Hij reed nog geen 3-4 maanden in brabant. Hij reed al wel in de huisstijl in ZHN.Renebussen schreef:de 8504 is een bus die overgespoten is en reed eerst in Friesland daarna op de keukenhoflijnen in Zuid Holland en nu in Brabant rijdt (al best wel lang (ongeveer 3-4 maanden)).jwalk1 schreef:de 8504 is vandaag ook in dienst gekomen in Brabant *bus*
Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
ik bedoelde 2-3 maanden, hij rijdt er al sinds AugustusMichael 1988 schreef: Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
door Michael 1988 op wo 26 nov 2014, 09:43
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Nee hoor
De 8501-8502 rijden sinds augustus in Brabant
de 8503-8504 pas sinds 1 week in Brabant, daarvoor in Leiden maar al wel in de Brabantse kleuren
De 8501-8502 rijden sinds augustus in Brabant
de 8503-8504 pas sinds 1 week in Brabant, daarvoor in Leiden maar al wel in de Brabantse kleuren
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Zojuist een nieuwe volans volvo bus zien rijden op steeg schijndel. Foto komt vanavond.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik heb nog op de website van Veolia gelezen dat ze in de laatste week museumbussen laten rijden in Roosendaal, Breda en Tilburg als afscheidscadeau.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Deze dus, vanmiddag om iets voor 1400 gespot, net na het arriveren van lijn 155 Sint Oedenrode.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Mooi bussie :pos:shjw schreef:https://images-blogger-opensocial.googl ... =image%2F* Deze dus, vanmiddag om iets voor 1400 gespot, net na het arriveren van lijn 155 Sint Oedenrode.
Laatst gewijzigd door Daniel op wo 26 nov 2014, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote
Reden: foto uit quote
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Die Volansen zijn mooi, ook van binnen. Mooier dan de Brabantliners.
Unieke foto trouwens, immers op lijn 155 zullen straks nooit meer rijden.
Unieke foto trouwens, immers op lijn 155 zullen straks nooit meer rijden.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De volansen zijn naar mijn weten nog niet in dienst. Deze voegde uit op de a2 richting eindhoven en heeft vanaf daar achter de 155, die in een verrotte ambassador 82xx gereden werd, gereden. Wat de nieuwe volvo aan het doen was is mij ook onbekend. Misschien een testrit. Hij heeft in ieder geval vandaag geen lijndienst gereden wat ik op de radar kon zien.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Inmiddels is duidelijk dat in ieder geval TCR een partner is van Arriva vanaf 14 december met eigen materieel.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Van een buschauffeur bij Arriva Den Bosch net gehoord/gezien op facebook chat.
Dat er nu een VDL Citea stadsbus in de stalling staat. En volgende week worden er instructieritten en instructie gegeven
over de Citea streek / stad en de Volvo Volans :D En ik mag op een dag bij die chauffeur zijn om mee te kijken enzo dus ik zal foto's gaan maken. Ze waren vandaag ook al in Waalwijk met deze bussen heb daar foto's van gehad :pos:
Dat er nu een VDL Citea stadsbus in de stalling staat. En volgende week worden er instructieritten en instructie gegeven
over de Citea streek / stad en de Volvo Volans :D En ik mag op een dag bij die chauffeur zijn om mee te kijken enzo dus ik zal foto's gaan maken. Ze waren vandaag ook al in Waalwijk met deze bussen heb daar foto's van gehad :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Veel plek voor knopjes
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dit kreeg ik via facebook *O* Citea stadsbus :D
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Haha netjes die bussen. De Brabantkleuren staan die Citea's heel goed en ook de Volans Layout op de Volvo is aardig geslaagd! Veel beter dan de Ambassadors in ieder geval! :)
Gisterenochtend had ik de 8901 op lijn 156 naar Eindhoven. De verschillen met de Friese Citea's zitten hem echt in de details. Het interieur is nagenoeg hetzelfde, alleen hebben de 89xx rode palen i.p.v. de gele. Het omroepsysteem is sowieso een stuk duidelijker dan in de 82xx serie (die nog best prima zijn wat mij betreft, ik weet niet of shwj ooit in een 80xx rammelkast heeft gereisd ;) ). De schermen werken wel i.t.t. de Friese Citea's die in Brabant rijden; de route-informatie was wat mij betreft vrij duidelijk, ik moest alleen wel lachen dat een van de informatieschermen "Nächste Haltestelle" aangaf i.p.v. volgende halte. :') De validators zijn van hetzelfde type als in de Friese Citea's, alleen hebben ze in de 89xx een zodanig scherpe en harde piep, dat het niet meer te missen is of je wel of niet hebt in/uitgecheckt.
Wat mij het meeste opviel was het geluid van de motor; de motor was een stuk stiller en de transmissie gebruikt een ander schakelprogramma dan de Ambassadors en 85xx Citea's. De 80xx, 82xx en 85xx schakelen allemaal naar de volgende versnelling als de motor rond de 1500 toeren loopt (normaal gebruik dan, chauffeurs met een beetje lood in de voet gooien de motor al gauw naar de 2000). De 89xx schakelt echter al over bij een lager toerental (ik schat 1300-1400 tpm) wat in geluid scheelt. Wat ook opviel, is dat de bus van buiten ook aanmerkelijk stiller was.
Helaas heb ik de km-stand niet kunnen checken; was vrij benieuwd hoeveel die al zou hebben gereden. :(
Gisterenochtend had ik de 8901 op lijn 156 naar Eindhoven. De verschillen met de Friese Citea's zitten hem echt in de details. Het interieur is nagenoeg hetzelfde, alleen hebben de 89xx rode palen i.p.v. de gele. Het omroepsysteem is sowieso een stuk duidelijker dan in de 82xx serie (die nog best prima zijn wat mij betreft, ik weet niet of shwj ooit in een 80xx rammelkast heeft gereisd ;) ). De schermen werken wel i.t.t. de Friese Citea's die in Brabant rijden; de route-informatie was wat mij betreft vrij duidelijk, ik moest alleen wel lachen dat een van de informatieschermen "Nächste Haltestelle" aangaf i.p.v. volgende halte. :') De validators zijn van hetzelfde type als in de Friese Citea's, alleen hebben ze in de 89xx een zodanig scherpe en harde piep, dat het niet meer te missen is of je wel of niet hebt in/uitgecheckt.
Wat mij het meeste opviel was het geluid van de motor; de motor was een stuk stiller en de transmissie gebruikt een ander schakelprogramma dan de Ambassadors en 85xx Citea's. De 80xx, 82xx en 85xx schakelen allemaal naar de volgende versnelling als de motor rond de 1500 toeren loopt (normaal gebruik dan, chauffeurs met een beetje lood in de voet gooien de motor al gauw naar de 2000). De 89xx schakelt echter al over bij een lager toerental (ik schat 1300-1400 tpm) wat in geluid scheelt. Wat ook opviel, is dat de bus van buiten ook aanmerkelijk stiller was.
Helaas heb ik de km-stand niet kunnen checken; was vrij benieuwd hoeveel die al zou hebben gereden. :(
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Heeft de 8500 serie ook een digitaal dashboard. De 8900 waarin ik gezeten heb wel.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Als je het blauwe dashboardscherm bedoelt, dan wel. De 85xx hebben deze dashboardschermen ook.Timmie schreef: Heeft de 8500 serie ook een digitaal dashboard. De 8900 waarin ik gezeten heb wel.
Zojuist het kenteken van de 8108 even nagetrokken: volgens vwe heeft deze 30 zitplaatsen en 61 staplaatsen. De motor is een 8,7 liter met 310 pk, een Iveco Cursor 9 als ik me niet vergis?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Op basis van je motorverhaal denk ik dat er een ZF EcoLife transmissie in die bussen zit i.p.v. Voith.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Is er eigenlijk al meer bekend over de achterhoek citea s, naar mijn weten rijden die nog vrolijk rond in de achterhoek in de Arriva huisstijl
Deze zouden toch ook naar Brabant komen of gebeurd dat pas echt op het laatste moment?
Deze zouden toch ook naar Brabant komen of gebeurd dat pas echt op het laatste moment?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De bussen die ervoor in de plaats zouden moeten komen in de Achterhoek komen niet, dus misschien dat het nog even duurt totdat er vervanging voor is.
- busentrein
- Berichten: 576
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Laatste moment uiteraard, zoals wij last minute pas "onze" vervangers krijgen... *bus*
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Zijn de citea s uit Friesland (8501-8504) en de Achterhoek (84xx) bestemd voor West of Oost Brabant?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Zou kunnen, maar de standaard Cummins-Voith combi van de Ambassadors en LLE's is door de jaren heen al veel stiller geworden en schakelt al steeds eerder op. Dat zegt dus nog niet alles.koekje schreef:Op basis van je motorverhaal denk ik dat er een ZF EcoLife transmissie in die bussen zit i.p.v. Voith.
De Volvo's hebben inderdaad een prachtige verzameling dummyknoppen inderdaad. Ze zullen die dashboards wel in allerlei trucks en bussen gebruiken maar dan ben ik nog benieuwd wat voor knoppenwinkel je hebt als je 'full options' bestelt :)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten