Ook 9292 lanceert realtime reisplanner

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Ook 9292 lanceert realtime reisplanner

Bericht door wouter15 »

Ook 9292 lanceert realtime reisplanner

26 november 2014

Reizigers kunnen vanaf vandaag ook bij 9292 een realtime reisadvies krijgen van deur tot deur. De veel gebruikte reisplanner houdt nu ook rekening met vertraging en uitgevallen ritten. Storingen worden nog niet bij het reisadvies getoond, maar zijn wel op de site te raadplegen.


Al in 2011 werd de realtime reisplanner aangekondigd. Het bedrijf dacht toen nog binnen een jaar de verbeterde reisplanner te kunnen lanceren. Maar de complexiteit viel 9292 tegen. “Dat komt doordat de treintijden in een ander format worden aangeleverd als die van bus, tram en metro. We hebben als het ware een motor moeten maken die zowel benzine als diesel kan verwerken. Dat bleek lastiger dan gedacht” legt 9292 directeur Stefan Hulman uit. NS startte al in 2007 met een actuele reisplanner voor de trein. Lees verder
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Ook 9292 lanceert realtime reisplanner

Bericht door Nitein-Repart »

Dit zou ik ook heel erg kunnen appreciëren
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Ook 9292 lanceert realtime reisplanner

Bericht door Thom91 »

Wauw, mocht even duren sinds de steentijd.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Ook 9292 lanceert realtime reisplanner

Bericht door AppleMoose »

Goed nieuws :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Ook 9292 lanceert realtime reisplanner

Bericht door Somoht »

Zonder om in technische details te vallen, als je alleen met de trein gaat gebruik raad ik toch echt de NS planner, er zitten nog wat onvolkomenheden in.
Daarnaast zijn de alternatieven die ie geeft nogal strict op kortste tijd, bijvoorbeeld gisteren bij Leiden-Haarlem buitendienststelling wilde ie vaak via Hoofddorp met lijn 300 ipv de treinbus. Dit kost je dus 2 euro meer en je gtbv... En dit alles om 2 minuten te besparen :')

Daarnaast, deze planner gaat waardeloos worden op momenten dat ie echt nodig is lees sneeuwbuien, stormen etc. Gezien er vanuit vervoerders na de miljoen die 9292 ontvangt geen geld meer over is, drukt er niemand op de knoppen om aan te geven dat er ritten vervallen.
Laatst gewijzigd door Somoht op wo 26 nov 2014, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Ook 9292 lanceert realtime reisplanner

Bericht door Jef400 »

Rijdendetreinen en OVinfo beta bevallen me prima op het moment. Daarnaast werkt het niet als het echt nodig is. Dus heb je er nog vrij weinig aan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Ook 9292 lanceert realtime reisplanner

Bericht door Thom91 »

Somoht schreef:
Daarnaast, deze planner gaat waardeloos worden op momenten dat ie echt nodig is lees sneeuwbuien, stormen etc. Gezien er vanuit vervoerders na de miljoen die 9292 ontvangt geen geld meer over is, drukt er niemand op de knoppen om aan te geven dat er ritten vervallen.
Wat?
Komt wel goed schatje.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Ook 9292 lanceert realtime reisplanner

Bericht door Somoht »

Simpel, op moment dat de shit echt de fan raakt raken alle omlopen verstoord. Wat er dan gebeurd is dat er allemaal ritten op de displays blijven staan waar geen rit aan staat gekoppeld, hierdoor lijkt het alsof er geen vertraging is. Tot op zeker hoogte is er nog wat koppeling tussen de omlopen dat de volgende ritten vertraagd raken bij de meeste vervoerders maar dat breekt ook op een gegeven moment. Daarnaast raken de omlopen dermate verstoord dat chauffeurs niet eens meer hun voertuig koppelen aan de juiste rit en de voertuigen dus helemaal "kwijt" raken.
Op dat moment moet er een afdeling zijn die netjes doorgeeft hoe de dienstregeling bijgestuurd zullen en welke ritten vervallen en welke niet. Dat gaat bij NS moeizaam, laat staan het bus/tram/metro vervoer met een veelvoud aan voertuigen en 0,0 budget.
Wat je dan krijgt is een planner die je continu met bus/tram/metro laat gaan ipv de vertraagde of afgelaste trein omdat deze denkt dat de bus/tram/metro nog gewoon rijdt..

Oh en er zit volgens mij nog steeds dat issue bij Qbuzz waarbij als Qbuzz het contact met het voertuig verliest alle volgende ritten in de omloop continu één minuut extra vertraagd raken. Ben benieuwd of ze bij 9292 dat nog na x uur ondervangen, denk het niet eigenlijk :P Wordleuk als Vodafone binnenkort weer een klein storinkje heeft...
Laatst gewijzigd door Somoht op do 27 nov 2014, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ook 9292 lanceert realtime reisplanner

Bericht door Daniel »

Somoht schreef:Daarnaast zijn de alternatieven die ie geeft nogal strict op kortste tijd, bijvoorbeeld gisteren bij Leiden-Haarlem buitendienststelling wilde ie vaak via Hoofddorp met lijn 300 ipv de treinbus. Dit kost je dus 2 euro meer en je gtbv... En dit alles om 2 minuten te besparen :')
Dat zag ik ook toen ik de pilotversie zag na een mailtje met uitnodiging van 9292 te hebben gekregen. Toen voor de grap eens een lastig geval gepland, kreeg ik een advies waarin ik op Gouda van de IC op de Sprinter naar Den Haag moest overstappen want dat gaf een kortere overstap op de tram :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ook 9292 lanceert realtime reisplanner

Bericht door Milco »

Dit klopt ook niet helemaal, iets wat ik overigens vaker zie... :')

Afbeelding
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Ook 9292 lanceert realtime reisplanner

Bericht door SLToilet »

Apart inderdaad, in de NS-reisplanner zie je dat een trein vaak wel een paar minuten vertraging inloopt.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Ook 9292 lanceert realtime reisplanner

Bericht door Somoht »

NS doet afwaarderen van vertragingen zelf, dat zou precies moeten kloppen met wat op NS.nl of Reisplanner-Extra staat.
Weet overigens niet hoe laat het screenshot van Milco is genomen, als die na aankomst eindhalte is genomen zou het best wel eens kunnen kloppen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ook 9292 lanceert realtime reisplanner

Bericht door Milco »

Dit was een deel van de rit van lijn 1 en het traject in de screenshot telt dus geen begin- en eindpunten. Dat op 't Oor de vertraging ingelopen was kan best kloppen, maar wat ik bedoelde (en waaarom ik de screenshot plaatste) waren de vertragingstijden bij FBK Sportpark en Waterwijk Oost.

Rond 9:45 uur heb ik die screenshot gemaakt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Ook 9292 lanceert realtime reisplanner

Bericht door Somoht »

Ik denk dat het wel klopt maar dat het afrondingsverschillen zijn, immers 9292 werkt alleen met minuten.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Ook 9292 lanceert realtime reisplanner

Bericht door SLToilet »

9292 heeft volgens mij nog wat moeite met de invoering van die actuele reisplanner. Hier was er alweer een foutmelding te zien. -o-
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten