina's van stadsdienst Tilburg in de periode 1991 t/m 2014. Voor de Veolia-periode is het materieel bekend en weet ik welke types ik moet gebruiken. Maar van de BBA periode heb ik eigenlijk geen idee welk materieel precies gebruikt werd. Ik weet dat er Den Oudsten Alliances hebben gereden, maar ja welk type. Daar heb ik mij nooit zo mee bezig gehouden en dus ook niet onthouden. Weten jullie dit wellicht wel? Als je het weet en er staat al een pagina over op de wiki, dan kun je de link naar die pagina hieronder neerzetten. Is er geen pagina, maar weet je wel het type bus, dan kun je gewoon de voluit geschreven benaming posten.

Ik zoek het materieel voor zowel stadsdienst als streek.

Lijstje stad:
Den Oudsten Alliance B89;
Hainje ST2000;
DAF SB201/Hainje CSA-I;
DAF SB201/Hainje CSA-II;
Van Hool NewA330;

Lijstje streek:
B88/Volvo B10M;
B88/DAF SB220;
Berkhof 2000NL (met uitstapdeur achter de achteras);
Van Hool AG330;
MB200;
Citaro I;
Ambassador.
Laatst gewijzigd door Hainje op do 27 nov 2014, 13:22, 5 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Materieel BBA Brabant & SRE.

Bericht door Daniel »

Vanaf 2009 is de kans groot dat de lijnen er al op staan he (al zijn ze geleidelijk op de wiki gekomen) :wink:

Grootschalig aanwezig op de Brabantse stadsdiensten waren o.a.:
- Hainje ST2000 (Hoe kan je dat met jouw gebruikersnaam nu vergeten :mrgreen: )
- DAF SB201/Hainje CSA-II
- Den Oudsten Alliance B89

Voor Tilburg was dit het wel zo'n beetje in mijn herinnering.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Materieel BBA Brabant & SRE.

Bericht door Hainje »

Ja ik ken ze wel, maar ik weet al die typenamen niet. Alleen de CSA's ken ik, verder heb ik echt geen idee. :@
En het moeten trouwens links zijn voor in de infobox. Weet niet of deze links dan geschikt zijn.

Ja, vanaf 2009 pas ik waar nodig ook aan in de zin van dat ik er wat weetjes aan toevoeg. Het grootste werk is 1991 - medio 2008.
🍉
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Materieel BBA Brabant & SRE.

Bericht door Ronald »

Voor de streek reed halverwege de jaren '90 voornamelijk B88/Volvo B10M, B88/DAF SB220 en Berkhof 2000NL (met uitstapdeur achter de achteras) wat ik me kan herinneren.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Materieel BBA Brabant & SRE.

Bericht door fogeltje »

Ergens rond 2003 reden ook Citaro's bij BBA, het betrof twee series. Volgens mij was eentje Low Entry en de andere Low Floor (iig voor de uitstapdeur). Die eerste had van die irrtante blauwe nepleren stoelen waar ik elke bocht onderhand vanaf schoof en de tweede reeks had stoffen bekleding.

Ook reden minimaal twee Ambassadors bij BBA, de 901 en 902, maar ik weet niet of die ook in Tilburg kwamen. Ik zag ze in ieder geval wel eens in Eindhoven (en ze reden nooit voor Oost-Brabant).
"Een touringcar is geen bus"
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Materieel BBA Brabant & SRE.

Bericht door MdJ »

Die met stoffen bekleding zou wel eens in 2004/2005 kunnen zijn: Dat waren de 5463-5465 komende uit de Veluwe-bestelling :wink:. Reden vanuit Reusel en vanaf 2008 vanuit Waalwijk en bij beide wil ik wel geloven dat ze in Tilburg kwamen. 2009/2010 (eindelijk) naar de Veluwe.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Materieel BBA Brabant & SRE.

Bericht door fogeltje »

Nee, dat waren "eigen" bussen volgens mij, wel van hetzelfde soort als de Veluwebussen. Ze hadden in Brabant nog oude driecijferige nummers, ik meen in de 600 reeks.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Materieel BBA Brabant & SRE.

Bericht door Daniel »

600en waren degenen met stoelen op opstapjes en de kunstleren bekleding. Het was de 700-serie die laagvloers met stoffen bekleding was, wat ik op foto's tegenkwam een gedeelde serie die zowel in Brabant als bij Limex in Zuid-Limburg zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Materieel BBA Brabant & SRE.

Bericht door fogeltje »

Ik weet me zeer zeker te herinneren dat we beide versie in ons deel van Brabant hadden. De "knip" kwam ergens tussen de 660 en 680. Als ik naar mijn lijstje busritten vanaf 2006 kijk was de 660 de bus met de hoogste nummering van variant 1 en de 687 variant 2 met de laagste nummering, die ik ben tegengekomen.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Materieel BBA Brabant & SRE.

Bericht door Michael 1988 »

Op de stadsdienst van Roosendaal reden Volvo 7000 bussen serie 250-256. Die hebben later nog een tijdje bij Veolia gereden. Op de streek reden MB citaros series 1-9, 611-707 en 800-810 en MB Integros serie 731-763, waarvan enkele ook op de Brabantliner reden. Daarnaast niet te vergeten de Van Hool AG300 bussen en in totaal reden er vijf Amba's, (901-905) waarvan 3 van MTI afkomstig waren. Op de stadsdienst reden ook nog Berkhof Premier LPG bussen serie 383-398. Op de stadsdienst van Den Bosch reden 2 van hool a308 cng busjes (serie 141-142). Die laatste rijden nu bij TEC Charleroi met dieselmotor.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Materieel BBA Brabant & SRE.

Bericht door huibe »

De Integros hebben nooit Brabantliner gereden. De meeste waren in het groen voor de Interliner.

De 643 was trouwens de beruchte NAC bus.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Materieel BBA Brabant & SRE.

Bericht door Hainje »

Zou mij niets verbazen als hij Interliner bedoelt waar hij Brabantliner zegt. :P
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten