Korte vragen #12
Re: Korte vragen #12
Dat is in het belang van de reiziger, aan zoiets kunnen we natuurlijk niet beginnen.
🍉
Re: Korte vragen #12
Als je er om vraagt gaat het hard: http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... and-146662Thom91 schreef:Is er een site met een overzicht van alle geile fernbussen die in den landen des Europa rondscheuren? Flixbus, ICBus, Eurolines etc op 1 pagina met routekaartjes enzulks. Danku.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #12
Als spoor 3 in Zutphen nog bezet is, komt de IC richting Zwolle voor een rood sein op de IJsselbrug te staan. 99/100 volgt een ATB ingreep zodra deze trein weer gaat rijden, aannemelijk nadat het sein op groen is gesprongen. Iemand een idee hoe dat kan?
Re: Korte vragen #12
Creatieve dienstregeling komend weekend tussen Ut en Wd
Omdat de s2000 niet rijdt tussen Gd en Ut vanwege ruimtegebrek in Ut stopt de s8800 extra in Utt en Vtn.
De s9800 wordt met een kwartier verschoven en kennelijk stopt er niets in Utlr (A)
Omdat de s2000 niet rijdt tussen Gd en Ut vanwege ruimtegebrek in Ut stopt de s8800 extra in Utt en Vtn.
De s9800 wordt met een kwartier verschoven en kennelijk stopt er niets in Utlr (A)
Re: Korte vragen #12
Dat laatste staat ook op NS.nl:
tussen Utrecht Centraal-Utrecht Leidsche Rijn-Utrecht Terwijde kunt u gebruikmaken van U-OV buslijn 19 en/of 39
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #12
Ach, wie wil er ook in de weekends op Utlr zijn (A)
Re: Korte vragen #12
Zou er vraag zijn naar een rechtstreekse verbinding Groningen - Maastricht via Venlo, Arnhem en Zwolle (een paar keer per dag)?
De mortuis nil nisi bene
Re: Korte vragen #12
Nee, dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk.
Re: Korte vragen #12
In een krantenartikel stond dat een rechtstreekse snelverbinding Maastricht - Groningen een oplossing kan zijn voor de enige binnenlandse vlucht van Nederland (Eelde - MAA).
De mortuis nil nisi bene
Re: Korte vragen #12
Die steden liggen zo ver uit elkaar en hebben zo weinig relatie met elkaar dat het geen zin heeft. Voor de rest is het ook maar de vraag hoeveel sneller die verbinding zal zijn dan nu via Utrecht en of er op bepaalde stukken wel genoeg ruimte is.
Re: Korte vragen #12
Zodra de Maaslijn geëlektrificeerd is zie ik die verbinding er anders nog wel komen hoor. Maar dan niet vanwege die ene vlucht.
🍉
Re: Korte vragen #12
Ik denk dat er in Nederland sowieso geen markt is voor 'een paar keer per dag'. We zijn in Nederland hoge frequenties gewend, dan gaan we dus geen tijden wachten op zo'n 'een paar keer per dag'-verbinding die waarschijnlijk vooral minder overstappen betekent.
Re: Korte vragen #12
Een uurlijkse of half-uurlijkse verbinding met goede (cross-platform) overstappen waar de aansluitende trein indien mogelijk even wacht lijkt mij van veel meer waarde dan een rechtstreekse trein die 2 of 3 keer per dag rijdt. En ik heb echt een hekel aan overstappen (zie mijn reis naar Ede-Wageningen van laatst ;) ) dus dat zegt wat
Re: Korte vragen #12
Als de overstap in Utrecht wat optimaler zou zijn is het goed te doen van Groningen naar Maastricht. De route via Zwolle - Nijmegen kan daar niet aan tippen, daar wordt hoe dan ook vaker gestopt.
Re: Korte vragen #12
De trein naar Maastricht sluit op wel meer verbindingen niet goed aan. Vanuit Leiden naar Maastricht moet je echt héél snel zijn (dus bekend op utrecht centraal, weten waar je die tunnel in kan etc.) en dan haal je de overstap nét. Als ter plaatse minder bekende mis je hem gegarandeerd... Dat kan dus ook beter !
Beste zou zijn om het ding wat later te laten vertrekken, maar ja dan moet de hele dienstregeling natuurlijk weer worden omgegooid wat erg lastig wordt.
Beste zou zijn om het ding wat later te laten vertrekken, maar ja dan moet de hele dienstregeling natuurlijk weer worden omgegooid wat erg lastig wordt.
Re: Korte vragen #12
Een kwartier later vertrekt er alweer een intercity naar Heerlen die alle stations behalve Maastricht zelf aandoet. In Sittard geeft deze intercity bovendien een snelle overstap op de sprinter naar Maastricht, dus het valt allemaal wel mee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #12
Niet in de avonduren helaas..
Een overstap die volgens de reisplanner prima te doen is Bakpapier..
Een overstap die volgens de reisplanner prima te doen is Bakpapier..
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #12
Ik heb het ding wel eens gemist dus ik weet dat ook wel, maar alsnog is het niet erg reizigersvriendelijk.Bee schreef:Een kwartier later vertrekt er alweer een intercity naar Heerlen die alle stations behalve Maastricht zelf aandoet. In Sittard geeft deze intercity bovendien een snelle overstap op de sprinter naar Maastricht, dus het valt allemaal wel mee.
Weet je wat het probleem met de reisplanner is? Die gaat ervanuit dat je feilloos de weg op de stations weet en ook goed ter been bent en geen bagage bij je hebt. Dat is echter lang niet altijd zo. Op Utrecht CS kom ik niet zo veel (meer georiënteerd op den haag - rotterdam - amsterdam - schiphol en minder op utrecht) dus ik moet daar ook altijd even zoeken, en dat zal zeker gelden voor tante Bep die vanuit leiden even een dagje maastricht wil doen. Dan is die overstap in Utrecht dus echt veel te kort. Bovendien is de trein leiden - utrecht nogal vertragingsgevoelig, dus een scheet en je mist je aansluiting sowieso. Niet voor niks is de aanbevolen overstaptijd voor als je van perroneiland moet wisselen meer dan 5 minuten.Een overstap die volgens de reisplanner prima te doen is Bakpapier..
Oh en het leuke aan de IC heerlen + stoptrein maastricht: je hebt in sittard welgeteld 1 minuut om over te stappen. Gelukkig wel cross platform, maar ook dan kan een beetje vertraging roet in het eten gooien...
Re: Korte vragen #12
Op Schiedam C heb ik ook wel eens een bus gemist, omdat ik maar 3 minuten overstaptijd had en daar niet bekend ben. Het komt dus echt wel vaker voor, en zeker bij wat oudere mensen (en dan ben ik nog relatief jong en fit...). Niet iedereen keent alle stations in Nederland feilloos op z'n duimpje, niet iedereen zit dagelijks op OV in Nederland. Dus hopelijk dat de NS en andere vervoerders dit soort dingen even in gedachten houden en er niet van uitgaan dat iedereen een OV-expert is, dan zou de boel al een stuk vriendelijker zijn voor de reiziger !
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #12
Kwam die overstap van 3 minuten serieus uit de reisplanner? Lijkt me gezien de situatie daar namelijk sowieso al erg krap.
Ik heb zelf veel meer het idee dat de reisplanner juist is afgestemd op de gemiddelde reiziger, waardoor je soms als je ergens bekend bent (of een OVNL'er bent die net wat meer weet dan de gemiddelde reiziger) juist nog een eerdere trein dan de geadviseerde kunt halen.
Ik heb zelf veel meer het idee dat de reisplanner juist is afgestemd op de gemiddelde reiziger, waardoor je soms als je ergens bekend bent (of een OVNL'er bent die net wat meer weet dan de gemiddelde reiziger) juist nog een eerdere trein dan de geadviseerde kunt halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #12
Als de aanbevolen overstaptijd vijf minuten is, dan zou de reisplanner de overstap niet geven. Die is dus geen vijf minuten maar vier.Bakpapier schreef:Ik heb het ding wel eens gemist dus ik weet dat ook wel, maar alsnog is het niet erg reizigersvriendelijk.Bee schreef:Een kwartier later vertrekt er alweer een intercity naar Heerlen die alle stations behalve Maastricht zelf aandoet. In Sittard geeft deze intercity bovendien een snelle overstap op de sprinter naar Maastricht, dus het valt allemaal wel mee.
Weet je wat het probleem met de reisplanner is? Die gaat ervanuit dat je feilloos de weg op de stations weet en ook goed ter been bent en geen bagage bij je hebt. Dat is echter lang niet altijd zo. Op Utrecht CS kom ik niet zo veel (meer georiënteerd op den haag - rotterdam - amsterdam - schiphol en minder op utrecht) dus ik moet daar ook altijd even zoeken, en dat zal zeker gelden voor tante Bep die vanuit leiden even een dagje maastricht wil doen. Dan is die overstap in Utrecht dus echt veel te kort. Bovendien is de trein leiden - utrecht nogal vertragingsgevoelig, dus een scheet en je mist je aansluiting sowieso. Niet voor niks is de aanbevolen overstaptijd voor als je van perroneiland moet wisselen meer dan 5 minuten.Een overstap die volgens de reisplanner prima te doen is Bakpapier..
Oh en het leuke aan de IC heerlen + stoptrein maastricht: je hebt in sittard welgeteld 1 minuut om over te stappen. Gelukkig wel cross platform, maar ook dan kan een beetje vertraging roet in het eten gooien...
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #12
In principe moeten overstappen uit de reisplanner door het gros van de reizigers gehaald kunnen worden: anders had de reisplanner ze niet moeten tonen. 2 minuten cross-platform lukt altijd (zelfs als je ergens niet vaak komt). 3 minuten naar de andere perronfase mag ook geen probleem zijn (als je een beetje uit je ogen kijkt). 4 minuten naar het volgende perron is alleen als je op de punt van het perron aankomt wel eens lastig (18b in Utrecht), 5 minuten naar nog een perron (of meer) verder is ook alleen in uitzonderingssituaties een probleem. Nee, met die overstaptijden van de reisplanner zit het wel goed.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #12
Als ik in Ermelo ben, dan zie ik daar altijd scholierenlijnen 620 en 674 voorbijkomen op weg naar Harderwijk. Beide lijnen rijden met een ex-Breng Ambassador, uit de 84xx-busserie voor zover ik weet. Echter, er is geen logo op de bussen te herkennen. (Alleen de eerste dag na de zomervakantie stond op één bus "reng" )
Weet iemand door welke vervoerder deze bussen horen? Syntus zelf of een touringcaronderneming als Besseling of wat dan ook?
Weet iemand door welke vervoerder deze bussen horen? Syntus zelf of een touringcaronderneming als Besseling of wat dan ook?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #12
Ben de naam van het bedrijf vergeten, maar die Amba's zitten in elk geval bij een onderaannemer van Syntus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten